Robot
Dirt Showdown

Vi har väntat i åratal på en värdig arvtagare till fantastiska Flatout. Codemasters försöker att kliva upp på tronen, men vi får fortsätta vänta.

#flatout, #flatout-2, #dirt-showdown, #dirt-3, #codemasters, #colin-mcrae-rally, #destruction-derby, #f1-2011, #nhl-12


Medlem
Dirt Showdown

Hur F*N kunde Codemasters gå från de legendariska Colin Mcrae spelen till det här?!

Medlem

kan bara hålla med gillade colin Mcrae 1 och några till men sen vet jag inte vad codemasters vill uppnå jag saknar de äldre spelen hade inte vart fel med en remake på ettan hade köpt på en gång alltså det var riktigt snyggt i meny systemet och inte som i de nya som har gjort allt så tråkigt

Medlem

Gillade DiRT 2 rätt mycket, när det var rally. 3:an körde jag inte ens igenom för att de där Ken Block-momenten var otroligt tråkiga och inte alls vad jag förväntat mig när McRae är inblandad i titeln.

Angående det här spelet så verkar de, i mitt tycke, ha tagit de sämsta bitarna från DiRT och valt att fokusera på dessa. Tänk om de kunde göra samma sak med de bra?! Hyllningen till McRae de hade i DiRT och Rally B-ligan var ju ruskigt kul.

Längre sträckor och fokus på rally så köper jag två exemplar.

Medlem

Verkar vara svårt att toppa Flatout 2, dat shit waz amazin

Medlem

Krävs GFWL på PC- versionen?

Medlem

showdown är väll tänkt å vara en separat ip i från det mer "seriösa" huvud dirt serien som kommer få mer focus på rally som dom gamla colin spelen? är iaf så jag förstått det hela.

Medlem

Satan!

Jag testar bilspel efter bilspel men finner att det roligaste fortfarande är Flatout 1 och 2. Skall det vara så svårt?

Jag skulle gärna se ett gamla skolans rallyspel som fokuserar på en sak a la ColinMcRae2 igen. Tyvärr så tvingas man ofta spela en massa olika typer av race i många speltitlar. Jag är inte intresserad av monstertrucks, drifting, amerikanska lastbilar eller drag race. Ge mig rally eller FlatOut-arkad! Ugh! Jag har talat! *fimpar fredspipan*


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av raefzm88:

Krävs GFWL på PC- versionen?

Nix! Steam som tur är.

KoP
Medlem

Ge mig ett nytt Rallisport challenge!

Come on Dice.. make my day.

Medlem

Detta är en spinoff, Codemasters håller på med Dirt 4. Hoppas dom inser misstagen dom gjorde i Dirt 3, tvåan är min favorit helt klart. Fattar inte varför dom tvingade folk att köra Gymkhana...

Medlem

Fyran kommer ha mer fokus på rally än 3:an, detta spelet är en spinoff för de som inte bryr sig så mycket om rally och bara vill ha lite snabb action, det är det jag förstått av att ha läst nån intervju för ett par månader sedan.

Medlem

skillnaden med dom äldre och dom nya spelen är förstås att dom äldre gjordes för pc, nu görs allt på grund av girighet för värdelösa konsoller och portas istället. pc-spel är av en helt annan klass än konsollspel, portningar kan inte lyckas. iaf inte från en ungefär 10 år gammal xbox till en ny monsterdator för 15.000.


signatur

//monster

Redaktör

Den är nog snarare att fler köpare föredrar mer lättillgänglig racing av denna sort, annars hade det regnat realistiska rallylir över samtliga plattformar.


signatur
jbx
Medlem

Aj då:( hade hoppats att det skulle bli bättre, men vi får se, spelet kommer förhoppningsvis i lådan imorgon:)


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem

Ge mig ett nytt Richard Burns Rally! I alla fall ett rallyspel liknande Richard Burns Rally.

Tyckte detta var det bästa DiRT jag spelat hittils

Inaktiv

Testade demot och gillade demolition derby delen man provade, finns ju inte många spel som har dylikt längre, så det blir ett köp, det lär bli kul online.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Får man fråga varför nån -1 mitt inlägg bara för att jag sa min åsikt?

Medlem
Skrivet av LoyalCrystalean:

Får man fråga varför nån -1 mitt inlägg bara för att jag sa min åsikt?

Du fick 2 minuspoäng av mig, bara för att jag inte höll med dig


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Skrivet av ivanhoe68:
Skrivet av LoyalCrystalean:

Får man fråga varför nån -1 mitt inlägg bara för att jag sa min åsikt?

Du fick 2 minuspoäng av mig, bara för att jag inte höll med dig

Så det menas med att man inte får säga sina åsikter? "karman" är väl till för att visa om personen har gjort ett bra inlägg eller bara spam-skit? Eller har jag fel?

Medlem

Det här måste vara det sämsta spelet från Codemasters någonsin
Det går inte att växla manuellt, det är ingen varvräknare eller hastighet utan bara en "Health" och "Boost"-mätare. Och dessutom så är det ingen körkänsla i spelet.
Hade hoppats på att det skulle vara bra när dem vågat sätta "Dirt" i titeln då jag tycker att de andra Dirt-spelen var bra (när man väl hittat var man slår av alla assists och sånt skit), men jag blev besviken och får lust att kasta datorn genom fönstret för att Showdown är så j*vla dåligt.

