Stor = Bra

Medlem
Stor = Bra

Åtminstone om man får tro de två oberoende källorna från dagens promenad.
Jag hade alltså min 1Ds-kamera med monterat 70-200/2.8 vilket blir en rätt rejäl pjäs tillsammans. Som i så många andra sammanhang tolkar folk också här stor storlek som bättre än liten storlek. Ja ni förstår säkert vad jag syftar på!

Första kommentaren handlade om att eftersom kameran var så stor så skulle jag ta bilder på saker långt borta... helt logiskt eller?!?

Andra kommentaren var. "OJ vilken bra kamera du har!" Jag tror personen i fråga menade "OJ vilken STOR kamera du har" men det var underförstått samma sak.
Jag blir lite förvånad att folk år 2012 fortfarande tror att storleken har sådan stor betydelse, eller att saker är bättre bara för att de är större än något annat. "Störst kör först" brukar det ju heta, men det gäller åtminstone i min värld endast i trafiken och inte ens där är det rätt.

I det här fallet är det ju så att kameran är både stor OCH bra! Men det är ju ingen regel. Min andra kamera, mycket mindre, är nyare och bättre men den får jag sällan några sådana kommentarer för.

Glider man runt med en jättestor kamera på stan så tror många automatiskt att man är proffs eller tar bättre bilder än personen bredvid som står med en mindre kamera. How wrong isn't that!

Nåja... var tvungen att skriva av mig... och NEJ storleken har inte någon betydelse! Åtminstone inte om vi pratar kameror.

#blogg

Stor = Bra

Det handlar inte om storleken! Det viktiga är antalet Cmos.

- i wish.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Small, Medium eller Large-kaffe när vi ska dejta, TiT?

Dejta? nu känner jag att jag måste påpeka min heterosexuella läggning.

- mellan. För mycket kaffe gör inte en glad resenär.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Skrivet av Traveller in time:

Dejta? nu känner jag att jag måste påpeka min heterosexuella läggning.

- mellan. För mycket kaffe gör inte en glad resenär.

Ett tips till alla som ska till Stockholm nu i sommar. Vattnet är inte så rent som påpekat och det är ganska strömt. Ett dopp rekommenderas inte. Och bär alltid med er en vattenflaska och en liten elektrisk fläkt om ni tänker åka kommunalt.

Ha en trevlig vistelse


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

ynnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnbgyy23w

Inte ens google translate fixar den dialekten


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Min kära dotter skulle hjälpa sin far med ett inlägg

Aww

Tidig indoktrinering till FZ?


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Haha, förvånar inte mycket men rätt kul ändå att folk fortfarande tänker sådär.

Själv blev jag tämligen förvånad idag när jag såg ett par gå hand i hand med varsin systemkamera, en med en Canon 5D och den andra med en Nikon. Inte direkt val gjorda med ekonomi i åtanke där, men de kanske vägrar lånbyta objektiv iofs.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Att köra två olika system i samma familj verkar ju onekligen rätt korkat. Eller så har de precis träffats och var på väg för att bryta arm och bestämma vem som skulle få byta märke

1
Skriv svar