Heavy Rain-skaparen inte intresserad av nästa generation

Robot
Heavy Rain-skaparen inte intresserad av nästa generation

"Jag anser att de stora utmaningarna finns på den kreativa sidan snarare än på den tekniska", säger David Cage.

#heavy-rain


Heavy Rain-skaparen inte intresserad av nästa generation

That's not what I heard...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

MFZ
Medlem

han kan ju iaf sikta på att göra spel i 60 fps med nästa generation isf... så jävla less på konsollspel i 30 fps eller lägre


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem

Håller med fullständigt... finns ju nästan inte ett enda innovativt spel längre, bortsett från en del indie-spel. I stort sett alla AAA-spel är uppföljare på något etablerat IP eller något annat sorts play-it-safe. Har väl med utgivarna att göra, dom vågar helt enkelt inte finansiera ett AAA-spel som testar nya marker och tänjer lite på gränserna och är innovativa.

Medlem

Väl talat, innovation är ju i princip oexisterande i dagens spelmarknad, alla nya spel kopierar från tidigare spel. För att citera Yahtzee "Endless sequels, rip offs and wank.".

Inaktiv

Meeeeh.

Det ända jag i dagsläget kör på konsol är fighters, och jag ser inte hur nästa gen konsoler skulle kunna göra dem bättre.

Håller helt med om att utvecklare bör fokusera på innehåll istället.

Medlem

Ibland kan även tekniska begränsningar göra begränsningar för ens idéer.

Medlem

Ökad prestanda ger också större möjlighet till kreativitet.

Medlem
Citat:

– Finns det tekniska saker jag inte kan göra på PS3? Ärligt talat, nej

XD mm..ärligt talat.

Sedan utesluter inte det ena det andra.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem
Skrivet av Hannu:

Ökad prestanda ger också större möjlighet till kreativitet.

Så sant som det är sagt! Skulle själv säga det du sa till Mr Cage om jag träffade honom


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Hannu:

Ökad prestanda ger också större möjlighet till kreativitet.

Begränsade resurser tvingar en att vara kreativ..


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

Tycker inte att det behövs nya konsoler för den grafiska delen har PC alltid varit bäst på.


signatur

Specs: PS5

Medlem
Skrivet av Rebecca Black:

Tycker inte att det behövs nya konsoler för den grafiska delen har PC alltid varit bäst på.

And here we go again....


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av Hannu:

Ökad prestanda ger också större möjlighet till kreativitet.

Så sant.

Medlem

"Han anser istället att det är spelutvecklarnas kreativitet snarare än tekniken som är den tuffaste utmaningen att överkomma."
Ja och så lyckades dom ju bara klämma ur sig ett enda DLC till Heavy Rain, idetorka? Dom borde ju haft några stycken till som plan innan Sony gick in och ville ha Move konverteringen...


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem

Säger Heavy Rain-skaparen som baserar hela sina spel på quicktime-events och enkla trädbaserade berättelsestrukturer... Så innovativt!

Medlem

Håller med, de bästa spelen släpps alltid i slutet av ett formats era och har då fått stöta på flera begränsnings stop som den behövt ta sig runt. I början på ett nytt starkt-format/plattform så släpps ofta bara halv hjärtade produkter/spel med flashiga effekter.

Medlem

Precis därför jag inte vill ha nya konsoler. Då börjar grafikracet om igen, pc spelarna runkar vilt över att de faktiskt får utnyttja sina datorer till fullo och alla generiska FPS spelen sprutar ut ur alla företag.


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av purjo:

Väl talat, innovation är ju i princip oexisterande i dagens spelmarknad, alla nya spel kopierar från tidigare spel. För att citera Yahtzee "Endless sequels, rip offs and wank.".

