Metro: Last Light

Robot
Metro: Last Light

Väntan har varit lång, den senaste förseningen sved för fansen men nästa vår är det äntligen dags att återvända till söndertrasade Moskvas becksvarta apokalyps. FZ rapporterar från mörkret i öst.

#metro-2033, #thq, #metro-last-light, #4a-games


Medlem
Metro: Last Light

Game of the Year 2013! Väntar med spänning.

Ej läst ännu men ska nog bli av snart

Medlem

ett givet köp, punkt.

Medlem

"hitta bästa pris på Metro: 2033 (PC spel)
*inWarehouse - 399 kr
*Komplett.se 399 kr
*spel och sånt 449 kr

vilken ironi, då detta var på rea på steam i förra veckan för 22kr(!)
och folk gnäller? Vill se EA langa en sådan rea..

ont: Metro: 2033 var mycket bra, härlig atmosfär och rätt skön gameplay, samt intressant story. Kommer mycket troligen att skaffa uppföljaren

Medlem

Den första boken är så fantastiskt bra! Det är lite tråkigt att min dator inte klarar av att hantera 2033 =(

Medlem

Ja jäklar vad snyggt. Hoppas det är lika atmosfäriskt som ettan!

Medlem

Ett av spelen jag verkligen längtar till. Tyckte om Metro 2033 sjukt mycket, synd att STALKER 2 lades ner bara.

Jag har hört att det ska bli någon form av multiplayer i Last Light dock, nån som vet nått om det?

Medlem

Första boken är grymt mysig, andra boken märkte jag igår att den kommit ut på svenska, så blir att beställa :<

Gillade första spelet faktiskt, även med alla buggarna etc, det hade något många andra spel saknar, atmosfär och charm.


signatur

Nämen!

Medlem

Recension?? Blev visst något fel där tror jag.

Medlem
Medlem

Atmosfären och detaljrikedomen i 2033 var verkligen grym, hoppas gameplayet är roligare i Last Light.

Medlem

Är det den nya praktikanten som har klantat till det lite?

Medlem
Skrivet av raefzm88:

"hitta bästa pris på Metro: 2033 (PC spel)
*inWarehouse - 399 kr
*Komplett.se 399 kr
*spel och sånt 449 kr

vilken ironi, då detta var på rea på steam i förra veckan för 22kr(!)
och folk gnäller? Vill se EA langa en sådan rea..

ont: Metro: 2033 var mycket bra, härlig atmosfär och rätt skön gameplay, samt intressant story. Kommer mycket troligen att skaffa uppföljaren

Nu har du blandat ihop metro: last light och metro 2033

Metro 2033 (The last refuge):
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=252868

Metro: Last light:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=901279

Medlem

Helt klart den bästa recensenten här på FZ:a. Måste säga att du är den enda som lyckas skapa en sammanhängande recension och samtidigt ge små inflik om vad du själv tycker och känner.

Tycker dem andra på redaktionen kan ta efter!

Medlem

Det här är väl en förhandstitt och inte en recension??

Medlem
Skrivet av Jozo:

Den första boken är så fantastiskt bra! Det är lite tråkigt att min dator inte klarar av att hantera 2033 =(

Läste boken innan jag spelade spelet. Må säga att jag blev lite besviken när spelet inte var som jag hade tänkt mig att det skulle vara. Storyn i spelet skiljer ganska mycket ifrån boken, även om den går ut på samma sak. Den liknar men är annorlunda. Men jag har inte spelat klart spelet ännu så jag får väl se hur det är längre fram i spelet


signatur

Baaaoow Chicka Baoo Waaaoow

Medlem

Hoowee, would ya look at that!?

Ok, har läst detta nu och det verkar fan vara ett "Day1"

Medlem
Skrivet av beta:
Skrivet av raefzm88:

"hitta bästa pris på Metro: 2033 (PC spel)
*inWarehouse - 399 kr
*Komplett.se 399 kr
*spel och sånt 449 kr

vilken ironi, då detta var på rea på steam i förra veckan för 22kr(!)
och folk gnäller? Vill se EA langa en sådan rea..

ont: Metro: 2033 var mycket bra, härlig atmosfär och rätt skön gameplay, samt intressant story. Kommer mycket troligen att skaffa uppföljaren

Nu har du blandat ihop metro: last light och metro 2033

Metro 2033 (The last refuge):
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=252868

Metro: Last light:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=901279

Ah då förstår jag, tyckte det lät löjligt dyrt. Dock står det Metro 2033: Last Light, vilket är helt fel då det endast heter Metro: Last Light. Blev lite förvirrande där.

Medlem
Skrivet av mAwArm:

Är det den nya praktikanten som har klantat till det lite?

Libel and slander. Jag är oskyldig!!

Medlem

Nej nej nej ni har fel

metro 2033 det sista ljuset bygger på boken med samma namn den kom till genom en tävling som finns på hemsidan där Läsare kunde skriva egna böcker.

http://metro2033.wikia.com/wiki/Metro_Universe_Book_Series

Medlem

Så jävla vackert.

Medlem

Jag hoppas verkligen inte att minigunnen finns i spelet, känns lite konstigt med tanke på hur spelet och boken portrerar kulor

KoP
Medlem

Skippar dom alla monster kan jag tänka mig att köpa uppföljaren. Ledsnade tyvärr på 1:an pga dem. Hade hellre sett att man bara hade kämpat emot människor. Känns imo som det hade givit spelet en bättre känsla istället för att blanda in övernaturliga saker (kanske inte helt troget boken, men ändå..) :/

Medlem

Mycket snyggt! Min första tanke var Romantically Apocalyptic: The Game.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av Typhor:

ett givet köp, punkt.

Ketchup.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Struggle:

Första boken är grymt mysig, andra boken märkte jag igår att den kommit ut på svenska, så blir att beställa :&lt;

Gillade första spelet faktiskt, även med alla buggarna etc, det hade något många andra spel saknar, atmosfär och charm.

en bra sak är att detta spelet inte kommer följa storyn i någon av böckerna utan det är en ny skriven!

Medlem
Skrivet av krythorian:
Skrivet av Struggle:

Första boken är grymt mysig, andra boken märkte jag igår att den kommit ut på svenska, så blir att beställa :&lt;

Gillade första spelet faktiskt, även med alla buggarna etc, det hade något många andra spel saknar, atmosfär och charm.

en bra sak är att detta spelet inte kommer följa storyn i någon av böckerna utan det är en ny skriven!

Nja, sanning med modifikation, den följer storyn såvitt som jag förstått av fan skrivna The Light.


signatur

Nämen!

Medlem

endast singleplayer.

1
Skriv svar