Nya Carmageddon blir verklighet

Inaktiv
Skrivet av PsyX:

Får man inga tack för tips längre eller?

Bekräftelsekåt?

Inaktiv

Carmageddon känns lite som med Duke Nukem. Det var skitkul när man var liten men idag har jag svårt att se att spelet skulle vara roligt i mer än 5 min.

Medlem

Yes!!

Som jag har väntat.
Serien står för många av dom roligaste spelminnen man har.

Måtte det inte bli en kalkon..

Medlem
Skrivet av showerguy:

Expansioner, DLC, betala för patchar och nu ska man betala för utvecklingen av spelen.

Något har gått snett...

Haha du fortsätter att skriva i trådar om Kickstarter där du uppenbarligen har missförstått det så totalt eller bara "trollar".

Se det så här, om man donerar till Kickstarter så är detta samma sak som att man förbeställer ett spel men med den stora skillnaden att man inte får några pengar tillbaks om spelet inte blir verklighet.

OT:
Såg att GoG kommer ge bort Carmageddon när de släpper det på deras site till alla som donerat över 250 dollar till detta projekt. http://www.shacknews.com/article/73971/carmageddon-ploughing-...

Medlem

"-Not to mention the cost to put them to sleep when they wear out."
"-Huh?"
ROFL


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem

När little big adventure 3, black and white 3 och dungeon keeper 3 behöver kickstart står jag där å slänger kreditkort i ansiktet pä dem..

Dessa 3 spel är de bästa spelen någonsin enligt mig.

Carmagedon spelade jag inte så mycket :0

Medlem
Skrivet av mordsint:

Carmageddon känns lite som med Duke Nukem. Det var skitkul när man var liten men idag har jag svårt att se att spelet skulle vara roligt i mer än 5 min.

Då jag själv spelat DK 3D för ett tag sedan så kan jag säga att det är minst lika roligt idag som då. Spelen idag må vara grafiskt överlägsna men det är inte många spel som kan tävla mot dåtiden spel när det kommer till ren och skär spelglädje. All denna fokus på grafik och alla de nya spelarna verkar ha fått dagens utvecklare/utgivare att helt gå ifrån vad själva meningen med ett spel är. Att få ta egna beslut, inte att se en massa scriptade sekvenser där man inte kan interagera överhuvudtaget.

Så ja spelen från förr är minst lika spelbara idag men det gäller då att man kan ha överseende med den grafiska biten och framför allt med hur man styr dessa samt deras interface.

Medlem

bilden talar för sig själv


signatur

God is dead

Inaktiv
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av showerguy:

Expansioner, DLC, betala för patchar och nu ska man betala för utvecklingen av spelen.

Något har gått snett...

Haha du fortsätter att skriva i trådar om Kickstarter där du uppenbarligen har missförstått det så totalt eller bara "trollar".

Se det så här, om man donerar till Kickstarter så är detta samma sak som att man förbeställer ett spel men med den stora skillnaden att man inte får några pengar tillbaks om spelet inte blir verklighet.

OT:
Såg att GoG kommer ge bort Carmageddon när de släpper det på deras site till alla som donerat över 250 dollar till detta projekt. http://www.shacknews.com/article/73971/carmageddon-ploughing-...

Du får ju igen pengarna även om en kickstarter inte blir verklighet. Nu kan jag ha missförstått det du skrev, eftersom jag är lite trött i skallen ännu.

Medlem
Skrivet av mordsint:
Skrivet av PsyX:

Får man inga tack för tips längre eller?

Bekräftelsekåt?

Inte riktigt, det får jag kontinuerligt från mitt jobb , vänner , nära och kära. Inte en spel sida som levererar gårdagens nyheter och har människor som dig själv som medlemmar

Medlem
Skrivet av Ztreek:

När little big adventure 3, black and white 3 och dungeon keeper 3 behöver kickstart står jag där å slänger kreditkort i ansiktet pä dem..

Dessa 3 spel är de bästa spelen någonsin enligt mig.

Carmagedon spelade jag inte så mycket :0

Diablo 3 då?

AAaa.... just det....

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av mordsint:

Carmageddon känns lite som med Duke Nukem. Det var skitkul när man var liten men idag har jag svårt att se att spelet skulle vara roligt i mer än 5 min.

Då jag själv spelat DK 3D för ett tag sedan så kan jag säga att det är minst lika roligt idag som då. Spelen idag må vara grafiskt överlägsna men det är inte många spel som kan tävla mot dåtiden spel när det kommer till ren och skär spelglädje. All denna fokus på grafik och alla de nya spelarna verkar ha fått dagens utvecklare/utgivare att helt gå ifrån vad själva meningen med ett spel är. Att få ta egna beslut, inte att se en massa scriptade sekvenser där man inte kan interagera överhuvudtaget.

