Medlem

Jag tycker spelet är roligt. Beroendeframkallande som ettan och tvåan trots att dom två första akterna var sådär. Älskade akt 4. Riktigt grym miljö. Storyn kunde varit bättre. 4 av 5 skulle jag också ge spelet.

Medlem

Ett bra betyg. Det lever till viss del upp till hypen man har byggt upp under åren. Emil skriver att Akt 3-4 känns för korta, vilket jag faktiskt välkomnar efter Akt 2 vilken var riktigt lång och kul!

Håller helt med på punkten om avsaknaden att kunna ändra sina färdigheter på det gamla sättet, det blev alldeles för IQ befriande.


signatur

Spaceships Are Magic

Medlem

PATH OF EXILE >>>pwns>>>> Diablo 3

Medlem
Skrivet av b0ne:

Alltså, det är många som säger att spelet är för lätt? Ni kan väl ändå inte mena att ni drar igenom Normal och anser er vara klara med spelet? Pantade? Spelet slutar efter att man har klarat Inferno. Och jag lovar, det går knappt att klara!

många tycker nog som jag, det är alldeles för lätt att köra första rundan

Medlem
Skrivet av flamgorilla:
Skrivet av roftg:

jag tycker första spelrundan är alldeles för lätt,allt går för snabbt osv,
blir säkert mycket mycket svårare på dom högre nivåerna eller tex hardcore,men känner jag trötttnar redan nu på spelet.

hade gärna sett mer möjligheter avseende multiplayer.. pvp kommer ju läggas till senare,, men varför inte oxå lägga till ngn slags raidinstans för mer än 4 spelare

för att det inte är wow douche bag

ursäkta? kräk kan du vara själv din jävla idiot

edit: vart kom wow in i bilden?

Medlem

Jag hade personligen gärna viljat se att dem förlänger Act 3 och Act 4, Känns som att man börjar på slutet av Act4. Man fick ingen chans av att se nya traders. Jag hade gärna viljat ha större skala på banorna också, det hade varit jätte härligt med att kunna se mer, upptäcka mer, uppleva och hitta nya saker. Inte bara en liten bana där man hittar allt på 10minuter.

Medlem

Humm vet inte varför folk klagar på att det är för kort?

Jag har spelat det nu i 33 timmar totalt och inte klarat det ännu. Så klart ser man till å leta i varenda hörn, hela grejen med Diablo är ju loot.

De flest spel idag tar ju 5 till 12 timmar och klara.

Medlem

Det jag tycker bra är att man kan lika gärna köra 15 minuter som flera timmar.

Medlem
Skrivet av showerguy:

1. Spelet är för kort
2. Man har inte lyckats att fånga en ny publik.
3. Inge LAN-stöd
4. Man tröttnar

Jag har aldrig spelat något Diablospel förut så jag kallar mig ny publik. Jag älskar DIII Satt igårkväll med min nya barbar och tänkte för mig själv "fan vad roligt detta är"

På den tiden DII släpptes spelade jag HL1 och moddar till det, sneglade inte ens på Hack n'slash spel på den tiden men nu fick jag upp ögonen för detta iaf

Mycket glad över mitt köp, ser fram emot att fortsätta spela med min polare på nästa svårighetsgrad vad den nu hette

mvh

Medlem

Säger som såhär som någon sa på Diablo 3 forumet(det som behöver fixas med D3):

No social functions (Gief meny chat like in D2 ffs stupid Blizzard) what so ever, The story of the game sucks, Bosses dont dropp any rare items more then one time (Normal) so they way to farm is to play through the game over and over and over again. An endless grind in stead of mfing like in D2. Pwn the best Areas quickly, being able to use Waypoints through the acts and farm the spots that fits your build the best.
THAT IS DIABLO, no matter how stupid you might be and like the current case it's NOT the way of DIABLO games. It's a failure.

later on we have the Technical stuff, blizz failed here, servers down. error 37 etc etc. Bad release if you put a thought in mind that they did several stress tests etc etc. They should've done something to prevent it yet they didn't.

And the Last failure. The IGG, it wont last for long. Stuff goes for 10 M already. imagen in 1 month. You need about 9999999999 99999999999999 999999999999 999999999999 IGG to buy a Legendary item. GG!

And yet again, no Social functions what so ever, I've meet like 2-3 ppl that's not on my B-net friend list. Talked to 1 so..

