Diablo + Imac

Medlem
Diablo + Imac

Långsökt fråga:
Kör Diablo III på min Imac 27" och efter ett tag så kraschar diablo eller så hänger sig macen , Någon som spelar Diablo 3 på en Imac som får samma problem?

Kan det vara överhettning?
Dåligt optimerat för Mac?
Eller något annat?

Tacksam för svar.

Medlem

Har själv inte märkt något sånt problem. Står det inget på Blizzard-forumen ?
Har du uppgraderat till Lion ?

Inaktiv

Har inga problem på min heller.

27" iMac
Lion 10.7.4
3,4 ghz i7
16 gb ram
Radeon HD 6970M 2 gb

Går inte särskilt varm heller om jag kollar i smcfancontrol. Uppdaterat allt osv?

Medlem

Yes har Lion.

Allt ska vara uppdaterat (tror jag)

Kan man uppdatera grafik drivisarna manuellt? Isåfall hur?

Medlem

Laddade ner smfancontrol och drog upp fläkthastigheterna. Ska prova Diablo efter jobbet ikväll så får vi hålla tummarna att det var bara överhettningen som var problemet.

Annars återkommer jag

Medlem

Datorn har ej crashat än, spelat drygt en timme ingenting, vanligtvis 5ggr i timmen, Så det verkar löst, Men D3 hänger sig fortf.. :/

Medlem

Lät fläktarna mycket annars, när du inte körde smcfancontrol?

Medlem

Har suttit och funderat på det, men jag kunde inte höra ett jota. Men nu när jag drog upp dom så låter dom. Alla verkar funka också. Märkligt att dom inte satte igång ordentligt när datorn blev varm.

Medlem

Kul att det funkar! Märkligt att de inte har justerat upp sig automatiskt dock, om det nu var problemet.

Medlem

Lirat i 2 timmar nu. Flyter på utmärkt. Ja sedärja.. skumma fläktar.

Tack för alla svar!

Inaktiv

Testa dammsug fläktarna.

På min gamla 24" iMac så började den hänga sig och ibland låta som ett jäkla vindkraftverk pga fläktarna inte kunde snurra som dom skulle men då räckte med det med att rengöra fläktarna så funkade allt som det skulle igen efteråt.

Medlem

Yes. ska göra det också, Måste väl göras ibland

Medlem

går det att spela på en mac?

Seriöst dock, har ingen aning. Fråga apple!

Inaktiv
Skrivet av raefzm88:

går det att spela på en mac?

Seriöst dock, har ingen aning. Fråga apple!

Nej, det är helt omöjligt. Dessutom kan du bara använda apple-musen som bara har en musknapp!

Medlem
Skrivet av mordsint:
Skrivet av raefzm88:

går det att spela på en mac?

Seriöst dock, har ingen aning. Fråga apple!

Nej, det är helt omöjligt. Dessutom kan du bara använda apple-musen som bara har en musknapp!

Jag tycker faktiskt att det är skönare att spela det på 27" iMac än på min bärbara PC, det är en smaksak. Och apple-musen har både vänster och höger-klick, samt multi-touch, jag har inget problem alls med att spela med den. Och man kan inte "bara" använda apple-musen, du kan koppla in valfri USB-mus i din iMac.

Inaktiv
Skrivet av Famest:
Skrivet av mordsint:
Skrivet av raefzm88:

går det att spela på en mac?

Seriöst dock, har ingen aning. Fråga apple!

Nej, det är helt omöjligt. Dessutom kan du bara använda apple-musen som bara har en musknapp!

Jag tycker faktiskt att det är skönare att spela det på 27" iMac än på min bärbara PC, det är en smaksak. Och apple-musen har både vänster och höger-klick, samt multi-touch, jag har inget problem alls med att spela med den. Och man kan inte "bara" använda apple-musen, du kan koppla in valfri USB-mus i din iMac.

Nu var jag visserligen ironisk och sitter själv med en 27" iMac och spelar allt som jag vill spela på den.

Med Magic Mouse är ingen höjdarmus om man bortser ifrån multitouch. För FPS, RTS och hack n' slash är den rentav värdelös så jag gav bort min till sambon och kör med min gamla hederliga Razer Abyssus istället.

Medlem
Skrivet av mordsint:
Skrivet av Famest:
Skrivet av mordsint:
Skrivet av raefzm88:

går det att spela på en mac?

Seriöst dock, har ingen aning. Fråga apple!

Nej, det är helt omöjligt. Dessutom kan du bara använda apple-musen som bara har en musknapp!

Jag tycker faktiskt att det är skönare att spela det på 27" iMac än på min bärbara PC, det är en smaksak. Och apple-musen har både vänster och höger-klick, samt multi-touch, jag har inget problem alls med att spela med den. Och man kan inte "bara" använda apple-musen, du kan koppla in valfri USB-mus i din iMac.

Nu var jag visserligen ironisk och sitter själv med en 27" iMac och spelar allt som jag vill spela på den.

Med Magic Mouse är ingen höjdarmus om man bortser ifrån multitouch. För FPS, RTS och hack n' slash är den rentav värdelös så jag gav bort min till sambon och kör med min gamla hederliga Razer Abyssus istället.

hahaha då förstår jag ! Jag ger magic mouse godkänt betyg som alltiallo-mus, men i gamingsyfte är det klart att den inte har en chans mot ens de simplaste mössen med två knappar, samt att den ergonomiska designen på musen är anpassad efter att man ska använda fingertopparna, medan hela handflatan kan vila på en gaming-mus.

Medlem

Tycker Magic Mousen funkar primo. Dock lite irriterande ibland att man måste hålla fingret långt till höger för att kunna högerklicka

1
Skriv svar