Extremt konstruktiv kritik.

Medlem
Extremt konstruktiv kritik.

Något jag läste och som är så otroligt sorgligt och tyvärr sant. Jag är nästan i chocktillstånd. Diablo 3 var ju sista hoppet.

Citat:

I am incredibly dissapointed by the shortsightedness of the creators that seems apparent to me after playing 40+ hours.

After playing 40 hours of D2, I felt like I was just scratching the surface of what the game had to offer me. And indeed, that was true. A huge part of what kept me playing D2 was the enormous variety of items and the rarity of finding items which worked perfectly for a given character/build. The "dumbing-down" or homoginization of the items that has taken place in D3 removes so much of the fun factor. Because every class of character can use virtually any item and utilize most of its properties and modifiers, and because you can entirely change your skills around any time you would like instead of having to commit stat/skill points to certain attributes and skills, there is no special factor to finding items that actually work for your character. And don't get me started on the fact that a wizard can use a melee weapon and somehow all of his/her spell's damage is based on the weapon's melee damage. How did that make it through to the final game?? It reeks of over-simplicity. The whole draw to the Diablo series was the complexity. It's so bad that having played almost through Hell difficulty as just one character, I feel like I've seen everything they have to show me with the game. Trying a different character would only change the name of the skills I'm using, it really doesn't change how I play, how I choose items, etc. And that's a real shame. Take just any one small area to compare and the stark difference is immediately apparent - armor for exmple. In D2, you needed a certain amount of strength to use certain armor. Because you had to permanently commit attribute points, it became a very important balancing act to assign enough strength to use armor with high enough defense stats, but not too much that you sacrificed the other attributes that you also needed to raise. In D3, there are no use requirements for armor. There are no pros and cons to weigh - it's extremely basic in comparison. You look at an armor and if it has a higher armor rating, it is just 'Better'. In D2 you could look at a piece of armor and have to weigh the benefits with the downsides. A thought could go like this: "well, it would be nice to have that higher defense rating, but I don't feel the sacrifice of that many points into strength in order to be able to use it is worth it, I'd rather commit those points to vitality" Now, there is no balancing act, there are no tough decisions. If there are no challenging decisions, replay value utterly dissapears. If things like this don't get addressed quickly, I'll have stopped playing the game entirely soon and won't even be around to hear that they've finally decided to make the game what it ought to be down the road.

Additionally, the presence of the auction nearly ruins everything. I liked the idea at first (for about two minutes) when I got to buy a weapon that was better than any I had been able to find, but then as soon as I realized how this shifted gameplay I suddenly loathed this new system. The presence of the auction house means that the odds of finding sets/uniques had to be drastically reduced to prevent the market from just being saturated overnight with these set/legendarye items. This means that individuals have virtually no hope of finding these items on their own during gameplay. The only way for most of us to get these items is to go to the auction house and purchase them. Clicking 'buyout' is NOT exciting. The decreased odds of finding exciting items coupled with the incredibly streamlined method by which you can buy items through this new system means that it becomes more productive to simply farm for gold instead of search for items yourself within the game. Basically the creators have taken away one of the fundamental joys of D2 - searching for items and trading the ones you don't need for ones you do need - and replaced it with searching for gold, so you can go buy the item you need. Farming for gold is boring. B-O-R-I-N-G.


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Medlem

Sorgligt nog så är det för mycket jag håller med om av det som skrivits i första posten...Sorgligt nog

Medlem

Fick precis samma uppfattning av att ha spelat den stängda Betan. Känns nästan som att jag vill kräva tillbaka den tid jag ödela på att spela Betan...

Medlem

Japp i Diablo II var det kul att springa omkring på hell och nightmare, döda en boss och hoppas på något unique item.
Nu på nightmare så droppar bossarna inte ens rare föremål ibland, fan vilken besvikelse att se två blåa föremål efter att man besegrat the butcher på tex nightmare.
Nu verkar de ända okej droppsen vara helt random och legendary vapen är så ovanliga att jag inte hittat något än och jag är level 41.

Det är ju uppenbart medvetet val av blizzard för att folk ska köpa på auktionshuset och eventuellt betala riktiga pengar. Men det sabbar ju det roliga med att äns gå ut och döda monster.
Hela grejen är ju att man ska få bra loot som man kan använda, inte sammla guld så man kan köpa saker.

Medlem

Precis vad jag sagt om detta, om än längre och långt mer välformulerat.
Synd och skam, men Diablo 3 skiter jag helt i då det inte håller kvalitén helt enkelt. Satsar nog hellre på gamla D2, eller Sacred 2 trots buggar eller andra i samma genre.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Precis vad jag sagt om detta, om än längre och långt mer välformulerat.
Synd och skam, men Diablo 3 skiter jag helt i då det inte håller kvalitén helt enkelt. Satsar nog hellre på gamla D2, eller Sacred 2 trots buggar eller andra i samma genre.

Får jag tipsa dig om Path of Exile? Det är vad D3 borde ha varit.

Medlem
Skrivet av BeeJac:
Skrivet av Grumbledock:

Precis vad jag sagt om detta, om än längre och långt mer välformulerat.
Synd och skam, men Diablo 3 skiter jag helt i då det inte håller kvalitén helt enkelt. Satsar nog hellre på gamla D2, eller Sacred 2 trots buggar eller andra i samma genre.

Får jag tipsa dig om Path of Exile? Det är vad D3 borde ha varit.

Efter att ha kollat in det spelet på diverse gameplay videos och läst på möjligheterna så får jag nog ta och hålla med.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Skulle inte direkt säga att Diablo 3 var "Sista hoppet" då jag visste sen innan att det skulle vara "casualiserat" men annars håller jag med, jag spelar just nu igenom spelet med 3 polare och visst det händer att vi hittar ngt duglig armor piece då och då, men i princip vartenda vapen vi använder kommer från AH.

Däremot glädjes jag åt HC mode, då AH såväl som delad Stash är låst.
Med andra ord, du får använda den armorn du hittar från bossar, eller köper från merchants.

Sen går det ju iof att Crafta armor, men då det inte går att köpa mats från AH får du fixa allt själv, vilket gör att man måste gå ut och leta själv. Vilket är en tidskrävande och dessutom dyr metod.

Sen kunskapen om att det är perma death ger väldigt hög spännings nivå.


signatur

Rwa?

Inaktiv

Vet inte om jag kan hålla med om att att D3 skulle vara mindre komplext än D2. Det finns fler builds och spelstilar i D3 (än så länge) än vad det fanns till D2.

Har själv lvl 60 och håller på att farma hell act 3 och act 4 samt inferno act 1 för gear. Idagsläget så har jag bara köpt mitt nuvarande 1h vapen från AH, resten har jag själv hittat. Självklart hittar man en väldans massas skitgear överallt men rares och dugliga blåa åker upp på AH och så tjänar man pengar på det istället för om skulle bara farma guld. Så det om att det bara handlar om att farma guld håller jag inte heller med om.

Replayability är betydligt högre än i D2 också enligt mig och mycket är tack vare alla random events som finns.

Så nej, håller inte med i mycket som citerats i första inlägget.

Medlem
Skrivet av mordsint:

Vet inte om jag kan hålla med om att att D3 skulle vara mindre komplext än D2. Det finns fler builds och spelstilar i D3 (än så länge) än vad det fanns till D2.

Har själv lvl 60 och håller på att farma hell act 3 och act 4 samt inferno act 1 för gear. Idagsläget så har jag bara köpt mitt nuvarande 1h vapen från AH, resten har jag själv hittat. Självklart hittar man en väldans massas skitgear överallt men rares och dugliga blåa åker upp på AH och så tjänar man pengar på det istället för om skulle bara farma guld. Så det om att det bara handlar om att farma guld håller jag inte heller med om.

