Se Arma 3 i ljus och mörker

Robot
Se Arma 3 i ljus och mörker

Utvecklarna pratar ljussättning och visualiserar pratet med en film.

#battlefield-3, #arma-3, #bohemia


Medlem
Se Arma 3 i ljus och mörker

Skjuta under vatten? Testade inte Mythbusters det där?

Medlem

Spelet är väll ändå i framtiden MrMyagi?
Tror säkert att det finns några typer av specialbyggda vapen också.


signatur

Wai

Medlem
Skrivet av MrMyagi:

Skjuta under vatten? Testade inte Mythbusters det där?

Finns vapen som klarar det. Glock tex.

Medlem
Skrivet av MrMyagi:

Skjuta under vatten? Testade inte Mythbusters det där?

De flesta direct impingement gas vapen klarar att skjuta under vatten, om än väldigt dåligt. Men sen finns det ju självklart vapen som kan användas ganska bra under vatten. Nu kände jag inte direkt igen vapnet som användes där men som sagt det finns vapen som klarar det ganska bra.

Medlem

Frågar ni mig så är det här ren spel-porr.
Ja det där med att skjuta unter vatten såg konstigt ut. Å andra sidan har de väl klivit in i framtiden en bit med ArmA3.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Ord kan inte uttrycka hur mycket jag längtar!

Arma 3 kommer bli det snyggaste spelet på länge, sen att det är gjort av en "liten" studio som BIS är ännu bättre.

BIS lyssnar på sina spelare, något som många andra inte gör, och sen en annan sak är att BIS inte tror att spelarna är korkade(vilket många andra verkar tro).

Medlem

Det var inte impregnering av vapnet/krutet jag syftade på, mer vattnets bromsande effekt...typ så här:

http://www.youtube.com/watch?v=yvSTuLIjRm8

Medlem

Ryssarna har/hade sina ASM-gevär. Men dom skjuter någon form av pilar. Å andra sidan så utspelar sig A3 2035.


signatur
Inaktiv

Problemet är att han skjuter under vatten och dödar en motståndare som ser ut att vara 50m bort. Effektiv räckvidd för kinetiska vapen under vatten är extremt kort. Beror på djupet förstås, men 50m är nog långt utanför all dödlig räckvidd. Ok att det är framtiden, men svårt att komma runt vattentryck/densitet så länge inte projektilen har en egen form av drift.

Medlem
Skrivet av MrMyagi:

Det var inte impregnering av vapnet/krutet jag syftade på, mer vattnets bromsande effekt...typ så här:

http://www.youtube.com/watch?v=yvSTuLIjRm8

problemet där är att dom skjuter ner i vattnet, så dom måste bryta ytspänningen. det problemet har du inte när du redan är i vatten.

Medlem

Ser bra ut. Bättre ljud än i Arma 2.

Medlem

Synd att Arma3 utspelar sig i framtiden. De flesta fordonen samt vapen existerar i dagsläget som prototyper, dock så finns det några riktigt orealistiska element som jag skulle klara mig utan(tex. Merkava med railgun kanon).

Hursomhelst så ser jag riktigt fram emot Arma3, processen där BIS patchar alla lanseringsbuggar och mest av allt ACE3.

Inaktiv
Skrivet av Tybalt:

Frågar ni mig så är det här ren spel-porr.
Ja det där med att skjuta unter vatten såg konstigt ut. Å andra sidan har de väl klivit in i framtiden en bit med ArmA3.

eller dagsatt läsa på lite angående vapen. Finns vapen som det inte går med och det finns dom det går att använda under vatten. Glock är en av alla som funkar, glocken är en så kallad amfibie och pallar med vatten när du avlossar ett skott.
Det kallas inte framtid för det och du bör läsa på lite

Ser bra ut, men hur mycket buggar kommer det dras med?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Ser bra ut, men hur mycket buggar kommer det dras med?

Åh, det tar några år av moddande innan dessa spel blommar ut. Ungefär som med Elder Scrolls-serien.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av polaczek:

Synd att Arma3 utspelar sig i framtiden. De flesta fordonen samt vapen existerar i dagsläget som prototyper, dock så finns det några riktigt orealistiska element som jag skulle klara mig utan(tex. Merkava med railgun kanon).

Hursomhelst så ser jag riktigt fram emot Arma3, processen där BIS patchar alla lanseringsbuggar och mest av allt ACE3.

Vet inte riktigt hur fort sånt där går men det är väl lite railguns påväg ut till båtar så då kanske det inte dröjer så lång tid innan någon får för sig att sätta det på en vagn. Jag är mest orolig över hur de kommer fungera i spelet. +1 på ACE3!

