Svenska Overkill gör Left 4 Dead-inspirerat med Valve

Robot
Svenska Overkill gör Left 4 Dead-inspirerat med Valve

Stockholmsstudion avslöjar att de har ett "djupgående samarbete" med Valve – arbetar på ett koncept som ska förena Left 4 Dead med Payday: The Heist.

#valve, #left-4-dead, #overkill, #payday-the-heist


Medlem
Svenska Overkill gör Left 4 Dead-inspirerat med Valve

Intressant. Jag gillar Payday och L4D. Å andra sidan tyckte jag Payday är som L4D men med poliser så jag undrar vad de har i kikaren egentligen?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Intressant. Jag gillar Payday och L4D. Å andra sidan tyckte jag Payday är som L4D men med poliser så jag undrar vad de har i kikaren egentligen?

Aina som blastar thugs i ghettot?

Medlem

jag älskar l4d men tyckte payday var riktigt dåligt, kul ide men dåligt spel, tror t.o.m jag hade kunnat skrivit bättre AI än vad dom gjorde på poliserna

Medlem

payday är ju exakt som left for dead, det har ju till och meed "boomers" nä om dom hade gjort payday lite mindre nuka ut så många snutar du kan utan att dö, så hade det varit roligare.

Medlem

Solen i O'et för Overkill är väl Starbreeze-loggan? (Uppsalastudion som bl.a. gjort Riddick och nya Syndicate)

Vad menas isåfall?

EDIT: Starbreeze har visst köpt upp Overkill. Old news, jag vet. (Källa)

EDIT 2: Intressant citat ur pressmeddelandet: "T.ex. kommer spelet PAYDAY The Heist att ha access till funktioner i Left 4 Dead och vice versa.” säger Ulf Andersson Game Director på OVERKILL Software." (Källa)

Inaktiv

dom ska göra ett spel som främst riktar sig till japanska medelålders män

Medlem

zombies o vapen e alltid lika kul :9

Inaktiv

Något som kommer kosta eller?

Inaktiv

Fan va intressant. L4D versus fast med poliser/rånare har jag alltid föreställt mig bra.

Medlem

Left 4 Dead slår aldrig fel
Payday tyckte jag var rätt nice jag prövade det under en gratis helg, men tyvärr så var communityt lite väl efterblivet så det gick inte att klara uppdrag för ingen ville sammarbeta...


signatur

Game long and prosper

Medlem

Kul för dem : ) . kan nog bli intressant


signatur

Kan ej skriva åäö

Medlem

Ok.. så nu blir det zombies som rånar banker?


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

Payday var väl som spel helt okej, men miljön drog verkligen ner det för mig. Våg efter våg av zombies är en sak... men när poliserna har clownbilar där det kommer ut 100-tals poliser ur börjar det bara kännas löjligt i min mening.

Medlem

zombietjuvar?

Medlem
Skrivet av Fenix:

Ok.. så nu blir det zombies som rånar banker?

Precis vad jag är rädd för. Mest zombiebiten då. Moderna zombier är verkligen dumt och tråkigt...

Medlem

Zombiesar som rånar banker?
Seriöst...... de kan ju bara bli otroligt bra!


signatur

F.E.A.R = Fuck Everything And Run

Medlem

Zombies rånar blodbanken


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

Tyckte redan att payday var precis som L4D xD

Medlem
Skrivet av Manqs:
Skrivet av Fenix:

Ok.. så nu blir det zombies som rånar banker?

Precis vad jag är rädd för. Mest zombiebiten då. Moderna zombier är verkligen dumt och tråkigt...

Nah - det går bra med både "moderna zombies" (dvs zombies som tweetrar och snackar 1337) och de gamla zombies som går i tophat och har käpp

Men allvarligt talat så gillar jag faktiskt både snabba och slöa zombies. Fortfarande är det inget som slår Zombi 2. Såg den när den släppts 79


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Javas:

Left 4 Dead slår aldrig fel
Payday tyckte jag var rätt nice jag prövade det under en gratis helg, men tyvärr så var communityt lite väl efterblivet så det gick inte att klara uppdrag för ingen ville sammarbeta...

Samarbeta online i dag är verkligen en brist vara tyvärr!
Så mitt spelande går åt SP mer och mer.
Det är väl så att mycket av "spel släpp" i dag är återanvändning av gammal kod för o öka vinst/kostnader.
TEX 1943 är ju ett spel på hoprafsat helt av gammal kod.
OK inget fel att åter använda kod men det blir ju tyvärr mycket same same i ny släpp.
Men ska kolla in vad det blir när det kommer.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Tycker dedär "Police Warfare" projektet låter coolare

Medlem
Skrivet av Kiriakis:

Tycker dedär "Police Warfare" projektet låter coolare

Det som gick upp som en kickstarter ? Har för mig att det lades ner

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Manqs:
Skrivet av Fenix:

Ok.. så nu blir det zombies som rånar banker?

Precis vad jag är rädd för. Mest zombiebiten då. Moderna zombier är verkligen dumt och tråkigt...

Nah - det går bra med både "moderna zombies" (dvs zombies som tweetrar och snackar 1337) och de gamla zombies som går i tophat och har käpp

Men allvarligt talat så gillar jag faktiskt både snabba och slöa zombies. Fortfarande är det inget som slår Zombi 2. Såg den när den släppts 79

Jag är en sån där som inte gillar förändring. Jag ogillar när vampyrer får 100 huggtänder istället för två eller glittrar i solen. Jag ogillar när zombier inte är vanliga hjärndöda odöda som styrs av någon eller något. Jag ogillar när varulvar kan byta skepnad när de vill och är som små knähundar i temperament. Jag ogillar när de ändrar historien när en bok blir film. Osv osv...
En surgubbe helt enkelt. Så zombier med bättre än mänskliga förmågor är inte okej.

Medlem
Skrivet av Famest:
Skrivet av Kiriakis:

Tycker dedär "Police Warfare" projektet låter coolare

Det som gick upp som en kickstarter ? Har för mig att det lades ner

Nej. Kickstartern togs ner men de sa att projektet lever vidare så 99% att de fick en utgivare

1
Skriv svar