Flera Old Republic-utvecklare får sparken

Robot
Flera Old Republic-utvecklare får sparken

Efter stora spelaravhopp kommer ytterligare ett tungt bakslag för Biowares galaktiska mmo.

#star-wars-the-old-republic, #bioware


Medlem
Flera Old Republic-utvecklare får sparken

Usch då, riktigt tråkigt. Avslutade nyligen min subscription men önskar ändå att det kunde gå lite bättre för dem.

Medlem

Synd, själv köpte jag 2 månaders GTC, spelade 2 veckor och la av hehe. Har tröttnat på MMO i allmänhet


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Tråkigt, men jag är inte det minsta förvånad. Spelade den speltid som följde med, men utan att förnya med mer speltid.

Medlem
Skrivet av warh0g:

Synd, själv köpte jag 2 månaders GTC, spelade 2 veckor och la av hehe. Har tröttnat på MMO i allmänhet

Körde någon månad. Är lite på samma spår som dig, rätt trött på mmo i allmänhet och är det för likt konkurrenter så ger det mig ingen mening att fortsätta.

Medlem

Så går det när man gör en opolerad WoW klon med dialogrutor där grafikmotorn är så löjligt dåligt att så fort mer än en fåtal spelare samlas på en och samma plats så blir prestandan direkt lidande.

Medlem

Vad bra att de fortfarande har ett team som jobbar på det. Då kanske de kan fixa så att ljudet kanske funkar igen. Bara ett tips.
Ända sen 1.2-patchen har ljudet varit helt skadat. Ju längre man spelar desto mindre ljud spelas upp.

Medlem

Tröttnade redan innan första månaden var över. Det var inget fel på spelet men jag kände att jag hade gjort allt förut...allt för många gånger.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

nejtack bio mig får ni inte tillbaka, för mig gäller helt gw2 och the secret world( tänk att ett spel kan ha quests som får dig att använda hjärnan)


signatur

always use the nubs for cover

Medlem
Skrivet av Sanazin:

Så går det när man gör en opolerad WoW klon med dialogrutor där grafikmotorn är så löjligt dåligt att så fort mer än en fåtal spelare samlas på en och samma plats så blir prestandan direkt lidande.

Venne riktigt varför någon gav detta tummen ned, precis som det är.

Medlem
Skrivet av killen10:
Skrivet av Sanazin:

Så går det när man gör en opolerad WoW klon med dialogrutor där grafikmotorn är så löjligt dåligt att så fort mer än en fåtal spelare samlas på en och samma plats så blir prestandan direkt lidande.

Venne riktigt varför någon gav detta tummen ned, precis som det är.

haha ja helt sant, hade 60 fps konstant när jag questade själv, sen tänkte jag ta en tur till imp station och pow 30fps, sen pvp pow 20-25 xD


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

SYNDEN STRAFFAR SIG SJÄLV

Medlem
Skrivet av cute_ninja:

nejtack bio mig får ni inte tillbaka, för mig gäller helt gw2 och the secret world( tänk att ett spel kan ha quests som får dig att använda hjärnan)

Secret world var en av dom sämre spel jag någonsin provat på, 30000 år efter sin tid.

http://www.youtube.com/watch?v=Vi6qJxsejNI

Medlem
Skrivet av eine_petule:
Skrivet av cute_ninja:

nejtack bio mig får ni inte tillbaka, för mig gäller helt gw2 och the secret world( tänk att ett spel kan ha quests som får dig att använda hjärnan)

Secret world var en av dom sämre spel jag någonsin provat på, 30000 år efter sin tid.

http://www.youtube.com/watch?v=Vi6qJxsejNI

jo det är efter helt klart med det var den lilla lilla biten med clues och internet sökande för att klara vissa quests jag älskade xD


signatur

always use the nubs for cover

Medlem
Skrivet av cute_ninja:
Skrivet av eine_petule:
Skrivet av cute_ninja:

nejtack bio mig får ni inte tillbaka, för mig gäller helt gw2 och the secret world( tänk att ett spel kan ha quests som får dig att använda hjärnan)

Secret world var en av dom sämre spel jag någonsin provat på, 30000 år efter sin tid.

http://www.youtube.com/watch?v=Vi6qJxsejNI

jo det är efter helt klart med det var den lilla lilla biten med clues och internet sökande för att klara vissa quests jag älskade xD

måste även säga att killen i den här videon är riktigt dålig, han tar inte ens upp det faktum att en del quests är gjorda för att få en att tänka efter och söka ledtrådar. han bashar ett generellt quest som alla mmo's har och det faktum att pistolerna inte har nog med range =_=


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

nej tack, ett mmo som var mer single player än multi. Hade kunnat bli stort.

Tror WoW är det ända spelet som kommer att överleva MMO krisen, tyvärr.

Lirade Aion i två år, tera, swtor, Shaiya, o guild wars 2, spelet har kompitens, men det kommer aldrig att bli direkt en MMO jätte.
Har nu börjat med WoW igen. Varför ?

