Medlem

Diablo 3 är både bra och dåligt. Tyvärr inte lika bra som jag hoppats. Genom girigheten som driver de flesta idag har man tvingat bort ett offline läge som gett många mycket mer speltid. Att släppa ett spel och i de första dagarna genom ett icke-existerande offline-läge i kombination med tekniska problem är otroligt beklagligt av ett företag med de resurserna Blizzard har och vetskapen om antalet spelare som t.ex. förbokat. Att sitta där med sin collectors edition av Diablo 3 men inte "få" spela det och ha problem med att spela det de första dagarna kändes patetiskt.

Dock när det väl gick att spela var man givetvis glad över fysiken i spelet, grafiken, storyn och känslan. Det va mycket underbart och roligt spel att spela.

Tyvärr har man fatalt misslyckats med samma sak som många andra företag gör. Man fördummar användaren/spelaren till den nivå att man skadar produkten istället för att stötta användaren av den. Återspelningsgraden av Diablo 3 har sänkts otroligt mot Diablo 2. Genom att få "hjälp" med att lägga ALLA sina points i kombination med att man hela tiden kan byta sina spells, runor o.s.v. finns det ingen anledning till att ha mer än 5 olika karaktärer i sitt konto. Det finns ingen anledning till att göra t.ex. en ny barbar för att "göra den ultimata" barbaren.

Diablo 3 får 3,9 av 5,0 om man ska vara helt ärlig. Ett spel man kommer spela mycket och tycka är riktigt roligt men ett spel man velat att de skulle tänkt till mer när de utvecklat och på så vis kunnat möta de extremt höga förväntningar man hade. Enkelheten och girigheten idag förstör mycket om den inte hanteras på rätt sätt.

Medlem

Jag tycker spelet är grymt bra, men...
storyn är inte gripande, speciellt karaktärerna!

Medlem
Skrivet av Segas:

Spelet gjorde en radikal förändring när man började på Nightmare - slut på alla one-shots av fienderna. Precis som utvecklarna lovade så blev det generellt svårare och man fick nyttja sina skills på ett helt annat sätt än rulla huvudet på tangenterna.

Nja, det var slut på one-shots tills man levlade ikapp. Först på Hell så får man börja anstränga sig tycker jag. :\


signatur
Medlem

denna obildade kritiken gör ju att jag skäms. man spelar inte diablo för storyn !! man spelar det för gemenskapen (antagande att ni har vänner) för eventsen, miljöerna och utmaningen (antagandes att ni fattar att bara är kort och lätt på normal mode... vänta bara) och att ni gnäller över huvudbossarna !? det är när det rusar ner en hjord med savage beast moltenshield vortex för en smal berggång på Hell difficulty som ni spelar diablo


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem
Skrivet av krythorian:
Skrivet av twilek:

Det här spelet klassar nog in som den största floppen någonsin. Dels är det svindyrt, trots att man köper det online, sedan när man väl köpt det går det inte ens att spela på grund av Error 33 (server down) och Error 37 (lost connection). Och inte går det att spela single player utan uppkoppling när servrarna inte fungerar (bra DRM blizzard, jättebra). Så man har alltså betalt 500 spänn för ett helt ospelbart spel. Hur kan sån här dynga få en 4?

För error koderna du får säger jag: Skaffa bättre uppkoppling för jag har då inte haft några sådana problem.

ursäkta för trippelposten men skrev du nyss det där ?


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem
Skrivet av flamgorilla:
Skrivet av roftg:
Skrivet av flamgorilla:
Skrivet av roftg:

jag tycker första spelrundan är alldeles för lätt,allt går för snabbt osv,
blir säkert mycket mycket svårare på dom högre nivåerna eller tex hardcore,men känner jag trötttnar redan nu på spelet.

hade gärna sett mer möjligheter avseende multiplayer.. pvp kommer ju läggas till senare,, men varför inte oxå lägga till ngn slags raidinstans för mer än 4 spelare

för att det inte är wow douche bag

ursäkta? kräk kan du vara själv din jävla idiot

edit: vart kom wow in i bilden?

wow kom in för att det spelet har raids, inte diablo... douchebag

Finns massa spel som har raids,..

Men varför så otrevlig?fick du för lite uppmärksamhet som liten fetknopp?

Medlem

Alla ni som klagar på att man inte kan spela offline måste ju ändå förstå varför Blizzard väljer att göra så.
Om man hade kunnat spela offline skulle detta leda till att spelet skulle ligga ute på piratebay och väldigt stor del av deras investering skulle helt förlorad, ni pratar om girighet men ska inte ett företag ha rätt att skydda sin egendom? Detta är ju det enda sättet som verkar kunna dra ner piratkopieringen.

Alla utvecklare funderar nog på att göra liknande saker, tror ni inte att Crytek har stora funderingar på liknande efter deras magplask med Crysis 2 som blev det mest nedladdade spelet förra året. Dom måste ha förlorat hiskeliga pengar på det.

PC-spelen är de mest nedladdade och Diablo släpps bara på PC så det är helt naturligt enligt min mening

Sen att Diablo hade problem vid lanseringen är ju beklagligt. Persoligen har jag inte haft problem en enda gång när jag har spelat men jag förstår att folk blir irriterade. Blizzard kommer säkert få ordning på detta snart. Jag tror dock inte dom ångrar sitt beslut av att göra det onlineberoende.

Tycker den sociala biten på battle.net är härlig då jag kan sitta och nöta starcraft och samtidigt surra med polare som spelar D3.

Medlem

Det är väl klart att tillverkare har rätt att skydda sina egendomar. Men när jag köper ett spel så ska jag kunna spela det när jag vill också. Om jag inte är helt ute o cycklar så kan jag spela spel på Steam i offline läge om nu mitt internet skulle falera. Så nej jag tänker inte stödja sånt.

Och jag skulle faktiskt inte bli förvånad om någon/några har knäckt det skyddet redan.

Medlem

Jag hade förväntat mig att Diablo 3 skulle se ut som denna pre alpha video av Grim Dawn:
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=JemVNZ...

Så visst är man lite besviken. Storyn är bra i D3 men berättas så övertydligt att man blir galen. Det har dummats ner något oerhört, så att konsollspelande 13-åriga dumma amerikaner har en chans att förstå. Hatar att man inte kan placera ut sina stats själv, hatar att man har oändligt med town portals och identify scrolls. Hatar att det är så jävla lätt och att man kan få gubben att bli superbra på så kort tid.

Skriv svar