Diablo III-hacket: "ett fåtal drabbade"

Medlem

Glad man väntar tills spelet äntligen kan kallas "when it's done", dvs efter 14 patcher och 3 expansioner

Medlem

@Barkbiten; Det är ju faktiskt så att tybalt endast gav respons på det andra skrev. Det är exakt det man gör på ett forum, och kan man inte tåla det ska man heller inte posta på ett forum.

@uberpwnage2.0; Samma gäller väl här. Självklart så får man tåla respons om man skriver på ett forum, och dessutom gör de uttalanden som du gjorde. Tar man ståndpunkt i något ska man kunna backa upp det och sen hantera den respons man får på det.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Jag använde Mobile Authenticator till en början, men när det blev problem med inloggning (mest Error 37) så tog jag bort det då det bara var drygt. Det lär väl bli att man skaffar appen igen nån gång, men jag känner mig relativt trygg med mitt lösenord, som jag dessutom bara använder på Battle.net.

Medlem

Jag blev drabbad.... Nån dåre tog mitt guld och allt mitt gear förutom mitt 1-hand.... Dum som jag var så hade jag inte lagt till nån authenticator vilket jag nu har gjort! Blizzard var jävligt snabba o gjorde en roll-back så jag fick tillbaka allt så jag ska väl inte gnälla egentligen!

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

massa text.

Oj! Hoppas du har sovit bra inatt och kunnat nyktra till.

Medlem
Skrivet av Alko:

Jag blev drabbad.... Nån dåre tog mitt guld och allt mitt gear förutom mitt 1-hand.... Dum som jag var så hade jag inte lagt till nån authenticator vilket jag nu har gjort! Blizzard var jävligt snabba o gjorde en roll-back så jag fick tillbaka allt så jag ska väl inte gnälla egentligen!

Ajdå! Så någon knäckte ditt lösenord? Eller?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Jag blev också drabbad, loggade in igår morse och hela main karaktären var tömd, stashen med. Hade två nya personer i min Friendslist som blivit addade (båda med asiatiskt låtande namn). Har ingen aning om hur dom fick tag på mitt lösen, som tur är gick det snabbt för blizzard att återställa mitt konto till en tidigare punkt (förlorade ca 12 timmars speltid). Nu använder jag authenticator till mobilen..

Medlem

Alla bör använda Authenticator. Lösenord är lätta att knäcka, den som inte vet det.. Ja jag vet inte vad jag ska säga om det utan att använda fula ord


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Att vara mer eller mindre tvungen till att använda en authenticator känns ju som ett steg bakåt =/ Det borde inte vara så svårt att hålla lösenord säkra så länge man kan hålla användar-listan borta från elakingarna.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Jag har en Authenticator och loggade in igår och möttes av fyra länsade gubbar.
Det finns fler som har en Authenticator men ändå blivit av med alla grejer. Det finns inte en chans att jag spelar mer innan den här skiten är fixad.

Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av Alko:

Jag blev drabbad.... Nån dåre tog mitt guld och allt mitt gear förutom mitt 1-hand.... Dum som jag var så hade jag inte lagt till nån authenticator vilket jag nu har gjort! Blizzard var jävligt snabba o gjorde en roll-back så jag fick tillbaka allt så jag ska väl inte gnälla egentligen!

Ajdå! Så någon knäckte ditt lösenord? Eller?

Nej, det är tydligen nån exploit som bizzard missat... dom ska ha ordnat till exploiten enligt forum + telefonsamtal med deras support.... men jag la till authenticator iaf, lika bra att vara så säker som möjligt... men tydligen så ska exploiten gjort så hackarna gick runt även authenticator... men som sagt så ska dom ha löst det...

Medlem

blev hackad, det är glitch i säkerhetssystemet för Blizzard verkar det som!


