Dem bästa singleplayer/bra story spel! (FPS eller TPS)

Medlem
Dem bästa singleplayer/bra story spel! (FPS eller TPS)

Hej jag skulle vilja att ni gav mig massor med tips om spel som är bra singleplayer typ som mass effect eller crysis som exempel. Men lägg gärna mer än ett spel som tips!

Medlem

The Elder Scrolls-serien,
Deus Ex-spelen,
Fallout-3/NV,
Dragon Age (Mycket som Mass Effect. Gillar du Mass Effect och fantasy, gillar du Dragon Age!),
Far Cry 2
STALKER-spelen (Speciellt första och sista)

Där har du en del spel som gett mig MYCKET nöje! Hoppas något smakar!


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Tack så mycket för tips men Deus Ex är väll gammal spel?:)

Medlem

Du skrev iofs inte nya spel. Deus Ex Human Revolutions är dock inte så gammalt.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

XIII
Splinter Cell Pandora Tomorrow & Chaos theory

Medlem

Tack så mycket för alla dessa tips! Btw Relevant jag menade innan Revolution! Du har dock rätt jag nämnde inte det dåligt av mig sorry!

Medlem
Skrivet av r3lev4nt:

The Elder Scrolls-serien,
Deus Ex-spelen,
Fallout-3/NV,
Dragon Age (Mycket som Mass Effect. Gillar du Mass Effect och fantasy, gillar du Dragon Age!),
Far Cry 2
STALKER-spelen (Speciellt första och sista)

Där har du en del spel som gett mig MYCKET nöje! Hoppas något smakar!

Far Cry 1 var roligare


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Elder scrolls serien.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Testpilot

Witcher 2 (1an är kul det med)
Portal 1 o 2
Halflife 2

Medlem

Japp Witcher låter intressant! Tack så mycket för tipsen!:)

Medlem
Medlem

Hej, jag skulle rekommendera de nyaste Batman spelen av Rocksteady. Det vill säga Arkham Asylum och Arkham City.

Storyn i båda spel är jättebra, med bra presentation och "skådespel" speciellt av Jokern. De är dock äventyrs spel, och inte riktigt FPS eller TPS.


signatur

"There's a major difference between knowing you're shit, and knowing your shit."

Medlem

Ja, jag skulle testa spelet men det funka inte för mig sen orkade jag inte fixa det!:)
Men tack för tipsen!

Medlem

No One Lives Forever
No One Lives Forever 2

Contract J.A.C.K. som utspelar sig mellan NOLF 1 & 2 är "sådär".

OBS!. NOLF 1s installer är 16bit och fungerar inte under 64bit Windows, bara i 32bit. Installera på en 32bit maskin och flytta sedan allt till 64-bits maskinen. Spelet är 32bit (och fungerar i 64bit OS) men inte installern...
Jag löste det genom Windows Xp i en virituell PC

Och för att besvara den kommande frågan: är spelet värt allt detta "meck"? Svaret enligt mig är: JA!

Medlem

Okej tack så mycket nagrazol!! Då ska jag göra allt som krävs!:)

Medlem

Är det ingen som har nämnat Max Payne 1 och 2 än?

Två mycket bra spel, speciellt ettan.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Jaaaa, juste fan!!! dom är ju awesome tack för att du påminde mig!!!:)

Medlem

Ingen som har fler förslag... är Syndicate något att ha? Verkar inte direkt ha slagit stort, men kanske kan vara intressant?

Testpilot
Skrivet av Sebban:

Ingen som har fler förslag... är Syndicate något att ha? Verkar inte direkt ha slagit stort, men kanske kan vara intressant?

Tja diggar man FPS pang pang med aningen annorlunda upplägg så kan syndicate vara kul , själv tröttnade jag fort.

Gjorde en snabbrecension här:
http://www.fz.se/bloggar/klenovek/20120227/syndicate-recensio...

Medlem
Skrivet av Harakiri:
Skrivet av Sebban:

Ingen som har fler förslag... är Syndicate något att ha? Verkar inte direkt ha slagit stort, men kanske kan vara intressant?

Tja diggar man FPS pang pang med aningen annorlunda upplägg så kan syndicate vara kul , själv tröttnade jag fort.

Gjorde en snabbrecension här:
http://www.fz.se/bloggar/klenovek/20120227/syndicate-recensio...

Var ju inte en allt för positiv recension, men som sagt det har ju inte blivit så väl välkomnat av någon verkar det som!

Får helt enkelt leta vidare...

Medlem
Skrivet av Sebban:
Skrivet av Harakiri:
Skrivet av Sebban:

Ingen som har fler förslag... är Syndicate något att ha? Verkar inte direkt ha slagit stort, men kanske kan vara intressant?

Tja diggar man FPS pang pang med aningen annorlunda upplägg så kan syndicate vara kul , själv tröttnade jag fort.

