Nya releaselistan

Medlem
Nya releaselistan

Kanske är det jag som är långsam i reaktionen, men jag noterade den nya releaselistan nu på morgonen.

Min spontana kommentar är uppgivenhet. Den är oöverskådlig, plottrig och svårmanövrerad. Jag stör mig på att det ska vara överdimensionerade bilder överallt och att den visar så få spel.

Jag vill snabbt kunna se vilka spel som kommer under året och hur det fördelar sig under årstiderna. Vad bör jag sikta in mig på till sommaren? Vad kommer i höst? Vad ska ligga under julgranen? Tidigare har svaret på dessa frågor varit ett klick från startsidan. Nu presenteras en sida där jag, utan att scrolla ned kan se de fem senaste spelen och ett "hett" spel - i skrivande stund MP3.

Att scrolla ned en hel sida visar sex av de åtta spel som släpps nästa vecka. På en hel sidas scroll lyckas ni inte ens presentera en veckas lanseringar. I min värld är det katastrof!

Det tar mig inte mindre 12 klickningar och 15 helskärmssidors scrollande bara för att komma till nästa hitman som släpps i slutet av november, och sedan tar det stopp. Efter detta finns det inga fler spel i listan. Om detta beror på att listan är snålt utformad eller för att inga releaser har annonserats under nästa år vet jag inte - det finns nämligen ironiskt nog ingen releaselista på fz som jag kan jämföra med. Att en del av alla dessa onödiga klickningar inte ens visar några nya spel utan bara tomma veckor gör inte upplevelsen smidigare.

Jag vet att ni inte gärna avskaffar funktioner som ni har investerat tid och resurser i, men för mig faller den här nya listan i samma kategori som "impact engine" i senaste fifa - "Features jag helst hade sluppit". Låt releaselistan vara en lista, eller låt oss åtminstone välja hur vi vill att den ska presenteras i någon slags inställning!

Högaktningsfullt!


signatur

Allt i ovanstående post är självklart endast min åsikt, och bör läsas som rättstavat även om så inte är fallet.

Medlem

Håller med tycker inte om den nya listan heller, den gamla så var det så lätt att se vad som kommer under hela året utan att behöva scrolla som en idiot. Ett annan problem är att man måste kryssa ut de konsolerna man inte har, vore bättre om de var "utkryssade" ifrån början så man bara behövde kryssa i den vill se.

Medlem

Jag tror ni båda har problem med inställningarna för vilka spel som ska visas. På er inställningssida för plattformar kan man ställa in vilka plattformar man äger och vilka man är intresserad av. Inloggade kan navigera hitåt: http://www.fz.se/hem/control_platforms.php

Bocka för de plattformar ni är intresserade av och då ska releaselistan anpassas efter det. Jag har t.ex. endast PS3 ibockat och då blir releaselistan lite tom. Men det är ju å andra sidan bara dessa releaser jag vill se. Hoppas det löser sig!

Medlem
Skrivet av musse1:

Jag tror ni båda har problem med inställningarna för vilka spel som ska visas. På er inställningssida för plattformar kan man ställa in vilka plattformar man äger och vilka man är intresserad av. Inloggade kan navigera hitåt: http://www.fz.se/hem/control_platforms.php

Bocka för de plattformar ni är intresserade av och då ska releaselistan anpassas efter det. Jag har t.ex. endast PS3 ibockat och då blir releaselistan lite tom. Men det är ju å andra sidan bara dessa releaser jag vill se. Hoppas det löser sig!

Klart bättre, men vore riktigt trevligt om man hade alternativet så man fick den som en lista också som förut.

Medlem
Skrivet av Xixor:
Skrivet av musse1:

Jag tror ni båda har problem med inställningarna för vilka spel som ska visas. På er inställningssida för plattformar kan man ställa in vilka plattformar man äger och vilka man är intresserad av. Inloggade kan navigera hitåt: http://www.fz.se/hem/control_platforms.php

Bocka för de plattformar ni är intresserade av och då ska releaselistan anpassas efter det. Jag har t.ex. endast PS3 ibockat och då blir releaselistan lite tom. Men det är ju å andra sidan bara dessa releaser jag vill se. Hoppas det löser sig!

Klart bättre, men vore riktigt trevligt om man hade alternativet så man fick den som en lista också som förut.

Att få tillbaka gamla listan kan du glömma Men självklart tweakar vi och fixar så den ska kännas kanon. Det är bra att ni säger vad ni tycker, då kan vi reflektera och förbättra. Vi tar så klart till oss allt ni inte gillar eller, för den delen, gillar med FZ.

Medlem
Skrivet av musse1:
Skrivet av Xixor:
Skrivet av musse1:

Jag tror ni båda har problem med inställningarna för vilka spel som ska visas. På er inställningssida för plattformar kan man ställa in vilka plattformar man äger och vilka man är intresserad av. Inloggade kan navigera hitåt: http://www.fz.se/hem/control_platforms.php

Bocka för de plattformar ni är intresserade av och då ska releaselistan anpassas efter det. Jag har t.ex. endast PS3 ibockat och då blir releaselistan lite tom. Men det är ju å andra sidan bara dessa releaser jag vill se. Hoppas det löser sig!

Klart bättre, men vore riktigt trevligt om man hade alternativet så man fick den som en lista också som förut.

Att få tillbaka gamla listan kan du glömma Men självklart tweakar vi och fixar så den ska kännas kanon. Det är bra att ni säger vad ni tycker, då kan vi reflektera och förbättra. Vi tar så klart till oss allt ni inte gillar eller, för den delen, gillar med FZ.

Behöver inte alls vara den gamla listan, men bara så man hade alternativet att få en bättre översikt om man vill kolla längre fram än 1 månad utan att behöva scrolla som en galning.

Medlem

Att kunna stänga av box art och öka antalet spel åt gången/antalet veckor fram i tiden som visas kanske är en bra lösning?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

Att kunna stänga av box art och öka antalet spel åt gången/antalet veckor fram i tiden som visas kanske är en bra lösning?

Ja precis, det behöver ju inte vara mer avancerat än så.

Medlem
Skrivet av conthox:

Att kunna stänga av box art och öka antalet spel åt gången/antalet veckor fram i tiden som visas kanske är en bra lösning?

låter bra

Medlem

Jag ska ta upp problematiken med övriga kodapor så får vi se vad vi hittar för lösning

Medlem

Tack för det svaret!

Som de andra var inne på är problemet just att antalet klick och mängden scrollning blir för mycket. Conthox satte huvudet på spiken - möjlighet att avaktivera boxshots och utöka antalet veckor till så mycket som möjligt skulle göra susen!


signatur

Allt i ovanstående post är självklart endast min åsikt, och bör läsas som rättstavat även om så inte är fallet.

1
Skriv svar