Guild Wars 2 betahelg nästa vecka

Robot
Guild Wars 2 betahelg nästa vecka

Mellan fredag och söndag nästa vecka får du återigen möjlighet att betatesta årets kanske hetaste onlinerollspel.

#guild-wars-2, #arenanet


Moderator | Testpilot
Guild Wars 2 betahelg nästa vecka

Har det fixat så spelet tar GPU kraft nu och inte bara CPU?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Medlem

Är det open beta eller bara pre-order beta?

Medlem
Medlem

Pre-order tror jag. Kan ju alltid läsa på annars


signatur

The spiders won,t find us here.

Medlem

Äntligen! Och man behåller karaktärerna från förra gången! Nu är jag kanske inte den ende som är lvl 30+ på min server, så att man kan testa Ascalonian catacombs!

(Det är bara pre-order beta om du inte har tur o få tag på en key genom t.ex facebook)

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Har det fixat så spelet tar GPU kraft nu och inte bara CPU?

fixat?,,alltså det var inget fel,utan vad jag vet så var det ett avsikligt test a-net gjorde under den betahelgen du tänker på.,

Medlem

Har inte hört överdriven hype från förra beta testorna, utan kanske tvärtom. Är det inget att ha? Var är all hype för release?


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Flopp


signatur

"There's a major difference between knowing you're shit, and knowing your shit."

Medlem
Skrivet av WaXsMoKe:

Är det open beta eller bara pre-order beta?

Pre-order / invite

Skrivet av Mogres:

Flopp

You wish...

Skrivet av mosoloa1:

Har inte hört överdriven hype från förra beta testorna, utan kanske tvärtom. Är det inget att ha? Var är all hype för release?

Då har du hört från fel personer, jag älskar det.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Har det fixat så spelet tar GPU kraft nu och inte bara CPU?

Det kommer "fixas" det är bara beta än.
Optimering brukar komma på slutet.


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Moderator | Testpilot
Skrivet av NympH:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Har det fixat så spelet tar GPU kraft nu och inte bara CPU?

Det kommer "fixas" det är bara beta än.
Optimering brukar komma på slutet.

Det simpla svaret du kunde skrivt var alltså "Nej".

Skrivet av roftg:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Har det fixat så spelet tar GPU kraft nu och inte bara CPU?

fixat?,,alltså det var inget fel,utan vad jag vet så var det ett avsikligt test a-net gjorde under den betahelgen du tänker på.,

Var det verkligen så? Skulle gärna viljat ha lite "Confirmation".


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Nån som vet vart man laddar ner spelfilerna? Har förköpt det men inte fått nåt mail om vart man laddar ner...?

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

Har inte hört överdriven hype från förra beta testorna, utan kanske tvärtom. Är det inget att ha? Var är all hype för release?

All hype för release? Den kommer säkert när release-datum släpps. Dessutom har GW2 hypats en hel del

Inaktiv
Skrivet av Anciegher:

Nån som vet vart man laddar ner spelfilerna? Har förköpt det men inte fått nåt mail om vart man laddar ner...?

Det går numera att ladda ner från sitt GW2-konto om man är med i betan.

Medlem

Ska bli intressant att se vad det blir av GW2. Jag är lite kluven. Jag är själv ett sort fan av gruppbaserat taktiskt end-game PVE (läs raider)

Från det jag sett, testat och läst om GW2 känns det lite som MMO möter Diablo. Dvs taktiken ligger mest i att ha en tillräckligt stor HP-pool, springa runt och kita och klicka frenetiskt Och enda skillnaden i gruppspel är att fler stycken utför denna taktik bredvid varann

Kan va kul på sitt sätt, men jag tror inte GW2 är ett spel som tillför nått i det taktiska, välplanerarde gruppspelandet.

Jag har iaf redan köpt spelet!

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av NympH:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Har det fixat så spelet tar GPU kraft nu och inte bara CPU?

Det kommer "fixas" det är bara beta än.
Optimering brukar komma på slutet.

Det simpla svaret du kunde skrivt var alltså "Nej".

