Void – gratis spel åt alla

Robot
Void – gratis spel åt alla

Void. Tomhet, intighet, en komplett frånvaro – och i speltjänsten Voids fall en frånvaro av prislapp. Kompletta spel färdiga att tanka hem helt gratis. Det låter antingen för bra för att vara sant. Eller olagligt. När det gäller Void är det ingetdera.

#gamersgate


Medlem
Void – gratis spel åt alla

Låter riktigt bra, första vettiga alternativet till piratkopiering som jag sett på PC i alla fall
Kan nog tänka mig att testa spel även om det blir ingame reklam, det är okej, gratis är gott ^^

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64

Detta rörde till mitt huvud så jag väntar med att kommentera om det bra eller dåligt tills jag själv har testat det.


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Inaktiv

Kommer testa detta helt klart.

Medlem

Det är en riktigt intressant idé. Jag gillar att få använda en vara och efter ett tag kunna avgöra om jag vill stödja skaparna ekonomiskt. Det kan så klart inte fungera med alla titlar/typer av spel, men särskilt indie-spel och kanske lite äldre spel kan dra nytta av detta.

Medlem

Äntligen! Har väntat på detta länge nu, trodde OnLive och den andra tjänsten (Gaikai?) skulle slå igenom, men de verkar ha lite problem med ping eller motsvarande. Detta passar mig perfekt, brukar tröttna eller spela klart de flesta spel inom en månad.


signatur

Tempus fugit.

Medlem

"Kompletta spel färdiga att tanka hem helt gratis. Det låter antingen för bra för att vara sant. Eller lagligt. När det gäller Void är det ingetdera."

Så det är varken sant eller lagligt? Kryptisk ingress.

Bra idé med Void dock. Hoppas det faller väl ut.

Medlem

Låter samtidigt lite så att det endast är reklam i början, tror jag inte kommer hålla. Skulle inte förvåna mig om det blir reklam mellan kapitel o sånt sen, typ som om det dyker upp reklam efter man klarat av ett uppdrag i COD och det laddar med en briefing o reklamklipp innan nästa uppdrag.

Medlem

Låter ju ganska mycket som Gametap (http://www.gametap.com/), och det har ju funnits ett bra tag. Dock har jag inte använt det på flera år.

Medlem

Grumbledock: Ingen reklam i spelen (utöver eventuellt sånt som utvecklaren har lagt dit). Spelen är orörda och omfattas inte av reklamen.

hewra: Fixat.

Håkan: Void/Gamersgate får inte tafsa på själva spelen, det är därför all reklam ligger på webbplatsen, när det laddas ner, installeras och när man startar spelet, ungefär som reklamfilmerna på bio.


signatur

Victims; aren't we all?

Medlem

Låter svårt att få det att gå runt ekonomiskt.... men det vore coolt om de fick det att gå ihop med spelproducenterna. Det kommer antagligen (förhoppningsvis?) en premiumtjänst också. Tänk att kunna prenumerera på fri tillgång till spel.

Medlem

Hoppas det går bra, har de arbetat med idén i två år så är det bara att hoppas att reklamen får det att gå runt. Det är ju sådant här många här på FZ och andra spelsidor har diskuterat och velat ha under en väldigt lång tid. Hoppas det faller väl ut.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Moderator | Testpilot
Skrivet av tirim4:

Låter svårt att få det att gå runt ekonomiskt.... men det vore coolt om de fick det att gå ihop med spelproducenterna. Det kommer antagligen (förhoppningsvis?) en premiumtjänst också. Tänk att kunna prenumerera på fri tillgång till spel.

En Premium funktion skulle ju kunna vara att man kan spela spelen OFFLINE? Har för mig Spotify funkar så.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Väldigt intressant det här. Skall följas med "förstoringsglas". Hm, måste nog läsa om artikeln igen då det var en hel del nya idéer här, åtminstone för mig.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Frågan är när en adaption av detta letar sig fram till filmindustrin?

Medlem

Äntligen ett vettigt alternativ till valfri torrent-tracker. Slipper man undermåliga demos också (i majoriteten av fallen, inget demo alls), och dessutom så slipper man bli sönderhackad och förlöjligad när man nämner att man bara laddar ner spel från trackers för att testa innan man bestämmer sig för att köpa eller inte.

Marknadsför dom detta bra så kommer piratkopieringen minska dramatiskt.

Medlem

Kommer definitivt testa i alla fall!

Medlem

"Ingen har testat den här typen av lösning tidigare. "

Hade inte Real Arcade nåt liknande för typ 10 år sen? Du fick spela spelen gratis, mot att det var nån reklam-popup före och efter spelet.

Medlem

Väldigt intressant idé. Att det dessutom är ett välrenommerat företag som gamersgate som tillhandahåller tjänsten gör inte saken sämre. Ska absolut testa.


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Moderator | Testpilot
Skrivet av BeeJac:

Frågan är när en adaption av detta letar sig fram till filmindustrin?

Netflix?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av BeeJac:

Frågan är när en adaption av detta letar sig fram till filmindustrin?

Netflix?