Så ja spelen från förr är minst lika spelbara idag men det gäller då att man kan ha överseende med den grafiska biten och framför allt med hur man styr dessa samt deras interface.

Grafiken är det sista att skälla på när det kommer till dagens värdelösa spel.

Börja med girighet från kostymerna som pressar allt och trilla ner hela vägen till lilla inkompetenta gubben som sitter och jobbar på spelet. Du kommer hitta några tiotals problem där i mellan.

Dessa problem fanns så klart också på 90 talet, men kärleken för spel av skaparna var starkare än allt då och därpå skapades alla dessa guld korn som slår dagens skit spel.

Men men, ser 90% av spelarna inget fel med Bethesdas "art team" (och sound team och 3d modelling team, och författare osv.... ) så är väll det ingen ide ens att diskutera saken.

Dagens yngre spel generation har BAJS som standard. Sen köper dom BAJS regelbundet till fullpris på release dagen om och om igen... så hur ska man förvänta sig att något annat än BAJS ska släppas?

D3D kommer alltid vara KUL. Dagens spel är inte ens kul när dom släpps. IAF glömms de 2 veckor senare. Men det är ju meningen, hur svårt är det att förstå? Varför sälja en produkt som tillfredställer konsumenten i flera år? Det är ju ingen bra marknads ide. Släpp bajs som håller i 2 månader så du kan sälja mer bajs 6 månader senare... det är ju en mycket smartare affärs ide. Ta ut all MOD funktionalitet så ingen kan FIXA spelet eller göra det BÄTTRE. Klaga på att tekniken är för komplicerad ( LOL DICE ) och ljug i ansiktet på alla som iaf kommer köpa nästa spel. Det är hopplöst och det kommer flera års bajs spel framför oss tills människor börjar tröttna, något som kanske inte kommer hända då ingen ens är medveten att de köper BAJS och njuter BAJS.

LOL Syndicate de släpptes några månader sen..... varför heter det Syndicate tror ni?

Bara att vara glad man spelade igenom hela slutet av 80 talet och 90 talet.
Dagens ungar kommer aldrig förstå. Dom tycker D3 och CODUTY är ju bästa liren någonsin.
PRESS X TO WIN THE GAME!!! Whiipiieeeeeeeee

Glöm inte att köpa alla nya spel bara, de är klart värt pengarna! KÖP KÖP!!

Medlem

Det enda jag kan säga är...

Äntligen!

Inaktiv
Skrivet av PsyX:
Skrivet av mordsint:
Skrivet av PsyX:

Får man inga tack för tips längre eller?

Bekräftelsekåt?

Inte riktigt, det får jag kontinuerligt från mitt jobb , vänner , nära och kära. Inte en spel sida som levererar gårdagens nyheter och har människor som dig själv som medlemmar

Så varför är du så mån om att få tipstack för en gårdagens nyhet på en spelsida med medlemmar som mig?

Does not compute.

Inaktiv
Skrivet av PsyX:
Skrivet av mordsint:
Skrivet av PsyX:

Får man inga tack för tips längre eller?

Bekräftelsekåt?

Inte riktigt, det får jag kontinuerligt från mitt jobb , vänner , nära och kära. Inte en spel sida som levererar gårdagens nyheter och har människor som dig själv som medlemmar

dagens fail.

Inaktiv

Släpp gärna dom 2 första Carmageddon på psn / xbla.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem
Skrivet av qun0:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av showerguy:

Expansioner, DLC, betala för patchar och nu ska man betala för utvecklingen av spelen.

Något har gått snett...

Haha du fortsätter att skriva i trådar om Kickstarter där du uppenbarligen har missförstått det så totalt eller bara "trollar".

Se det så här, om man donerar till Kickstarter så är detta samma sak som att man förbeställer ett spel men med den stora skillnaden att man inte får några pengar tillbaks om spelet inte blir verklighet.

OT:
Såg att GoG kommer ge bort Carmageddon när de släpper det på deras site till alla som donerat över 250 dollar till detta projekt. http://www.shacknews.com/article/73971/carmageddon-ploughing-...

Du får ju igen pengarna även om en kickstarter inte blir verklighet. Nu kan jag ha missförstått det du skrev, eftersom jag är lite trött i skallen ännu.