Skrivet av roftg:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Har det fixat så spelet tar GPU kraft nu och inte bara CPU?

fixat?,,alltså det var inget fel,utan vad jag vet så var det ett avsikligt test a-net gjorde under den betahelgen du tänker på.,

Var det verkligen så? Skulle gärna viljat ha lite "Confirmation".

Vad jag har förstått, var fallet så, kan dock inte ge "confirmation".

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Har det fixat så spelet tar GPU kraft nu och inte bara CPU?

HOPPAS verkligen det kunde inte njuta av WvW alls med dryga 2-8 fps i dom stora striderna eller vid en dörr slammin

Medlem
Skrivet av roftg:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Har det fixat så spelet tar GPU kraft nu och inte bara CPU?

fixat?,,alltså det var inget fel,utan vad jag vet så var det ett avsikligt test a-net gjorde under den betahelgen du tänker på.,

Var det verkligen så? Skulle gärna viljat ha lite "Confirmation".[/quote]

anet själva har sagt att det är en del i deras optimering, sen om det har passerat det stadiet eller ej vet nog ingen förren nästa beta drar igång...

Medlem
Skrivet av telison:

Ska bli intressant att se vad det blir av GW2. Jag är lite kluven. Jag är själv ett sort fan av gruppbaserat taktiskt end-game PVE (läs raider)

Från det jag sett, testat och läst om GW2 känns det lite som MMO möter Diablo. Dvs taktiken ligger mest i att ha en tillräckligt stor HP-pool, springa runt och kita och klicka frenetiskt Och enda skillnaden i gruppspel är att fler stycken utför denna taktik bredvid varann

Kan va kul på sitt sätt, men jag tror inte GW2 är ett spel som tillför nått i det taktiska, välplanerarde gruppspelandet.

Jag har iaf redan köpt spelet!

är oxå ett stort fan av raids, vad jag läst så kommer guild wars 2 tyvärr inte ha ngra raidinstancer vid release utöver dom "worldbosses" och "vanliga" gruppinstancer som finns..
förhoppningsvis är det ngt som kommer ändras efter release, om communityn skriker tillräckligt högt efter det,,

Medlem

jag hoppas att mainstream mmokidsen hatar spelet vid släpp så bara den gamla gw publiken finns kvar, av alla mmo'n jag spelat så har gw1 haft dom härligaste spelarna enligt mig


signatur

always use the nubs for cover

Medlem
Skrivet av cute_ninja:

jag hoppas att mainstream mmokidsen hatar spelet vid släpp så bara den gamla gw publiken finns kvar, av alla mmo'n jag spelat så har gw1 haft dom härligaste spelarna enligt mig

ju fler desto bättre väl?,, = mer cash till a-net och mer innehåll som släpps osv

så länge spelet är bra bryr jag mig inte nämnbart, kommer troligen ändå bara spela med samma folk jag spelat med de sista 4 åren

Medlem
Skrivet av roftg:
Skrivet av cute_ninja:

jag hoppas att mainstream mmokidsen hatar spelet vid släpp så bara den gamla gw publiken finns kvar, av alla mmo'n jag spelat så har gw1 haft dom härligaste spelarna enligt mig

ju fler desto bättre väl?,, = mer cash till a-net och mer innehåll som släpps osv

ja fast så länge man köper spelet bara för att testa så tjänar ju anet sin slant, ingame saker man köper är ju bara deras bonuspengar


signatur

always use the nubs for cover

GW kommer precis som alla andra MMO:s brevid WoW att floppa, kanske det är 2 miljoner som köper spelet, men det kommer nog inte att finnas 2 miljoner aktiva spelare efter ett tag.
Hur fort kommer uppdateringar/patcher att komma med nytt innehåll, om det inte finns någon som helst prenumeration?