Tyvärr med Wow är det bästa mmo,et på marknaden...

Medlem

Dubbelpost...


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av cute_ninja:

nejtack bio mig får ni inte tillbaka, för mig gäller helt gw2 och the secret world( tänk att ett spel kan ha quests som får dig att använda hjärnan)

The Secret World var horribelt nu när jag testade det på den senaste betahelgen. Laggade något hemskt, dålig grafik, dåliga animationer... det enda som var bra var själva upplägget med världen.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av cute_ninja:

nejtack bio mig får ni inte tillbaka, för mig gäller helt gw2 och the secret world( tänk att ett spel kan ha quests som får dig att använda hjärnan)

The Secret World var horribelt nu när jag testade det på den senaste betahelgen. Laggade något hemskt, dålig grafik, dåliga animationer... det enda som var bra var själva upplägget med världen.

jag själv hade väldigt lite lagg, det jag fick ordnades snabbt med en restart så var allt fint igen. å man ska inte se för mycket på grafiken då den ofta är nerdragen just för testsyften, precis som med gw2 betan


signatur

always use the nubs for cover

Medlem
Skrivet av killen10:
Skrivet av Sanazin:

Så går det när man gör en opolerad WoW klon med dialogrutor där grafikmotorn är så löjligt dåligt att så fort mer än en fåtal spelare samlas på en och samma plats så blir prestandan direkt lidande.

Venne riktigt varför någon gav detta tummen ned, precis som det är.

Kanske beror på att

1) folk är förbannat trötta på begreppet "WoW-klon" som används till i princip alla MMORPG som kommer ut nuförtiden.

2) för mig laggade det inte någon gång, jag kan inte påstå att jag har en monsterdator men har ändå på det högsta. Om det "laggar" eller inte kanske mer beror på datorn + uppkoppling och andra faktorer som belastning i nätet och routerconf som spelar in.

Eller ni kanske trollade båda två?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Med tanke på alla klagomål på spelet, så förstår jag att folk får sluta på bio, när de lovat stort men levererat tunt!
Än så länge är jag spelet troget, gillar mina light sabers och kan lika gärna fortsätta att spela det här som att gå tillbaka till wow eller något annat mmo man spelat tidigare!
Då inget av de senaste MMOna som kommit eller kommer är revulutionerande inom MMO världen!
Och så¨är man rätt trött på Alver, Undeads, Dvärgar och snart Pandor mm. så det får bli SIFI i Star Wars anda, kan bara bli bättre förhoppnings

Inaktiv

Kan man inte ge folket ett bra end game så slutar det så här. Inom 6 månader är spelet Free2play.

Medlem

Tråkigt att höra. Ingen tvivel om att SWTOR var skapt med passion och hårt arbete. Men dom valde fel grund design från början och lyssnade inte på deras fans, jag har följt spelet på SWTOR forum sen 2008. Spelet blev för linjärt och styrt.

Efter att ha spelet EVE online i några månader och insett djupet och friheten i det spelet, så har jag kommit till insikten att jag troligtvis aldrig kommer spela något annat MMO, EVE innehåller allt jag vill ha och jag har aldrig varit frustrerad, utråkad eller behövt göra repetiva saker. Det har varit kul hela resan och fortfarande är, Inferno är grymt bw

Medlem

doooom. jag spelar fortfarande. gör skoj.

Medlem
Skrivet av eine_petule:
Skrivet av cute_ninja:

nejtack bio mig får ni inte tillbaka, för mig gäller helt gw2 och the secret world( tänk att ett spel kan ha quests som får dig att använda hjärnan)

Secret world var en av dom sämre spel jag någonsin provat på, 30000 år efter sin tid.

http://www.youtube.com/watch?v=Vi6qJxsejNI

Helt IDIOTISKT video där 'kritikern' förlöjligar sig själv genom att spela in och kritisera den absolut första delen av spelet där man knappt fått några skills eller stött på de intressanta questen. Inte heller förstår han hur combat i spelet egentligen beger sig.

Skrivet av conthox:
Skrivet av killen10:
Skrivet av Sanazin:

Så går det när man gör en opolerad WoW klon med dialogrutor där grafikmotorn är så löjligt dåligt att så fort mer än en fåtal spelare samlas på en och samma plats så blir prestandan direkt lidande.

Venne riktigt varför någon gav detta tummen ned, precis som det är.

Kanske beror på att

1) folk är förbannat trötta på begreppet "WoW-klon" som används till i princip alla MMORPG som kommer ut nuförtiden.

2) för mig laggade det inte någon gång, jag kan inte påstå att jag har en monsterdator men har ändå på det högsta. Om det "laggar" eller inte kanske mer beror på datorn + uppkoppling och andra faktorer som belastning i nätet och routerconf som spelar in.

Eller ni kanske trollade båda två?