Skrivet av Tybalt:
Skrivet av walter_iego:

Ser bra ut, men hur mycket buggar kommer det dras med?

Åh, det tar några år av moddande innan dessa spel blommar ut. Ungefär som med Elder Scrolls-serien.

Eftersom Bohemia kommer släppa en community beta (och säkert lite annat mums till de stora moddarna, ACE, ACRE) så kommer det nog gå lite fortare denna gången. Förhoppningsvis när man har tröttnat på hur häftigt spelet är så kommer de moddar som behövs för att man ska kunna njuta av spelet ordentligt.


signatur
Medlem

Jag blev just sjukt besviken. Värt att göra ett showcase om ljus när ljuset är på sin absoluta höjd vid industristandard i spelet i fråga?

APC'n som skjuter belyser inte sig själv eller marken eller något?

Skjutandet under vatten producerar knappt bubblor?

Vattnet i allmänhet ser ut som skit jämfört med t.ex. Crysis?

Det enda de fått till rätt verkar vara HDR'en. Som är en sjukt enkel teknologi som bara bygger på att tweaka faktorer.

Utöver det, släng er i väggen. När det kommer till ljuset.

Medlem
Skrivet av qun0:
Skrivet av Tybalt:

Frågar ni mig så är det här ren spel-porr.
Ja det där med att skjuta unter vatten såg konstigt ut. Å andra sidan har de väl klivit in i framtiden en bit med ArmA3.

eller dagsatt läsa på lite angående vapen. Finns vapen som det inte går med och det finns dom det går att använda under vatten. Glock är en av alla som funkar, glocken är en så kallad amfibie och pallar med vatten när du avlossar ett skott.
Det kallas inte framtid för det och du bör läsa på lite

Ja det kanske fungerar med blöt pistol, men kolla in det här avståndet, http://www.youtube.com/watch?v=sbA4um6pORA

Detta kallar då inte jag effektivt och användbart, så ja detta är enbart för spelporren som han nämnde.


signatur

Retro.

Medlem
Skrivet av KatOne:

Jag blev just sjukt besviken. Värt att göra ett showcase om ljus när ljuset är på sin absoluta höjd vid industristandard i spelet i fråga?

APC'n som skjuter belyser inte sig själv eller marken eller något?

Skjutandet under vatten producerar knappt bubblor?

Vattnet i allmänhet ser ut som skit jämfört med t.ex. Crysis?

Det enda de fått till rätt verkar vara HDR'en. Som är en sjukt enkel teknologi som bara bygger på att tweaka faktorer.

Utöver det, släng er i väggen. När det kommer till ljuset.

det är ju under utveckling

Medlem
Skrivet av polaczek:

Synd att Arma3 utspelar sig i framtiden. De flesta fordonen samt vapen existerar i dagsläget som prototyper, dock så finns det några riktigt orealistiska element som jag skulle klara mig utan(tex. Merkava med railgun kanon).

Hursomhelst så ser jag riktigt fram emot Arma3, processen där BIS patchar alla lanseringsbuggar och mest av allt ACE3.

Fast en Railgun är ju påväg framåt, åtminstone till fartygen. När de väl fått skiten att fungera så kanske det går att sätta på mindre vapenplattformar. 2035 är några år till


signatur
Medlem
Skrivet av KatOne:

Jag blev just sjukt besviken. Värt att göra ett showcase om ljus när ljuset är på sin absoluta höjd vid industristandard i spelet i fråga?

APC'n som skjuter belyser inte sig själv eller marken eller något?

Skjutandet under vatten producerar knappt bubblor?

Vattnet i allmänhet ser ut som skit jämfört med t.ex. Crysis?

Det enda de fått till rätt verkar vara HDR'en. Som är en sjukt enkel teknologi som bara bygger på att tweaka faktorer.

Utöver det, släng er i väggen. När det kommer till ljuset.

Vattnet ser ju riktigt jävla bra ut, t.o.m ARMA2 har jävligt fräscha ljuseffekter.
Kommer ihåg när jag blev jävligt imponerad efter att ha sprängt en apc mitt i natten som började brinna och lysa upp området runtikring!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av eddie the eagle:

Arma 3 kommer bli det snyggaste spelet på länge, sen att det är gjort av en "liten" studio som BIS är ännu bättre.

BIS lyssnar på sina spelare, något som många andra inte gör, och sen en annan sak är att BIS inte tror att spelarna är korkade(vilket många andra verkar tro).

