Nästa Battlefield kan kräva ett 64-bits-OS

Robot
Nästa Battlefield kan kräva ett 64-bits-OS

"Om du har 32-bit är det ett utmärkt tillfälle att uppgradera till Windows 8", säger Dice.

#dice, #battlefield, #command-conquer-generals-2


Medlem
Nästa Battlefield kan kräva ett 64-bits-OS

Windows 7 64 bitars borde väl räcka lika bra ^^

Windows 8 ser lite...mjähä ut för mig

Medlem

Vet inte om det bara är jag, men jag ser det inte som ett gott tecken att dom "pratar" om deras nästa spel redan. Tycker det gott kan vänta ett bra tag till nästa spel

Medlem

Mjölk mjölk.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

nu är jag inte så jätte insat i skilnaden mellan 32 & 64bits men är inte 64 mycket bättre om dom kan programera för det?
sen så är det väll mer och mer pogram som anpassas för 64bits mm??


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem

Du behöver inte ha windows 8, står inte ens i artikeln, bara att man ska ha ett 64-bitars OS något som w7/vista har. Är förövrigt bara bra att de pressar speccs lite, har varit allt för stilla de senaste åren, med bara bf3 och crysis som verkligen pressar datorerna.

Medlem
Skrivet av morfin91:

nu är jag inte så jätte insat i skilnaden mellan 32 & 64bits men är inte 64 mycket bättre om dom kan programera för det?
sen så är det väll mer och mer pogram som anpassas för 64bits mm??

Stora skillnaden är att 64-bit OS kan använda mer än 4gb ram (3.5gb) eller något sånt om man ska vara petig.

Medlem

På tiden. Äntligen kommer spelen kunna använda mer ram och cpu.

Medlem

Helt rätt. Skönt att se att någon aktör på pc marknaden driver den framåt.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Äntligen! Jag önskar att fler spel kunde gå över till 64bit. De här 32-bit minnesbegränsningarna börjar kännas ålderdomliga.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Känns som man kommer behöva mer RAM också. Från 8 till 16gb då.

Medlem

Den stora fördelen med 64-bits är att man kan räkna med mycket större tal. Eller större precision på flyttal. Jag antar att de ska använda det till fysikberäkningar.

Medlem

Hur mycket fick de för att göra reklam för windows 8 då ?


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Ish
Medlem

Ju mer anpassat man utvecklat spelen desto bättre kommer det ju flyta på. Det finns en anledning till varför konsol är förhållandevis snyggt på 7 år gammal hårdvara. Man kan optimera för just den hårdvaran.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem
Skrivet av oudiose:

Vet inte om det bara är jag, men jag ser det inte som ett gott tecken att dom "pratar" om deras nästa spel redan. Tycker det gott kan vänta ett bra tag till nästa spel

Även om Frostbite-teamet är en del av DICE så är de inte bunda till bara deras spel. Förutom nämnda spel ovan så kommer MoH kommer exempelvis spelas köras på Frostbite som släpps till hösten. Det är bara naturligt att uppdateringar till motorn kommer.

Medlem

Jag minns när Battlefield 2 släpptes, endast på DVD! Vilket ramaskri det var här på FZ haha.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Äntligen! Då kanske man får användning av sina 8GB ram

Medlem

Men jag har ju Windows 7 Home Premium 64-bit?


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Mjölk mjölk.

Och varför ska man inte planera för nästa spel när du är klar med det du höll på med? Eller ska de sparka programmeringsstyrkan och lägga ner i några år?

On topic: Bra att någon tar steget. 64-bit har bara fördelar så som mer ram på ett program och snabbare minnesanvändning. Det finns nog ingen som sitter så en processor som inte klarar 64-bitar och samtidigt köper moderna spel (som inte är indie). Sen att några vägrar gå bort ifrån Windows XP och över till Vista, Win7 eller Win8 är inget som borde hålla dem tillbaka.

Gör morgondagens spel för DX11/OpenGL, 64-bit och quadcore. De datorer som inte har stöd för detta har säkerligen inte prestanda för spelen i alla fall.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem
Skrivet av Remus:

Men jag har ju Windows 7 Home Premium 64-bit?