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Finns inga bevis på att D3-konton kapats på andra vis än de traditionella visen.
Egentligen lite oschysst att kalla det för "Diablo III-hacket" när det inte rör sig om ett hack. Det finns många saker att kritisera Blizzard för som de misslyckats med under releasen, men "hackade konton" är inte en av de sakerna.

Medlem
Skrivet av redgreenblue:

Finns inga bevis på att D3-konton kapats på andra vis än de traditionella visen.

Sant, men jag har heller inte sett bevis för motsatsen heller, än så länge. Om man nu inte räknar Blizzards bestämda "nej, det har inte hänt" som bevis då, förstås.

Såg i en intervju med nån tekniker från Blizzard där han påstod att ingen med authenticator har blivit av med grejjer, alla som har blivit av med grejjer "har varit nerlusade med malware" och att dereas 365/7 dygnet runt support är snabba med att återställa konton.

Hitills har jag bara sett bevis för det sistnämnda men kan ju hoppas att resten stämmer med. Vidare påstod han att alla som säger att de haft en authenticator inkopplad och fått kontot länsat antingen har fel sort eller att det är konton från guldfarmare som vill få folk att tro att authenticators är värdelösa, fast de inte är det. Om folk tror authenticators är skräp så kanske färre skaffar en och bovarna kan fortsätta dammsuga konton.

Vad som stämmer eller inte får väl tiden utvisa.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

spelade public för några dagar sedan, nu är min gubbe helt länsad på allting.. kul jävla spel jävla idioter jag är så inåt helvetes jävla förbannad.....

ni som skriver att de inte går genom public games har fel då jag aldrig någonsin har blivit hackad förut och ännu mindre sagt mitt lösenord till någon, är jävligt noga med sånt. särskilt på tjänster jag har betalat dyra pengar för. hoppas fan de tar sig i kragen och rättar till det här pinsamma problemet. fan trodde bättre om Blizzard och deras online-games rutin, men fan fick man för det

Medlem

Och såklart har ingen som blivit hackad här hittat någon trojan/keylogger? Vet bara att när mitt WoW-konto blev kapat för si sådär 2 år sedan så tog det nog drygt 5-6 antivirus/malware-program för att hitta min lilla trojan som smugit sig in på datorn på ett för mig okänt sätt. Vanliga antivirusprogram var helt värdelösa på att hitta den faktiskt. Tyckte jag var säker med surfandet med NoScript-addon etc, men icke. Även om det kan vara nån glitch i D3 så tycker jag man borde göra sig säker att man inte har nån trojan liggandes i systemet.

Medlem
Skrivet av hephalonia:

Och såklart har ingen som blivit hackad här hittat någon trojan/keylogger? Vet bara att när mitt WoW-konto blev kapat för si sådär 2 år sedan så tog det nog drygt 5-6 antivirus/malware-program för att hitta min lilla trojan som smugit sig in på datorn på ett för mig okänt sätt. Vanliga antivirusprogram var helt värdelösa på att hitta den faktiskt. Tyckte jag var säker med surfandet med NoScript-addon etc, men icke. Även om det kan vara nån glitch i D3 så tycker jag man borde göra sig säker att man inte har nån trojan liggandes i systemet.

Om vanliga antivirusprogram inte funkar har du några andra specialare att rekommendera ?


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

^ Malwarebytes Anti-Malware gjorde mest nytta i mitt fall men det kan nog vara olika. Spybot Search & Destroy tror jag ska funka bra också. Finns även Hijackthis men tror nästan man måste ha lite forumhjälp för att analysera det, så bara för dom riktigt besvärliga fallen.

Inaktiv
Skrivet av Quelor:
Skrivet av RobbazSweC:

Ser ut som att hackarna bara behöver vara på ditt game för att kunna "ta över ditt account" och länsa det på saker. Troligtvist är ditt lösenord aldrig i fara överhuvudtaget. Då till och med människor med authenticator verkar vara utsatta. Troligtvist har det tagit sig runt hela jävla autentiseringsprocessen i så fall är Blizzard FUCKED.

