Bästa Co-op spelet just nu? Diablo vs DayZ

Medlem
Bästa Co-op spelet just nu? Diablo vs DayZ

Just nu känner jag mig helt låst framför datorn pga två spel. Båda otroligt roliga coop spel.
Dock är de otroligt olika varandra, båda med sina svagheter och styrkor.
Jag hoppar konstant mellan Diablo 3 och DayZ. Och hela tiden är det nån jag känner som vill att jag ska komma och spela med dem. Den ända gången jag gör något produktivt är när flickvännen vill lira Diablo III.

Än så länge inte kommit så långt med min munk i Diablo III. Men tycker det är riktigt underhållande. I överlag väldigt polerat och användarvänligt.
Det ända nackdelarna jag funnit än så länge är att dialogerna känns ostiga och att saker och ting känns lite Warcraftigt.
Dock grymt kul att slakta saker måste jag säga.

Trots att Diablo III äntligen är här efter så många års väntan så blir det ända att DayZ konkurerar starkt om vad jag ska lägga ned min speltid på.
Det är så bra just för att det inte är likt något annat spel. Hur många spel kan skryta om detta:
-Gigantisk värld(flera mil av landområde)

-Realism. För en gångs skull får vi ett riktigt Zombie överlevnads spel. Där det inte bara handlar om att slakta zombies.

-Stealth. att krypa in igenom en stad i jakt på loot, medans zombies går en bit ifrån mig är sjukt nervpirrande.

-Oförlåtande gameplay. I dagens spel så är allting så förlåtande. Dör man så respawnas man bara utan några konsekvenser. Men I DayZ så ifall man dör så förlorar man allt man hade.
Därför blir alltig spännande på ett helt annat sätt.
Dessutom så dör man lätt, vilket gör att man aldrig kan känna sig riktigt trygg.

- PVP. Har man spelat med sin karaktär och samlat ihop föremål och helt plötsligt får syn på en bandit. Ja då blir striderna så mycket mer spännande än i tex battlefield. I kombination med den stora världen samt Zombies som kan överraska en så vet man aldrig vad som kan hända

-Loot. I detta spel är loot inte bara nice. Utan ibland livsnödviktigt. Till och men en burk bönor skall ej underskattas.

-Coop. Att teama upp är nästan ett måste ibland. Det är få spel där ute där man är så beroende av sin medspelare.

-Skräck. Spelar man detta spel på kvällen så är det bra mycket mer skrämmande än de flesta spel som utger sig för att vara skräckspel.

Kanske DayZ är det bästa Co-op spelet just nu. Just för att man kan vara med om helt oförglömliga händelser, som väldigt få andra spel kan åstakomma.
Dock är DayZ bara i alfa stadiet och dess buggar och serverproblem drar ner det. Därför så får jag nog säga att det är oavgjort mellan det och Diablo.

Villket spel ger bäst Coop upplevelse för er. Behöver inte nödvändigtvis vara någon av dessa spel. Motivera gärna.

Medlem

Tycker BG; Da Har skitskön Co-op, tyvärr har jag ingen att lira med just nu.

Annars har jag precis börjat med SUPCOM1 och ska lira Co-op med brorsan, vilket i sig kommer bli väldigt roligt.

Har också börjat lira igenom D2 med 2 pers som även det kommer bli skoj ^^


signatur

Rwa?

Medlem

Killing Floor är det bästa. Det är förvånansvärt djupt för att bara handla om att skjuta specimens. Har dom bästa kartorna också.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Paddington:

Killing Floor är det bästa. Det är förvånansvärt djupt för att bara handla om att skjuta specimens. Har dom bästa kartorna också.

Ah killing floor hur kunde jag glömma det?
Tråkigt bara att mina polare var så dåliga att dem dog och jag fick springa runt själv hela tiden.


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Paddington:

Killing Floor är det bästa. Det är förvånansvärt djupt för att bara handla om att skjuta specimens. Har dom bästa kartorna också.

Ah killing floor hur kunde jag glömma det?
Tråkigt bara att mina polare var så dåliga att dem dog och jag fick springa runt själv hela tiden.

Ja då blir det jobbigt. Sist så råkade de andra dö på hard och jag var ensam kvar med två st scrake (han med motorsåg) och allt jag hade ammo kvar till var min 9 millimeter och inga granater och jag tror inte ens jag hade sharpshooter perk.Som att kasta sten på en elefant lol. Det var en tidsfråga innan jag blev itusågad

Jag gillar kartan Farm mycket. Jag tycker den är stämningsfull som tagen ur en skräckfilm. Där brukar vi barrikadera oss och skjuta genom fönstren och sen när de bli för många som bankar och bryter ner dörren så brukar vi bara bredda och tömma allt vi har in i dammet. Man ser ingenting och folk bara kastar granater och skjuter shotgun och helautomat rakt in i öppningen he he. Fan va kul det är. Sekunderna innan breach är rätt spänd stämning också. Det är svårt att tröttna på sånt


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Flyttat från "Allmänt snack" till "PC".


signatur

Have a good time!

Medlem

Nu efter lite tids spelande så måste jag nog säga att DayZ är roligare än diablo III i coop.
Vem vet kanske när diablo III väl blir utmanande på hell svårighetsgraden så kan det vara skoj. Men just nu är det bara slakt och åter slakt.

Men just nu blir det nog 80% DayZ och 20 Diablo III av min speltid.
Även en smula besviken över allt som skalats bort bara för att göra det lätt för nybörjare att förstå.

Medlem

Märkligt val av spel att jämföra. De liknar inte direkt varandra. Vilket spel som är bäst är det jag känner mig mest sugen på för tillfället. Ibland är det Killing Floor, andra gånger Diablo3 eller ArmA2. Beror på dagsformen så att säga. Mount and Blade har en hel del att erbjuda också.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Jag valde dom två mycket pga att de just var så pass olika. Jag orkade inte göra en gigantisk lista med olika coop spel utan tog bara de två som just nu de flesta talar om. Samt att det är dom jag själv just nu spelar.
Folk får dock gärna nämna andra coop spel som dom gillar mest.

1
Skriv svar