Ja då borde du vara garderad!

Kan vara värt att lägga på minnet att snacket om att nästa Battlefield spel kommer att kräva 64bitar kommer från FZ, inte DICE, vad jag kan förstå. De pratar om Frostbite-drivna spel nästa år...kan ju lika gärna handla om Mirror's Edge 2, eller något helt nytt! (?)

Medlem
Skrivet av Xixor:
Skrivet av morfin91:

nu är jag inte så jätte insat i skilnaden mellan 32 & 64bits men är inte 64 mycket bättre om dom kan programera för det?
sen så är det väll mer och mer pogram som anpassas för 64bits mm??

Stora skillnaden är att 64-bit OS kan använda mer än 4gb ram (3.5gb) eller något sånt om man ska vara petig.

Fast det är inte riktigt sant. Windows har visserligen en påtvingad gräns. men med PAE är det fullt möjligt att ha en större addressrymd.

Däremot är det bättre att ha 64-bit än 32-bit + PAE för när det kommer till prestanda. Så 64-bit är såklart att föredra. Sitter man dessutom på en dator som inte är från teknikens medeltid så bör man ha ett 64-bits operativsystem redan.

Tycker det är bra att man pushar för 64bits applikationer överlag. Det är däråt tekniken går så det är onödigt att trampa vatten på samma ställe för länge.

Medlem

inget tokigt egentligen.

alla som spelar bör haft 64 bit kapabel hårdvara ungefär sedan tiden vista släpptes.

BF4 kommer säkert 2014, då har de flesta flytta uppströms.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

BF4 kommer säkert 2014, då har de flesta flytta uppströms.

BF4 kommer säkert 2142...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv

Ska det inte komma ett Mirrors Egde till också? Och det är väl inget fel med att planera frammåt? Ett spel om året från ett företag är väl helt okej sålänge det håller standard?

Det är nog på tiden att någon tar steget frammåt. Mycket bra initiativ av Dice.

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av walter_iego:

BF4 kommer säkert 2014, då har de flesta flytta uppströms.

BF4 kommer säkert 2142...

tror att BF2243 kommer före =D


signatur

mm

Inaktiv

Windows Vista Ultimate <3

Medlem

Får se om nästa BF går att spela mer än 5 minuter innan det kraschar!

Shut up and leave my money alone, Dice!


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Trappski:
Skrivet av Xixor:
Skrivet av morfin91:

nu är jag inte så jätte insat i skilnaden mellan 32 &amp; 64bits men är inte 64 mycket bättre om dom kan programera för det?
sen så är det väll mer och mer pogram som anpassas för 64bits mm??

Stora skillnaden är att 64-bit OS kan använda mer än 4gb ram (3.5gb) eller något sånt om man ska vara petig.

Fast det är inte riktigt sant. Windows har visserligen en påtvingad gräns. men med PAE är det fullt möjligt att ha en större addressrymd.

Däremot är det bättre att ha 64-bit än 32-bit + PAE för när det kommer till prestanda. Så 64-bit är såklart att föredra. Sitter man dessutom på en dator som inte är från teknikens medeltid så bör man ha ett 64-bits operativsystem redan.

Tycker det är bra att man pushar för 64bits applikationer överlag. Det är däråt tekniken går så det är onödigt att trampa vatten på samma ställe för länge.

PAE på 32-bitars operativ är aldrig att föredra. Allt RAM är uppdelat 50/50 mellan user mode och system mode. Dvs har du 4 GB RAM i datorn så kan du endast allokera 50% av detta till applikationer. Med PAE så kan du förskjuta user mode gränsen till 3 GB och 1 GB för system mode, men då får du andra problem så som att systemet måste flusha RAM ofta och tappar prestanda istället.

Medlem

Jag kör vista 64, har inte känt behovet att byta upp mig. Jag klarar inte av Windows 7, jag är en bakåtsträvare som inte gillar när menyer/förändras, men det är ju bara jag som är bekväm av mig iofs. Ge mig ett nytt OS som man kan ställa in att se ut som ett äldre, då byter jag nog på en gång.

123
Skriv svar