Flera Old Republic-utvecklare får sparken

Medlem
Skrivet av Sanazin:

Jo, du har sovit under en sten. Min poäng var att bara för att man själv inte råkar ut för problem så betyder det inte att dessa finns

Jag har aldrig påstått att problemen inte finns, jag sa att jag inte stött på några problem och de jag talat med som spelat med det har heller inga problem.

Skrivet av Sanazin:

Att du sen går och försöker rättfärdiga dina påståenden med de löjligaste kommentarerna som man har hört tusen gånger om talar bara för sig självt. Finns egentligen ingen anledning att diskutera med någon som har 0 koll på läget.

Vilken kommentar är löjlig? Att jag inte haft problem med spelet? Att jag misstänker att en del skyller på motorn när det är deras dator? Åter igen, jag säger bara att jag inte har upplevt att problemen är så stora som du vill få dom att framstå med "alla tusen" som haft problem.

Är det någon kommentar som är löjligt så är det din "har 0 koll på läget"-attityd.

Alla tycker inte som du och alla upplever inte alla situationer dom du. Nu verkar du upplevt problemet som större än vad jag har gjort - Ok, fine, men kasta inte ur dig en sådan kommentar och sedan kalla mitt inlägg för löjligt.

Skrivet av Sanazin:

Du får tro vad du vill, känns mer som att du trollar och vill tjata fram dina argument än att du försöker istället acceptera att det finns problem. Du har fel, så enkelt är det. Men som sagt, inget jag orkar diskutera med någon som inte har en koll på läget och förmodligen inte ens har läst på om Hero Engine eller någonsin ens kollat i spelets tekniska forumsdel.

Du drar "tro vad du vill" och att "jag trollar" och sedan i samma andetag beskylla mig för att inte "ha koll" igen och "inte veta att problemen finns", vem är det som trollar? Jag har som sagt inte påstått att problemen inte finns, jag sa bara att jag inte upplevt dom som stora.

Skrivet av Sanazin:

Nej, det är inte svårt att skilja på lag och låg grafikprestanda. -.-

Nja. Låt mig formulera det som såhär:

Rent tekniskt sett så är det inte svårt att dra skillnaden: Lagg = pga dålig kommunikation mellan klient(er) och server. Hack = pga datorns prestanda klarar inte av att driva spelet tillräckligt mjukt för att rendera spelet i tillräcklig hastighet.

Om man ser det ur ett "upplevelseperspektiv" eller vad man kan kalla det, så kan det vara svårare: En del inställningar kan ha effekter på spelet ("symptom") och därmed spelupplevelsen men har olika orsaker. Dessa symptom kan vara att bilden "hackar" fram. Att bilden hackar fram kan vara en sak som sedan är mer eller mindre svårt att vet anledningen till.

Ta partikelinställningen igen som exempel:

Fler partiklar på skärmen = mer datorkraft behövs = en del datorer pallar inte = "hack" uppstår.

Samtidigt:

Fler partiklar på skärmen = mer data som skickas till och från servern för att kontrollera partiklarna och deras påverkan på spelarna = mer bandbredd behövs = lägre uppkopplingar pallar det inte = "hack" uppstår.

Sedan hur det sistnämna exemplet kan tillämpas på SWtoR är en annan sak, jag använde bara det exemplet för att förklara att det ibland kan vara svårt att avgöra vad som är "hack" och vad som är "lagg" då det ofta "ser likadant ut" för den som spelar.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Låt EA tugga gräs så de lär sig att inte så jävla giriga..
Lär aldrig börja tycka EA sen de släppte det där förbannade Orgin och är dyrare på spel där än vad butiker är med skivor.
Visserligen samma med steam. men jag använder inte de heller.

Medlem

För er som är trötta på dagens mmo som alla är likadana, kolla in Archage, verkar bli riktigt nice och inget mmo är likt detta.

