Resistance: Burning Skies

Robot
Resistance: Burning Skies

Med två spakar stakar Burning Skies ut en ny, kompromisslös framtid för bärbara fps. Men det är snarare i sitt eget förflutna av vrickade vapen som spelet träffar mitt i prick.

#resistance-burning-skies, #sony


Medlem
Resistance: Burning Skies

Att ge det här spelet ett plus i kanten för att det har två spakar att spelas med är lite som att ge något spel till Nintendo Wii ett plus för att man, håll i er nu, kan RÖRA SIG OCH STYRA SPELET MED SINA EGNA RÖRELSER!!! Fatta vilken grej!! (eller 3D "på riktigt" till 3DS, att man kan styra spelet genom att peka på skärmen på DS, färg i spelen på Game Boy Color eller varför inte att ett spel kunde spelas och avnjutas online på Dreamcast och Xbox )

Men visst, Fredrik Eriksson. Förstår var plusset kommer ifrån. Nyhetens behag, det första FPS på en portabel konsol som fungerar på riktigt, bla bla, och så vidare. Och det är klart att det är ett stort steg framåt för FPS i portablet format. Ett jättekliv till och med. Inget snack om den saken. Men inte borde man väl förvänta sig något mindre av PS Vita? Jag tror att det här var det första FPS-spelet och blir ett av de sista (om inte DET sista) FPS-spelen till PS Vita som får ett plus för spakarna.

Att spelet i övrigt inte riktigt tycks matcha Resistance 3 (enligt dig, jag har ju inte spelat) ska man nog inte skylla på PS Vita. Tror det har att göra med att portabla spel generellt får en lägre budget och mindre erfarna team som utvecklar, även om prestandan vid vissa tillfällen har nosat på stationära konsoler. De tillfällena är nu, och under det korta tidsfönstret mellan PSP och Xbox 360 när PSP nästan matchade PS2 (sen var det ett litet steg till upp till Xbox). Och kanske perioden mellan Game Boys intåg och 16-bitarnas entré. Fast Mega Drive kom väl redan 1988 i Japan och Game Boyen 1989...Så kanske inte ändå. Däremot är ju Game Boy i hasorna på NES och Master System, bortsett från färgen. Fyra nyanser av gulgrönt är ingen dröm, det vet vi som var med och spelade innan både Game Boy Pocket och Color.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Banjo:

Men visst, Fredrik Eriksson. Förstår var plusset kommer ifrån. Nyhetens behag, det första FPS på en portabel konsol som fungerar på riktigt, bla bla, och så vidare. Och det är klart att det är ett stort steg framåt för FPS i portablet format. Ett jättekliv till och med. Inget snack om den saken. Men inte borde man väl förvänta sig något mindre av PS Vita? Jag tror att det här var det första FPS-spelet och blir ett av de sista (om inte DET sista) FPS-spelen till PS Vita som får ett plus för spakarna.

Men så är det, ett jättekliv framåt är självklart ett plus. Vore bara konstigt om jag ignorerade ett sånt faktum. Nu återstår det att se om utvecklarna också kan skapa bärbara fps som gör stora avtryck. DET blir det riktiga eldprovet.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Jag har läst flera recensioner som hyllat detta spel, enda egentligen negativa jag läst om det är att på vissa ställen av spelet är det lite ruffigt grafiskt. Jag gick o bokade det direkt igår efter att ha läst massa om det, hämtar det direkt efter jobbet och det blir perfekt när jag ska resa 14 timmar i bil på torsdag.

Är lite besviken att ni inte ens tar upp multiplayern, som ska vara bättre än PS3 Resistances multiplayer enligt många. Så jag tar denna recension med en nypa salt som allt annat på fz nu för tiden!

Medlem

Varenda spel av Resistance har man sagt "vapnen är ju så coola men allt annat är mediokert". Ni verkar ju inte riktigt förstå. Om det står "Resistance" eller "Killzone" på titeln så spelar det ingen roll, för då är det kärlek och automatiskt ett bra spel.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Varför ser det ut som om grafiken har gått tillbaka 6 år?

Inget ont mot er som tycker om den här spelserien, men det ser riktigt "knackigt" ut, bara det att de släpper bilder där man ser uppenbara grafiska errors är ett tecken på att de inte kollar över små detaljer utan bara försöker slå på stort med de klassika massiva monstren. Återigen så använder de FPS-genren på fel sätt och istället för det den var gjord till så är det ännu ett krigsspel för begränsade consoler. Begränsad rörelseförmåga, begränsad grafikmotor, begränsad databas och överpris. Varför är jag inte förvånad?

0% känsla som vanligt.

Medlem

Folk är tydligen inte så kräsna längre och slänger sina betyg höger och vänster. Inte lätt när det bara kommer ut mediokra spel hela tiden iof, så jag klandrar er inte.

1
Skriv svar