Diablo III – snabbast säljande pc-spelet någonsin

Robot
Diablo III – snabbast säljande pc-spelet någonsin

Trots "error 37" och andra klavertramp lyckades Blizzard sätta imponerande rekord i och med Diablo III-releasen.

#blizzard-entertainment, #diablo-iii, #world-of-warcraft


Medlem
Diablo III – snabbast säljande pc-spelet någonsin

Fantastiskt...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

inte ett dugg förvånad

Medlem

Diablo 1 och 3 är dem roligaste singelplayer,coop spel jag har spelat!


signatur

Visa lite respekt swordfish. Tråd rensad.

Medlem

undra hur många som spela mer än 1gång


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

"sömlös" haha. Roligast översättningen på vad jag antar ska vara "seamless" jag nånsin sätt

Det har dem gjort sig förtjänta av!

Medlem

Det är ett helt okej spel, förstår inte den överdrivna hypen dock.
Är mitt i Nightmare nu och börjar känna att man nått spelets djup.


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av wrajjt:

"sömlös" haha. Roligast översättningen på vad jag antar ska vara "seamless" jag nånsin sätt

Varför?

Medlem
Skrivet av wrajjt:

"sömlös" haha. Roligast översättningen på vad jag antar ska vara "seamless" jag nånsin sätt

http://folkets-lexikon.csc.kth.se/folkets/#lookup&seamless

Medlem

Ganska imponerande siffror.
Förhållandevis stabil release (För mig) med tanke på antalet som ville spela.


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem
Skrivet av masterplan:
Skrivet av wrajjt:

"sömlös" haha. Roligast översättningen på vad jag antar ska vara "seamless" jag nånsin sätt

Varför?

Därför att "sömlös" nästan uteslutande handlar om saker som faktiskt har sömmar på svenska (dvs textiler). Jag hade nog personligen tagit mig friheten av översatt "seamless" till "problemfri" eller "smidig" i detta fallet.

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64
Skrivet av masterplan:
Skrivet av wrajjt:

"sömlös" haha. Roligast översättningen på vad jag antar ska vara "seamless" jag nånsin sätt

Varför?

Det ska vara sömnlös och inte sömlös. Här påpekar han att många inte hade sömmar.


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Medlem
Skrivet av PcKaffe:

Det är ett helt okej spel, förstår inte den överdrivna hypen dock.
Är mitt i Nightmare nu och börjar känna att man nått spelets djup.

samarbetet och dom noggrant utvalda buildsen/items som krävs för inferno är där djupet ligger, inte nm. spela vidare ska du få se själv.

Sitter med polarna och försöker komma igenom act 2 på inferno. inte det lättaste, stor lycka när man klarar det dock. men myyyycket frustration.

Medlem
Skrivet av lapa:
Skrivet av PcKaffe:

Det är ett helt okej spel, förstår inte den överdrivna hypen dock.
Är mitt i Nightmare nu och börjar känna att man nått spelets djup.

samarbetet och dom noggrant utvalda buildsen/items som krävs för inferno är där djupet ligger, inte nm. spela vidare ska du få se själv.

Sitter med polarna och försöker komma igenom act 2 på inferno. inte det lättaste, stor lycka när man klarar det dock. men myyyycket frustration.

Precis.

Inferno act 1, kommit en bit förbi skeleton king nu. Ruskigt kul och utmanande i coop.

Medlem

Gud vad dåliga siffror, inte ens 1% av de som har en dator har köpt spelet ;P ;P ;P ;P ;P


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

undra hur många som spela mer än 1gång

*Dagen då spelet släpps till 360* Best game eveeeeeeeeeeerh.

Medlem

Diablo 1>Diablo2>Diablo 3. 3:an är helt klart ett bra spel men inte i samma klass som de tidigare spelen.

Medlem

grymt fett spel ialla fall


signatur

//Peace out

Inaktiv

Ja, visst är det synd att PC-marknaden är död och att folk bara piratkopierar numera.

Medlem
Skrivet av anon_37986:

Ja, visst är det synd att PC-marknaden är död och att folk bara piratkopierar numera.

Blizzard löste det på ett bra sätt istället för att sitta och sura.


signatur

Visa lite respekt swordfish. Tråd rensad.

Medlem
Skrivet av kaealy:
Skrivet av WarpGuN:

undra hur många som spela mer än 1gång

*Dagen då spelet släpps till 360* Best game eveeeeeeeeeeerh.

tänkte på det när jag lirade D3, upplägget passar konsol & handkontroll perfekt


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Vet inte om det är jag men Diablo 3 är för mig iaf något av det sämsta smörjan jag spelat

Tog mig igenom act1 normal men var knappt för jag var så utråkad och mådde bara dåligt av hur jag bara gick i en gång som aldrig blev anorlunda.

Som att spela ett Jrgp konsoll spel.
USH så jäkla dåligt.

Finns inget äventyrande och kännsla i spelet

Demonhunter skjuter inte pilar utan ser ut som kryssningsmissiler som vänder i luften, eller antingen skjuter en stor LASER stråle tills energin är slut eller eldklot eller bollar eller annat skumma saker. Hur ska kan man känna sig som en bågskytt då?

Tur jag har Torchlight 2 som iaf känns som ett spel där jag får spela själv som jag vill.

Ps: Någon som vill köpa mitt D3 account för 250sek? ha

Medlem

Du kommer få många fanboistämplar av andra fanbois

Medlem

Det sorgligaste är bara hur snabbt spelet tar slut... Borde lagt mer tid på gameplay.


signatur

The spiders won,t find us here.

Medlem
Skrivet av SkullJoke:

Det sorgligaste är bara hur snabbt spelet tar slut... Borde lagt mer tid på gameplay.

Mycket mycket enklare att ta bort valbara svårighetsgrader och istället göra så man måste spela igenom det 4 gånger för att helt klara spelet. Kasta in lite achievements och en gear treadmill for good measure och så är man biff. Folk kommer älska det

Vad är Diablo 3 för något?

Medlem
Skrivet av PcKaffe:

Det är ett helt okej spel, förstår inte den överdrivna hypen dock.
Är mitt i Nightmare nu och börjar känna att man nått spelets djup.

Diablo har inget djupt.. det är det som är grejen, braindead hack n slash, döda mycket mycket kroppar å blod överallt.. thats the feeling

Medlem
Skrivet av LoyalCrystalean:

Vad är Diablo 3 för något?

Arlas senaste yoghurt.


signatur

Did you grab my ass?

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av kaealy:
Skrivet av WarpGuN:

undra hur många som spela mer än 1gång

*Dagen då spelet släpps till 360* Best game eveeeeeeeeeeerh.

tänkte på det när jag lirade D3, upplägget passar konsol &amp; handkontroll perfekt

Du spelar ju ungefär som ett RTS (använder mussen och sedan klickar för att ge order om att röra sig dit muspekaren är.)

Tror det skulle vara ett helvete med spak? dessutom med tanke på att fiender kommer från alla håll, blir nog svårt att få gubben att gör en 180Graders sväng för att slå 4 slag och sedan vända 180grader igen.


signatur

Rwa?

Skriv svar