Max Payne 3 säljer som konsolsmör i solsken

Medlem

Varför tror ni att dom släpper spel nuförtiden först till konsoller? spel säljer ju inte såhär till pc längre förutom call of duty och såna spel.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Allt det här tjatet om PC. Det säljer på konsoler och folk handlar. PC = pirater.

Jasså, jag visste inte att jag är pirat, eller mina kompisar.
Det piratas på både PC och konsoll.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Jag ser fram emot pc släppet


signatur

Game long and prosper

Medlem

När det gäller Max Payne 3 är jag skeptisk tills överbevisad.
Är nyfiken på hur PC-versionen är. Om den är bra så lär jag sjunka ned i soffan och avnjuta spelet på PC.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

9 dagar kvar nu!

Medlem

Trodde inte det skulle sälja så bra, roligt!


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Blir att införskaffa till ps3an

Skrivet av fzusr:

WTF @ Rubriken?!

Vad är konsolsmör? Är det de där äckliga man får på handkontrollerna när man spelar utan att ha tvättat händerna?
Och varför skulle det sälja bättre i solsken?

Går åt som smör i solsken heter det, finns ingen anledning till att folk skulle bli mer sugna på att köpa smör bara för att det är soligt...

I såna fall: Varför går smör åt i solsken? finns ingen anledning till att folk skulle använda mer smör bara för att det är soligt...


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av showerguy:

Allt det här tjatet om PC. Det säljer på konsoler och folk handlar. PC = pirater.

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20120523/diablo-3-snabbast-... *host*

Inaktiv
Skrivet av Friberg:
Skrivet av showerguy:

Allt det här tjatet om PC. Det säljer på konsoler och folk handlar. PC = pirater.

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20120523/diablo-3-snabbast-... *host*

D3 går inte piratkopiera (än/aldrig).

Men D3 sålde i alla fall betydligt mer på en vecka än SC2 gjorde på flera år. SC2 piratkopierades en hel del.

Medlem

Inväntar PC versionen

Medlem

Så jävla bra spel! Precis tagit mig igenom hela spelet. Nöjd som fasen och nu väntar Hardcore.

Medlem
Skrivet av Cladrius:

Jag vet inte varför jag är så anti konsol. Men jag förstår inte varför man vill lira Max payne på konsol! Han liksom många andra hör hemma på PC.

För att att folk är trött på dåliga portningar? Sen är det som var en självklarhet för 10 år sedan inte en självklarhet idag. Folk har lärt sig lira med handkontroll, så det är en punkt som PC tappat som en fördel bland väldigt många.

Jag personligen har tänkt ge Max Payne 3 en chans på PC, men med tanke på vilket bra jobb Rockstar gjorde med PC-versionen av GTA IV så vet man ju aldrig vad man har att vänta sig.

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Cladrius:

Jag vet inte varför jag är så anti konsol. Men jag förstår inte varför man vill lira Max payne på konsol! Han liksom många andra hör hemma på PC.

För att att folk är trött på dåliga portningar? Sen är det som var en självklarhet för 10 år sedan inte en självklarhet idag. Folk har lärt sig lira med handkontroll, så det är en punkt som PC tappat som en fördel bland väldigt många.

Jag personligen har tänkt ge Max Payne 3 en chans på PC, men med tanke på vilket bra jobb Rockstar gjorde med PC-versionen av GTA IV så vet man ju aldrig vad man har att vänta sig.

Snarare så att spelen anpassats till handkontroller.

Medlem
Skrivet av Sillage:
Skrivet av showerguy:

Allt det här tjatet om PC. Det säljer på konsoler och folk handlar. PC = pirater.

Jasså, jag visste inte att jag är pirat, eller mina kompisar.
Det piratas på både PC och konsoll.

Ja, kolla bara på de patetiska Diablo 3 försäljningssiffrorna (nu har det ju dock inte knäckts än av fildelarcommunityn so there's that...).


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Varför tror ni att dom släpper spel nuförtiden först till konsoller? spel säljer ju inte såhär till pc längre förutom call of duty och såna spel.

Diablo 3 ?

Inaktiv
Skrivet av Exim:
Skrivet av SWEBarb:

Varför tror ni att dom släpper spel nuförtiden först till konsoller? spel säljer ju inte såhär till pc längre förutom call of duty och såna spel.

Diablo 3 ?

Ja så nu ska ni försvara er med ett bra säljande PC spel eller vadå? Droppa det här med Diablo för folk kommer inte fortsätta spela och tröttna efter några veckor.

Medlem

Verkar ascoolt!


