Reklam i PS3 spel?

Medlem
Reklam i PS3 spel?

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/spela/article14894636.a...

Personligen så säger jag att om det införs så är PS3 historia för mig. Inte en chans att jag ställer upp på att även i spelvärlden bli nerspydd med satans reklam.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Själv tar jag denna nyhet med en rejäl näve salt. För företag idag patenterar så mycket saker som aldrig ens ser dagens ljus. (Sen blåser ju även aftonbladet upp denna nyhet till mer än vad den egentligen är som alltid med aftonbladet)

Och skulle detta bli en verklighet så handlar det ju med all trolighet om free to play lösningar. Förresten så har väl Gamersgate nu precis startat med ett liknande koncept (VOID) om jag inte förståt det fel.

Men skulle det bli reklamavbrott i fullpris spel så skulle jag självklart bojkotta de företagen (Då jag inte ens klarar att kolla på reklam TV kanaler längre)

Skulle va som i Burnout Paradise då att reklamskyltarna i spelet hade riktad reklam beroende på vart man är, men det får ju absolut inte slöa ner spelet


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Det vi vet helt säkert är att Aftonbladet är en grupp människor som anstränger sig varje dag för att skriva saker som får folk att reagera och vilja läsa det dom skriver.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Paddington:

Det vi vet helt säkert är att Aftonbladet är en grupp människor som anstränger sig varje dag för att skriva saker som får folk att reagera och vilja läsa det dom skriver.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

1: Dem kan ju inte pausa ett MP spel?
2: spelar man ett SP spel så spela offline.
Problem solved.

Sen tror jag inte detta kommer hända endå, men men.


signatur

Rwa?

Medlem

Ganska lätt att få med reklam i spel, speciellt MP spel, tänk bara vilka möjligheter de har att lägga reklam i lobbyn mellan varje runda i tex Call Of Duty. Oj Oj oj vilka pengar där finns att tjäna. Vill du då inte ha reklamen i lobbyn ja då blir det till att betala SONY för att de ska ta bort all skit som surrar i ramarna på tvn.


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem
Skrivet av Banditen:

Ganska lätt att få med reklam i spel, speciellt MP spel, tänk bara vilka möjligheter de har att lägga reklam i lobbyn mellan varje runda i tex Call Of Duty. Oj Oj oj vilka pengar där finns att tjäna. Vill du då inte ha reklamen i lobbyn ja då blir det till att betala SONY för att de ska ta bort all skit som surrar i ramarna på tvn.

Ah jo iofs, men som dem beskrev "Spelet ska saktas in och sedan pausas"


signatur

Rwa?

No thanks... Reklamen håller på att förstöra civilisationens grundpelare, frihet.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar