Justin Bieber - Baby...

Medlem
Justin Bieber - Baby...

... Haha, skulle inte tro det. Inte på denna bloggen i alla fall.

Den svenska trion Dirty Loops tjänar välförtjänt cred världen över för sina excellenta musiktekniska egenskaper och fortsätter sprida gott rykte i musiksveriges namn. Katterna svänger om icke-svängande radiohits till en sorts jazzfusion och blåser liv i de kommersiella tonerna så att det sjunger om det. Ganska bokstavligt dessutom. Kan tillägga att de är väldigt trevliga, samt att Idoljurymedlemmen Andreas Carlsson promotar dessa genier. Kanske det bästa som har hänt i Andreas karriär.

Steve Lukather tillägger:

"This destroyed me. I LOVE it! THESE guys should be #1 across the world. Music would be a better place with cats at THIS level. I would LOVE to contact them just to say thanks for SOMEONE raising the bar as opposed to falling underneath it! haha"

Baby, som den borde ha varit från början.

#blogg

Medlem
Justin Bieber - Baby...

Haha! Ironi! Det var precis den här låten jag såg på tuben när jag sökte på bandet.
Rätt skön fusion-version av baby dock, även om jag hatar Beiber.

Medlem

Tänte väl att du trollade då jag såg titeln.

-dom må vara hur tekniskt duktiga som helst, men den där musikstilen hamnar på samma (tortyr) skala som orginalet och autotunad radiopop och annan sån dynga.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Zymac:

Tänte väl att du trollade då jag såg titeln.

-dom må vara hur tekniskt duktiga som helst, men den där musikstilen hamnar på samma (tortyr) skala som orginalet och autotunad radiopop och annan sån dynga.

Får man fråga varför?

Medlem
Skrivet av Fargo:
Skrivet av Zymac:

Tänte väl att du trollade då jag såg titeln.

-dom må vara hur tekniskt duktiga som helst, men den där musikstilen hamnar på samma (tortyr) skala som orginalet och autotunad radiopop och annan sån dynga.

Får man fråga varför?

För att jag inte gillar PrettoJazzfusionboingbopbadopmusik med gnällig R&B sång?

För att jag inte kan stå ut med låtar där ordet Baby förekommer mer än en gång i förbifarten?

För att jag känner en vilja att utöva fysiskt våld mot basisten med den risiga emoluggen, med anledning av den risiga emoluggen?

The list goes on and on...

Ja, jag är fylld av hat.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Du är en ond människa.
Fusion är underskattat, jazz med för den delen.
Beträffande deras frisyrer... Äh.

Medlem
Skrivet av Zymac:
Skrivet av Fargo:
Skrivet av Zymac:

Tänte väl att du trollade då jag såg titeln.

-dom må vara hur tekniskt duktiga som helst, men den där musikstilen hamnar på samma (tortyr) skala som orginalet och autotunad radiopop och annan sån dynga.

Får man fråga varför?

För att jag inte gillar PrettoJazzfusionboingbopbadopmusik med gnällig R&B sång?

För att jag inte kan stå ut med låtar där ordet Baby förekommer mer än en gång i förbifarten?

För att jag känner en vilja att utöva fysiskt våld mot basisten med den risiga emoluggen, med anledning av den risiga emoluggen?

The list goes on and on...

Ja, jag är fylld av hat.

Jag nöjer mig med att säga: Peace, love and understanding, dude :heart:

Även emo-människor har känslor. Vad musiken beträffar tycker jag Justin fyller ett tomrum med det han gör. Varje generation har en sådan "påg". Om ni vill önska honom olycka så visar statistiken att tjejidoler ofta hamnar i missbruk och blir gravt alkoholiserade. Låt grabben ha kul ett tag till. Han blir vuxen förr eller senare.

Dirty Loops är "dirty", och grymma på sina instrument.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag har absolut inget emot Justin Bieber som person överhuvudtaget, men hans musik klarar jag inte av dock. Att så många tonårstjejer gillar den är inte så heller konstigt. Jag respekterar att folk gillar hans musik, typ.

1
Skriv svar