Diablo III – snabbast säljande pc-spelet någonsin

Medlem

de3 e bäst spel

Medlem
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av kaealy:
Skrivet av WarpGuN:

undra hur många som spela mer än 1gång

*Dagen då spelet släpps till 360* Best game eveeeeeeeeeeerh.

tänkte på det när jag lirade D3, upplägget passar konsol & handkontroll perfekt

Du spelar ju ungefär som ett RTS (använder mussen och sedan klickar för att ge order om att röra sig dit muspekaren är.)

Tror det skulle vara ett helvete med spak? dessutom med tanke på att fiender kommer från alla håll, blir nog svårt att få gubben att gör en 180Graders sväng för att slå 4 slag och sedan vända 180grader igen.

om D3 kommer till konsol, lär du styra göbben med den analoga spaken som en tredjepersonsskjutare


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Yeee PC-spel!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
KoP
Medlem
Skrivet av LoyalCrystalean:

Vad är Diablo 3 för något?

Och varför hänger du på FZ om du inte vet vad Diablo 3 är?

(obvious troll men ändå)

Medlem

Nämn Blizzard och folk blir närmast heliga. Blizzard skulle kunna göra ett Fia med knuff och 5 miljoner pers skulle köpa det för att de gjort det. Spelar ingen roll om Blizzard plockat bort en fjärdedel av spelplanen, lagt till fyra tärningar och bytt reglerna mot Kasta Gris, det skulle sälja. De kommer undan med det för folk tror på allt de säger. Tragisk utveckling på spelmarknaden att det inte är spelet folk köper utan hypen kring det.

Se kritiskt på Diablo 3 så inser de flesta att det inte är Diablo till mer än yta, det liknar mer WoW än något annat till spelmekanik i vissa lägen. Blizzard kan inte ens själva hålla isär sina IPs och behöver inte heller anstränga sig då folk inte bryr sig längre. De behöver bara sin Blizz-fix.

Säg vad ni vill, och göm er bakom "men det är ju kul" (fördummning av spel och gamers är inget som undviks, det är en business plan) men Blizzard har tre IPs sedan 10 år och de är duktiga på att mjölka dem. Av de tre försöker de göra om till två, kanske helst bara en.

Det är vi som kunder som ska styra marknaden men allt vi gör är att föda jättarna med gamla koncept och dödar effektivt kreativiteten hos både stora och små utvecklare när de inte kan konkurrera med med ett föreställt koncept snarare än en reel och utmanande produkt.


signatur

- r4z0r -

Medlem

U jelly, Ubisoft?

Medlem
Skrivet av r4z0r:

Nämn Blizzard och folk blir närmast heliga. Blizzard skulle kunna göra ett Fia med knuff och 5 miljoner pers skulle köpa det för att de gjort det. Spelar ingen roll om Blizzard plockat bort en fjärdedel av spelplanen, lagt till fyra tärningar och bytt reglerna mot Kasta Gris, det skulle sälja. De kommer undan med det för folk tror på allt de säger. Tragisk utveckling på spelmarknaden att det inte är spelet folk köper utan hypen kring det.

Se kritiskt på Diablo 3 så inser de flesta att det inte är Diablo till mer än yta, det liknar mer WoW än något annat till spelmekanik i vissa lägen. Blizzard kan inte ens själva hålla isär sina IPs och behöver inte heller anstränga sig då folk inte bryr sig längre. De behöver bara sin Blizz-fix.

Säg vad ni vill, och göm er bakom "men det är ju kul" (fördummning av spel och gamers är inget som undviks, det är en business plan) men Blizzard har tre IPs sedan 10 år och de är duktiga på att mjölka dem. Av de tre försöker de göra om till två, kanske helst bara en.

Det är vi som kunder som ska styra marknaden men allt vi gör är att föda jättarna med gamla koncept och dödar effektivt kreativiteten hos både stora och små utvecklare när de inte kan konkurrera med med ett föreställt koncept snarare än en reel och utmanande produkt.

diablo är hack and slash och d3 är hack and slash...vissa vill kanske ha mindless fun?

Medlem
Skrivet av Simmoo:

U jelly, Ubisoft?

detta är kanske första steget att göra drm legitimt blizzard visa vägen


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Lvl 59 snart in på inferno, har en känsla av att det blir en utmaning

Medlem
Medlem
Skrivet av bond12:

Lvl 59 snart in på inferno, har en känsla av att det blir en utmaning

Helt vansinnigt är det, Odödliga minions + Molten = RIP

Medlem

Skulle dock inte säga att göra 3 diablospel på 15år är att mjölka

Medlem

Spännande att folk verkar göra tummen upp åt blizzards online-DRM. Det är ju ungefär den sämsta featuren med hela spelet. Singleplayer-spel med 250 ping, hurrah! Speciellt när 0,1 sekund kan göra skillnad mellan liv och död i inferno.

Måste vara speciellt roligt för de som kör HC-karaktärer

Medlem
Skrivet av Cnopt:
Skrivet av bond12:

Lvl 59 snart in på inferno, har en känsla av att det blir en utmaning

Helt vansinnigt är det, Odödliga minions + Molten = RIP

Arcane, molten, freeze , desecrator = 'njoy ;P

Inte lyckats stöta på en sådan fiende...än.