Om du inte har märkt något utav de tusentals människor som klagar och sedan betan HAR KLAGAT angående den löjligt låga prestandan hos Hero Engine på SWTORs officiella forum så har du nog sovit under en sten. När jag spelade var jag med i en utav de största svenska communitien och i princip alla råkade ut för den låga prestandan, notera att jag ingenstans har skrivit 'lag' då det är en definition på långsamt eller rentav dålig nätuppkoppling.
Verkar som att det är tydligt vem som trollar här.

Medlem

Så nu börjar stjärnkryssaren att sjunka på allvar, abandon ship!
Tråkigare mmo än Swtor har jag inte spelat på år och dar


signatur

Game long and prosper

Medlem

De både ha gjort Kotor 3 istället för en mmo. Det är vad de gjorde fel...

MMO´s påminner för mycket wow, varken de försöker eller inte.

Medlem
Skrivet av Sanazin:

Om du inte har märkt något utav de tusentals människor som klagar och sedan betan HAR KLAGAT angående den löjligt låga prestandan hos Hero Engine på SWTORs officiella forum så har du nog sovit under en sten.

Tror knappast man "sovit under en sten" för att man inte har kollat in deras forum. Då jag själv inte haft problem så har jag inte haft en anledning att gå in på forumet, i alla fall inte hårdvaru-/teknik-delen.

Själv tror jag att många klagar på "grafikmotorns dåliga prestanda" när det i själva verket är dom själva som har en dator som ligger precis vid minimum, men sedan så kör dom på högre inställningar i alla fall och sedan klagar dom på att det laggar/hackar/annan term...

Skrivet av Sanazin:

När jag spelade var jag med i en utav de största svenska communitien och i princip alla råkade ut för den låga prestandan

Tråkigt att höra, men kan fortfarande tro att det är som skrivet ovan, att folk klagar på grafikmotorns prestanda när dom ligger på gränsen. Jag kan dock ha fel där, men det är så det fungerar på "interwebsen"...

Skrivet av Sanazin:

notera att jag ingenstans har skrivit 'lag' då det är en definition på långsamt eller rentav dålig nätuppkoppling.

Jo, jag vet att termen "lag" inte var med, men samtidigt så kan lagg bero på många olika saker och det är ibland svårt att skilja på lagg och hackande.

Ta bara en sak som partikelhanteringen. Om man har hög inställning på parktikelhanteringen så är det inte bara mer saker som renderas på skärmen, beroende på spel kan det också vara mer data som skickas till/från servern för att beräkningarna skall stämma. Vet inte om det gäller för SWtoR, eller hur mycket det påverkas, men kan bidraga.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

Tror knappast man "sovit under en sten" för att man inte har kollat in deras forum. Då jag själv inte haft problem så har jag inte haft en anledning att gå in på forumet, i alla fall inte hårdvaru-/teknik-delen.

Själv tror jag att många klagar på "grafikmotorns dåliga prestanda" när det i själva verket är dom själva som har en dator som ligger precis vid minimum, men sedan så kör dom på högre inställningar i alla fall och sedan klagar dom på att det laggar/hackar/annan term...

Jo, du har sovit under en sten. Min poäng var att bara för att man själv inte råkar ut för problem så betyder det inte att dessa finns.
Att du sen går och försöker rättfärdiga dina påståenden med de löjligaste kommentarerna som man har hört tusen gånger om talar bara för sig självt. Finns egentligen ingen anledning att diskutera med någon som har 0 koll på läget.

Skrivet av conthox:

Tråkigt att höra, men kan fortfarande tro att det är som skrivet ovan, att folk klagar på grafikmotorns prestanda när dom ligger på gränsen. Jag kan dock ha fel där, men det är så det fungerar på "interwebsen"...

Du får tro vad du vill, känns mer som att du trollar och vill tjata fram dina argument än att du försöker istället acceptera att det finns problem. Du har fel, så enkelt är det. Men som sagt, inget jag orkar diskutera med någon som inte har en koll på läget och förmodligen inte ens har läst på om Hero Engine eller någonsin ens kollat i spelets tekniska forumsdel.

Skrivet av conthox:

Jo, jag vet att termen "lag" inte var med, men samtidigt så kan lagg bero på många olika saker och det är ibland svårt att skilja på lagg och hackande.

Nej, det är inte svårt att skilja på lag och låg grafikprestanda. -.-

Edit: För övrigt tror jag personligen inte en sekund på att du inte har haft problem med spelet vad gäller prestanda, och då talar jag åter igen INTE om lag så lägg ner. I sådana fall kanske du anser dig att 'låg FPS' är fortfarande godkänt.

Medlem

Sånt som händer när man har fel prioriteringar. Jag tycker spelet är handikappat i high concept även om det är bra på detaljnivå. Önskar lite mer intressanta hjärnor hade bestämt konceptet och den grundläggande designen.

SWTOR tappar spelare för att det inte gjort något tillräckligt bra och intressant. Så jag fäller ingen tår.


signatur

subterranean homesick alien

12
Skriv svar