Jag gillar swtor och tycker det är kul att levla olika klasser, endgame o pvp är väldigt tråkigt dock även om man har några dagar spelade som 50.

Medlem

Det här borde ses som en varning till TES online: Gör ni en jävla wow kopia så vill ingen spela det!

Inaktiv
Skrivet av Lolflakes:

Det här borde ses som en varning till TES online: Gör ni en jävla wow kopia så vill ingen spela det!

Problemet är att publishers inte vill äventyra sina pengar, WoW funkade och därför tror de att en WoW klon kan fungera perfekt.

Vilket det inte gör då folk har redan lessnat på WoW och vill ha något nytt.

Medlem

Jag kan inte betala för en subscription så dom vill inte ha mej som kund

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

Det här borde ses som en varning till TES online: Gör ni en jävla wow kopia så vill ingen spela det!

Jag anser att den korrekta termen är everquest kopia alt everquest klon

Medlem

Jag spelar fortfarande swtor och jag tycker det är riktigt roligt.
Jag har inga som helst problem med varken ljud eller grafik.

kör mycket endgame och har aldrig under 50 fps.

Medlem

Jag spelar också fortfarande, har inga problem med grafiken , dock försvinner ljudet efter ett par timmars spelande, men startar man om datorn fungerar det i ett par timmar till.

Jag anser inte att det är en bug, det är ett feature! Spelet säger åt mig att lyfta på achlet och göra nått annat ett tag.

Skrivet av Javas:

Så nu börjar stjärnkryssaren att sjunka på allvar, abandon ship!
Tråkigare mmo än Swtor har jag inte spelat på år och dar

MMO? Hur är linjära korridorer tomma på folk, dels för att servrarna är döda och dels för att motorn skiter på sig om 10+ spelare vistas på samma plats, Massive Multiplayer Online? Det enda det är, är online. Inte undra på att spelet dör, det är en undermålig wow-klon där tom. talents och abilities är kopierade, inte sällan rakt av.

Det enda spelet gjorde var att få folk att smasha mellanslag för att få sina quester där de skulle döda 15 droider där "valen" som fanns spelade precis noll roll och att det liknar ett singleplayer spel, knappast något att skryta om för ett MMO.

Medlem
Skrivet av cute_ninja:

nejtack bio mig får ni inte tillbaka, för mig gäller helt gw2 och the secret world( tänk att ett spel kan ha quests som får dig att använda hjärnan)

Ända skillnaden är att du inte behöver snacka med npc's för att få tag i quest? Hur använder man hjärnan mer om det är exakt likadant?
*Döda den ge mig dens huvud* ,*Döda 10 av den sen så dödar du 4 till och ger mig deras fötter* eller , *Plocka upp hinkar på vägen*

Tror att du kommer bli besviken om du har för höga förhoppningar. Det är absolut inget nytt med gw2 förutom att du inte behöver snacka med npcs för att få quests, that's it.

Anledning till att folk damphypar upp gw2 är för att det inte finns någon månadskostnad och att dem tror att gw2 ska anlända som en ängel från himmelen när det egentligen är exakt samma sak som med alla spel som inte släppts. Vad hände med Aion?. Vad hände med Rift? Vad hände med Swtor som skulle vara nån gudsgåva. Ja det kan vi ju se genom att läsa denna artikeln. Gw2 kommer hamna på samma lista som resten av dessa.

Sad but true,

Om du tänker downvota förklara gärna varför du tror att jag har fel, detta har hänt redan minst 10 gånger och kommer hända igen.

Medlem
Skrivet av Bronko den arga hästen:
Skrivet av Javas:

Så nu börjar stjärnkryssaren att sjunka på allvar, abandon ship!
Tråkigare mmo än Swtor har jag inte spelat på år och dar

MMO? Hur är linjära korridorer tomma på folk, dels för att servrarna är döda och dels för att motorn skiter på sig om 10+ spelare vistas på samma plats, Massive Multiplayer Online? Det enda det är, är online. Inte undra på att spelet dör, det är en undermålig wow-klon där tom. talents och abilities är kopierade, inte sällan rakt av.

