Religiösa namnbegränsningar i Diablo III

Frilansare

Sluta snacka strunt nu, och håll er till ämnet - namn som inte är ok i Diablo III enligt Blizzard.

Medlem

Ganska så korkat att man inte får heta "Christian", är ju för bövelen ett vanligt namn?
Dom kan vara lite roliga där på andra sidan pölen, men der är bara att gila läget antar jag.


signatur

Fueled by coffee.

Medlem

Jag ville ju heta diablo men det ville sig inte förstår inte varför ?


signatur

"Med Gud och segrande vapen" Gustav II Adolf

Medlem
Skrivet av Annanaz:

Tror jag läst/hört om det där ngn stans, ser inget fel med det.

Tycker det är mer fel att kristendomen (såväl som majoriteten av resterande religioner skulle jag tro) inte tillåter folk att döda, vilket i sig är bra, men ändå har det miljoner dött iom religiösa krig.

Sen så har man ju hört att en del präster inte behandlar barn så bra...

Och dessutom har kyrkor dragit in störa förmögenheter på folket (vet inte hur det ser ut idag, men för ett bra många par år sedan)

inget fel med det tycker du???,ehm,.. scientologin är ju hjärntvätt på hög nivå

R U SERIUS? tycker du det är mer fel att religioner inte tillåter att döda?, det är väl ändå lagen som förbjuder det

religösa krig?,, menar du korstågen för x antal hundra år sedan.. jodå,visst, men jag förstår inte din poäng

ge dig, är det specifikt bara präster som " inte behandlat barn så bra" vad har kristendomen med det att göra? absolut ingenting,, finns muslimer,judar,vanliga svenssons som håller på sådär med, det är inte ett problem som är specifikt för en viss grupp, man är väldigt fel ute när man pratar så

sverige är ett kristet land,vi betalar kyrkoskatt och det är helt frivilligt,, vill man inte så är det bara att låta bli..
men roligt att du nämner det,, om man säger såhär,det vi betalar i kyrkoskatt är en spottstyver i jämförelse med vad scientologerna får sina medlemmar att pröjsa för tex kurser,terapi med mera

Medlem
Skrivet av White:

Låter som vilken religion som helst.

Tror man att gudar, tomtar och troll finns på riktigt är man förståndshandikappad. Oavsett vilka former man tror att gudarna har.

haha, tror inte det va, den är ju påhittad under 1950 talet tror jag det var, utav en författare

men hursom, man ska väl kunna respektera en annan människa oavsett vad han eller hon har för tro.
har du frågat din mor eller far vad dom tror på?,har du frågat dina mor eller farföräldrar?,sa du åt dom att dom är handikappade?

Medlem

Hahaha! vad är det för sjuka folk här inne som tycker det är ok att kalla folk för neger va? Ska jag gå ner till kina resturangen och säga EY rödskin! ge mig nått att äta!! LOL!! Bara för att nazisterna haila för 70 år sedan är det ok nu med då? Snälla det är 2012 nu vi har inga slavar i sverige och vi tänker inte lika dant som man gjorde i USA på 40 talet då man kalla sina slavar för nigger. Tänk lite lågist för fan ni resonerar ju som barn

Medlem
Skrivet av White:

Tror man att gudar, tomtar och troll finns på riktigt är man förståndshandikappad. Oavsett vilka former man tror att gudarna har.

Det är helt okej att skriva vad du själv tycker, men låt bli att smutskasta andra medlemmar som kanske tar illa upp.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Medlem
Skrivet av pjuppi:

inte för att detta har nånting med nånting, men en kompis försökte döpa sin karaktär till "rompenisse", men de va också tydligen icke tillåtet xD

Haha, nej hur skulle det gå? Könsord insprängt i namnet... tydligen big no no

Medlem

Undrar om 90% av världens befolkning är handikappad för det är ca 10% som inte tror på något, men ändå är dessa 10%arroganta med sin lära. Måste säga dessa 10% har en livsåskådning också så som evolution, mer som religion i mina öron nu mera. Så fort man tar upp Gud så blir dom hysterisk och vill gömma sig så som Adam gömde sig för Gud bakom en trä. Men man ska respektera andras tro.
Sen så kalla folk Ne**** är rasistisk uttal, kära nån! Väx upp! Vi alla är lika mycket människor som andra är, vi har samma färg på blodet!
Ni som kalla sådan ord om andra är ni födda från baksidan (anal) eller? annars det flest är född från framsidan och kejsarsnitt, den normal vägen, så som vi alla kommer ut från.

Tillbaka till tråden, alltså om det inte går en speciell namn som dom har spärrat så ta något annat tills ni finner den som inte är spärrad inte svårare än så. Stackars ni som inte fick heta buddah eller whatever. Ta något annat. Måste man heta religiösa eller rasistiska namn?

Ja, sorry för min stavning, är dålig på grammatik jag vet.


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem

Jag försökte döpa min female wizard till Bliz. Tyckte jag va ett bra namn, men det var förbjudet. Fast jag kan ana varför

Medlem

Men vadå, så jag får inte döpa min gubbe till "Jesus McCuntShit" ?

123
Skriv svar