Redaktör
Ponny
Dagar

Gräsänklingsdagar. Simon flyger, som fotolergökar gör, söderut. Sålunda har jag huset för mig själv. Funderar på att återuppleva Tex Murphys glansperiod inför hans Project Fedora-comeback (som kommer bli världsbäst). <3

Svettisdagar. Chocksommar och träningsreboot på det. Så är det. Istället för att göra ännu en misslyckad comeback gör jag en reboot; glömmer alla medaljer, meriter och tider. En annan tid, ett annat liv.

Födelsedagar. Simon fyller år, mor fyller år och jag har idétorka. Räcker det inte med en kram?

Konstiga dagar. Jag lyssnar på Raymond & Maria. Försöker typ komma i kontakt med min forna tonårsångest och inneboende svenssonångest. Eller nåt. Bra, underskattad skit hur som helst.

#blogg


signatur

En Bamseponny av folket

Dagar

Syndaflod i huvudstaden!...nej vänta, det är bara jag som svettas i värmen

Grattis till Simon, och din kära Mor.

Tonårsångest gör ingen nytta, käka pizza och läsk må dricka.

Bastu på sommaren, är inte det att kasta pengarna i sjön?.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Redaktör
Ponny

Ah! The heat. Årstiden är här när solen stöter på sådana som mig (bleka, fräkniga; the curse of ginge).

Tonårsångest är ju världens grej – tyckte man då. Jag tycker det är roligt med lite hittepå-ångest när man hör låtar som man var allmänt existensiell och "svår" till. Och därefter: läsk må dricka. Eller glass att lassa.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Eller som aftonblajet skulle ha skrivit:

Gräsänklings-chock
Simon flyger helt okontrollerat, utan plan, söderut. Fredrik är helt övergiven hemma. All tristess leder till att funderingar på att återuppleva Tex Murphys skandalperiod inför hans Project Fedora-comeback.

Svettis-chock
Chocksommar och träningsreboot-chock på det. Så är det. Istället för att göra ännu en misslyckad comeback gör jag en skandalös reboot; glömmer alla medaljer, meriter och tider. Läs allt om hur du kan lyckas i aftonblajet PLUS för 79 kr.

Födelsedags-chock
Simon fyller hutlöst många år och Fredrik har total idétorka. Räcker det inte med en skandal?

Konstig-chock i dag
Raymond & Maria i avlyssningsskandal. Offren drabbas av ångest efter ångest.

... hmm, det var kanske varken kort eller kul, eller både långt och oroligt, beroende på hur man ser det.

(Ja, jag har inget att göra just nu...)


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Redaktör
Ponny

Jag tyckte faktiskt det där var smått fantastiskt!


signatur

En Bamseponny av folket

Den säljer många lösnummer


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

1
Skriv svar