Intryck från Kingsmouth

Medlem
Intryck från Kingsmouth

Rockar:

  • Mystiken, Stephen Kings-skräcktemat.

  • Grafik och ljussättning.

  • Det obefintliga klass- och levelsystemet, Anima Points och skillhjulet.

  • Agartha.

  • Pusselorienterade quests, kräver läsning och inbyggd Googling.

  • Bra variation på vapen och monster.

  • Zombies.

Rockar inte:

  • UI:t är inte helt genomtänkt.

  • Striderna. Känns som att anfalla luft. (Håller på att fixas när jag skriver detta).

  • Bara 7 aktiva skills i skillbaren.

  • Röstskådespeleriet.

  • Introduktionen och flummiga sekvenser.

[ia=543183; large]

#blogg

Medlem
Intryck från Kingsmouth

Håller inte riktigt med om röstskådespelet och sekvenserna. De flesta är bra i min mening. Mycket bra om man jämför med andra mmo.

Få förmågor gillar jag också. Många knappar är onödigt i de flesta mmo då det mesta bara är variationer av samma sak. Vilket är kul i början men så fort man inser detta blir det bara ett kladd av förmågor i onödan.

Sen hade jag inte satt zombier (Det stavas så. -s som ändelse i svenska är genitiv. Inte plural. Förlåt men kunde inte låta bli...) som plus vanligtvis.
Men i TSW är de odöda lik. De har inga förmågor som supersnabbhet. De är inte smarta. De har inte konstiga mutationer. De är inte skapade av något smittsamt virus.
De är klassiska zombier som zombier ska vara. Inte något fånigt hittepå som i så mycket skit nu för tiden. Så de får stå kvar på pluslistan.

Annars håller jag med dig i allt.

Sist, vad ska de fixa med striderna? Det behövs en piff som du säger och jag har missat vad de tänker hitta på.

Medlem

Tack för din kommenter Manqs!

SWTOR satte en ny standard med röstskådisar, som TSW gärna hade fått utmanat, men det gör de inte. Det stämmer att de är bättre än de flesta, men varför inte sikta högre? En budgetfråga, helt klart.

Jag gillar att ha många aktiva förmågor att växla mellan, 7 känns för slappt och blir väldigt snabbt enformigt. 7 med vardera vapen hade varit mycket bättre. Det finns 525 förmågor och många kombinationer av dessa, men jag vill kunna använda fler utan att tröttna på dom.

Jag vet att det stavas så, men föredrar det engelska ordet
Definitionsfråga det där antar jag, vet vi vad dimman innehöll som framkallade alla dessa odöda lik?

Enligt Lead Designern så jobbar de på mer responsiva fixar när man träffar en motståndare. Hur det tolkas vet jag inte, men antagligen bättre animationer och tyngre ljud när slaget träffar kanske. Det finns en bra debatt om det i de officiella forumen. I övrigt kan de gärna få fläska på med lite mer effekter till förmågorna. Blade-seriens diton är alldeles för lika varandra.

Medlem

Jag kan tillägga att kritiken endast det jag upplevde i betan, de kan mycket väl åtgärdat mycket av detta, samt att jag inte har provat de andra faktionernas introduktioner.

1
Skriv svar