Djupdyk ner i Xcom: Enemy Unknown

Robot
Djupdyk ner i Xcom: Enemy Unknown

Släppdatum tidigare under dagen och färsk utvecklardagbok framåt nattningen. Ta för dig!

#xcom-enemy-unknown


Medlem
Djupdyk ner i Xcom: Enemy Unknown

Håller tummarna (hårt) för att allt faller på plats för dem. Gillar att man måsta lägga lite tankemöda på vilka rum man bygger var. Spelet ser bra ut också. Undrar om ens hembas kan bli invaderad av aliens?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

FM-guru
F.d. Sisyr

tis gon be gud

Medlem

Kommer detta va som ufo:aftermath eller?


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Hoppas det blir som det talas om här för då är det riktigt intressant. Inget linjerat crap utan man får själv grunda sin framgång i spelet. Detta skulle man ha till sommarens sena kvällar eller en regnig vecka när man är ledig.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Så byggande av flera baser för att täcka hela jorden (med ens radarstationer och interceptors), och separat produktion/research bas kommer inte vara möjligt eller "nödvändigt" om jag förstår honom rätt?

Han i slutet verkar ju vilja yrka på att man ska spela om spelet flera gånger dels pga det.

Än så länge så kittlar det mina smaklökar iaf.

Medlem

Det här spelet hoppas jag mycket på.

Medlem

Detta och CoH 2 är ju givna! Kommer ihåg alla kvällar man satt och spelade UFO: Enemy Unknown med kompisen och döpte alla sina soldater till polarnas namn, sen se dom bli massakrerade av aliens en efter en ^^

Medlem

fan va nice givet köp!

Medlem

Är sjukt nyfiken på detta lir.

Av de intervjuer man sett så verkar ju utvecklarna vara stora fans av originalet, vilket ju bådar gott.

Gameplayet som visats i filmerna än så länge ser ju också riktigt bra ut IMO.

Om de får allt (eller i alla fall det mesta) att funka så kan det ju bli hur grymt som helst...men man får nog kanske hålla i sig lite för att inte få upp förväntningarna för mycket.

Oavsett, ser fram emot mer info om detta spel...helt klart ett av de mest intressanta nya liren på min lista i alla fall.

SE

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Undrar om ens hembas kan bli invaderad av aliens?

Vore coolt, men jag undrar hur det skulle funka med deras "antfarm" upplägg av basen?

Om jag förstått det rätt så har du ju en konstant kameravinkel mot tvärsnittet av hela strukturen, och av det combat man sett in-game så långt så kan det nog blil knepigt. Kanske om dom erbjöd en alternative "base invaded" vinkel eller alternativ version av basen när de små grå gubbarna knackar på dörren?

Dessutom, om dom kommit så långt att dom hittat din hembas, borde det inte redan vara rätt kört vid det laget?

SE

1
Skriv svar