Det enda spelet gjorde var att få folk att smasha mellanslag för att få sina quester där de skulle döda 15 droider där "valen" som fanns spelade precis noll roll och att det liknar ett singleplayer spel, knappast något att skryta om för ett MMO.

Du glömde den skrattretande endgame content som...inte fanns där


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Riwl:
Skrivet av cute_ninja:

nejtack bio mig får ni inte tillbaka, för mig gäller helt gw2 och the secret world( tänk att ett spel kan ha quests som får dig att använda hjärnan)

Ända skillnaden är att du inte behöver snacka med npc's för att få tag i quest? Hur använder man hjärnan mer om det är exakt likadant?
*Döda den ge mig dens huvud* ,*Döda 10 av den sen så dödar du 4 till och ger mig deras fötter* eller , *Plocka upp hinkar på vägen*

Tror att du kommer bli besviken om du har för höga förhoppningar. Det är absolut inget nytt med gw2 förutom att du inte behöver snacka med npcs för att få quests, that's it.

Anledning till att folk damphypar upp gw2 är för att det inte finns någon månadskostnad och att dem tror att gw2 ska anlända som en ängel från himmelen när det egentligen är exakt samma sak som med alla spel som inte släppts. Vad hände med Aion?. Vad hände med Rift? Vad hände med Swtor som skulle vara nån gudsgåva. Ja det kan vi ju se genom att läsa denna artikeln. Gw2 kommer hamna på samma lista som resten av dessa.

Sad but true,

Om du tänker downvota förklara gärna varför du tror att jag har fel, detta har hänt redan minst 10 gånger och kommer hända igen.

Nja kan inte hålla med annat än att de så kallade renown heart questern är indeed reskinnade valfritt-mmo liknande quest med enda skillnad att man slipper prata med en NPC för att plocka upp samt lämna in det.
Dynamic Events är däremot, i mina ögon, en förbättrad version av WAR's public quests och Rift's rift och till den biten expanderad del.
Sedan finns det andra ändringar som förhållandevis plan levlingkurva, alla möjliga former av anledningar i spelet att samarbeta och inte att konkurrera i PvE miljön. Den enda funktionen jag har stött på som jag stör mig på i sådant syfte är att siege weapons man bygger inte är automatiskt begränsade till att användas av sin egen grupp eller för den delen sig själv när de är byggda.
Klasserna's roller är till stor del utbytbara med varandra, tre-enigheten har bytts ut med en ny tre-enighet. Melee behöver någon form av buff i PvE dock, dör lite väl lätt i DE's och dungeons.
Som sagt bristen på subscription fee är ett stort plus i och med sig självt.
WvW, 3 servrar mot varandra över 4 stycken stora kartor.
Man kan PvPa i vilken lvl som helst, direkt med en ny karaktär eller med en full levlad kvittar. Organiserad PvP har alla samma spelplan och i WvW är man i skillsunderläge vid lägre level.
Det finns långt fler sätt de försöker göra saker annorlunda än "Enbart ha quests förklädda". Ja jag har spelat betan och stresstestet, har klarat första dungeonen och jag älskade varje sekund av det. Givits ska aldrig ett spel hypas för mycket. Nej Guild Wars 2 är ingen messiah för MMO-genren. Men det, Archeage och Planetside 2 är en bra bit i rätt riktning.

