Massiva luftstrider från Planetside 2

Robot
Massiva luftstrider från Planetside 2

Gillar du flyg som spränger markfordon i bitar? Ser du fram emot Sonys free-to-play-pangare Planetside 2? Se hit!

#sony, #planetside-2


Medlem
Massiva luftstrider från Planetside 2

väldigt paddanse musik till xD känns dock som att man kommer ha en hel del lag i det här spelet om max antal krigar runt, episkt stora slag men laggigt


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

PS2 verka ballt som fan


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Spelade aldrig Planetside 1 (något jag säkert komma få ångra), men PS2 verkar super-intressant. Känns lite som en 3-faktions MMO variant på BF2142. Relativt "normala" moderna vapen, med en futuristisk "twist" på det hela.

Ser fram emot att testa spelet när möjligheten ges.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

det verkar vara väldigt roligt

Medlem

darkthunder, PS2 kommer ha väldigt lite att jämföra med PS1 i form av spelstil, då de lagt till hitboxes och andra saker som gör PS2 mer modern FPS.

Hoppas bara de jobbat hårt på nätkoden. I första spelet va det lätt att lagga runt o dra iväg ett gäng skott, sen släppte allt o fienden dog. Client Side Hit Detection var inte populärt. Men tror dock de har förbättrat det en hel del i tvåan.

Ettan hade sina stunder med stora episka fighter, men tror tvåan blir en klar vinnare då det kommer bli mycket mer taktiskt och inge fler solo-warriors

Tack o lov har de sagt att de stora härliga robotarna från ettan inte kommer i tvåan! Mer hat än kärlek till dem.

Medlem

Kan nog bli riktigt skoj det här :).

Medlem

Coolt.
Första jag tänkte på när jag såg luft fordonen flyga va. "Fyfan vad mycket bättre fysik det är på flygplanen jämfört med BF3".


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Skrivet av NookiE-afk:

Tack o lov har de sagt att de stora härliga robotarna från ettan inte kommer i tvåan! Mer hat än kärlek till dem.

Brukade jaga bort dom med raket fyrhjulingarna, var aldrig något större besvär vad jag mins. Om nånting var trubbel så var det väll ändå en fullastad galaxy-gunship.

För övrigt tyckte jag det var lite tråkigt med att dom bombade stillastående fordon som inte ens verkade bemannade.

Medlem

Det jag sett av detta spel verkar riktigt coolt. Det jag undrar över är hur det blir med lagg med många spelare.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Epic!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Ååååååh, jag spelade som flygplanspilot i PS1, det var så jävla kul, verkar lika roligt i detta måste jag säga.

Medlem

Kan rekommendera TB's youtube-kanal för mer footage plus lite kommentarer från spelaren själv.

http://www.youtube.com/watch?v=ptGe-UplC34&feature=g-all-u ett exempel på hans footage.

Medlem
Skrivet av wrajjt:

Kan rekommendera TB's youtube-kanal för mer footage plus lite kommentarer från spelaren själv.

http://www.youtube.com/watch?v=ptGe-UplC34&feature=g-all-u ett exempel på hans footage.

TB är kanon


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Tror inte lag kommer att vara något större problem, Sony har inte direkt nån brist på serverkapacitet och vi spelare har betydligt fetare linor nu än 2003.
Hade inte jättemycket lag i föregångaren och man ska väl tänka på att Sony då var nybörjare och många spelare fortfarande satt på 56k-modem, typ.

Det bästa jag minns med PS1 var att droppa ner på en bas med en squad från en galaxy och smyga runt och säkra den i väntan på fiendens försvarsreaktion medan ens egna armé laddade upp med tanks, artilleri och flyg inför det annalkande slaget.
När det klickade var det oslagbart kul och striderna kunde hålla på i evigheter.

Medlem

"Sony entertainment..." Då blir det inget pc eller?

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

"Sony entertainment..." Då blir det inget pc eller?

trolololo

Medlem
Skrivet av burkmopp:
Skrivet av NookiE-afk:

Tack o lov har de sagt att de stora härliga robotarna från ettan inte kommer i tvåan! Mer hat än kärlek till dem.

Brukade jaga bort dom med raket fyrhjulingarna, var aldrig något större besvär vad jag mins. Om nånting var trubbel så var det väll ändå en fullastad galaxy-gunship.

För övrigt tyckte jag det var lite tråkigt med att dom bombade stillastående fordon som inte ens verkade bemannade.

Njaaaa... en GG (galaxy gunship) var också hanterbar om du hade några anti-air flyg i luften. För övrigt så ser vi en GG i videon frääänt!

Det som fortfarande enligt mig var jobbigt var att en faction hade målsökande robotar. De bara gömde sig bakom en mur och sköt upp, sökte sig till såväl infanteri som fordon, easy peasy och väldigt hatat

Medlem

Detta blir min fritid den dag det släpps.

PS1 är fortfarande ett av de bästa spel jag spelat och det MMO som fångat mig bäst.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Äntligen ett fps i stil som gamla battlefield 1942 blandat med mmo så striderna fortsätter i flera dagar eller veckor i olika miljöer. Hoppas fz kan ta reda på mer information om Planetside 2 för så jävla trött på dagens battlefield och cod liknade spel.


signatur

Visa lite respekt swordfish. Tråd rensad.

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

"Sony entertainment..." Då blir det inget pc eller?

Klart det blir PC

Medlem

PS1 var ett fantastiskt spel för sin tid trots sina brister, kan de fånga den episka känslan av att vara en del i ett stort krig och samtidigt ha kul skjutmekanik kommer detta bli riktigt bra

Medlem

Så sjukt glad över detta spel, om något spel någonsin kan få mig att spela ett MMO igen så är det detta

Om ni vill ha lite mer info har TB lite pre alpha gameplay videos:

http://www.youtube.com/user/TotalHalibut/videos

Medlem

PlanetSide 2 verkar sjukt lovande. Detta är ett av mina mest efterlängtade spel just nu.

Tycker personligen att det som visats upp än så länge ser riktigt bra ut med tanke på att det fortfarande är i alpha-stadiet.

Den stora frågan IMO, blir hur det flyter. Har man varit med ett tag så är det lätt att blie skeptisk när utvecklare skryter om "massiva slagfält" och "hundratals spelare mot varandra" och så vidare.

Måste erkänna att lagg är min största farhåga i nuläget (i synnerhet som det ju är en FPS), men om SOE lyckas göra detta spelbart med så många units mot varandra samtidigt så kan det ju bli hur kul som helst.

Håller tummarna...

SE

1
Skriv svar