Det stämmer om projektet inte når den begärda summan vid datumet som är satt. När väl projektet är över så överförs även pengarna man donerat, vid det här stadiet finns det heller inte längre några garantier. Man bör verkligen vara fullt medveten om detta innan man donerar pengar. Det är på grund av detta som Kickstarter markerar väldigt tydligt att det rör sig om donationer och inte (som många verkar tro eller hellre sett att det var) investeringar.

Medlem
Skrivet av PsyX:
Skrivet av Ztreek:

När little big adventure 3, black and white 3 och dungeon keeper 3 behöver kickstart står jag där å slänger kreditkort i ansiktet pä dem..

Dessa 3 spel är de bästa spelen någonsin enligt mig.

Carmagedon spelade jag inte så mycket :0

Diablo 3 då?

AAaa.... just det....

Diablo serien är jättebra, precis som Warcraft och Starcraft.. men enligt mig är LBA, B&W och DK de främsta spelen någonsin.. de må vara gamla å buggiga, men miljön samt utmaningen gör det till det perfekta spelet..

Spelade dessa spel som 6-8 åring, ja.. de är lättare nu på senare år men svårighetsgraden ligger ständigt där den skall vara.

Diablo 3 är jättedåligt jämfört med Diablo 2 enligt mig, Diablo 3 är jättebra visst men ingenting jämfört med Diablo 2.

Medlem

awesome video å kul hoppas de går bra får dom gogo fuel the engine and feel its power

Medlem
Skrivet av PsyX:

Får man inga tack för tips längre eller?

Stå på dig, klart man skall ha cred om man tipsar! Det är kul att få uppskattning om man bidragit med ngt. Vad är det ni andra tjötar om egentligen?

Inaktiv
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av PsyX:
Skrivet av Ztreek:

När little big adventure 3, black and white 3 och dungeon keeper 3 behöver kickstart står jag där å slänger kreditkort i ansiktet pä dem..

Dessa 3 spel är de bästa spelen någonsin enligt mig.

Carmagedon spelade jag inte så mycket :0

Diablo 3 då?

AAaa.... just det....

Diablo serien är jättebra, precis som Warcraft och Starcraft.. men enligt mig är LBA, B&W och DK de främsta spelen någonsin.. de må vara gamla å buggiga, men miljön samt utmaningen gör det till det perfekta spelet..

Spelade dessa spel som 6-8 åring, ja.. de är lättare nu på senare år men svårighetsgraden ligger ständigt där den skall vara.

Diablo 3 är jättedåligt jämfört med Diablo 2 enligt mig, Diablo 3 är jättebra visst men ingenting jämfört med Diablo 2.

Hållet verkligen med om B&W spelen. Så jävla underbara, roliga, utmanande och bäst helt enkelt. Visserligen så blev Black & White 2 lite lättare men var fortfarande svårt.

Hoppas att Black & White 3 blir en blandning mellan 1:an och 2:an. Stora världar, jätte lång kampanj, LAN stöd, multiplayer och svårt och roligt! Inge jävla Kinect/Move stöd och skit!

Nu blev ännu mera taggad!

Medlem

Synd att man inte har kvar sitt Carmageddon orginal med kartong och allt :S


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Observera att det är TVÅ PERS som betalat ÖVER 10.000 dollar hittils!

Medlem
Skrivet av FL3JM:

Observera att det är TVÅ PERS som betalat ÖVER 10.000 dollar hittils!

Båda är säkert Notch.

Medlem

Carmageddon ligger så gott i mitt hjärta inget annat bil spel i världen kan klå Carmageddon!!!!!!

Döds längtar som attans!!

Medlem

Jaaaa! Carmageddon är ju helt fantastiskt, vilka minnen! Börjar skratta bara jag tänker på de underbart paniska skriken, dismemberment pick-upen och replay funktionen

Medlem
Skrivet av showerguy:

Hållet verkligen med om B&W spelen. Så jävla underbara, roliga, utmanande och bäst helt enkelt. Visserligen så blev Black & White 2 lite lättare men var fortfarande svårt.

Hoppas att Black & White 3 blir en blandning mellan 1:an och 2:an. Stora världar, jätte lång kampanj, LAN stöd, multiplayer och svårt och roligt! Inge jävla Kinect/Move stöd och skit!

Nu blev ännu mera taggad!

Mjaa, om det finns något spel som kunde varit kul med Kinect är det ju B&W. Styra varelsen med hela kroppen i tredjepersonsperspektiv, göra rörelserna för alla besvärjelserna med händerna osv..hade nog varit roligt att härja tillsammans med sina undersåtar, och hysteriskt kul att vara ond

12
Skriv svar