Religiösa namnbegränsningar i Diablo III

Robot
Religiösa namnbegränsningar i Diablo III

Blizzard har en namnpolicy på karaktärer i Diablo III, där vissa namn är tillåtna, medan andra inte. Har du vart sugen på något namn som inte fungerat?

#diablo-iii, #blizzard


Medlem
Religiösa namnbegränsningar i Diablo III

Nej.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Anubliz fick jag inte använda

Inaktiv

Juden var också bannlyst men inte jude.

Medlem
Skrivet av anon_37986:

Juden var också bannlyst men inte jude.

Iofs är Jude ett namn på engelska. Du känner säkert till Jude Law.

Medlem

Undra om Kopimism är tillåtet?

Medlem

Random som fan. Och helt onödigt, Blizzard.

Vilken tro som helst lär ju digga att representeras av ett demonspöande badass vars enda syfte i livet är att sprida godhet, fördriva ondskan och avnjuta diverse lootsprut.

Utom Scientologerna då, kanske. De är ju som bekant allierade med ondskans makter.

Medlem

Världen går under.

Jag försökte Buddha på min Munk, fick inte

Medlem

Spela roll, det är ändå battle taggen som syns i chat osv


signatur

Meep!

Medlem

inte för att detta har nånting med nånting, men en kompis försökte döpa sin karaktär till "rompenisse", men de va också tydligen icke tillåtet xD

Medlem

Jag fick inte heta Thailuder (ett namn som varit mitt "rpg"-namn i många år. Fick bli zakkizakki istället : <


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem

Sånt här är så jävla typiskt Amerikaner , alla verkar ta illa upp för allt å inget..
det borde vara som i Steam, du får heta kuksugaranders om du vill.. eller irapeteddybears

Medlem
Medlem

Är väl inte så konstigt att Muhammed går bra men inte Islam, det första är ju ett personnamn och det andra en religion.

Sedan varför "Bhuddism" är Ok vet jag ej, det kanske är en miss, men i det stora hela så vet inte varför denna "nyhet" kom upp då det inte är så märkvärdigt alls.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

finns ju inget som heter "Bhuddism".....

Medlem
Skrivet av yagel:

finns ju inget som heter "Bhuddism".....

Varför göra en stor grej av det och vänta på "Klart som fan det finns buddhism!" och inte bara påpeka att det är felstavat istället.

Här kommer det: det är felstavat.

Redaktör
Ponny

Innebär detta att Fan Satansson inte kommer funka?


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Antog att med utbildningsnivån vi har i Sverige att folk vet hur man stavar namnet på en av världens största religioner. Tänkte att det räckte att uppmärksamma stavningen.

Var inte min mening att sitta och lura på "klart som fan det finns bhuddism".

Skrivet av SpoonfishLee:
Skrivet av yagel:

finns ju inget som heter "Bhuddism".....

Varför göra en stor grej av det och vänta på "Klart som fan det finns buddhism!" och inte bara påpeka att det är felstavat istället.

Här kommer det: det är felstavat.

Medlem

man får inte döpa sin karaktär till Zelda

Medlem

Försökte använda namnet "Codreanu" Men det gick inte

Medlem

Jag heter RemusRomulus men vill bara heta Remus. Så förbannat irriterande. Kan man byta? Tror inte det va... Då försvinner alla mina karaktärer säkert också.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Innebär detta att Fan Satansson inte kommer funka?

Låter som en elak djävel.

Medlem

Jag tror de kör med samma regler som i wow, att namn tillåts tills de blir anmälda och efter det hamnar på en svartlista.
Därför kan det se väldigt lustigt ut vad som är tillåtet.

Medlem
Skrivet av KatOne:

Random som fan. Och helt onödigt, Blizzard.

Vilken tro som helst lär ju digga att representeras av ett demonspöande badass vars enda syfte i livet är att sprida godhet, fördriva ondskan och avnjuta diverse lootsprut.

Utom Scientologerna då, kanske. De är ju som bekant allierade med ondskans makter.

Jo för scientologin är så mycket värre än andra religioner...

Medlem

negerboll fungerade inte

Medlem
Skrivet av Cane:
Skrivet av KatOne:

Random som fan. Och helt onödigt, Blizzard.

Vilken tro som helst lär ju digga att representeras av ett demonspöande badass vars enda syfte i livet är att sprida godhet, fördriva ondskan och avnjuta diverse lootsprut.

Utom Scientologerna då, kanske. De är ju som bekant allierade med ondskans makter.

Jo för scientologin är så mycket värre än andra religioner...

eh jo,,

tex detta:
Incident II [redigera]

Huvudartikel: Xenu

OTIII berättar även om Incident II, eller The Wall of Fire. Detta är den mest uppmärksammade av Scientologikyrkans hemliga läror och påstås ha ägt rum för 75 miljoner år sedan. Den onde Xenu, härskare över den Galaktiska Konfederationen, fraktade miljarder utomjordingar till Jorden och dödade dem i vulkaner med hjälp av vätebomber. Efter detta åkte deras odödliga själar, thetaner, upp i atmosfären där de tillfångatogs och placerades i 3D-biografer där de hjärntvättades med hjälp av filmer (det så kallade R6-implantatet). Sedan släpptes thetanerna ut och har därefter klamrat sig fast vid människorna som ett slags andliga parasiter (kroppsthetaner) och orsakar olika problem. Målet med OTIII och de högre nivåerna är att med hjälp av auditering frigöra sig från dessa kroppsthetaner.

Trots att denna trossats är hemlig för personer som inte nått upp till OTIII och därför är okänd för de flesta scientologer förekommer en vulkan på omslaget till Dianetik-boken.

kopierat ifrån
http://sv.wikipedia.org/wiki/Scientologi

Medlem

Censur i alla dess former är sämst!


signatur

Visa lite respekt swordfish. Tråd rensad.

Medlem

Försökte döpa min Munk till Lilith, vilket är ett namn jag använder ofta inom Rpg spel, fick jag tydligen inte. Dock gick Lilit bra ^^


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av Annanaz:

Försökte döpa min Munk till Lilith, vilket är ett namn jag använder ofta inom Rpg spel, fick jag tydligen inte. Dock gick Lilit bra ^^

Lilith (Hebrew: לילית‎; lilit, or lilith) is a character in Jewish mythology, developed earliest in the Babylonian Talmud, who is generally thought to be related to a class of female demons Līlīṯu in Mesopotamian texts. kopierat från wikipedia


signatur

Visa lite respekt swordfish. Tråd rensad.

123
Skriv svar