Razer BlackWidow vs QPAD MK-50

Medlem
Razer BlackWidow vs QPAD MK-50

Sitter nu i total rådvillighet. Har tittat på Razer BlackWidow och QPAD MK-50, och försökt bestämma mig för vilken jag föredrar, men har inte kommit fram till vilken som är "bäst". Söker därför lite tankar härifrån.

BlackWidow har macro-knappar, vilket jag använder, men saknar handledsstöd, vilket jag också använder.. på MK-50 är det tvärt om.

MK-50 har Cerry MX Red, medans BlackWidow har Cherry MX Blue. Hur mycket réel skillnad är det?

Någon som kan ge lite pointers på vilken som är bäst? Eller om det finns en annan spelare i samma prisklass som är bra? Det är mest spel, både i FPS och RTS, men även en hel del skrivning som gäller för mig.

Razer BlackWidow: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=717323
QPAD MK-50: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=1035097


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av r3lev4nt:

Sitter nu i total rådvillighet. Har tittat på Razer BlackWidow och QPAD MK-50, och försökt bestämma mig för vilken jag föredrar, men har inte kommit fram till vilken som är "bäst". Söker därför lite tankar härifrån.

BlackWidow har macro-knappar, vilket jag använder, men saknar handledsstöd, vilket jag också använder.. på MK-50 är det tvärt om.

MK-50 har Cerry MX Red, medans BlackWidow har Cherry MX Blue. Hur mycket réel skillnad är det?

Någon som kan ge lite pointers på vilken som är bäst? Eller om det finns en annan spelare i samma prisklass som är bra? Det är mest spel, både i FPS och RTS, men även en hel del skrivning som gäller för mig.

Razer BlackWidow: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=717323
QPAD MK-50: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=1035097

Same shit eller något liknande Ta den du tycker är skönast. Finns egentligen inget som är "bäst" inom tangentbord? Många spelar mycket bättre på ett som kostar 100 kr än 1300kr Jag sitter själv på ett Logitech G19 och är hyfsad nöjd. När jag köpte skitet så kostade det närmare 2000 kr och det ända som är negativt med tangentbordet var väl att det var så dyrt..


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Nej precis det är väl mycket upp till var och en.. Tänkte mest om det finns några barnsjukdomar hos endera eller liknande.

Just nu lutar det dock mot MK-50 då den har handleds-stöd. Macroknapparna kan jag säkert överleva utan.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Jag tror du ska satsa på Qpaden.. Här har du en kommentar på razers:

Säkert ett jättebra tangentbord för vissa, men passade inte mig alls. Pga av de extra macroknapparna hamnar jag konstant fel på tangenbordet. Sedan hade de inte heller behövt göra bokstäver och tecken på tangenbordet otydligare. Mekaniska ljudet från knapparna är också störande tycker jag. Blir att använda ett annat tangentbord för mig.

Go for the Qpad!


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Såg den, men ingen av den kritiken applicerar egentligen för mig. Jag har macro-knappar idag, och tittar aldrig på tangentbordet när jag skriver ändå.

Men QPAD'en är vad det blir.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Blue låter som fan, Röda switchar är skönast att spela på imo.

Har du råd så kör på ett qpad mk-85.
Har du inte råd skulle jag ta mk-50. Har ett själv


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

har ett blackwindow och det är skit kör på det anndra !!

Medlem

Ska du övertyga någon lär du förklara lite bättre än så.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

man slår alltid ner ms och my knappen när jag försöker trycka ner ctrl eller shift , tangentbordet är väldigt plastigt (de är ju av plast men det ser extra plasigt ut och fullt ser inte ut som på bilderna. De va 850 spänn åt helvete

Medlem

Hm jag har också haft problem med att saker varit plastiga från Razer. Mitt headset pajade på under en månad, med vanligt gamer-användande.

Mitt Turtle Beach känns som om det kommer hålla för evigt.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av r3lev4nt:

Hm jag har också haft problem med att saker varit plastiga från Razer. Mitt headset pajade på under en månad, med vanligt gamer-användande.

Mitt Turtle Beach känns som om det kommer hålla för evigt.

mitt med slutade funka på ett öra, Razer Banshee StarCraft II model som hade blivit över på mammans jobb, fick bytta tillbaka till mina ace efter 2-3 veckor SURT va det

Medlem

Tror att hatet mot Razer är något överdrivet, visst saker kan gå sönder, men det gäller väl alla produkter. Jag har personligen haft problem med de 3 senaste mössen jag ägt från Logitech men tror inte att alla deras produkter är värdelösa bara för det.

Jag äger en rad saker från Razer, mus, musmatta, tangentbord och headset. Haft sakerna varierande länge, äldsta är 1 år ungefär och nyaste ungefär 6 månader, och inget har gått sönder eller uppfört sig problematiskt på något vis.

Men till ämnet. träffar man av m4 och m5 som albin skrev när man ska trycka på shift så är det snarare ett användarproblem då jag aldrig råkat ut för det, avståndet mellan de knapparna är mer än nog.

BlackWidow är inte plastigare än något annat tangentbord som faktiskt är gjort av plast, det väger dessutom en del och känns väldigt stadigt och solidt när man håller i det/använder det. Anledningen att många tycker det SER mer plastigt ut är för att det är blankt vilket de flesta tangentbord inte är, och därmed syns fingeravtryck väldigt bra (Det är en nackdel, inget snack om saken, men rent kosmetiskt enbart).

Tangentbordet låter en hel del, cherry MX blue switcharna är sådana och gillar man det inte så är det helt klart en dealbreaker. BlackWidow är väldigt bekvämt att skriva på, jag har ägt en hel del tangentbord genom åren och detta är helt klart min favorit, men det är ju väldigt personligt vad man gillar också. Jag gillar ljudet från tangenterna, och finner det inte störande över huvud taget.

Vill man komma undan ljudet då är det nog bäst att skaffa ett tangentbord med röda switchar istället då de är mycket tystare.

Skulle nog tro att du blir nöjdare med ett MK-50 då det verkar uppfylla mer av de kriterier du söker efter, macro-knapparna kan man definitivt leva utan, jag har inte funnit någon nytta av dem som är make or break så att säga.

Lycka till med ditt köp, kasta ut en tråd när du bestämt dig och berätta vad det vart och ifall du är nöjd vetja


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

Tackar för feedbacken!

Kan lägga upp en recension och lite omdömen när jag väl bestämt mig.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

1
Skriv svar