Still it's a good game but Blizz really need to patch this stuff right. And they need to Announce the will do so as well SOON. Ppl will quit!

Medlem
Skrivet av b0ne:

Alltså, det är många som säger att spelet är för lätt? Ni kan väl ändå inte mena att ni drar igenom Normal och anser er vara klara med spelet? Pantade? Spelet slutar efter att man har klarat Inferno. Och jag lovar, det går knappt att klara!

Redan gjort -_-

Medlem

Tycker levelsystemet är mkt sämre än 2an.
Man kan inte råka ha valt "fel" attriubutes för att kunna använda ett vapen, nu är det endast baserat på vilken level man är.

Men är överlag ett väldigt bra spel trots dessa brister

Medlem

Det här spelet klassar nog in som den största floppen någonsin. Dels är det svindyrt, trots att man köper det online, sedan när man väl köpt det går det inte ens att spela på grund av Error 33 (server down) och Error 37 (lost connection). Och inte går det att spela single player utan uppkoppling när servrarna inte fungerar (bra DRM blizzard, jättebra). Så man har alltså betalt 500 spänn för ett helt ospelbart spel. Hur kan sån här dynga få en 4?

Medlem

skiten funkar ju ALDRIG, det är ett jävla singelplayer-spel och nu, i skrivande stund kan jag inte spela. Jävla DRM crap

Medlem
Skrivet av Veqtor:

skiten funkar ju ALDRIG, det är ett jävla singelplayer-spel och nu, i skrivande stund kan jag inte spela. Jävla DRM crap

Vad menar du med att det är ett single player spel?
Och du kan inte spela p.g.a server maintenance

Medlem
Skrivet av twilek:

Det här spelet klassar nog in som den största floppen någonsin. Dels är det svindyrt, trots att man köper det online, sedan när man väl köpt det går det inte ens att spela på grund av Error 33 (server down) och Error 37 (lost connection). Och inte går det att spela single player utan uppkoppling när servrarna inte fungerar (bra DRM blizzard, jättebra). Så man har alltså betalt 500 spänn för ett helt ospelbart spel. Hur kan sån här dynga få en 4?

För error koderna du får säger jag: Skaffa bättre uppkoppling för jag har då inte haft några sådana problem.

Medlem
Skrivet av krythorian:

För error koderna du får säger jag: Skaffa bättre uppkoppling för jag har då inte haft några sådana problem.

Smart där, eftersom felet ligger hos Blizzard så hjälper det nog med bättre uppkoppling...

Medlem

Jag har haft problem med Error 37 men nu har jag inte fått det sedan jag gjorde som blizzard sa.
Du ska öppna portarna 80, 1119 och 6881-6999 TCP och UDP..
Starta sedan om routern och logga in i spelet när spelet är igång så ska du joina General Chat.

Error 33 är för att Eu servern är nere.
Här kan ni se Usa, Eu samt asia server status:
http://eu.battle.net/d3/en/status

Medlem
Skrivet av krythorian:

För error koderna du får säger jag: Skaffa bättre uppkoppling för jag har då inte haft några sådana problem.

Jag har 100MBit. Det är knappast min uppkoppling det är fel på när servrarna är nere. Väldigt konstigt att du inte har dessa problem när det till och med står här att servrarna är nere.
http://us.battle.net/d3/en/status
Och personer från Blizzard själva säger till och med att problemet är ett faktum:

http://eu.battle.net/d3/en/forum/topic/4210102986
http://eu.battle.net/d3/en/forum/topic/4064636470 (en tråd som för övrigt har 20000 inlägg i skrivandets stund på grund av alla europer som har problem)

Om det fungerar för dig spelar du antingen inte på de europeiska servrarna, eller hittar du bara på att det fungerar för dig, för servrarna är inte ens uppe och har inte varit det på hela dagen i prinicp

Visst, jag kan spela på de amerikanska servrarna, men då kan jag inte senare föra över min karaktär till de europeiska, för det tillåter inte blizzard.

Medlem

Bästa från D3 forumet:

Citat:

I don't always have time to play D3

But when i do, i get 'error 33'

Medlem

3/5 från mig

Medlem

Kan inte påstå att jag hade jätteförväntningar då jag inte rankar Diablo 2 särskilt högt på min lista över bästa spel. Men det är ändå Blizzard och man hade ju hoppats på något innovativt. Snyggt är det och (när man väl lyckas logga in..) så flyter det på riktigt bra med allt monsterslaktande. Men (ett stort MEN) är det inte lite trist story? Var väl 15 år sedan jag spelade Diablo 1 men inte mycket har hänt tycker jag. Fattigt!