Butcher gick ner tidigare idag med 3 manna party, vanliga mobs i act 2 är ett helvete jämnfört med act 1. Bara grinda bättre gear

Medlem
Skrivet av Hannu:
Skrivet av Cnopt:
Skrivet av bond12:

Lvl 59 snart in på inferno, har en känsla av att det blir en utmaning

Helt vansinnigt är det, Odödliga minions + Molten = RIP

Arcane, molten, freeze , desecrator = 'njoy ;P

Inte lyckats stöta på en sådan fiende...än.

Butcher gick ner tidigare idag med 3 manna party, vanliga mobs i act 2 är ett helvete jämnfört med act 1. Bara grinda bättre gear

Spelar Demon Huntern så har inget emote arcane och freeze. Molten är min stora fiende

Medlem

Ja, online e ju hemskt, för ingen har ju internet nu för tiden. Diablo 3 är grymt kul ihop med kompisar, ser fram emot nötande tills första expansionen kommer!


signatur
Medlem
Skrivet av pierreB:

Ja, online e ju hemskt, för ingen har ju internet nu för tiden. Diablo 3 är grymt kul ihop med kompisar, ser fram emot nötande tills första expansionen kommer!

Handlar inte om att ha internet eller ej. Just nu gick t.ex servrarna ned mitt i inferno Butcher-fight. Och att spela med runt 250 ping (primetime) kan lätt innebära döden om du står förlänge i en giftpöl.

Medlem
Skrivet av joffjoff:
Skrivet av masterplan:
Skrivet av wrajjt:

"sömlös" haha. Roligast översättningen på vad jag antar ska vara "seamless" jag nånsin sätt

Varför?

Det ska vara sömnlös och inte sömlös. Här påpekar han att många inte hade sömmar.

hum, sömnlös? i seattle kanske? du var mig en smart en.

Medlem

Orkade några timmar innan jag tröttnade. Enormt repetitivt spel. Klicka ihjäl tusentals monster tyckte jag var kul när jag var yngre men inte nu längre. Vill att spelen ger mig något mer nu.

Medlem

Vrf läggar alla 20 "tummen ner" på alla som säger att föregående diablo var bättre?
Förmodligen 12 åringar som aldrig ens spelat de tidigare för dom spelen är av en helt annan klass.

Men roliga siffror. Skulle dock vilja se vad mycket pengar det blev (inklusive alla anullpass räknat som ett vanligt diablo var för sig) i SEK.
Fixa gärna fram det Fz!

Medlem
Skrivet av kivi:

Diablo 1>Diablo2>Diablo 3. 3:an är helt klart ett bra spel men inte i samma klass som de tidigare spelen.

Jag håller med dig fullt ut.

Medlem
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av kivi:

Diablo 1>Diablo2>Diablo 3. 3:an är helt klart ett bra spel men inte i samma klass som de tidigare spelen.

Jag håller med dig fullt ut.

20 down votes incoming!

Medlem
Skrivet av firsov:
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av kivi:

Diablo 1>Diablo2>Diablo 3. 3:an är helt klart ett bra spel men inte i samma klass som de tidigare spelen.

Jag håller med dig fullt ut.

20 down votes incoming!

Hah, förmodligen.

Jag säger inte att d3 var helt värdelöst, men jag tycker inte att det levde upp till förväntan.

Medlem
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av firsov:
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av kivi:

Diablo 1>Diablo2>Diablo 3. 3:an är helt klart ett bra spel men inte i samma klass som de tidigare spelen.

Jag håller med dig fullt ut.

20 down votes incoming!

Hah, förmodligen.

Jag säger inte att d3 var helt värdelöst, men jag tycker inte att det levde upp till förväntan.

Nej jag håller med dig helt o hållet. har bara sett på tidagre inlägg att alla som säger något negativt får -20

Medlem
Skrivet av firsov:
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av firsov:
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av kivi:

Diablo 1>Diablo2>Diablo 3. 3:an är helt klart ett bra spel men inte i samma klass som de tidigare spelen.

Jag håller med dig fullt ut.

20 down votes incoming!

Hah, förmodligen.

Jag säger inte att d3 var helt värdelöst, men jag tycker inte att det levde upp till förväntan.

Nej jag håller med dig helt o hållet. har bara sett på tidagre inlägg att alla som säger något negativt får -20

Vem bryr sig om tummen? Express urself! Det är just darför vi har ett kommentarsfält här!

Medlem
Skrivet av Parabellum87:
Skrivet av firsov:
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av firsov:
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av kivi:

Diablo 1>Diablo2>Diablo 3. 3:an är helt klart ett bra spel men inte i samma klass som de tidigare spelen.

Jag håller med dig fullt ut.

20 down votes incoming!

Hah, förmodligen.

Jag säger inte att d3 var helt värdelöst, men jag tycker inte att det levde upp till förväntan.

Nej jag håller med dig helt o hållet. har bara sett på tidagre inlägg att alla som säger något negativt får -20

Vem bryr sig om tummen? Express urself! Det är just darför vi har ett kommentarsfält här!

Så sant så. Tyckte det bara var rolig statistik

Inaktiv
Skrivet av joffjoff:

Det ska vara sömnlös och inte sömlös. Här påpekar han att många inte hade sömmar.

Facepalm-varning?

Medlem

Och folk säger att PCn är död.
Gång på gång bevisar bra spelutvecklare det motsatta.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

MMO och casual spel säljer alltid, även till PC, och Diablo 3 är båda. Inget ont med det, men det är inte heller förvånande att det säljer ^^

Skriv svar