Skärmskydd till 3DS - nödvändigt?

Medlem
Skärmskydd till 3DS - nödvändigt?

Jag har än så länge inte spelat något spel där jag behöver använda stylus-pennan. Jag vet att Kid Icarus har en spelstil där pennan används hela tiden. Hur slits skärmen? Är det nödvändigt med skärmskydd?

Medlem

Jag har ingen aning MEN antar det är samma som gäller när det kommer till mobiltelefoner, starkt superglas som inte behöver något extra skydd

EDIT:

Verkar ju dock som om att det går att repa 3ds-skärmarna, tillochmed repa övre skärmen med den undre delen när man har det stängt. Du bör kanske kolla upp nått bra skärmskydd

http://www.slashgear.com/nintendo-3ds-design-flaw-leaving-scr...


signatur
Medlem

Intressant. De nämner ju inget om att stylus-pennan ska repa. Glaset känns tyvärr av sämre kvalitet än t ex iPhone. Kanske inbillar jag mig men det vore ju tråkigt att inse efter ett tag att oåterkalleliga repor uppstått. Samtidigt vill jag inte försämra bildkvaliteten och känslan med ett plastigt skärmskydd.

Personligen har jag aldrig stött på några problem med att använda stylus-pennan, så länge du satsar på "normalt bruk" och inte är alldeles för hårdhänt så borde det nog inte vara någon fara.

1
Skriv svar