Onlinerollspelet The Secret World försenas

Robot
Onlinerollspelet The Secret World försenas

Lanseringen flyttas fram två veckor – av "marknadsskäl", enligt Funcom.

#the-secret-world, #funcom, #the-longest-journey


Medlem
Onlinerollspelet The Secret World försenas

Gillade det jag såg förra betahelgen. Stämningen, musiken, questerna.

Medlem

De har en hel del kvar att slipa på vad gäller stridssystem, animationer och grafik. Även röstskådespelet känns minst sagt knackigt. Hade det inte haft månadskostnad hade jag nog spelat det.


signatur

Tempus fugit.

Medlem

Spelade några timmar per helg dom 2 första beta weekends och vart imponerad i största allmänhet och av questandet i synnerhet med en väldigt välskriven story och en härligt suggestiv stämning. Det växlar ständigt mellan finurlig problemlösning och "in och kötta" -action vilket åtminstone fick mig att sitta klistrad framför skärmen flertalet timmar i sträck. Blir sannolikt en investering trots att spelet släpps mitt i den ljuva sommartiden som vanligtvis viks till öl och badstränder. Peace!

Medlem

Ska bli kul att testa, har missat båda beta weekends

Medlem

Det är bra, spelet behöver poleras!

Moderator | Testpilot

Bara det inte blir en liknande launch som Age of Conan så är jag allt mer än nöjd


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Jag tyckte röstskådespeleriet var väldigt bra ända ner på dialektnivå, blev impad av cutscenes och briefings som var helt enastående bra animerade. De NPC's man mötte kändes levande och trovärdiga.
Äventyrsdelen är väldigt bra och unik för ett MMO men jag håller med om att actiondelen behöver en del arbete.

Medlem
Skrivet av Ahris:

Jag tyckte röstskådespeleriet var väldigt bra ända ner på dialektnivå, blev impad av cutscenes och briefings som var helt enastående bra animerade. De NPC's man mötte kändes levande och trovärdiga.
Äventyrsdelen är väldigt bra och unik för ett MMO men jag håller med om att actiondelen behöver en del arbete.

Såg du inte hoppanimationerna? Stridsanimationerna är ju identiska med... SW har potential minst sagt, men det behövs lite puts.


signatur

Tempus fugit.

Medlem

Kul att ni tyckte om det :). Vi får väll hoppas det skiljer sig från mängden. Dom flesta MMO idag blir så likt varandra. kaka på kaka som man kan säga haha.

Medlem

3e juli är inte lika bra datum imo...om GW2 ryktet stämmer och det släpps 28e juni

Anyway, rätt bra spel. Jag blev besviken på chattsystemet som känns mycket krångligare än det ska behöva vara i ett mmo samt hur tråkig beta communityn har varit den senaste betaveckan, vilket inte är Funcoms fel ofc, men ändå!

Det blir tyvärr att avboka mitt exemplar och fokusera allt krut på Guild Wars 2 istället, men jag tror det kommer gå hyffsat bra för spelet.

Unikt är spelet verkligen, vilket är ett stort plus bland mmo genren


signatur

Game long and prosper

Medlem

Har varit sugen på detta länge...och efter beta helgerna så är inget förändrat.

Men det blir nog inte lätt för något kommande MMO att slåss mot GW2.

Medlem

tsw behöver ett år till av utveckling. funcom lär sig aldrig...

Medlem

Spelade age of conan i fler år, även om spelet var bra så sög funcom på att kommunicera med sina spelare och förstörde på så sätt spelet mer och mer för varje dag som gick. Jag kommer inte hoppa på funcom-tåget igen.

Medlem
Skrivet av Nocturne:
Skrivet av Ahris:

Jag tyckte röstskådespeleriet var väldigt bra ända ner på dialektnivå, blev impad av cutscenes och briefings som var helt enastående bra animerade. De NPC's man mötte kändes levande och trovärdiga.
Äventyrsdelen är väldigt bra och unik för ett MMO men jag håller med om att actiondelen behöver en del arbete.

Såg du inte hoppanimationerna? Stridsanimationerna är ju identiska med... SW har potential minst sagt, men det behövs lite puts.

Ja jag hoppas och kan nog tänka mig att man har lagt mest energi på att ge spelet djup och innehåll med tanke på att Ragnar Tørnquist är ett plakatnamn för SW. Hans närvaro kändes förresten ganska tydligt, fick en hel del Dreamfallvibbar när jag spelade.
Tyckte det kändes som en mix av The longest journey och VTM: Bloodlines.

Striderna var som sagt den svaga länken i det hela och jag gillade inte gränssnittet så mycket men uppdragen bjöd på en hel del bra berättelser och pusslandet är nog ganska unikt för ett MMO, sen har man länkat ihop alla missions på ett naturligt sätt som kändes bra, det var inget grindande och man var hela tiden sysselsatt. Alla missions var förankrade i platsens invånare eller historia samtidigt som de byggde upp en större bakgrundshistoria till spelet.