Medlem
Skrivet av cute_ninja:
Skrivet av roftg:
Skrivet av cute_ninja:

jag hoppas att mainstream mmokidsen hatar spelet vid släpp så bara den gamla gw publiken finns kvar, av alla mmo'n jag spelat så har gw1 haft dom härligaste spelarna enligt mig

ju fler desto bättre väl?,, = mer cash till a-net och mer innehåll som släpps osv

ja fast så länge man köper spelet bara för att testa så tjänar ju anet sin slant, ingame saker man köper är ju bara deras bonuspengar

nja bonuspengar ska man nog inte kalla det,, det kommer säkert vara en betydande del för dom det med,,
i slutändan är det ju ändå så att intäckter från försäljning av själva spelet kommer minska med tiden och eftersom det inte finns ngn månadsavgift så blir ju övriga intäckter allt viktigare

Medlem
Skrivet av Svenskalkoholkultur:

GW kommer precis som alla andra MMO:s brevid WoW att floppa, kanske det är 2 miljoner som köper spelet, men det kommer nog inte att finnas 2 miljoner aktiva spelare efter ett tag.
Hur fort kommer uppdateringar/patcher att komma med nytt innehåll, om det inte finns någon som helst prenumeration?

det kom ju en del expansioner till guild wars 1 iaf
http://guildwars.com/products/default.php

vad det gäller gratistillägg och patcher,får ngn som spelat spelet ordentligt svara på

men det lär väl knappast komma mindre i guild wars 2 än vad det gjorde i 1àn

Medlem
Skrivet av roftg:
Skrivet av Svenskalkoholkultur:

GW kommer precis som alla andra MMO:s brevid WoW att floppa, kanske det är 2 miljoner som köper spelet, men det kommer nog inte att finnas 2 miljoner aktiva spelare efter ett tag.
Hur fort kommer uppdateringar/patcher att komma med nytt innehåll, om det inte finns någon som helst prenumeration?

det kom ju en del expansioner till guild wars 1 iaf
http://guildwars.com/products/default.php

vad det gäller gratistillägg och patcher,får ngn som spelat spelet ordentligt svara på

men det lär väl knappast komma mindre i guild wars 2 än vad det gjorde i 1àn

gratistillägg i ettan var ganska så få och långt emellan men expansionerna var bra och la till mycket i spelet, sen när det gäller antal spelare så hade gw1 på sin höjd 4 mille å det borde gw2 kunna matcha


signatur

always use the nubs for cover

Medlem
Skrivet av cute_ninja:
Skrivet av roftg:
Skrivet av Svenskalkoholkultur:

GW kommer precis som alla andra MMO:s brevid WoW att floppa, kanske det är 2 miljoner som köper spelet, men det kommer nog inte att finnas 2 miljoner aktiva spelare efter ett tag.
Hur fort kommer uppdateringar/patcher att komma med nytt innehåll, om det inte finns någon som helst prenumeration?

det kom ju en del expansioner till guild wars 1 iaf
http://guildwars.com/products/default.php

vad det gäller gratistillägg och patcher,får ngn som spelat spelet ordentligt svara på

men det lär väl knappast komma mindre i guild wars 2 än vad det gjorde i 1àn

gratistillägg i ettan var ganska så få och långt emellan men expansionerna var bra och la till mycket i spelet, sen när det gäller antal spelare så hade gw1 på sin höjd 4 mille å det borde gw2 kunna matcha

oj! så många spelare,överraskande,
jag hoppas det kommer överskrida det, gw2 är ju fett efterlängtat,

Medlem
Skrivet av roftg:
Skrivet av Svenskalkoholkultur:

GW kommer precis som alla andra MMO:s brevid WoW att floppa, kanske det är 2 miljoner som köper spelet, men det kommer nog inte att finnas 2 miljoner aktiva spelare efter ett tag.
Hur fort kommer uppdateringar/patcher att komma med nytt innehåll, om det inte finns någon som helst prenumeration?

det kom ju en del expansioner till guild wars 1 iaf
http://guildwars.com/products/default.php

vad det gäller gratistillägg och patcher,får ngn som spelat spelet ordentligt svara på

men det lär väl knappast komma mindre i guild wars 2 än vad det gjorde i 1àn

En expansion; Eye of The North.

Factions och Nightfall är kampanjer precis som Prophecies.

12
Skriv svar