John Romeros nya ute nu – social Ghost Recon-spinoff

Robot
John Romeros nya ute nu – social Ghost Recon-spinoff

Klicka dig in i isometriska Facebook-upplevelsen Ghost Recon Commander från mannen som skapade binär actionmagi i och med bland annat Doom och Quake.

#doom, #quake, #loot-drop, #ghost-recon-commander, #ghost-recon-future-soldier-2, #ghost-recon-online-1, #ubisoft, #assassins-creed


Medlem
John Romeros nya ute nu – social Ghost Recon-spinoff

Spelade i fem minuter. Hackade väldigt mycket emellanåt, vilket är acceptabelt då det är en beta-version, men det var också extremt tråkigt. John Romeros namn räddar inte denna titeln.

Medlem
Medlem

Sjukt vad o-hardcore Doom och Quake känns idag ändå. Hitta färgad nyckel till färgad dörr, sikta, och skjut. Är typ mindre komplicerat än saker man hittar på teagames.com.... Aldrig uppskattat något ifrån Romero TÖ BÄ HÖNEST. Gaming började inte bli bra på riktigt förns strax efter Doom och Quake, dock visst till dels tack vare dom lite. Men det handlar mest om det tekniska. Carmack är guden och Romero är fuck-all!


signatur

subterranean homesick alien

Inaktiv
Skrivet av Preed:

Sjukt vad o-hardcore Doom och Quake känns idag ändå. Hitta färgad nyckel till färgad dörr, sikta, och skjut. Är typ mindre komplicerat än saker man hittar på teagames.com.... Aldrig uppskattat något ifrån Romero TÖ BÄ HÖNEST. Gaming började inte bli bra på riktigt förns strax efter Doom och Quake, dock visst till dels tack vare dom lite. Men det handlar mest om det tekniska. Carmack är guden och Romero är fuck-all!

What? Quake "o-hardcore"? Visst, singleplayern är inte särskilt mycket att hänga i granen och personligen har jag bara spelat igenom Quake en enda gång. Men dom senaste 15 åren så har jag spelat Quake/QuakeWorld online och mer hardcore än så blir det inte.

Medlem

"John Romeros casual-studio Loot Drop har nu fått ut en färsk titel ..."

Loot drop? Det är sååå 90-tal. Nu är det Loot Squirt som gäller.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

detta sög ju nåt så fruktansvärt mycket att jag fick ont i huvudet av att spela det...

Medlem

Plötslig barndomsdöd? Det heter "plötslig spädbarnsdöd", såvida detta inte var ett försök att mynta ett helt nytt uttryck.

Medlem
Skrivet av LostRobot:

Plötslig barndomsdöd? Det heter "plötslig spädbarnsdöd", såvida detta inte var ett försök att mynta ett helt nytt uttryck.

Haha testa spela valfritt spel som du gillade för 15 år sedan (och som du såklart inte spelat sedan dess) så får du se vad det uttrycket innebär

Inaktiv

John romero, hade han verkligen så stor del i Quake och Doom ?
För man såg ju hur duktig John Romero var när han gjorde Daikatana på egen hand, ett mycket bra spel

Utan John Carmack medflera så hade ju även Doom och Quake vart en katastrof, John Romero fick väl bara vara med för att koka kaffe hos id software typ ?


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem

Av en ren slump så får jag för mig att kolla min mail efter denna artikel, surfar in och ser att jag har ett mail från 17e april som innehåller en serial till ghost recon online Bör nog kolla mailen oftare

Bara en stund senare efter jag postade så upptäcker jag att betan är tillfälligt slut =/

Medlem

Tror faktiskt att det var Romero som anställde Carmack innan de bildade id. Romero (Som både programmerade, designade och var PR-maskin) var faktiskt en väldigt stor drivkraft bakom Doom och Quake. Carmack kan vi tacka för tekniken, men han hade inte varit nånting utan Romero som skapade resten.
Romero fick sparken från id för att framgången gjorde honom lat, men om man kollar på allt som id har gjort efter det så har det inte hänt så mycket sen Romeros tid designmässigt.
Carmack må vara ett geni men får oftast en alldeles för stor del av äran när allt han gjorde var att realisera Romeros coola concept och idéer.

Och så här tycker jag om gaming strax efter quake:
http://www.youtube.com/watch?v=W1ZtBCpo0eU

1
Skriv svar