Förrutom att det inte är gratis, du binder upp dig på en månadskostnad... Sen så laddar du även upp en hel del data då deras streaming protokoll fungerar en hel del som Bittorrent.

Sen ska vi inte prata om Voddler.... Gratis filmer javisst, men de tog det öderstigna klivet till Flash vilket gör tjänsten mer eller mindre obrukbar i det långa loppet.

Medlem
Skrivet av BeeJac:

Frågan är när en adaption av detta letar sig fram till filmindustrin?

Det fanns ju voddler som var gratis men de fick för sig att hyra ut filmerna istället och då försvann voddlers unika grej

Inaktiv

Verkar riktigt trevligt. Blir väl åtminstone testa först när det är släppt för att se om man gillar det. Kanske man finner något trevligt spel där man kan döda tid på i alla fall. Men jag gillar idén smått

Inaktiv
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av BeeJac:

Frågan är när en adaption av detta letar sig fram till filmindustrin?

Det fanns ju voddler som var gratis men de fick för sig att hyra ut filmerna istället och då försvann voddlers unika grej

Dock har voddler kvar filmer du kan se gratis men inte lika mycket som förr

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av tirim4:

Låter svårt att få det att gå runt ekonomiskt.... men det vore coolt om de fick det att gå ihop med spelproducenterna. Det kommer antagligen (förhoppningsvis?) en premiumtjänst också. Tänk att kunna prenumerera på fri tillgång till spel.

En Premium funktion skulle ju kunna vara att man kan spela spelen OFFLINE? Har för mig Spotify funkar så.

Ja, det blir ju implicit så om man tar bort reklamen, då det var det enda man behövde vara uppkopplad för. Offlinespelning är en av fördelarna med Spotify premium, men även mobilfunktionalitet och bättre ljudkvalitet.

Hoppas också på nån smart och smidig premium, men kommer naturligtvis att tacka och ta emot redan nu!

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av tirim4:

Låter svårt att få det att gå runt ekonomiskt.... men det vore coolt om de fick det att gå ihop med spelproducenterna. Det kommer antagligen (förhoppningsvis?) en premiumtjänst också. Tänk att kunna prenumerera på fri tillgång till spel.

En Premium funktion skulle ju kunna vara att man kan spela spelen OFFLINE? Har för mig Spotify funkar så.

På sätt och vis spelar du redan spelen offline. De 60 sekunderna reklamfilm strömmas innan spelet startas, sedan kan du offline (om inte själva spelet kräver att du är uppkopplad, men då har det inget med Void att göra).


signatur

Victims; aren't we all?

Moderator | Testpilot
Skrivet av BeeJac:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av BeeJac:

Frågan är när en adaption av detta letar sig fram till filmindustrin?

Netflix?

Förrutom att det inte är gratis, du binder upp dig på en månadskostnad... Sen så laddar du även upp en hel del data då deras streaming protokoll fungerar en hel del som Bittorrent.

Sen ska vi inte prata om Voddler.... Gratis filmer javisst, men de tog det öderstigna klivet till Flash vilket gör tjänsten mer eller mindre obrukbar i det långa loppet.

Måste det vara gratis då? Genom att betala känns det ju större att att tjänsten kommer finnas kvar. Dessutom när det kommer till sverige behöver du inget annat än ett XBOX-LIVE medlemskap så kan du kika därifrån (Ganska nice för det som har det).

Skrivet av Game Ove(r):
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av tirim4:

Låter svårt att få det att gå runt ekonomiskt.... men det vore coolt om de fick det att gå ihop med spelproducenterna. Det kommer antagligen (förhoppningsvis?) en premiumtjänst också. Tänk att kunna prenumerera på fri tillgång till spel.

En Premium funktion skulle ju kunna vara att man kan spela spelen OFFLINE? Har för mig Spotify funkar så.

På sätt och vis spelar du redan spelen offline. De 60 sekunderna reklamfilm strömmas innan spelet startas, sedan kan du offline (om inte själva spelet kräver att du är uppkopplad, men då har det inget med Void att göra).

Men hur funkar det då om jag startar Void på min Laptop mitt ute i skogen med inget internet alls? Finns reklamen redan i datorn/programmet?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Men hur funkar det då om jag startar Void på min Laptop mitt ute i skogen med inget internet alls? Finns reklamen redan i datorn/programmet?

"Reklamen du ser när du startar spelet strömmas till din dator, vilket betyder att om du inte är uppkopplad mot internet och kan ta emot den så kan du inte starta spelet. Kravet på uppkoppling är däremot inte permanent – när spelet har startat behöver du inte längre uppkopplingen för att kunna spela (om inte själva spelet kräver det givetvis, men Void gör det inte)."

Inaktiv

Det låter faktiskt lite för bra för att vara sant. Jag har på känn att det kommer vara ett ganska snålt utbud av spel man kan spela på Void. Jag kan iaf. inte se framför mig att trippel A-titlar som kostar 40-50 € på Steam skulle erbjudas gratis mot någon minut av reklam innan man börjar sina gameplay-sessioner.

Men vem vet?

Medlem

Bra artikel, bra info! Ska bli intressant att se hur det går.
Kommer nog testa själv.

12
Skriv svar