Replayability är betydligt högre än i D2 också enligt mig och mycket är tack vare alla random events som finns.

Så nej, håller inte med i mycket som citerats i första inlägget.

Saken är den att du kan köpa gear direkt från AH som är "bättre" en det du kommer få ifall du farmar. (tekniskt sätt är det väll samma gear, men det går ju avsevärt mkt fortare att bara gå in på ah och köpa gear, då kan du tom välja vilka stats du vill ha på det. Sen måste man ju inte köpa gear dör den delen, men att möjligheten finns är imo tråkig.)


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av mordsint:

Vet inte om jag kan hålla med om att att D3 skulle vara mindre komplext än D2. Det finns fler builds och spelstilar i D3 (än så länge) än vad det fanns till D2.

Har själv lvl 60 och håller på att farma hell act 3 och act 4 samt inferno act 1 för gear. Idagsläget så har jag bara köpt mitt nuvarande 1h vapen från AH, resten har jag själv hittat. Självklart hittar man en väldans massas skitgear överallt men rares och dugliga blåa åker upp på AH och så tjänar man pengar på det istället för om skulle bara farma guld. Så det om att det bara handlar om att farma guld håller jag inte heller med om.

Replayability är betydligt högre än i D2 också enligt mig och mycket är tack vare alla random events som finns.

Så nej, håller inte med i mycket som citerats i första inlägget.

Nej, det finns det inte. Och PVP är inte ens släppt ännu( ).

Och dessa magic och rares (Som är bättre än Legendary) finns redan i överflöd. Alla items passar till alla karaktärer och har samma stats.

Ja, för det är något otroligt roliga 1 minuters events.

Du håller inte med, men det var inte mycket du hade att komma med till spelets försvar.


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Inaktiv
Skrivet av ScarFace:

Nej, det finns det inte. Och PVP är inte ens släppt ännu( ).

Har vi alls spelat samma spel? Spelet har funnits ute i knappt två veckor och antalet genomförbara builds för inferno (alla klasser) är redan fler än vad som finns i D2 idagsläget. Lägg sedan till PVP-builds när PVP släpps så säger det självt vad som kommer att hända.

Citat:

Alla items passar till alla karaktärer och har samma stats.

Nej, det är inte alla item som passar till alla. Punkt.

Citat:

Ja, för det är något otroligt roliga 1 minuters events.

Underbart är kort. D2 är ju så otroligt mycket mer variationsrikt? Vad sägs om en baal run för niotusende gången? Låter väl roligt?

Citat:

Du håller inte med, men det var inte mycket du hade att komma med till spelets försvar.

Jag behöver varken försvara spelet eller blizzard. D3 är inte på något sätt felfritt men i det stora hela så tycker jag att det är ett bättre spel på många punkter.

Gillar du inte spelet, så spela det inte. Det är faktiskt inte svårare än så. Det är ju uppenbarligen D2 du vill spela så spela då det istället. Jag ger dig en vecka sen är du tillbaka i D3 igen.

Medlem

lagom sugen på det här piss spelet nu när man blivit hackad som många andra och allt ens gubbe ägde är borta. blizzard är nog bra på att göra online-spel...

Medlem

Jasså, har du fakta på det eller? Vilken build som helst kunde klara Hell D2, bara man hade tillräckligt bra och SPECIFIKT gear.

Som du sa PVP har inte ens släppt ännu så vi vet inte vilka builds som är bra.

Jo, alla items passar till alla karaktärer och har samma stats. Punkt slut.

Dock så hade D2 ett mer variationsrikt item system och själva omspelarvärdet låg i att finna perfektion. Något du har redan från början i D3. För att bli bäst var du tvungen att kämpa för det. Nu är alla bäst. Tex så är en achievement att få 2 av samma karaktär till lvl 60. Vad är meningen i det när man bara kan byta ut sina skills och gearet behövs inte bytas ut då det inte är tillräckligt specifikt.

Gillar jag inte spelet så har jag ingen rätt att ge kritik, det är det du menar. Fast.. det har jag ju. Svårare än så är det inte.


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Medlem
Skrivet av BeeJac:

Får jag tipsa dig om Path of Exile? Det är vad D3 borde ha varit.

Det ska jag absolut göra, verkar riktigt intressant

Medlem

Personligen tycker jag hela idén med auktionshuset samt att de sprider loot jämt över alla monste är den stora svagheten. Jag vill hitta de häftiga prylarna själv, jag har inget intresse av att köpa prylarna från andra spelare.

Jag har spelat D2 fram till dags dato så jag uppskattar verkligen dessa spel. Olika spel har olika styrkor och svagheter. Jag gillar både Torchlight och Titan Quest. Torchlight 2 ser väldigt lovande ut. Så jag kommer att fortsätta spela D3, men det utesluter inte att jag även plockar upp t.ex. Torchlight 2 (eller path of exile för den delen).

Så när jag läser dramatiska utspel som "Jag är nästan i chocktillstånd. Diablo 3 var ju sista hoppet." så håller jag inte med. D3 är inte på något sätt det sista hoppet. Jag är inte heller i chocktillstånd. Visst D3 är inte perfekt, men jag kommer att ha mycket roligt med det framöver.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Testpilot

"Nyhetens behag" är var jag kallar topic.

Hade snubben ej lirat D2 innan så hade han setat fast i 3an istället och tyckt det var det bästa sen skivat bröd.
Finns bra och dåliga saker med D3 och hatar man AH't så mycket så skit i att trycka på den knappen och hitta allt själv istället som utmaning.

Personligen finns det ju saker att fixa , dibbe2 var ju inte så jävla bra förren LOD släpptes så blizz har ju ett tag på sig att fila på 3an då roadmaps säger de ska släppa 2 expansioner till 3an.

Medlem
Skrivet av mordsint:
Skrivet av ScarFace:

Nej, det finns det inte. Och PVP är inte ens släppt ännu( ).

Har vi alls spelat samma spel? Spelet har funnits ute i knappt två veckor och antalet genomförbara builds för inferno (alla klasser) är redan fler än vad som finns i D2 idagsläget. Lägg sedan till PVP-builds när PVP släpps så säger det självt vad som kommer att hända.

Citat:

Alla items passar till alla karaktärer och har samma stats.

Nej, det är inte alla item som passar till alla. Punkt.

Citat:

Ja, för det är något otroligt roliga 1 minuters events.

Underbart är kort. D2 är ju så otroligt mycket mer variationsrikt? Vad sägs om en baal run för niotusende gången? Låter väl roligt?

Citat:

Du håller inte med, men det var inte mycket du hade att komma med till spelets försvar.

Jag behöver varken försvara spelet eller blizzard. D3 är inte på något sätt felfritt men i det stora hela så tycker jag att det är ett bättre spel på många punkter.

Gillar du inte spelet, så spela det inte. Det är faktiskt inte svårare än så. Det är ju uppenbarligen D2 du vill spela så spela då det istället. Jag ger dig en vecka sen är du tillbaka i D3 igen.

Jag håller med mordsint på alla fronter egentligen. Ibland undrar jag, av alla som säger att de hellre går tillbaka till D2, hur länge de egentligen spelade D2? Jag tänker... 1 vecka innan D3 kom? För det där med att sätta sina favoritlåtar på repeat och dra tre timmar baal runs känner man igen sig i.

Älskar nya skillsystemet, finns hur många värda builds som helst, och att sitta där och testa, finslipa och byta någon runa gör spelet stort. Om man jämför med D2, där man i 20 levlar i sträck kunde sitta och trycka på samma skill för varje skill point man fick för att enbart öka skadan lite grann.

Och för alla som säger de saknar att kunna sätta ut egna skill points/stat points, med handen på hjärtat.. Hur många av er följde ändå inte en "build guide" till punkt och pricka? ja, det var ju så mycket mer variation *tummen upp*

Med detta sagt, Drop och items är lite tråkigare än i tvåan dock. Verkar mycket svårare att få, ingenting som kan ändras på dock. D2 var ju långt ifrån samma spel när det kom som efter bra många patcher efteråt. Efter att ha kommit till act 2 på hell och har i princip bara köpt till mig bra gear så känns det lite trist. Men Farma som farma, oavsett om det är guld eller items. Skönt dock att guld är mer eftertraktat och användbart i trean än i tvåan dock.

Medlem
Skrivet av Isdrake:
Skrivet av mordsint:
Skrivet av ScarFace:

Nej, det finns det inte. Och PVP är inte ens släppt ännu( ).

Har vi alls spelat samma spel? Spelet har funnits ute i knappt två veckor och antalet genomförbara builds för inferno (alla klasser) är redan fler än vad som finns i D2 idagsläget. Lägg sedan till PVP-builds när PVP släpps så säger det självt vad som kommer att hända.

Citat:

Alla items passar till alla karaktärer och har samma stats.

Nej, det är inte alla item som passar till alla. Punkt.

Citat:

Ja, för det är något otroligt roliga 1 minuters events.

Underbart är kort. D2 är ju så otroligt mycket mer variationsrikt? Vad sägs om en baal run för niotusende gången? Låter väl roligt?

Citat:

Du håller inte med, men det var inte mycket du hade att komma med till spelets försvar.

Jag behöver varken försvara spelet eller blizzard. D3 är inte på något sätt felfritt men i det stora hela så tycker jag att det är ett bättre spel på många punkter.

Gillar du inte spelet, så spela det inte. Det är faktiskt inte svårare än så. Det är ju uppenbarligen D2 du vill spela så spela då det istället. Jag ger dig en vecka sen är du tillbaka i D3 igen.

Jag håller med mordsint på alla fronter egentligen. Ibland undrar jag, av alla som säger att de hellre går tillbaka till D2, hur länge de egentligen spelade D2? Jag tänker... 1 vecka innan D3 kom? För det där med att sätta sina favoritlåtar på repeat och dra tre timmar baal runs känner man igen sig i.

Älskar nya skillsystemet, finns hur många värda builds som helst, och att sitta där och testa, finslipa och byta någon runa gör spelet stort. Om man jämför med D2, där man i 20 levlar i sträck kunde sitta och trycka på samma skill för varje skill point man fick för att enbart öka skadan lite grann.

Och för alla som säger de saknar att kunna sätta ut egna skill points/stat points, med handen på hjärtat.. Hur många av er följde ändå inte en "build guide" till punkt och pricka? ja, det var ju så mycket mer variation *tummen upp*

Med detta sagt, Drop och items är lite tråkigare än i tvåan dock. Verkar mycket svårare att få, ingenting som kan ändras på dock. D2 var ju långt ifrån samma spel när det kom som efter bra många patcher efteråt. Efter att ha kommit till act 2 på hell och har i princip bara köpt till mig bra gear så känns det lite trist. Men Farma som farma, oavsett om det är guld eller items. Skönt dock att guld är mer eftertraktat och användbart i trean än i tvåan dock.

Nåt som Betheseda borde ta åt sig i nästa Elderscrolls spel, pengar är helt värdelöst i Oblivion och Skyrim.

WENT OFF TOPIC!


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Ett stort problem är att rares är så överdrivet mycket bättre än unique eller set items. Man hittar inga set under lvl 60 (ganska säker att det var så) vilket känns riktigt tråkigt.

Känns mest som att WoW teamet gjorde diablo 3 och att inte en enda person som var med i diablo 2 hjälpte till med detta. (kanske till och med är så?)


signatur

Rawr

Medlem

Tramsinlägg raderade.


signatur

Have a good time!

