Konami slarvade bort källkoden till Silent Hill 2 & 3

Robot
Konami slarvade bort källkoden till Silent Hill 2 & 3

Silent Hill HD Collection anklagades för att innehålla urkassa portar – nu avslöjas att de som konverterade spelen fick jobba med ofärdiga versioner av de båda skräckisarna.

#hijinx-studios, #konami, #silent-hill-2, #silent-hill-3


Inaktiv
Konami slarvade bort källkoden till Silent Hill 2 & 3

haha så tom dimman saknas? fyfan tur att jag inte köpt denna "HD remake"

Medlem
Medlem

Då ser man till å fixa spelet helt innan man släpper det då kanske.. istället för att låta konsumenterna ta stryk

Eller.. skita i HD remake över huvudtaget.. ? ^^

Inaktiv

Here's an idea, gör inte spelet om ni saknar underlag och material för att göra det! Då får väl för fan Konami fixa fram allt innan man färdigställer skiten!

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Då ser man till å fixa spelet helt innan man släpper det då kanske.. istället för att låta konsumenterna ta stryk

Eller.. skita i HD remake över huvudtaget.. ? ^^

Jo, fast har man plöjt ner pengar i konverteringsarbete vill man ju gärna släppa spelen och få tillbaka det man investerat, så att inte släppa spelen var nog inget alternativ.

Konami bedömde kanske inte att de slarviga konverteringarna skulle tas emot så hårt. Sett i backspegeln hade de nog tjänat mer på att skjuta upp släppet och förbättra konverteringsarbetet. Men då hade de extra kostnaderna kanske blivit större än de extra intäkterna som en bättre konvertering skulle generera.

Sedan finns det ju en annan aspekt, Konamis varumärke som solkas lite och kanske leder till att spelare även i fortsättningen väljer bort deras produkter. Sådant är ju svårare att mäta.

Men den anstormning av kritik som följde hade man nog inte räknat med. Och inte heller de problem som Hijinx tydligen brottades med.

Dock väldigt intressant att höra en utvecklare prata ut om problemen. Det är tydligen inte så enkelt som man tror att konvertera gamla spel. Och bra att Hijinx fick tillfälle att ge en förklaring. Dock är de nog inte kompisar med Konami nu längre eftersom de dels gav ifrån sig en dålig konvertering och dels förklarade det genom att gnälla på att Konami inte gav dem ordentlig källkod. Men det är klart att det blir en massa merarbete (helt i onödan också) om man ska buggtesta spelen en gång till.

Nämen va professionellt!

Inaktiv

Inte lätt för han Tomm Hulett.

Men jädrar vad konstigt att man "tappar bort" källkod så där till en av sina mest älskade franchises.

Medlem

signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

... Jag hatar Konami ännu mera nu. De förtjänar verkligen inte rättigheterna till Silent Hill.

Skönt att jag inte köpte skräpet. Var på väg för ett tag sedan.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Låter som ett helvete.

Medlem

Men stopp och hallå. Vänta lite nu. Vadå, finns inte dimman i SH2 HD? På riktigt?

Eller som Fransosen skulle sagt: Quoi the fuck?

Medlem
Skrivet av FZ.Medlem:

Men stopp och hallå. Vänta lite nu. Vadå, finns inte dimman i SH2 HD? På riktigt?

Eller som Fransosen skulle sagt: Quoi the fuck?

Kolla på bilderna däruppe. De till vänster är HD-versionen. Dimman är så gott som försvunnen... och istället ser man saker som spelutvecklarna aldrig la ner tid på att göra snyggt ordentligt eftersom de ändå planera att dölja det bakom dimma...

och det är inte bara det, de har fuckat upp alla texturerna och annat som Team Silent gjorde i detalj...

Medlem
Skrivet av Kharif:

Inte lätt för han Tomm Hulett.

Men jädrar vad konstigt att man "tappar bort" källkod så där till en av sina mest älskade franchises.

Utgivar-mentalitet. De älskar de serierna som säljer mest.

Medlem

"This makes silcent hill even more hill then before :O!"

Medlem

Professionellt värre. Påminner om när den där utvecklaren i misstag raderade ett helt MMO förra hösten, utan backup.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Skrivet av Pjotor:

Professionellt värre. Påminner om när den där utvecklaren i misstag raderade ett helt MMO förra hösten, utan backup.

Vem var det, det låter riktigt klantigt.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Pjotor:

Professionellt värre. Påminner om när den där utvecklaren i misstag raderade ett helt MMO förra hösten, utan backup.

Vem var det, det låter riktigt klantigt.

Denna lirare!


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Som ett SH-fan kan jag bara säga att jag aldrig skulle kunna spela Silent Hill 2 utan dimman, det är dimman som gjorde att jag för första gången i mitt liv som pojke blev skrämd av ett spel. Tycker synd om dem som får sin första Silent Hill-upplevelse med denna "HD-kollektion"..

Medlem

Jag var ett stort fan av Konami en gång i tiden, tyvärr kan jag inte säga desamma idag.

Medlem
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av FZ.Medlem:

Men stopp och hallå. Vänta lite nu. Vadå, finns inte dimman i SH2 HD? På riktigt?

Eller som Fransosen skulle sagt: Quoi the fuck?

Kolla på bilderna däruppe. De till vänster är HD-versionen. Dimman är så gott som försvunnen... och istället ser man saker som spelutvecklarna aldrig la ner tid på att göra snyggt ordentligt eftersom de ändå planera att dölja det bakom dimma...

och det är inte bara det, de har fuckat upp alla texturerna och annat som Team Silent gjorde i detalj...

Magiskt dåligt. Tack för svaret! Jag trodde bilderna var från någon urbuggad PC-version på ett trasigt grafikkort eller så. Skrämmande (på ett dåligt sätt, inte på ett fantastiskt Pyramid-Head-står-och-våldför-sig-på-ett-animerat-lik-skrämmande) och väldigt tråkigt för de som spelar spelet nu för första gången. :/

Medlem

....Under debug-fasen behövde vi inte bara hantera de förväntade "konverteringsbuggarna", utan vi behövde också krossa småkryp som original-teamet tagit bort innan släpp....

Inte nog med att de inte fick hela källkoden och lösa buggar de behövde också krossa småkryp i spelet? Var det därför som det var svårt att porta spelet. Eftersom att spelet var infekterat med småkryp?

1
Skriv svar