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Det är just precis sådana här third person spel jag gillar att spela på konsol. FPS är katastrof på konsol. Jag tycker Rockstars brilljanta soft-lock tillför en otroligt grym känsla i spelen. Att spel som det här anpassas till konsol har jag absolut inget emot.

Men jag måste erkänna att det var svårt att få ett flyt i max payne's hoppande, slutade alltid med ett hopp och sedan blev liggandes på magen. Att röra sig samtidigt som man ska sikta är en skicklighet i sig. Right-stick för att först sikta, left-trigger för auto-lock, right trigger för att skjuta, samtidigt som detta ska du röra dig och hoppa, hoppa gör du med right -bumper och du rör dig med left-stick. Ska du ha bullet time på detta så trycke du också ner right-stick. Det är lika krångligt som det låter.

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Exim:
Skrivet av SWEBarb:

Varför tror ni att dom släpper spel nuförtiden först till konsoller? spel säljer ju inte såhär till pc längre förutom call of duty och såna spel.

Diablo 3 ?

Ja så nu ska ni försvara er med ett bra säljande PC spel eller vadå? Droppa det här med Diablo för folk kommer inte fortsätta spela och tröttna efter några veckor.

Jag tror snarare att Max Payne blir det spelet som folk tröttnar på först.

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Exim:
Skrivet av SWEBarb:

Varför tror ni att dom släpper spel nuförtiden först till konsoller? spel säljer ju inte såhär till pc längre förutom call of duty och såna spel.

Diablo 3 ?

Ja så nu ska ni försvara er med ett bra säljande PC spel eller vadå? Droppa det här med Diablo för folk kommer inte fortsätta spela och tröttna efter några veckor.

Jag tror snarare att Max Payne blir det spelet som folk tröttnar på först.

Anledningen till att konsol säljer så bra är för att det är casuals som spelar det. Sånna som spelar kanske 1 gång i veckan medan PC spelare generellt sett lirar nästan varje kväll.
I min åsikt är man inte vidare seriös med sitt spelande om man spelar konsol utan man är endast ute efter att slappa lite i soffan ist för att kolla Tv vilket når ut till nästan alla.

Medan PC spelare samtidigt vill koppla av men samtidigt ta sig an snabbare, svårare och intensivare spelupplevelse och tweaka i system för att bli bättre osv osv.

Pc är mer djupgående än vad en konsol är. Med andra ord så lirar folk som är riktigt spelintresserade PC soffpotatisar lirar Konsol.

KoP
Medlem
Skrivet av firsov:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Exim:
Skrivet av SWEBarb:

Varför tror ni att dom släpper spel nuförtiden först till konsoller? spel säljer ju inte såhär till pc längre förutom call of duty och såna spel.

Diablo 3 ?

Ja så nu ska ni försvara er med ett bra säljande PC spel eller vadå? Droppa det här med Diablo för folk kommer inte fortsätta spela och tröttna efter några veckor.

Jag tror snarare att Max Payne blir det spelet som folk tröttnar på först.

Anledningen till att konsol säljer så bra är för att det är casuals som spelar det. Sånna som spelar kanske 1 gång i veckan medan PC spelare generellt sett lirar nästan varje kväll.
I min åsikt är man inte vidare seriös med sitt spelande om man spelar konsol utan man är endast ute efter att slappa lite i soffan ist för att kolla Tv vilket når ut till nästan alla.

Medan PC spelare samtidigt vill koppla av men samtidigt ta sig an snabbare, svårare och intensivare spelupplevelse och tweaka i system för att bli bättre osv osv.

Pc är mer djupgående än vad en konsol är. Med andra ord så lirar folk som är riktigt spelintresserade PC soffpotatisar lirar Konsol.

Det där låter mest som en massa fördomar och att man skulle vara mer "elitisk" bara för att man håller sig till en plattform (i detta fallet pc).

Jag skulle hellre påstå att man är mer intresserad av spel om man har "tagit sig mödan" att inhandla flera plattformar (pc, xbox 360, ps3, wii) bara för att kunna ta del av dom exklusiva spel som respektive maskin kan erbjuda. Sen ska man kunna njuta av spel oavsett kontrollmetod.. mus+tangent, handkontroll.. pfff.. båda är easy peasy.

Medlem
Skrivet av firsov:

Pc är mer djupgående än vad en konsol är. Med andra ord så lirar folk som är riktigt spelintresserade PC soffpotatisar lirar Konsol.

Fördomar much? Turneringar i Halo är precis lika competetive som turneringar i Starcraft. Jag spelar på alla konsoler + PC. Ett bra spel är ett bra spel, oavsett plattform.