Medlem

Ja att det finns så otroligt många olika builds är ju bullshit så fort man kommer till inferno. Jag kör WD och alla som kör den klassen kör darts med splinters eller zombie bears. Alla CC abilities på inferno mobs fungerar inte eller så är dem nerfade till bara några sekunder, vilket gör dem helt oanvändbara. Samma sak med barbs, hur många 2 hands whirlwind barbs kutar omkring på inferno? Noll!

Aja har fortfarande roligt men detta kommer inte hålla lika länge som andra spel för mig personligen.

Medlem

Det stämmer så jävla bra, vilket gör mig ledsen och frustrerad. Alla jag känner som spelar D3 känner likadant. Det här spelet kommer INTE hålla i 6-7 år som D2 gjorde. Kan nästan tänka mig spela D2 nu, men det ser så dåligt ut på en 30" skärm så man får ont i huvet.

Blizzard har blivit infekterade av nån manga-sjukdom så alla rörelser och klädstilar är jätteöverdrivna (det tog fan ett BRA tag innan ens gubbe såg respektfull ut i D2, nu ser man ut som nån taggig superkrigare när man närmar sig level 45) och grafiken ser ut som World of Warcraft.

Så HÄR hade jag hoppats Diablo 3 hade sett ut, dom som utvecklar Grim Dawn har fattat galoppen: http://www.youtube.com/watch?v=PqGP4LT_cYo

Medlem

Kul att fler börjat inse att Blizzard kanske inte är herre på täppan. De har tappat sin image och tror helt seriöst att grind==kul av någon jävla anledning.

Deras nya MMO är säkert baserat kring linjärt bättre gear hunt och RMAH, blir fan inte förvånad.

Medlem

Håller med OP.
Det värsta i spelet är AH. Tex spring du på nightmare så plockar du oftast upp vapen med level requirement 30-38 när du är 40-45. Så tekniskt sätt är det i princip omöjligt att plocka upp vapen som är i närheten av de du kan köpa på AH.
Tex när jag drog upp min blacksmithing så blev jag sjukt glad när jag efter 4 försöket lyckades göra ett bra fist weapon med 70 i dps. Sen kollar jag på AH och inser att jag kan köpa ett fist weapon med 120 DPS för bara några tusen guld.

Hela Diablo är ju byggd kring att man ska hitta loot. Men du kommer aldrig att hitta något som verkligen överträffar det du kan köpa. Inte fören Inferno iaf..

Inte nog med det så har blizzard gjort bossarna otroligt menigslösa att döda eftersom att du får type 2 blå föremål av dem....Så jävla snålt.

Medlem

Tyvärr håller jag med OP.
Tröttnade på spelet redan under nightmare. Tycker inte spelet är värt 450kr, utan kanske max 300kr.
Vad jag vänder mig emot:
1) AH: Gör att spelet baseras mer på att hitta items och sälja dem i affären för en bra peng. Känns knappt som jag vill ut och utforska längre, utan bara hänga i affären tills något item som jag är ute efter, dyker upp. Sånt här får inte hända i ett spel där man helst vill utforska varje hörn. Men vad är poängen då man kan hitta bättre items i affären? Det tar bara tid som man inte har att gå ut och utforska. Enda anledningen till varför jag spelar är pga att få mer guld för att handla bättre items i auktionshuset. Så här var det aldrig i d2. Har inte tröttnat på det ännu. Känns fortfarande kul. Men d3 känns tråkigt och det har inte funnits ute i ens en månad. Tvivlar starkt på att d3 kommer hålla längre än max 1 år.
2)
Bossar:
Normal: Är spelet så enkelt att jag knappt har behövt använda potions. Kunde de inte ha gjort diablo en aning svårare? I d2 var han bra mycket svårare, imo.
Nightmare: Börjar bli utmanande. Men s.k elitemonster släpper nästan bara skräp. Hittade ETT bra item under hela spelet . Dessutom droppas nästan aldrig legendary items. Har hittat ett. Dessutom är många blåa vapen bättre än gula, vilket gör spelet obalanserat. Dessutom är många gula och blåa mods i många fall svårare än själva bossarna (vilket är absurt).
Hell: Samma sak här som ovan. Visst, mobsen och bossarna blir svårare, items blir bättre... men knappt så mycket bättre. ALLA items som jag hittills har funnit har varit mellan 10-20 lvls under min, vilket är värdelöst då allt som finns ute på auktionshuset för runt 50000 är bra mycket bättre än vad som droppas i spelet av de gula respektive blåa mobsen.
Inferno: Svårt och samma problem som i hell, nightmare och normal.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av magma:

...Inferno: Svårt och samma problem som i hell, nightmare och normal.

