Diablo III-lanseringen – det här gick fel

Medlem

Som någon nämnde tidigare så är det konstigt att inte fel server som standard nämnts. Det gäller inte bara de som körde betan, har även hört att det blivit fel åt andra hållet och att kanadensare hamnade på EU-servrarna.
Jag är glad att jag själv slapp det men ett antal bekanta råkade ut för det.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Tycker snarast de kan göra en nyhet om vad som gick bra, den blir något kortare ^^
Detta gick bra; Vi lyckades få en massa folk att köpa ett spel de inte ens kan spela, $_$

40 000 spelare online i EU just nu. Dom verkar inte ha några större problem med att spela.

Medlem

Gud vad skönt att jag inte köpte spelet!


signatur

Game long and prosper

six
Medlem

Error 37 har man ju sett ett par tusen gånger innan man kom in på servern vid release samt att söndagen blev lite mindre rolig än den kunnat vara. Men tycker ändå att d3 releasen gick ganska smärtfritt och kan inte säga att jag varit med om nån störe online release som nånsin gått bättre.
Folk glömmer så snabbt allt strul som varit i tidigare spel, tänk tillbaks på varje wow exp till exempel.

Medlem

bla bla, jag är nöjd. Världens mest förbokade spel? det säger en del.

Medlem
Skrivet av Cnopt:
Skrivet av Grumbledock:

Tycker snarast de kan göra en nyhet om vad som gick bra, den blir något kortare ^^
Detta gick bra; Vi lyckades få en massa folk att köpa ett spel de inte ens kan spela, $_$

40 000 spelare online i EU just nu. Dom verkar inte ha några större problem med att spela.

Bättre sent än aldrig, men givet att spelet sålde ett par miljoner ex så är 40k inte så mycket ^^

Medlem

Jag tycker det är dåligt av blizzard att göra så att man måste vara uppkopplad för att lira diablo 3. Jag menar, det är ju trots allt ett singelplayer spel med co-op/multiplayer möjligheter. Man borde få välja, men..... Nä

Medlem

jag är nöjd med spelet och har inte upplevt så mycket problem.

Nä det menar ni inte? D3 är exakt samma sak som EPIC FAIL!

Medlem

Jag är nöjd med spelet, bästa hittills! Som inte har blivit portad från nån jävla konsol som många spel har blivit!

Inga error för mig, är inte 8år längre, tror inte på tomten längre.

Och lärt mig från alla andra storsäljare att det går aldrig felfritt när man släpper ett efterlängtat spel!

Måste vara online? Nooo, herregud! Ser inte alls några problem, efter som fler och fller spel kommer kräva att du är online på grund an piratkopiering.

Spelet har blivit hackad.. Vilket spel har INTE blivit hackad? ALLA online spel som finns har blivit hackade! Och det kommer inte vara den sista gången D3 blir hackad.. Väntar bara nu på alla fuskare sja komma ut och förstöra spelet.

Och vad är det med alla som svarar på denna tråd: "glad jag inte köpte spekel" klagar men aldrig spelat D3? Förstår inte sådan människor..

Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av Cnopt:
Skrivet av Grumbledock:

Tycker snarast de kan göra en nyhet om vad som gick bra, den blir något kortare ^^
Detta gick bra; Vi lyckades få en massa folk att köpa ett spel de inte ens kan spela, $_$

40 000 spelare online i EU just nu. Dom verkar inte ha några större problem med att spela.

Bättre sent än aldrig, men givet att spelet sålde ett par miljoner ex så är 40k inte så mycket ^^

Nej för alla miljoner som köpte det bor i Europa och spelar i EU regionen. Och ingen av dom har jobb och skola som dom kanske är i just nu. Nej nej...

Sen får ju folk ta tag i personliga dator problem som förhindrar dom att spela. Har man en fullt funktionerande dator som möter minimum kraven så är det absolut inga problem att spela. Har man en massa skumma inställningar och säkerhets blockar på sitt nätverk och sin dator så ska ju inte det läggas över på någon annan.

Men vad vet jag... de 40 000 EU spelare (liknande siffror på US och Korea gissar jag på) som spelar just nu kanske är speciella och har fått special behandling av Blizzard...

Medlem

"Har du drabbats av några lanseringsproblem i Diablo III?"

Ja, alla artiklar på FZ.se handlar om Diablo III

Medlem
Skrivet av Ravenknight:

Den troligen vidöppna bakdörren som Bilzzard lämnade till hackarna är ett stort minus. I övrigt så har lanseringen gått ungefär så smidigt ( eller osmidigt ) som man kunde förvänta med så mycket folk.

Online DRM är den största boven i mina ögon. Att inte kunna spela ett singleplayer spel som man själv har köpt därför att någon behöver patcha en server känns fel.

Ännu värre givetvis om sagda DRM bara ger fribrev åt hackare att stjäla ens prylar.

Jag antar att du missade på baksidan av fodralet/resterande internet att det klart och tydligt stod "Requires broadband connection".

Ett himla gnäll angående det. Herregud, är det så hemskt så kan ni väl återgå till SP i Diablo2? Som alla verkar tycka var såå mycket bättre.

Medlem
Skrivet av imbamakaber:

"Har du drabbats av några lanseringsproblem i Diablo III?"

Ja, alla artiklar på FZ.se handlar om Diablo III

Alla? Min vän, öppna ögonen. Bara för att det möjligen sker en hel del nyheter om ett av världens största spel så tror jag nog det finns en hel del andra artiklar också. Ingen tvingar dig att gå in på dem.

Medlem

Error 37 nu ikväll igen. Först disconnected from server, ska logga in igen, error 37.

