Nu har man spelat en stund i Ghost Recon Future Soldier i co-op

Medlem
Nu har man spelat en stund i Ghost Recon Future Soldier i co-op

Skaffade Ghost Recon och sett fram emot att få spela det i co -op eftersom man bodde i det första med alla moddar,GRAW i och 2 var helt ok men inte i närheten av det första.
Spelet är grafiskt sett helt ok,vissa saker stör , överflödig information på skärmen, tex ser du en waypoint på skärmen som du ska ta dig till,tex flygplats,när du kommer fram dit så ser det ut som en stolpe som sticker ned och ovanför dig står namnet på waypoint flygplats.
På vissa ställen ser det ut som spelet vill rita upp byggnader i bakgrunden men det blir mest streck i luften.
Alla karaktärer i teamet har ett rutmönster runt sig,inte riktigt förstått meningen med det ännu.
När man försöker ta skydd vill inte karaktären du spelar lyda ibland och då kan man bli upptäckt eller träffad
Det är riktigt linjärt hittils, att flanka är knappt att tänka på,och smyga två meter från en fiende när man är osynligt mitt på dagen utan skydd känns väldigt orealistiskt även om det är i framtiden.

Alla fyra karaktärer måste stå på rätt plats innan du kan öppna en dörr.
Man har lånat från CoD med inbrytningar i slow motion,upplåsningar av vapen och utrustning vid olika utmaningar,inget negativt men ma har sett det förut.
Plusset i spelet är att det är co-op ,man kan bestämma tillsatser på vapen som utökas allt efter som du stiger i graderna.
kort sagt ett ok Co-op spel men skulle ha väntat tills det gått ned i pris,tycker inte det var värt 599 SEK.
Hoppas spelet blir bättre på de kommande kartorna eller att man släpper uppdateringar som fixar buggarna.

Medlem

Strecken du ser i luften är augmented reality, och ingen bugg. Tanken är att du ska få en uppfattning om vad som finns bakom det blotta ögat ser. Samma sak gäller boxarna kring dina teammates. Det underlättar helt enkelt kontrollen på var folk befinner sig.

Spelet roterar till stor del kring just augmented reality och hur det implementeras i militären idag, och långt ifrån allt i spelet är science fiction. Hela interfacet (Save for HP och dyl..) går absolut att producera idag, och gör även så i viss utsträckning. Man ska med andra ord inte förvänta sig ett nerslimmat spel, utan information är hela grejen.
Interfacet kan uppfattas som överflödigt för en gamer, men i en skarp strid kan det som är överflöd i ett spel vara guld värt.. Sen får man säga vad man vill att man trots det faktiskt har med det i spelet, men alla spel passar ju heller inte för alla.

Att du fick betala 599 för spelet är ju också beroende på var du köpte det.

Sen tycker jag knappast att man lånat från CoD med slowmotion-inbrytningar. CoD har knappast copyright på det, var inte först med det, och gjorde det heller inte bäst. CoD var heller först med upplåsningar av vapen osv. Vet inte varför folk fått för sig att alla spel snor från CoD-serien, för de har ju rippat allt sitt någon annanstans ifrån typ.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av sky one:

Det är riktigt linjärt hittils, att flanka är knappt att tänka på,och smyga två meter från en fiende när man är osynligt mitt på dagen utan skydd känns väldigt orealistiskt även om det är i framtiden.

Alla fyra karaktärer måste stå på rätt plats innan du kan öppna en dörr.

.

usch, avskyr detta. Spelar Mw3 atm. Det är så scriptat och linjärt att jag nästan plågas när jag ska ta mig igenom det, blir så stelt och tråkigt.

Medlem
Skrivet av r3lev4nt:

...
Sen tycker jag knappast att man lånat från CoD med slowmotion-inbrytningar. CoD har knappast copyright på det, var inte först med det, och gjorde det heller inte bäst. CoD var heller först med upplåsningar av vapen osv. Vet inte varför folk fått för sig att alla spel snor från CoD-serien, för de har ju rippat allt sitt någon annanstans ifrån typ.

Du har helt rätt och jag håller med. Jag märker själv att jag refererar till CoD-serien eller åtminstone MW-serien eftersom det hände en del med serien där. Anledningen är antagligen för att alla känner till CoD och förstår vad man menar, även om nu uttalandet inte är 100% "tekniskt" rätt. Ungefär som att generalisera i en diskussion, det underlättar. Det är på gott och ont såklart.
Själv skyller jag på lathet när jag väljer att referera till CoD istället för ett kanske mer passande spel.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Tänkte bara dubbelkolla, Det går alltså inte att köra detta spel i splitscreen?

Medlem

Enligt spelets info på bl.a gamespot ska det gå. Däremot gav FZ minus för att det inte går. Kanske går med två pers men inte fler?


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Har tyvärr hittat fler buggar som tex de AI styrda karaktärerna som ersätter spelare, de ställde sig inte på sina platser vilket gjorde att uppdraget misslyckades då det gick på tid,istället satt de i skydd på en annan plats trots att alla fiender var borta.
ytterligare ett exempel,på en bana ska vi smög förbi en patrull med soldater,plötsligt försvann alla soldater och det enda man såg var deras ficklampor och en telefon som hängde i luften.

1
Skriv svar