Adda inga vänner.
Spela in på öppna spel.
Öppna inte ditt eget spel.

Här har vi lite folk i action.
http://www.youtube.com/watch?v=8iQoOMJ9n8k

Vad är det du inte förstår i artikeln?
Inga rapporterade fall har skett från folk med authenticator.
Inga fall av hacks, bara vanligt hederligt fishing etc.
Denna youtube link säger ingenting. Han inspectar spelare som un-equippar sin gear? So what

Det har hänt fall med autenthicator. Mig själv t,ex. Blizzard har en fet jävla läcka dem vill dölja

Medlem
Skrivet av bleak:
Skrivet av Quelor:
Skrivet av RobbazSweC:

Ser ut som att hackarna bara behöver vara på ditt game för att kunna "ta över ditt account" och länsa det på saker. Troligtvist är ditt lösenord aldrig i fara överhuvudtaget. Då till och med människor med authenticator verkar vara utsatta. Troligtvist har det tagit sig runt hela jävla autentiseringsprocessen i så fall är Blizzard FUCKED.

Adda inga vänner.
Spela in på öppna spel.
Öppna inte ditt eget spel.

Här har vi lite folk i action.
http://www.youtube.com/watch?v=8iQoOMJ9n8k

Vad är det du inte förstår i artikeln?
Inga rapporterade fall har skett från folk med authenticator.
Inga fall av hacks, bara vanligt hederligt fishing etc.
Denna youtube link säger ingenting. Han inspectar spelare som un-equippar sin gear? So what

Det har hänt fall med autenthicator. Mig själv t,ex. Blizzard har en fet jävla läcka dem vill dölja

haha jag tror seriöst det också, tror BLizzard har nog förstått detta också. Min gubbe blev ju som sagt kapad också, men fick tillbaka den snabbt av support! Eller ja, sakerna för de ändrade ju inte lösenord eller något sånt.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av Parzec:
Skrivet av redgreenblue:

Finns inga bevis på att D3-konton kapats på andra vis än de traditionella visen.

Sant, men jag har heller inte sett bevis för motsatsen heller, än så länge. Om man nu inte räknar Blizzards bestämda "nej, det har inte hänt" som bevis då, förstås.

Hur kan alla vara så säkra på sin sak att det absolut måste vara ett hack när det inte ens finns några bevis för det? Väldigt oprofessionellt av FZ och andra spelsajter att bara fantisera ihop nyheter. Det är väl ändå mest rimligt att de D3-konton som blivit länsade har blivit det med precis samma metoder som konton brukar länsas i vanliga fall? Keyloggers, hackade fansites där email och lösen är samma som i D3, nätfiske. Att attackera blizzards servrar är ett lite större projekt.

Jag vet lika lite som FZ i det här fallet. Men FZ och vissa forumiter påstår sig veta mer än vad de egentligen gör. Mest tråkigt är det för Blizzard som får leva med dåligt rykte som inte grundas i något annat än folks fantasier. Kul att lansera RMAH när massvis av spelare tror att Blizzard blivit hackat, liksom.

Medlem
Skrivet av redgreenblue:
Skrivet av Parzec:
Skrivet av redgreenblue:

Finns inga bevis på att D3-konton kapats på andra vis än de traditionella visen.

Sant, men jag har heller inte sett bevis för motsatsen heller, än så länge. Om man nu inte räknar Blizzards bestämda "nej, det har inte hänt" som bevis då, förstås.

Hur kan alla vara så säkra på sin sak att det absolut måste vara ett hack när det inte ens finns några bevis för det? Väldigt oprofessionellt av FZ och andra spelsajter att bara fantisera ihop nyheter. Det är väl ändå mest rimligt att de D3-konton som blivit länsade har blivit det med precis samma metoder som konton brukar länsas i vanliga fall? Keyloggers, hackade fansites där email och lösen är samma som i D3, nätfiske. Att attackera blizzards servrar är ett lite större projekt.