Verkligen inte, Nepalhems valor x5 + lite fina magic find items så regnar det rares och om du har tur legendary.

Det är på inferno spelet börjar. Håller dock med om att normal och nightmare är för lätta. Hell och inferno är riktigt kul imo.

Medlem
Skrivet av Hannu:
Skrivet av magma:

...Inferno: Svårt och samma problem som i hell, nightmare och normal.

Verkligen inte, Nepalhems valor x5 + lite fina magic find items så regnar det rares och om du har tur legendary.

Det är på inferno spelet börjar. Håller dock med om att normal och nightmare är för lätta. Hell och inferno är riktigt kul imo.

Ja, den procentuella ökningen av magic och goldfind ökar ju avsevärt med Naphalems valor/stack. Har fått massvis med olika rares, men snart möter jag på diablo i inferno och alla items jag hittills har fått (både gula och blåa) är fortfarande 10 lvls under mig.

Inferno känns iaf som diablo (rent svårighetsmässigt.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Bosstriderna är så sjukt ospännande. Jag är på Hell och det ända som är svårt är vissa eliter och champions.
Bossarna i sig är mesar, som mest bara tar tid att döda.
Inte nog med det är ju inte kul alls att slåss mot dem när man vet att de bara droppar skit. Hur kan dom ha gjort så att efter normal tappar de tom mindre bra föremål?
Genom hela nightmare så hitta jag i regel 2-3 blå föremål från alla act bossarna. Snålt som bara den.

Saknar också hur man kunde rätt ofta hitta spännande unique items i diablo 2. tom på normal act 1.
Det gjorde så att levelingen kände unik för man visste aldrig vad som skulle hända.
I diablo 3 så har jag inte hittat ett ända legendary item och av att dömma från dom jag har sett på AH så är de ytterst oimponerande.

Tacka vet jag D2 uniques med alla intressanta bonusar. Pompeii's wrath som har en % att dra upp ett vulkanutbrott och kukoshakukuk(ja den heter något i den stilen) pilbågen som sköt fireballs.
Det kändes unikt, av att dömma av det jag sett på AH i D3 så ser legendary items rätt tråkiga ut.

Medlem
Skrivet av Tarmböld:

Bosstriderna är så sjukt ospännande. Jag är på Hell och det ända som är svårt är vissa eliter och champions.
Bossarna i sig är mesar, som mest bara tar tid att döda.
Inte nog med det är ju inte kul alls att slåss mot dem när man vet att de bara droppar skit. Hur kan dom ha gjort så att efter normal tappar de tom mindre bra föremål?
Genom hela nightmare så hitta jag i regel 2-3 blå föremål från alla act bossarna. Snålt som bara den.

Saknar också hur man kunde rätt ofta hitta spännande unique items i diablo 2. tom på normal act 1.
Det gjorde så att levelingen kände unik för man visste aldrig vad som skulle hända.
I diablo 3 så har jag inte hittat ett ända legendary item och av att dömma från dom jag har sett på AH så är de ytterst oimponerande.

Tacka vet jag D2 uniques med alla intressanta bonusar. Pompeii's wrath som har en % att dra upp ett vulkanutbrott och kukoshakukuk(ja den heter något i den stilen) pilbågen som sköt fireballs.
Det kändes unikt, av att dömma av det jag sett på AH i D3 så ser legendary items rätt tråkiga ut.

Håller helt med dig.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

12
Skriv svar