Sommar sommar sommar!

Medlem
Sommar sommar sommar!

Äntligen har sommaren kommit till Sverige och med den t-shirt och shorts som enda klädesplagg. Jag hoppas det håller i sig länge och att det inte blir någon fjantig maj-sommar som det var förra året.

Meya njuter av värmen även om hon måste ha långärmat för att skydda sig från solen.

På torsdag kör jag MC-kortege till förmån för barncancerfonden, det har ju både med barn och sol att göra på ett sätt. Extra kul att köra mc när det är för en bra sak!
Alla som kör mc och vill hänga med är välkomna på de orter som Handelsboden finns på.

40:- kostar det att delta och det bjuds på lite blandad underhållning beroende på vilken ort man är på.

#blogg

Sommar sommar sommar!

För varmt, vill inte ha varmt, smälter bort. Hösten och vintern kan inte komma fort nog.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Alltså du ger mig inget val Traveller... tummen ner!

Sommaren är ju underbar, bara att klä sig rätt.. shorts och ev en tunn tröja eller linne och sen är det bara att svettas på! Jag kan hålla med dig om nätterna som är lite jobbiga då det är för varmt, men annars njuter jag

Måste tyvärr ge en tumme ner, önskar att jag slapp.

Men värme gör inte en Kommunaltrafikerande stockholmare med "övervikt, högt blodtryck, allmänt förbannad på folk med t-shirt, skjorta OCH jacka på bussen utan en droppe på pannan" något vidare glad.

Meh, riktigt trött på att vrida ur kalsingarna efter ett besök på konsum(tack och lov för frysdisken).


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Stoppa inte ner paketet i frysdisken bara... både olagligt och opassande!

Jag kan köpas per gram.

Sänk inte förrän du prövat, att simma fjärilsim bland piggelin och annan fryst glass är enda sättet att klara denna fruktansvärda pollen förstärkta hetta!


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Så det är pollen du är arg på... förklarar en hel del

Inte bara, jag tål inte värme! Det är där skon klämmer. +15c och jag flyttar ner i källaren bredvid frysboxen.

Men kyla har jag inget problem med, T-shirt + jacka på vintern är allt jag behöver, och byxor förstås


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
1
Skriv svar