You dont say?
72% av alla Hollywood filmer är remakes eller tagna ur böcker, TV, Spel.

samma gäller i princip allt.. allt är remakes på allt, finns ingenting som i grund å botten är nytt, allt är bara en utveckling av det nuvarande

En ny generation innebär ny teknik..
Crytek har ju sagt att de vill ha 16gb RAM på nästa generation.. de vill ha andrum och inte behöva tänka på FoV och FPS.

Medlem
Skrivet av Fenix:
Skrivet av Hannu:

Ökad prestanda ger också större möjlighet till kreativitet.

Begränsade resurser tvingar en att vara kreativ..

Tvingad, ja, men med färre möjligheter.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av purjo:

Väl talat, innovation är ju i princip oexisterande i dagens spelmarknad, alla nya spel kopierar från tidigare spel. För att citera Yahtzee "Endless sequels, rip offs and wank.".

Det kanske stämmer om du ser till AAA-titlarna, men om du bara lyfter blicken en liten, liten bit bortanför där näsan räcker så ska du se att det finns en stor och bubblande kreativ massa av indie-utvecklare som lyckas fantastiskt bra med begränsade resurser. Kreativitet mår bra i begränsande miljöer.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Det är väl klart att prestanda ger en möjlighet till att pressa sig lite längre, men som jag skrev i ett tidigare inlägg. Det handlar om att göra det mesta med kraften man har också.

Titta på när dom kramade ur Kara demot i en PS3. Verkligen imponerande.

En racingförare som har 200 HK kan vinna emot någon som har 300 HK, om han vet hur man ska ta tillvara på varje HK om den andre bara vet varannan.


signatur

Nämen!

Världen håller på att förändras, alla människor i kreativa yrken försöker göra så gott de kan.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Världen håller på att förändras, alla människor i kreativa yrken försöker göra så gott de kan.

The world is changing... I feel it in the water

Skrivet av Friberg:
Skrivet av walter_iego:

Världen håller på att förändras, alla människor i kreativa yrken försöker göra så gott de kan.

The world is changing... I feel it in the water

Om du bara visste vad jag gjorde i vattnet.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Helt rätt tänkt. Så länge inte tekniken hämmar kreativiteten så spelar den mindre roll. Det är manus och estetik som är det viktiga, inte nödvändigtvis grafiken!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av Fenix:
Skrivet av Hannu:

Ökad prestanda ger också större möjlighet till kreativitet.

Begränsade resurser tvingar en att vara kreativ..

tänk dig vad rå-kreativt allt vore om dom fortfarande utvecklade till SNES

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av walter_iego:

Världen håller på att förändras, alla människor i kreativa yrken försöker göra så gott de kan.

The world is changing... I feel it in the water

Om du bara visste vad jag gjorde i vattnet.

Haha! Skapar du innovativa spel där?

Medlem
Skrivet av Fenix:
Skrivet av Hannu:

Ökad prestanda ger också större möjlighet till kreativitet.

Begränsade resurser tvingar en att vara kreativ..

Men säg att du har en vision du vill skapa, men att den kreativiteten hålls tillbaka av den hårdvaran du arbetar med? Det finns mer än bara en sida av myntet. -___-'


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av Struggle:

Det är väl klart att prestanda ger en möjlighet till att pressa sig lite längre, men som jag skrev i ett tidigare inlägg. Det handlar om att göra det mesta med kraften man har också.

Titta på när dom kramade ur Kara demot i en PS3. Verkligen imponerande.

https://www.youtube.com/embed/j-pF56-ZYkY

En racingförare som har 200 HK kan vinna emot någon som har 300 HK, om han vet hur man ska ta tillvara på varje HK om den andre bara vet varannan.

Ett spel som håller samma visuella kvalitet som kara-demot skulle inte vara möjligt med dagens konsoller, i varje fall inte om spelet skulle innehålla mkt mer än det rummet. Tech-demon har så otroligt mycket mer begränsade scopes, vilket gör att man kan ta många genvägar tekniskt sett.

12
Skriv svar