Dessutom är det alldeles för lätt. Tror jag dog ca 10 ggr totalt under en hel genomspelning av kampanjen. Visst blir det tuffare i nightmare men vill man spela igenom samma sak igen? När dessutom storyn är sisådär?

Ett kvalitetsspel javisst men jag hade förväntat mig något mer nyskapande i Diablo-världen av Blizzard. Tyckte att tex Starcraft 2 var en fin efterföljare. Diablo 3 håller inte samma mått.

Medlem
Skrivet av krythorian:
Skrivet av twilek:

Det här spelet klassar nog in som den största floppen någonsin. Dels är det svindyrt, trots att man köper det online, sedan när man väl köpt det går det inte ens att spela på grund av Error 33 (server down) och Error 37 (lost connection). Och inte går det att spela single player utan uppkoppling när servrarna inte fungerar (bra DRM blizzard, jättebra). Så man har alltså betalt 500 spänn för ett helt ospelbart spel. Hur kan sån här dynga få en 4?

För error koderna du får säger jag: Skaffa bättre uppkoppling för jag har då inte haft några sådana problem.

Är du helt tappad eller?
Om du kan spela så beror det på att du inte loggat ut, då kan vissa spela vidare. Prova att logga ut å in igen, så får du se att du heller inte kan logga in!


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem
Skrivet av DrAbraham:
Skrivet av raefzm88:

Jag föredrar en 10-gradig skala då det ger utrymme för en bättre bedömning, men på en 5-gradig skala så skulle jag också ge spelet en svag 4.

I övrigt en rätt bra skriven recension. Håller med om en del saker, så som att spelet är för kort med tanke på utvecklingstiden samt blizzards resurser (Oacceptabelt liten mängd innehåll med 12års arbete i åtanke).
Dessa mellansekvenser ni berömmer anser jag vara totalt själlösa, de känns tunna och totalt ointressanta. Bortsett från 1 cinematic ...

gaaah, sätt en spoilertag för bövelen Har klarat det själv men inte kul spoila det för alla de som inte kommit dit än.

Ber om ursäkt. Tänkte mig inte för, då jag var den sista utav alla i min bekantskapskrets att klara spelet.
Uppdaterade
mitt inlägg med en spoilertag.

Medlem

Nu börjar till och med Blizzard låsa trådar i deras forum eftersom det kommer in så mycket klagomål
http://eu.battle.net/d3/en/forum/topic/4211082993?page=443

Vilket skämt.

Medlem

3/5

Besviken, inte alls lika bra som D2. Det som förstör mig är att spells har CD. Detta är inte WoW, i diablo ska gameplayet vara snabbt och ösigt. Om jag vill lägga upp 5 wall of zombies ska jag kunna göra det tex. Detta är mini wow för mig.

Moderator | Testpilot
Skrivet av highspeed:

3/5

Besviken, inte alls lika bra som D2. Det som förstör mig är att spells har CD. Detta är inte WoW, i diablo ska gameplayet vara snabbt och ösigt. Om jag vill lägga upp 5 wall of zombies ska jag kunna göra det tex. Detta är mini wow för mig.

Långt ifrån allt har CD. Mycket skills kan spammas. Sedan kanske CD och anna balansering som kommer har något med PVPn att göra?

Diablo 2 var inte balanserat för PVP lir.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av fakerblom:
Skrivet av krythorian:

För error koderna du får säger jag: Skaffa bättre uppkoppling för jag har då inte haft några sådana problem.

Smart där, eftersom felet ligger hos Blizzard så hjälper det nog med bättre uppkoppling...

Eftersom jag inte haft några som helst problem så kan det inte bara vara blizzards fel.

Medlem

Jag har inte spelat Diablo 3, jag har bara sett lite videos och hört vad andra säger men jag kan inte påstå att jag känner mig manad att köpa detta spel. Det jag ogillar mest är att jag MÅSTE vara uppkopplad för att få spela det. Om jag köper den fysiska utgåvan och säg om mitt internet strular. Då sitter jag där med en fin skiva bara...

Tack men nej tack. Jag tyckte både Diablo 1 & 2 hade sina fördelar men jag kan inte påstå att Diablo 3 har övertygat mig att det ska spelas, och den nya hemliga nivån känns ju bara................

Skriv svar