Inaktiv
Skrivet av ivanhoe68:
Skrivet av LoyalCrystalean:

Får man fråga varför nån -1 mitt inlägg bara för att jag sa min åsikt?

Du fick 2 minuspoäng av mig, bara för att jag inte höll med dig

Har du gett ett inlägg 2 minuspoäng, får jag fråga hur du lyckats med det, man kan ju bara ge 1 minuspoäng på 1 enskilt inlägg.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem
Skrivet av chrillemeter:

Ge mig ett nytt Richard Burns Rally! I alla fall ett rallyspel liknande Richard Burns Rally.

Undra varför man får minuspoäng för att man har en egen åsikt. Måste vara småglin som gnäller så fort någon tycker annorlunda.

Medlem

man är ju uppvuxen i en rallyfamilj och jag längtar fortfarande efter något riktigt bra, dirt 3 hade potential men alldeles för lite banor och bilar för min smak.

dom ska ju dock göra ett dirt 4 så när det släpps lär vi väl se vad som händer, men jag trodde att showdown skulle vara ok sålänge medans man väntade på något nytt.
men nehe, då tänker inte jag köpa detta iaf.

Medlem
Skrivet av Pettor:

Gillade DiRT 2 rätt mycket, när det var rally. 3:an körde jag inte ens igenom för att de där Ken Block-momenten var otroligt tråkiga och inte alls vad jag förväntat mig när McRae är inblandad i titeln.

Angående det här spelet så verkar de, i mitt tycke, ha tagit de sämsta bitarna från DiRT och valt att fokusera på dessa. Tänk om de kunde göra samma sak med de bra?! Hyllningen till McRae de hade i DiRT och Rally B-ligan var ju ruskigt kul.

Längre sträckor och fokus på rally så köper jag två exemplar.

Just to clarify. McRae är inte inblandad i titeln längre, det är därför dom bara döper det "dirt (siffra)" nu. Han gick ju bort och dom tappade nog väldigt mycket input då.

Lite som George Lucas med StarWars, too much freedom and not enough nay sayers.

Inaktiv
Skrivet av Tybalt:

Satan!

Jag testar bilspel efter bilspel men finner att det roligaste fortfarande är Flatout 1 och 2. Skall det vara så svårt?

Jag skulle gärna se ett gamla skolans rallyspel som fokuserar på en sak a la ColinMcRae2 igen. Tyvärr så tvingas man ofta spela en massa olika typer av race i många speltitlar. Jag är inte intresserad av monstertrucks, drifting, amerikanska lastbilar eller drag race. Ge mig rally eller FlatOut-arkad! Ugh! Jag har talat! *fimpar fredspipan*

Har du glömt bort FlatOut Ultimate Carnage?

Medlem
Skrivet av anon_98854:
Skrivet av Tybalt:

Satan!

Jag testar bilspel efter bilspel men finner att det roligaste fortfarande är Flatout 1 och 2. Skall det vara så svårt?

Jag skulle gärna se ett gamla skolans rallyspel som fokuserar på en sak a la ColinMcRae2 igen. Tyvärr så tvingas man ofta spela en massa olika typer av race i många speltitlar. Jag är inte intresserad av monstertrucks, drifting, amerikanska lastbilar eller drag race. Ge mig rally eller FlatOut-arkad! Ugh! Jag har talat! *fimpar fredspipan*

Har du glömt bort FlatOut Ultimate Carnage?

Ultimate Carnage är samma spel som Flatout 2 fast lite sämre. Inga fler roliga banor eller liknande.

Medlem
Skrivet av GuldlocK:

kan bara hålla med gillade colin Mcrae 1 och några till men sen vet jag inte vad codemasters vill uppnå jag saknar de äldre spelen hade inte vart fel med en remake på ettan hade köpt på en gång alltså det var riktigt snyggt i meny systemet och inte som i de nya som har gjort allt så tråkigt

Wow! Är det VM i långa meningar nu eller? Har du hört talas om skiljetecken?


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Inaktiv
Skrivet av najtrows:
Skrivet av Mjauv:
Skrivet av Tybalt:

Satan!

Jag testar bilspel efter bilspel men finner att det roligaste fortfarande är Flatout 1 och 2. Skall det vara så svårt?

Jag skulle gärna se ett gamla skolans rallyspel som fokuserar på en sak a la ColinMcRae2 igen. Tyvärr så tvingas man ofta spela en massa olika typer av race i många speltitlar. Jag är inte intresserad av monstertrucks, drifting, amerikanska lastbilar eller drag race. Ge mig rally eller FlatOut-arkad! Ugh! Jag har talat! *fimpar fredspipan*

Har du glömt bort FlatOut Ultimate Carnage?

Ultimate Carnage är samma spel som Flatout 2 fast lite sämre. Inga fler roliga banor eller liknande.

På vilket sätt skulle det vara sämre menar du?

12
Skriv svar