Diablo III – snabbast säljande pc-spelet någonsin

Medlem
Skrivet av Friberg:

Dina uppsatser är alltid så härliga! Fulla av samma skit varje gång

Haha, sanningen svider visst för hårt även denna gång ser jag. Nå, det är väl bra att du får öva dig i att läsa uppsatser någonstans, läsförståelse är viktigt även bland "hardcore pc gamers", speciellt när de växer upp och ska plugga på riktigt ^^

Medlem
Skrivet av Tarmböld:
Skrivet av Grumbledock:

MMO och casual spel säljer alltid, även till PC, och Diablo 3 är båda. Inget ont med det, men det är inte heller förvånande att det säljer ^^

Japp samt att det är gjort av Blizzard. Spelet är nice men inget nytt precis.
De gamla spelen var bra för sin tid, detta är ju knappast revolutionerande på något sätt.
Därför i det stora hela är Diablo 1 och 2 bättre för sin tid.

Skrivet av eatbeaver:

Ja, visst är det synd att PC-marknaden är död och att folk bara piratkopierar numera.

Skulle vilja vända på det. Synd att konsol marknaden är död.
Död på kreativitet och innovationer. Istället får vi samma gamla skrott, dyra spel, medelmåttig grafik, neddummade spel och handkontroller som limiterar en till en viss typ av spel.

är diablo3 kreativt och fylld med nya innovationer? lol


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av Friberg:

Dina uppsatser är alltid så härliga! Fulla av samma skit varje gång

Haha, sanningen svider visst för hårt även denna gång ser jag. Nå, det är väl bra att du får öva dig i att läsa uppsatser någonstans, läsförståelse är viktigt även bland "hardcore pc gamers", speciellt när de växer upp och ska plugga på riktigt ^^

så sant


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

"Allt som allt spelade 4,7 miljoner spelare Diablo III under dag ett."
Icke... error 37!

Medlem
Skrivet av wrajjt:
Skrivet av pierreB:

Ja, online e ju hemskt, för ingen har ju internet nu för tiden. Diablo 3 är grymt kul ihop med kompisar, ser fram emot nötande tills första expansionen kommer!

Handlar inte om att ha internet eller ej. Just nu gick t.ex servrarna ned mitt i inferno Butcher-fight. Och att spela med runt 250 ping (primetime) kan lätt innebära döden om du står förlänge i en giftpöl.

Jag har hellre en sådan bossupplevelse en gång i kvartalet än folk som duplicerar items och förstör hela spelets ekonomi.

Det är inte traditionell latency som visas i spelet. dedär 250ms är fördröjningen från att din data skickas till att den kommer tillbaks där deras servrars processing-tid är inräknad i mitten.

Medlem

som skulle förväntas ^^;

Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av Tarmböld:

Skulle vilja vända på det. Synd att konsol marknaden är död.
Död på kreativitet och innovationer. Istället får vi samma gamla skrott, dyra spel, medelmåttig grafik, neddummade spel och handkontroller som limiterar en till en viss typ av spel.

Jasså, såg väl bara här om dagen en artikel om att just konsol (ps3) spelarna var så mogna och gillade kretiva, innovativa spel till skillnad från andra plattformer?
Visst, ser man bara på mainstream spelen så är säkerligen konsol tråkig, men om man använder de små grå och dyker ner under ytan och kollar nisch-spel, de mindre spelen, Indie, Live arcade och AA-spel, så inser du hur fel du har. Men å andra sidan, det enda som uppskattas på PC är hjärndöda MMo där det enda som krävs är pekfingervalsen, eller Facebook-spel. Topplistorna i sverige brukar ju på PC innehålla stora unika spel som Josefin i förskolan
På konsol däremot hittar du gott om hardcore spel som kräver rejäla skills (Dark/demon souls), du hittar spel som kräver lite mer tanke och inlevelse än ditt vanliga farmville (Heavy rain), kollar du bland indie games hittar du 8-16 bitars äventyrsspel, beat em up och annat gott som är långt från mainstream, och som du aldrig ser säljas till Pc.