Jag vet lika lite som FZ i det här fallet. Men FZ och vissa forumiter påstår sig veta mer än vad de egentligen gör. Mest tråkigt är det för Blizzard som får leva med dåligt rykte som inte grundas i något annat än folks fantasier. Kul att lansera RMAH när massvis av spelare tror att Blizzard blivit hackat, liksom.

idiotiskt av dig att yttra dig om något du tydligen inte läst på om. Ingen av de som har blivit hackade har ju fått sitt lösenord ändrat eller något sånt, bara blivit av med sitt gear. och det efter att man har spelat public? men sitt fan inte och idiot-förklara oss som har råkat ut för det här pinsamma misstaget, blizzard har gjort bort sig stort och det är ännu mer beklämmande att de inte står för sitt misstag och erkänner.

Medlem
Skrivet av redgreenblue:

Hur kan alla vara så säkra på sin sak att det absolut måste vara ett hack när det inte ens finns några bevis för det? Väldigt oprofessionellt av FZ och andra spelsajter att bara fantisera ihop nyheter. Det är väl ändå mest rimligt att de D3-konton som blivit länsade har blivit det med precis samma metoder som konton brukar länsas i vanliga fall? Keyloggers, hackade fansites där email och lösen är samma som i D3, nätfiske. Att attackera blizzards servrar är ett lite större projekt.

Jag vet lika lite som FZ i det här fallet. Men FZ och vissa forumiter påstår sig veta mer än vad de egentligen gör. Mest tråkigt är det för Blizzard som får leva med dåligt rykte som inte grundas i något annat än folks fantasier. Kul att lansera RMAH när massvis av spelare tror att Blizzard blivit hackat, liksom.

Jag är inte ett dugg säker på någonting och har inte påstått det heller. Det jag vill få fram är att det finns de som påstår sig blivit hackade, inte bara här på FZ, och så finns det Blizzard som säger att det inte är hack utan vanlig lösenords-norpning med hjälp av trojaner etc. . Jag vet inte vad jag ska tro men vill heller inte att om det nu är något som är galet att det bara tystas ner och sopas under mattan. Som jag skrev anser Blizzard att de som nu har haft authenticator har haft fel sort, det finns tydligen två, men bara den ena gör kontot säkrare. Hur många av de som påstår sig ha haft en authenticator (och nu inte bara ljuger som en del gjort) är det som har haft fel sort, om någon ?

Att bara dra varenda en som säger sig ha haft en authenticator och ändå blivit av med sina grejjer över en kam och tycka att det bara är fantasier utan att själv ha väldigt god kunskap om situationen är väl ändå att ta i ? Jag antar att hacket mot PSN och Steam också bara var fantasier ?

Att de väntar med att lansera RMAH tycker jag vore konstigt om de nu hade full koll på läget. Kan ju vara så att de bara väntar på att härjet ska lugna ner sig, förstås. Deras rykte i stort är nog inte skadat nämnvärt så det är nog inte anledningen i alla fall.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av hankis:

idiotiskt av dig att yttra dig om något du tydligen inte läst på om.

Onödig kommentar. Tillförde inget.

Skrivet av hankis:

Ingen av de som har blivit hackade har ju fått sitt lösenord ändrat eller något sånt, bara blivit av med sitt gear. och det efter att man har spelat public?

Vad spelar det för roll? Att göra kopplingen "spelat public - blivit kapad" är ju löjligt. De allra flesta har väl spelat public? Ungefär som att säga att alla som fått sina konton kapade någon gång varit inne på options i spelet? Sedan förstår jag inte varför det skulle vara mer troligt att det var ett hack bara för att elakingar har tagit gear? De fattar väl helt enkelt att om de snor ett konto och byter lösen kan den riktige ägaren ändå begära tillbaka det via en support ticket? Det är ju gearen och pengarna som är värdefullt eftersom det är enkelt att komma undan med det.