Medlem
Skrivet av cute_ninja:
Skrivet av cute_ninja:
Skrivet av eine_petule:
Skrivet av cute_ninja:

nejtack bio mig får ni inte tillbaka, för mig gäller helt gw2 och the secret world( tänk att ett spel kan ha quests som får dig att använda hjärnan)

Secret world var en av dom sämre spel jag någonsin provat på, 30000 år efter sin tid.

http://www.youtube.com/watch?v=Vi6qJxsejNI

jo det är efter helt klart med det var den lilla lilla biten med clues och internet sökande för att klara vissa quests jag älskade xD

måste även säga att killen i den här videon är riktigt dålig, han tar inte ens upp det faktum att en del quests är gjorda för att få en att tänka efter och söka ledtrådar. han bashar ett generellt quest som alla mmo's har och det faktum att pistolerna inte har nog med range =_=

Han mena nog att själva striderna inte var speciellt nyskapande och kändes som vilket MMO som helst XX år bakåt men huvudsaken är ju att du gillar det! så KÖR HÅRT!

Medlem
Skrivet av Riwl:
Skrivet av cute_ninja:

nejtack bio mig får ni inte tillbaka, för mig gäller helt gw2 och the secret world( tänk att ett spel kan ha quests som får dig att använda hjärnan)

Ända skillnaden är att du inte behöver snacka med npc's för att få tag i quest? Hur använder man hjärnan mer om det är exakt likadant?
*Döda den ge mig dens huvud* ,*Döda 10 av den sen så dödar du 4 till och ger mig deras fötter* eller , *Plocka upp hinkar på vägen*

Tror att du kommer bli besviken om du har för höga förhoppningar. Det är absolut inget nytt med gw2 förutom att du inte behöver snacka med npcs för att få quests, that's it.

Anledning till att folk damphypar upp gw2 är för att det inte finns någon månadskostnad och att dem tror att gw2 ska anlända som en ängel från himmelen när det egentligen är exakt samma sak som med alla spel som inte släppts. Vad hände med Aion?. Vad hände med Rift? Vad hände med Swtor som skulle vara nån gudsgåva. Ja det kan vi ju se genom att läsa denna artikeln. Gw2 kommer hamna på samma lista som resten av dessa.

Sad but true,

Om du tänker downvota förklara gärna varför du tror att jag har fel, detta har hänt redan minst 10 gånger och kommer hända igen.

ibland är en snygg förpackning allt som krävs, i gw2 har jag älskat varje minut av questandet, och när jag säger quests som får en att tänka så menar jag då dom i secret world där du faktiskt måste kolla upp saker tom utanför spelet för att komma vidare


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Nu är inte jag den som brukar försvara TOR eller så men det är ju heller inte ovanligt att folk får sluta efter en launch (som med mmo-mått mätt kan vara ett tag). Så det är nog lite sådant involverat också. Måste vara riktigt osäkert att jobba som support eller QA.

Medlem

När man lyckas faila ett spel som detta med all lore, då är man värdelös eller centralstyrd.
Man märker att de som gjort spelet kan och vill men att de sedan blir utmanövrerade av någon konsol-
spelande idiot till ansvarig.

Sjukt tråkigt


signatur

Det var inte jag...

Medlem

Får hjälpa/testa SWGEmu.com istället med deras alpha(ev pre-), de har kommit en bra bit på sin Pre-CU-SWG-emu.

Medlem
Medlem
Skrivet av conthox:

Jag har aldrig påstått att problemen inte finns, jag sa att jag inte stött på några problem och de jag talat med som spelat med det har heller inga problem.

Du har påstått att du anser att de problemen som folk nämner beror på andra saker som till exempel undermåliga datorer och dålig nätverksuppkoppling vilket indirekt implicerar att problemen inte finns, vilket det gör. Åter igen, enbart för att du och de du har talat med inte har stött på några som helst problem (vilket jag tvivlar starkt på) så betyder det ej att de problemen inte finns.
Hela den här diskussion har än så länge gått ut på att jag har försökt att få dig att förstå att det finns problem som många känner till och har klagat på sedan SWTOR var i beta fas, du vill snarare få det att låta som om det är en minoritet som har stött på prestandaproblem och att allt är frid och fröjd.