Gjorde en snabbrecension här:
http://www.fz.se/bloggar/klenovek/20120227/syndicate-recensio...

Var ju inte en allt för positiv recension, men som sagt det har ju inte blivit så väl välkomnat av någon verkar det som!

Får helt enkelt leta vidare...

Nej syndicate var roligt och tidsfördriv inte så värst men sköna effekter!:)

Medlem

Ska nog prova det iallafall, kanske man kan hitta något bra i det

Metro 2033 kanske skall vara med i denna listan också, riktigt bra spel, lite stel då och då. Men atmosfären är helt outstanding!

Skribent

Mafia var asgrymt imo, lätt bättre än alla GTA (förutom vice city). har ej spelat Mafia 2, har det på Steam sen igår men har inte spelat något än dock har folk sagt att det är bra men kort.

Medlem
Skrivet av Shadee:

Mafia var asgrymt imo, lätt bättre än alla GTA (förutom vice city). har ej spelat Mafia 2, har det på Steam sen igår men har inte spelat något än dock har folk sagt att det är bra men kort.

Okej tack så mycket för tipsen!:)

Skribent
Skrivet av Arda:
Skrivet av Shadee:

Mafia var asgrymt imo, lätt bättre än alla GTA (förutom vice city). har ej spelat Mafia 2, har det på Steam sen igår men har inte spelat något än dock har folk sagt att det är bra men kort.

Okej tack så mycket för tipsen!:)

Dock varnar jag för om du är känslig mot äldre grafik så bör du inte spela Mafia. Storyn är härlig, miljöerna (USA på 30-talet) är också härliga och staden känns lagom stor men grafiken är väl inte mycket att hänga i julgranen. Jag är inte så känslig så tycker det är underbart men tycker du grafik är viktigt kommer du förmodligen inte kunna se förbi den äldre något knackiga grafiken.

Medlem
Skrivet av Shadee:
Skrivet av Arda:
Skrivet av Shadee:

Mafia var asgrymt imo, lätt bättre än alla GTA (förutom vice city). har ej spelat Mafia 2, har det på Steam sen igår men har inte spelat något än dock har folk sagt att det är bra men kort.

Okej tack så mycket för tipsen!:)

Dock varnar jag för om du är känslig mot äldre grafik så bör du inte spela Mafia. Storyn är härlig, miljöerna (USA på 30-talet) är också härliga och staden känns lagom stor men grafiken är väl inte mycket att hänga i julgranen. Jag är inte så känslig så tycker det är underbart men tycker du grafik är viktigt kommer du förmodligen inte kunna se förbi den äldre något knackiga grafiken.

Ah okej tack för informationen!:)

Medlem

Köpte och installerade Mafia II och dess tillägg, har spelat det innan på Xboxen. Det kan jag varmt rekomendera också, 1:an är bra, men som sagt grafiken har några år på nacken! 2:an är lite mer up-to-date och atmosfären är på topp! Ta dig tiden att kolla in miljöerna, det är helt underbart!

Medlem
Skrivet av Sebban:

Köpte och installerade Mafia II och dess tillägg, har spelat det innan på Xboxen. Det kan jag varmt rekomendera också, 1:an är bra, men som sagt grafiken har några år på nacken! 2:an är lite mer up-to-date och atmosfären är på topp! Ta dig tiden att kolla in miljöerna, det är helt underbart!

Ah okej tack så mycket!

Medlem

Det bästa fps spelet som har gjorts och då menar jag ALLA spel är "Boiling Point Road To Hell" Det är tyvärr lite gammalt för det kom ut 2005 så grafiken är ganska lika första far cry. Spelet är totalt öppet så du kan göra vad DU vill ! Du kan special anpassa alla vapen på 20 olika vis och köpa tre olika amo .du kan plocka upp alla saker på dom du dödar eller finner döda . Sedan kan du sälja alla saker och uppgradera dina saker. Du bär sakerna i en "ryggsäck" och kan lägga saker i "skuffen" i bilen du kör !

k3m
Medlem
Skrivet av ohver:

Det bästa fps spelet som har gjorts och då menar jag ALLA spel är "Boiling Point Road To Hell" Det är tyvärr lite gammalt för det kom ut 2005 så grafiken är ganska lika första far cry. Spelet är totalt öppet så du kan göra vad DU vill ! Du kan special anpassa alla vapen på 20 olika vis och köpa tre olika amo .du kan plocka upp alla saker på dom du dödar eller finner döda . Sedan kan du sälja alla saker och uppgradera dina saker. Du bär sakerna i en "ryggsäck" och kan lägga saker i "skuffen" i bilen du kör !

Jättetack för tipset, verkligen! Tråkigt att det är väldigt underskattat och bortglömt.

12
Skriv svar