Skrivet av hankis:

men sitt fan inte och idiot-förklara oss som har råkat ut för det här pinsamma misstaget, blizzard har gjort bort sig stort och det är ännu mer beklämmande att de inte står för sitt misstag och erkänner.

Jag idiotförklarar inte någon. Jag idiotförklarar bara användandet av känsloargument och hittepå. Jag vill se bevis att konton blivit kapade på icke-traditionella vis innan jag blir övertygad.

Medlem
Skrivet av Parzec:

Jag antar att hacket mot PSN och Steam också bara var fantasier ?

Man kan inte resonera på det sättet. I fallet PSN och Steam fanns det bevis för hacket. I Blizzard-fallet finns ännu inga bevis. Det är skillnaden.

Testpilot
Skrivet av bleak:
Skrivet av Quelor:

Vad är det du inte förstår i artikeln?
Inga rapporterade fall har skett från folk med authenticator.
Inga fall av hacks, bara vanligt hederligt fishing etc.
Denna youtube link säger ingenting. Han inspectar spelare som un-equippar sin gear? So what

Det har hänt fall med autenthicator. Mig själv t,ex. Blizzard har en fet jävla läcka dem vill dölja

SMS Alerts är inte en authenticator
Man in the middle attacks är inte blizzards fel.

Medlem
Skrivet av redgreenblue:

Man kan inte resonera på det sättet. I fallet PSN och Steam fanns det bevis för hacket. I Blizzard-fallet finns ännu inga bevis. Det är skillnaden.

Det är ju det som är problemet. Ingen sida har bevis just nu. Det är därför det är märkligt att automatiskt sälla sig till en sida innan allt kommit fram. Det fanns ju de som försvarade Steam och PSN frenetiskt ända fram till att företagen bakom dem gick ut med uttalanden om att de blivit hackade. Att hålla tyst bara för att det inte finns bevis fungerar heller inte riktigt. Det kan ju vara så att de blivit hackade eller att de har fel authenticator och har fullt med trojaner så de blev av med lösenordet på det sättet. Alla vet säkert inte hur man kan skilja på de två och säger således att de blivit hackade.

Själv vet jag inte vart det lutar för tillfället. Jag hoppas Blizzard inte blivit hackade och att det bara är de gamla hederliga trojanerna/whatever som härjar. Men tills det kommer fram lite mer info om ifall de som har blivit av med grejjerna har haft rätt authenticator och dylikt så tänker jag inte lägga skulden på någon.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

kan någon vänlig själ säga till mig hur de gick till väga för att komma i kontakt med någon på Blizzard som hjälpt de att återställa ens karaktär till en tidpunkt innan man blev hackad och virtuellt våldtagen?

är det den här "ticket support" grejen som gäller? för där får jag inte mycket till svar.

Medlem
Skrivet av hankis:

kan någon vänlig själ säga till mig hur de gick till väga för att komma i kontakt med någon på Blizzard som hjälpt de att återställa ens karaktär till en tidpunkt innan man blev hackad och virtuellt våldtagen?

är det den här "ticket support" grejen som gäller? för där får jag inte mycket till svar.

http://eu.battle.net/en/security/help

Medlem

Inte konstigt att Blizzard säger att det inte är många som rapporterat ett konto hackat.

När man gör det så "rollar" dom tillbaka ditt konto till dagen innan hacken genomfördes.
Med tanke på hur lång tid det tar för Blizzard att ens godkänna en sådan sak så har man ju redan lirat så pass mycket att man inte VILL att dom ska genomföra det.

Det går alltså inte att bara få tillbaka det man blivit av med.

Därför rapporterade t.ex. inte jag att mitt konto blivit hackat (vilket det blivit).

123
Skriv svar