D3 pepp & light-recension

Testpilot
D3 pepp & light-recension

Hypade inte upp mig som miljoner andra verkar gjort inför Diablo 3 releasen.

Var rätt säker på att det skulle skita sig hårt vid releasen och fick ju rätt i mina farhågor , trist att spel skall ha krav på always online då det är singleplay men förstår företagen också och då får de fan ha en fungerande infrastruktur också (Ubisoft Looking at ya!)

Blizz har ju lite mer koll på det hela med Battlenet och WOW bakom sig.

Nu till spelet:

Lirat till 32 eller nåt hittils som witchdoctor - är i act 3

Fördelar:

* Snyggt , animeringar är coola och detaljerade .
* Mörkt och dunkelt i de flesta dungeons med riktigt coola skuggor och rök effekter.

(Vill minnas i D1-D2 att man hade ljus som strålade ut från sin egen karaktär och därmed på låg nivå var det jävligt mörkt innan monstren kom in i ljuset från en själv , därav allt gnäll om att D3 är glattigt och disco eftersom man ser mer av banan helt enkelt)

* Bra skillsystem , enkelt att skilla om och helt byta spelstil utan krångel eller att levla om gubben från lvl 1
* Items verkar väl genomarbetat , crafting är bra och man spar ju gärna alla saker för att smälta ner till råmaterial.
* Kul att se polarna online på Battle.net , vilken gubbe de kör osv.
* Massor med helt sjukt varierade spells och effekter på sina gubbar + runor som förändrar spells massor.
* Sitter redan nu och klurar på både Fire build , Zombie dog build , Spirit build , Puppet master build och att tweaka min nu Poison speccade build.

Dåååålit:

* Serverkaos - jep som förväntat krashande servrar som under alla WOW exp släpp - ingen överraskning direkt
* Always online - trist utveckling särskilt då servern krashar och man blir förpassad till senaste waypoint och får spela om 30 mins spelande på en ny random genererad bana.
* Ingen Invisible mode på Battle.net .. tänk då man vill va i fred från polarna eller vara osynlig för just "han den dryga polaren man inte orkar med just nu"
* Allt gnäll från sk hardcore fans som tycker D2 är bäst .
* Glömt av hur jäävla mycket klickande man gjorde i spelet , fingerkramp!!, tur nog har jag laddat upp med extra många uppladdningsbara batterier i min mus redo att bytas med 10 sekunders paus!

Extra bonusdåligt men inget som har med spelet att göra:
Tänkte kolla Behind the scenes skivan jag fick med min Diablo 3 Collectors edition.
Det var visst en blueray - ok , installerar WINDVD - spelar upp ->> "your display environment does not support protected content playback"
Underbart!! kopieringskydd bara för man kör med DVI kabel och inte HDMI till skärmen (HDMI stöder ej 120Hz)

Hyttar med näven , söker o drar hem den rippade från Piratebay - eh! tack mediaindustrin för att ni gör oss alla till pirater!

#blogg

Medlem
D3 pepp & light-recension

Behind the scenes finns även som dvd skiva i det fodralet bakom det där häftet


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem

Väldigt bra summering faktiskt! Håller brinnande med om bonusdelen också.

Kul förresten att du nämnde avsaknaden av ett invisible mode. Första genomkörningen hade jag helst sett att man fick vara helt ifred istället för att konstant störas vid fel tillfällen. Tycker nästan det är lite märkligt att Blizzard inte implementerat en sådan feature nu när de tagit bort offlinespelande ur ekvationen.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av jonis:

Väldigt bra summering faktiskt! Håller brinnande med om bonusdelen också.

Kul förresten att du nämnde avsaknaden av ett invisible mode. Första genomkörningen hade jag helst sett att man fick vara helt ifred istället för att konstant störas vid fel tillfällen. Tycker nästan det är lite märkligt att Blizzard inte implementerat en sådan feature nu när de tagit bort offlinespelande ur ekvationen.

Går ju ändra i Options så inte ens vänner kan joina om man inte vill och sådant


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Testpilot

Var det verkligen med en DVD också? måste va blind ! Skitsamma blev asförbannad över blueray skitet - känns på ett sätt bra att blueray är en dööende standard efter den erfarenheten.

Hmm Tackar för tipsen om battlenet , får gräva ner mig i settings och se vad man kan åstadkomma.

1
Skriv svar