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Nocturne:
Skrivet av Ahris:

Jag tyckte röstskådespeleriet var väldigt bra ända ner på dialektnivå, blev impad av cutscenes och briefings som var helt enastående bra animerade. De NPC's man mötte kändes levande och trovärdiga.
Äventyrsdelen är väldigt bra och unik för ett MMO men jag håller med om att actiondelen behöver en del arbete.

Såg du inte hoppanimationerna? Stridsanimationerna är ju identiska med... SW har potential minst sagt, men det behövs lite puts.

Ja jag hoppas och kan nog tänka mig att man har lagt mest energi på att ge spelet djup och innehåll med tanke på att Ragnar Tørnquist är ett plakatnamn för SW. Hans närvaro kändes förresten ganska tydligt, fick en hel del Dreamfallvibbar när jag spelade.
Tyckte det kändes som en mix av The longest journey och VTM: Bloodlines.

Striderna var som sagt den svaga länken i det hela och jag gillade inte gränssnittet så mycket men uppdragen bjöd på en hel del bra berättelser och pusslandet är nog ganska unikt för ett MMO, sen har man länkat ihop alla missions på ett naturligt sätt som kändes bra, det var inget grindande och man var hela tiden sysselsatt. Alla missions var förankrade i platsens invånare eller historia samtidigt som de byggde upp en större bakgrundshistoria till spelet.

Samma här, fick väldigt mycket Vampire känsla när jag spelade.

Medlem
Skrivet av Redstar:

Spelade age of conan i fler år, även om spelet var bra så sög funcom på att kommunicera med sina spelare och förstörde på så sätt spelet mer och mer för varje dag som gick. Jag kommer inte hoppa på funcom-tåget igen.

Kan bara hålla med, har lirat betan i tsw och "känner igen" funcom hands i detta samt efter 3,5år i aoc.

Buggigt och inte färdigt och med extremt dålig kommunikation med kunderna. Sedan prioriterar dom inte buggfixar först utan det viktiga är kortsiktig vinning, ta bara ingame shop som exempel, som gäller. Halva AoC fungera inte ens efter 4 år.

Sedan har inte FC kompetens att skapa bra pvp vilket gör att ska man lira detta så är det för pve uteslutande och inte ha den minsta förhoopning/förväntning på pvp.

Om jag ska spela detta så skulle det behöva minst ett år till av putsning och att jag ser att FC förändrar sin attityd mot sina kunder.

Mao jag köper inte detta utan väntar och ser hur FunCom agerar kring spelet, det är helt enkelt inte klart.

Medlem
Skrivet av Bruttan:
Skrivet av Redstar:

Spelade age of conan i fler år, även om spelet var bra så sög funcom på att kommunicera med sina spelare och förstörde på så sätt spelet mer och mer för varje dag som gick. Jag kommer inte hoppa på funcom-tåget igen.

Kan bara hålla med, har lirat betan i tsw och "känner igen" funcom hands i detta samt efter 3,5år i aoc.

Buggigt och inte färdigt och med extremt dålig kommunikation med kunderna. Sedan prioriterar dom inte buggfixar först utan det viktiga är kortsiktig vinning, ta bara ingame shop som exempel, som gäller. Halva AoC fungera inte ens efter 4 år.

Sedan har inte FC kompetens att skapa bra pvp vilket gör att ska man lira detta så är det för pve uteslutande och inte ha den minsta förhoopning/förväntning på pvp.

Om jag ska spela detta så skulle det behöva minst ett år till av putsning och att jag ser att FC förändrar sin attityd mot sina kunder.

Mao jag köper inte detta utan väntar och ser hur FunCom agerar kring spelet, det är helt enkelt inte klart.

håller inte med om mycket av det ni 2 säger, age of conan är ett väldigt bra spel,
pvp i conan är bra, finns massor av spelare som sysslar med det, dock så är det imo i pve som spelet glänser och jag hoppas det även är så i tsw,

hoppas även på att instancer/dungeons/raids etc har lika hög nivå i tsw som i aoc,.. andra mmos på marknaden är alldeles för lätta att klara av idag...

vad det gäller kommunikationen till kunderna så har jag upplevt den som väldigt bra när det gäller age of conan.

Inaktiv

Bättre i slutändan -- fler kunder!

Medlem

Det här är ju ett mer "vuxet" MMO som inte passar alla. Visst, det finns uppenbara brister, och mycket känns fem år gammalt; men det har ngt som vill mig känna att jag vill lira lite till. Varje gång jag slutat betan känner jag att det finns ngt som får mig att vilja återvända. Galet bra quests, med innovativa lösningar som tvingar dig att läsa uppdragen ordentligt. Mycket mer sandbox än themepark, vilket borgar för en en hög inlärningskurva. Hoppas av hela mitt stenhjärta att Funcom inte försöker utmana alla andra MMO's med dynamiken, utan kör sitt eget race. Det behövs inte mer än 500k prenumeranter för att det ska funka.

Communityn verkar dessutom vara extremt mogen; har inte varit med om en så hjälpsam grupp sen tidiga SWG. Finns goda förhoppningar från min sida!


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

1
Skriv svar