Mycket möjligt med det fins buggar kvar i arma 2 som rapporterades i betan och spelet är horribelt optimerat .
(Max 2 gb ram användning på ett spel som kör med en 225km stor karta? lets just say it pushes even ssds over the edge) samt det fullkomligt slukar vram, mina 2 6970's orkar inte driva spelet med AA på.

Skall bli intressant att se om de lyckas bättre med 3'an. Migraras Day Z till det så är det ju ett garanterat köp.

Inaktiv
Skrivet av Golvis:
Skrivet av qun0:
Skrivet av Tybalt:

Frågar ni mig så är det här ren spel-porr.
Ja det där med att skjuta unter vatten såg konstigt ut. Å andra sidan har de väl klivit in i framtiden en bit med ArmA3.

eller dagsatt läsa på lite angående vapen. Finns vapen som det inte går med och det finns dom det går att använda under vatten. Glock är en av alla som funkar, glocken är en så kallad amfibie och pallar med vatten när du avlossar ett skott.
Det kallas inte framtid för det och du bör läsa på lite

Ja det kanske fungerar med blöt pistol, men kolla in det här avståndet, http://www.youtube.com/watch?v=sbA4um6pORA

Detta kallar då inte jag effektivt och användbart, så ja detta är enbart för spelporren som han nämnde.

Glocken är byggd för att användas under vatten och ej i vatten, alltså kallad amfibie. Finns många vapen som är byggda för det, men används oftast via markstrider.

Medlem

Ser jävligt najs ut.

Inaktiv
Skrivet av qun0:
Skrivet av Golvis:
Skrivet av qun0:
Skrivet av Tybalt:

Frågar ni mig så är det här ren spel-porr.
Ja det där med att skjuta unter vatten såg konstigt ut. Å andra sidan har de väl klivit in i framtiden en bit med ArmA3.

eller dagsatt läsa på lite angående vapen. Finns vapen som det inte går med och det finns dom det går att använda under vatten. Glock är en av alla som funkar, glocken är en så kallad amfibie och pallar med vatten när du avlossar ett skott.
Det kallas inte framtid för det och du bör läsa på lite

Ja det kanske fungerar med blöt pistol, men kolla in det här avståndet, http://www.youtube.com/watch?v=sbA4um6pORA

Detta kallar då inte jag effektivt och användbart, så ja detta är enbart för spelporren som han nämnde.

Glocken är byggd för att användas under vatten och ej i vatten, alltså kallad amfibie. Finns många vapen som är byggda för det, men används oftast via markstrider.

Älskar folk som ogillar. Tror ni att ni är kunniga efter ni spelat lite realistiska spel? Känns som jag har en större koll gällande detta, amfibie vapen byggs inte endast för det är häftigt att dom kan användas under vatten, så tänk om en aning folk

Medlem
Skrivet av Carlbark:
Skrivet av polaczek:

Synd att Arma3 utspelar sig i framtiden. De flesta fordonen samt vapen existerar i dagsläget som prototyper, dock så finns det några riktigt orealistiska element som jag skulle klara mig utan(tex. Merkava med railgun kanon).

Hursomhelst så ser jag riktigt fram emot Arma3, processen där BIS patchar alla lanseringsbuggar och mest av allt ACE3.

Fast en Railgun är ju påväg framåt, åtminstone till fartygen. När de väl fått skiten att fungera så kanske det går att sätta på mindre vapenplattformar. 2035 är några år till

Railguns som kanoner finns ja, och utvecklingen går framåt. Problemet är dock energiförsörjningen för dessa vapen är riktigt knepig, de slukar otroliga mängder av energi.
Nu pratar jag om så mycket energi att skeppen de är monterade på behöver kärnkraftsreaktorer för att bidra med energi och fungera normalt.

Det är just här problemet ligger för stridsvagnar, i dagsläget finns det mig veterligen inga energikällor som kan moteras på stridsvagnar på ett praktiskt sätt och som möjliggör att man kan använda sig utav en railgun som kanon.

Den närmaste framtiden för sådana energikällor ser tyvärr också rätt så dyster ut.

Medlem

Det jag menar är väl att det kan hända ganska mycket ganska fort och BI har gjort en ganska sparsam bedömning av framtiden. Jag kommer inte gråta över att se en Railgun på slagfältet för det är nog inte so far out.

Det som dock är lame är att dom väljer att montera den på en Merkava. Det är en cool vagn och det ligger väl rätt i tiden, men jag vill hellre ha någonting brutalt!


signatur
Medlem

Ja till äkta realism. Funderar på att köpa Arma 2 och värma upp!

12
Skriv svar