Bör Diablo 1/2 spelas innan 3?

Medlem
Bör Diablo 1/2 spelas innan 3?

Hej, jag undrar ifall ni tycker att diablo 1 och 2 bör köras innan 3:an , jag har 2:an liggandes men kom aldrig riktigt in i det. Så är diablo 2 värt att spela trots sina tolv år på nacken ? Eller bör jag rent av börja från 1:an tillochmed? Skriv gärna hur ni tycker och tänker och vilka ni har spelat.

Tack på förhand.

Medlem

Du kan ju alltid springa igenom Diablo 2 på första svårighetsgraden, tar inte så lång tid. Då får du ju den story som finns att få, inget mer tillkommer i nightmare eller hell. Expansionen, Lord of Destruction, lägger däremot till en smula.

Vad gäller Diablo 1.. tja, som en kul grejj kanske men den hade inte så mycket story att man känner sig vilsen i tvåan direkt Det beror ju lite på hur mycket tid du har att spendera och hur viktigt du tycker att det är.

I ditt läge skulle jag nog leta fram en summering av storyn till Diablo 1, springa igenom 2:an med dess expansion på normal och sedan ta tag i 3:an. Har du mindre tid/ork kan du ju alltid leta reda på storyn till 2:an med.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Ja. Både d1 och d2 är mycket bättre än d3 imo

Medlem

Tvåan är helt klart värt att spela.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Man får en recap under installationen, precis som man fick i Starcraft 2. Värt att nämnas är att Blizzard gjort vad dom är kända för. Ändrat historien, så det som hände i dom andra spelen är inte canon till 100%.

Medlem

spelar du 2:an med extra packet så kommer du grina över hur kort d3 är (tjata om inferno ni... )

Medlem

Om du är som jag och bryr dig om storyn i spel så kan det vara en bra idé. Inte superviktigt dock då du får mesta av historien igen i 3an. Diablo1 kan bli lite segt kanske men DIablo 2 funkar som spel idag också. Enda skulle vara grafiken i så fall. Och bryr dig om story brukar grafik inte vara ett hinder.

Medlem

Okej tack för ideérna, har kört diablo 2 men tröttnade faktiskt.
Däremot Diablo 3 fick jag ett guest pass av en kompis och tyckte det var skitkul!
Ska köpas i veckan men jag undrar en grej bara, witch doctors de har ju vapen equippade men använder de aldrig?De skjuter ju typ bara giftpilar och summonar saker, har jag missat nåt eller ska det vara så? För jag tänkte det är ju rätt värdelöst att ha ett vapen man inte använder...
Skulle bli tacksam om någon kunde säga något klokt om saken ^^

Medlem
Skrivet av AntonAlmighty:

Okej tack för ideérna, har kört diablo 2 men tröttnade faktiskt.
Däremot Diablo 3 fick jag ett guest pass av en kompis och tyckte det var skitkul!
Ska köpas i veckan men jag undrar en grej bara, witch doctors de har ju vapen equippade men använder de aldrig?De skjuter ju typ bara giftpilar och summonar saker, har jag missat nåt eller ska det vara så? För jag tänkte det är ju rätt värdelöst att ha ett vapen man inte använder...
Skulle bli tacksam om någon kunde säga något klokt om saken ^^

All din skada, från de vanliga attackerna till dina skills, baseras på din vapenskada. Så det är viktigt vilket vapen du använder. Mycket dps är alltid bra, men kolla givetvis efter andra trevliga bonusar också.

1
Skriv svar