Medlem

Servern nere igen... :/

Medlem
Skrivet av Nelfie:
Skrivet av Ravenknight:

Den troligen vidöppna bakdörren som Bilzzard lämnade till hackarna är ett stort minus. I övrigt så har lanseringen gått ungefär så smidigt ( eller osmidigt ) som man kunde förvänta med så mycket folk.

Online DRM är den största boven i mina ögon. Att inte kunna spela ett singleplayer spel som man själv har köpt därför att någon behöver patcha en server känns fel.

Ännu värre givetvis om sagda DRM bara ger fribrev åt hackare att stjäla ens prylar.

Jag antar att du missade på baksidan av fodralet/resterande internet att det klart och tydligt stod "Requires broadband connection".

Ett himla gnäll angående det. Herregud, är det så hemskt så kan ni väl återgå till SP i Diablo2? Som alla verkar tycka var såå mycket bättre.

Återigen, nej, jag har inte missat texten på spelet. ( Jag har ju trots allt både köpt och spelat det med förtjusning. ) Och ja, jag hade gärna sett singleplayer offline utan att bekymra mig om serveruppdateringar, nertid, potentiella hacks och annat ont som kommer med digitalt DRM av det här slaget. En utopisk tanke 2012 måhända, men men.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Jag levelade till 40 innan jag idag märkte att min gubbe är helt värdelös.

Tydligen var min klient förinställd på "Americas" som server. Därför som jag inte fick friends requests och ingen svarade på mina visade det sig.

I vilket fall många timmar spenderade redan och spelet är typ förstört. Orkar inte spela normal igen som var fruktansvärt enkelt och tråkigt och gubben är oanvändbar. Klart spelet jag köpte lokalt ska lägga mig på europaservern som standard likt det gjort för de flesta andra. Inte direkt så att den frågade om server heller utan det fick man ju leta upp..

Iaf betydligt fler än jag som har samma grej. Hade det varit några timmar nedlagt hade jag bara tyckt det var jobbigt men fan kommit en bit nu.

Medlem

Enda problemet jag haft efter att min klient var inställd på US från början så jag fick byta är väll ett enda error 37 när jag skulle in på EU första gången, mer än det nej. Bara 1 error.

Medlem
Skrivet av Cnopt:

Sen får ju folk ta tag i personliga dator problem som förhindrar dom att spela. Har man en fullt funktionerande dator som möter minimum kraven så är det absolut inga problem att spela. Har man en massa skumma inställningar och säkerhets blockar på sitt nätverk och sin dator så ska ju inte det läggas över på någon annan

För error 37 och liknande har ju aldrig drabbat någon?
Servrana har inte haft problem?
Det är inte så att folk på löpande band får sina konton hackade trots detta massiva DMR och "säkra" system, onlinekravet som ska ommöjliggöra fuskande?
På Pc kanske Diablo 3 kan ses som en sucée, men aldrig på konsol. På Pc skulel jag se det som ett misslyckade att släppa ett spel som folk inte ens får spela, och när de får så riskerar deras konto att bli länsat och stulet. Detta trots branschens värsta DMR, snacka om fail!
Men det är väl helt okej för Blizzard fanboys, så länge det står blizzard på och kommer till PC så godkänner vissa vad som helst. Snart kräver de väl dina Visa-uppgifter för att logga in, men det är väl också okej?
Helt patetiskt...

Medlem
Skrivet av Ravenknight:

Det finns redan information ute på nätet som visar hur hackarna påstås kan ha gått till väga så det finns gott om utrymme att tro både det ena eller det andra om hur tätt spelet var vid release.

Fakta är att 100% av alla fall som Blizzard kollat på är klassisk "hackad med lösenord", vad folk ljuger om på internet är totalt irrelevant i detta fallet.

Mindre ryktesspridning, tack.

Medlem
Skrivet av Gogge:
Skrivet av Ravenknight:

Det finns redan information ute på nätet som visar hur hackarna påstås kan ha gått till väga så det finns gott om utrymme att tro både det ena eller det andra om hur tätt spelet var vid release.

Fakta är att 100% av alla fall som Blizzard kollat på är klassisk "hackad med lösenord", vad folk ljuger om på internet är totalt irrelevant i detta fallet.

Mindre ryktesspridning, tack.

Detsamma. Så länge ingen har fakta på hand så är en åsikt lika mycket värd som en annan. Tråkigt men sant.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

säg vad ni vill men efter så lång utveckling så är ju i princip allt skit piss med D3

Medlem

De flesta som klagar på hackade konton har dragit slutsatsen på grund av vad andra säger.

De som verkligen blivit hackade har antagligen en keylogger alt. ett lösenord som en bot lätt kan bruteforcea.

Kör igenom datorn med spybot innan ni gnäller och skaffa en authenticator. "Jag är inte inne på konstiga sidor och är därför immun mot malware" är en inställning som knappast gör dig säkrare.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem
Skrivet av Ravenknight:
Skrivet av Gogge:
Skrivet av Ravenknight:

Det finns redan information ute på nätet som visar hur hackarna påstås kan ha gått till väga så det finns gott om utrymme att tro både det ena eller det andra om hur tätt spelet var vid release.

Fakta är att 100% av alla fall som Blizzard kollat på är klassisk "hackad med lösenord", vad folk ljuger om på internet är totalt irrelevant i detta fallet.

Mindre ryktesspridning, tack.

Detsamma. Så länge ingen har fakta på hand så är en åsikt lika mycket värd som en annan. Tråkigt men sant.

Är du full eller? Blizzard har undersökt saken och de har inte hittat en enda person som blivit hackad med authenticator, det är fakta och inte spekulationer.

123
Skriv svar