Skrivet av conthox:

Vilken kommentar är löjlig? Att jag inte haft problem med spelet? Att jag misstänker att en del skyller på motorn när det är deras dator? Åter igen, jag säger bara att jag inte har upplevt att problemen är så stora som du vill få dom att framstå med "alla tusen" som haft problem.

Är det någon kommentar som är löjligt så är det din "har 0 koll på läget"-attityd.

Åter igen, finns ingen anledningen att diskutera med dig då det är uppenbart att du inte är insatt, och som alla de andra som inte har en susning om problemen försöker skylla de på fel hos spelaren och inte den som tillhandahåller spelet.
Vet inte vad du har fått för dig, men jag bryr mig verkligen inte om vad du har eller ej har upplevt. Har för mig att jag påpekade detta, men du behöver inte ta illa upp när någon påstår att du inte har någon koll på läget, man behöver inte veta allt.

Skrivet av conthox:

Du drar "tro vad du vill" och att "jag trollar" och sedan i samma andetag beskylla mig för att inte "ha koll" igen och "inte veta att problemen finns", vem är det som trollar? Jag har som sagt inte påstått att problemen inte finns, jag sa bara att jag inte upplevt dom som stora.

Läs ovan, och ta det åter igen inte personligt.

Skrivet av conthox:

Svammel

Åter igen, nej; Det är inte svårt att skilja på lag och låg dator / grafik - prestanda. Vare sig det är ur ett "upplevelseperspektiv" som du väljer att kalla det eller ur något annat perspektiv.
Du behöver inte svamla en massa wiki-info som till och med de flesta tonåringar vet nuförtiden i ett försök (snälla, ta för guds skull inte illa upp.. för tredje gången) att rättfärdiga någon argument.

Medlem

Borde nästan förstått att det skulle skita sig. För mycket fokus på questande och vägen till 50. Sen var det mer eller mindre dött. Argumentet att "wow hade inte 1000 raids vid release" håller inte riktigt. 2012 är förväntningarna lite högre då man vant sig vid en annan standard än den som var 2005.

Medlem

Att avskeda personal i detta skede är iofs ingenting ovanligt. Spelet har släppts, utvecklingsfasen är över och de behöver bara folk till vidare underhåll och det content som ska släppas framöver. Så att folk får lämna företaget nu är helt normalt. Att kalla detta för ett "tungt bakslag" är således en grov överdrift.

Men, att på något sätt hävda att det inte finns allvarliga problem med spelet är nog lite väl naivt. Förutom den uppenbara obalansen i serverpopulation så har även spelmotorn avsevärda problem, även för de som sitter på high-end burkar. Det går helt enkelt inte att förneka att motorn är gammal och dåligt optimerad.

Sen så tror jag att folk förväntar sig för mycket överlag. Om man tror och hoppas att ett spel ska vara "revulotionerande" så kommer man nog lätt bli besviken, oavsett om man snackar om SWTOR, GW2 eller TSW. Dessa lir har precis som alla andra sina för- och nackdelar...och de kommer att vara bättre ur vissa aspekter, men även sämre eller "same same" vad gäller andra.

I slutändan blir inte frågan: "vilket spel är bättre?" utan snarare: "vilket spel passar mig bäst?".

Sen utesluter ju inte det ena det andra, i synnerhet inte med alla intressanta F2P titlar som är på gång.

Ödlsa inte tid på att fanboya och hata...utan lira och låt lira!

SE

Skrivet av Spectral:

Borde nästan förstått att det skulle skita sig. För mycket fokus på questande och vägen till 50. Sen var det mer eller mindre dött. Argumentet att "wow hade inte 1000 raids vid release" håller inte riktigt. 2012 är förväntningarna lite högre då man vant sig vid en annan standard än den som var 2005.

Men... WoW hade mer raid content än SWTOR när det släpptes, så det skiter sig hur man än vrider och vänder på det.

12
Skriv svar