Medlem

Skulle vara kul att se achivements per person i genomsnipp på pc vs 360 i spel som är bra till både PC och konsoll, tex Skyrim eller Max Payne 3 om några månader, så man får lite mer hård data om PC-spelare faktiskt är mer "elite" än konsoll-spelare eller inte.

Skulle tippa på att det är relativt liknande siffror.

Medlem

Det jag saknar mest sen jag blev "dator lös" är starcraft 2, ventrilo sessioner med polarna, CS och även möjligheten att spela mmorpgs. Diablo är man väldigt sugen på.. Men ps3 är jävligt kul det med, demons souls, god of war, fifa/nhl osv. I framtiden kommer jag köra både på PC och ps3.

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av firsov:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Exim:
Skrivet av SWEBarb:

Varför tror ni att dom släpper spel nuförtiden först till konsoller? spel säljer ju inte såhär till pc längre förutom call of duty och såna spel.

Diablo 3 ?

Ja så nu ska ni försvara er med ett bra säljande PC spel eller vadå? Droppa det här med Diablo för folk kommer inte fortsätta spela och tröttna efter några veckor.

Jag tror snarare att Max Payne blir det spelet som folk tröttnar på först.

Anledningen till att konsol säljer så bra är för att det är casuals som spelar det. Sånna som spelar kanske 1 gång i veckan medan PC spelare generellt sett lirar nästan varje kväll.
I min åsikt är man inte vidare seriös med sitt spelande om man spelar konsol utan man är endast ute efter att slappa lite i soffan ist för att kolla Tv vilket når ut till nästan alla.

Medan PC spelare samtidigt vill koppla av men samtidigt ta sig an snabbare, svårare och intensivare spelupplevelse och tweaka i system för att bli bättre osv osv.

Pc är mer djupgående än vad en konsol är. Med andra ord så lirar folk som är riktigt spelintresserade PC soffpotatisar lirar Konsol.

Det där låter mest som en massa fördomar och att man skulle vara mer "elitisk" bara för att man håller sig till en plattform (i detta fallet pc).

Jag skulle hellre påstå att man är mer intresserad av spel om man har "tagit sig mödan" att inhandla flera plattformar (pc, xbox 360, ps3, wii) bara för att kunna ta del av dom exklusiva spel som respektive maskin kan erbjuda. Sen ska man kunna njuta av spel oavsett kontrollmetod.. mus+tangent, handkontroll.. pfff.. båda är easy peasy.

Ja jo jag har fördomar så det står härliga till. Men E-sport sammanhang på konsol (förutom Halo) är typ bara COD där alla springer ut, campar i ett hörn med 999 999 999 perks som gör att de blir gud.
Jämför det med COD på dator, movement, strafe jumps o allt va det är så är det mer djupgående och seriöst.
Sen har du lol, Sc2 på Pc.
Pc= serious gaming eller folk som gillar att ha ändrings möjligheter
Konsol= slapping/ All around spelare

Och detta är min åsikt sen får du tycka vad du vill

Medlem
Skrivet av Sillage:
Skrivet av showerguy:

Allt det här tjatet om PC. Det säljer på konsoler och folk handlar. PC = pirater.

Jasså, jag visste inte att jag är pirat, eller mina kompisar.
Det piratas på både PC och konsoll.

tänk om någon av er visste att piratkopieringen på konsol är otroligt liten och begränsad i förhållande till pc


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av fzusr:

WTF @ Rubriken?!

Vad är konsolsmör? Är det de där äckliga man får på handkontrollerna när man spelar utan att ha tvättat händerna?
Och varför skulle det sälja bättre i solsken?

Går åt som smör i solsken heter det, finns ingen anledning till att folk skulle bli mer sugna på att köpa smör bara för att det är soligt...

I såna fall: Varför går smör åt i solsken? finns ingen anledning till att folk skulle använda mer smör bara för att det är soligt...

Om smör står framme i solsken så smälter det... Det är det man menar med uttrycket (från början iaf, nu för tiden verkar alla ha en egen variant på det, men ingen tänker på vad det egentligen betyder och använder det på fel sätt).

Medlem

lirat några timmar nu...kul som fan men svårt känns som en interaktiv action film, animationerna är bland det bästa jag sett i ett spel


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av Cladrius:

Jag vet inte varför jag är så anti konsol. Men jag förstår inte varför man vill lira Max payne på konsol! Han liksom många andra hör hemma på PC.

För att man kan ha lite saker från det spelet i GTA V sen, och GTA skall alltid avnjutas på konsoll först! Sen när man blir moddkåt så skaffar man det till PC också!

123
Skriv svar