På tal om inget, alla spel som kommer till konsol funkar i alla genre utan fördumning, en handkontroll klarar alla spel. Sist jag kollade brukade till och med "custom kontroller" till konsol vara lika originalen, medan du till PC har en mus/tangentbord för varje spel?
I alal fall alla större tycks få sin egen unika utrustning som spelarna behöver för att kunna lira, materiallirare lång väg. Men å andra sidan har det väl alltid varit så, du ska kunna kompensera med bättre hårdvara istället för skills, mer pengar ska alltid ge en mätbar fördel i dpi, frames och annat. Det har du inte på konsol, det behövs inte, där lär sig folk spela på lika villkor istället och den som är bäst vinner, inte den som kan vila sig mot bäst hårdvara, eller sitter du och lirar med en gammal 2 knappars kulmus och hederligt vitt tangenbord med medium-hårdvara?
Nej, tänkte väl det...

Indiespel är ju ganska stort på PC också, tittar du endast på "topplistor" så missar du ju väldigt mycket. Bara på steam finns det hur mycket innovativa indiespel och retrospel som helst, men många spel köper man direkt från utvecklarna. För att inte tala om alla spännande Kickstarter-projekt som är i görningen just nu.

PC är ju den lättaste och billigaste plattformen för indieutvecklare att få ut sina spel på.

Du ser kanske vad du vill se, och klumpar ihop alla icke AAA titlar på PC till "facebook spel"

Tror du på allvar att gamingtangentbord och möss gör så stor skillnad?

Det duger oftast utmärkt med billigare produkter, det är bara löjligt att påstå något annat, men däremot kan det vara värt några kronor extra för kvalité som håller och en mus som är bekväm för dig. Själv har jag ett 150:- logitech keyboard och en logitechmus just nu, men har testat många "dyrare" prylar och det är i princip ingen skillnad. Det är mest reklam och hype det säljer på. DPI på möss är mest ett säljtrick, man måste ju skruva ner den för att det inte skall vara löjligt snabbt ändå.

Ergonomi och vad som passar en själv är ju viktigare än reklam eller vad för klistermärke där är på produkten. Handkontroller har ju också ändrats och utvecklats över tid och det säljs nischade hankontroller till enskilda spel också för den delen.

Jag gillar verkligen att det görs så mycket kul indiespel idag, oavsett på vilket format du väljer att spela dom. Dock tycker jag även Diablo III är väldigt kul och lär vara upptagen med det ett tag framöver.


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Medlem

Har aldrig fastnat för hack ´n slash, men som PC-afficionado blir jag alltid glad av en sån här nyhet


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem
Skrivet av Katana:
Skrivet av wrajjt:
Skrivet av pierreB:

Ja, online e ju hemskt, för ingen har ju internet nu för tiden. Diablo 3 är grymt kul ihop med kompisar, ser fram emot nötande tills första expansionen kommer!

Handlar inte om att ha internet eller ej. Just nu gick t.ex servrarna ned mitt i inferno Butcher-fight. Och att spela med runt 250 ping (primetime) kan lätt innebära döden om du står förlänge i en giftpöl.

Jag har hellre en sådan bossupplevelse en gång i kvartalet än folk som duplicerar items och förstör hela spelets ekonomi.

Det är inte traditionell latency som visas i spelet. dedär 250ms är fördröjningen från att din data skickas till att den kommer tillbaks där deras servrars processing-tid är inräknad i mitten.

Med tanke på hur många gånger servrarna har gått ned eller crashat efter den första veckan så tror jag "en gång i kvartalet" är en grov underdrift.

När det gäller dupes tror jag inte på att blizzard inte kunde löst problemet på ett bättre sätt än online DRM. Låt åtminstone personer som bara är intresserade av singleplayer-upplevelsen välja om man vill starta en karaktär som är "online" eller om man vill spela den helt offline och inte ha access till AH eller liknande.

Och vad än latency-mätaren mäter så blir resultatet detsamma, du kan reagera 0.1 sekund försent pga blizzard's online DRM och dö.

Medlem
Skrivet av PcKaffe:

Det är ett helt okej spel, förstår inte den överdrivna hypen dock.
Är mitt i Nightmare nu och börjar känna att man nått spelets djup.

Spelet börjar inte förrän man är level 60 och försöker ta sig igenom Inferno

Medlem
Skrivet av DeathRow:
Skrivet av PcKaffe:

Det är ett helt okej spel, förstår inte den överdrivna hypen dock.
Är mitt i Nightmare nu och börjar känna att man nått spelets djup.

Spelet börjar inte förrän man är level 60 och försöker ta sig igenom Inferno

I sådana fall är det dåligt designat. Spelet ska vara kul från början till slutet, inte 40 timmar in.


signatur

// Bacon <3

Skriv svar