Arma 2 - DayZ - Söker Spelare!

Medlem
Arma 2 - DayZ - Söker Spelare!

The Last Hope har växt mycket den senaste vecka och vi har nu nått ungefär 25 medlemmar! Vi kommer förhoppningsvis att fortsätta växa och det är bara att komma in på våran Mumble server(läs nedan). Glöm inte bort att adda mig på Steam och/eller Skype(även nedan)!

Inom en snar framtid så kommer vi att försöka sätta upp en egen DayZ server!

Om du är intresserad att gå med, lägg till:
Steam: fredinskie
Skype: Zyberfreak117

Mumble Info:
Adress: tlh.mumble.com
Port: 4023
Vi har inget lösen så vi vill inte ha en massa random personer som kommer in och skriver och skriker på Mumble!

Våra krav är att du ska vara minst 15 år gammal och du måste ha/skaffa Mumble. Mikrofon är inte ett krav men det är hyfsat meningslöst att vara i Mumble utan mikrofon.

(TILL ALLA ER SOM ADDAR MIG PÅ STEAM:
Om ni lägger till mig på steam så har jag svårt att se vem ni är i kontaktlistan eftersom att folk lägger till mig varje dag så om ni lägger till mig, skriv gärna till mig så att jag vet vem du är!)

Vad som helst här kan bli ändrat eller tillagt.

Medlem

Övre åldersgräns 25 år?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Övre åldersgräns 25 år?

Ingen yngre än 15, ingen äldre än 25. Det är mest för att slippa omogna personer så som "p12or" och för att det inte ska bli "creepy" med personer på 40-50 år. Dessutom är det nog inte så många unger 15 år och över 25 år som spelar Arma 2.

Om du är över/under gränsen så hoppas jag inte att du tar illa upp med begränsningen och jag hoppas att du förstår varför gränsen är där.

Megadelux

Seriöst. Max 25 ? Ni förstår nog inte hur många bra förmågor ni dissar.

Medlem

"Dessutom är det nog inte så många ... över 25 år som spelar Arma 2."
Ha! Dagens skämt.


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Megadelux
Skrivet av Shimo:

"Dessutom är det nog inte så många ... över 25 år som spelar Arma 2."
Ha! Dagens skämt.

Skoja inte. Har lirat pc spel sen jag var 13. NES sen långt innan det. Och är i Juni 29 år.

Medlem
Skrivet av Shimo:

"Dessutom är det nog inte så många ... över 25 år som spelar Arma 2."
Ha! Dagens skämt.

Speciellt med tanke på att medelåldern på datorspelare överlag är ungefär 35 år.

Jag såg en "poll" på Bohemias (officiella) ArmA2-forum och där visade sig medelåldern vara rätt hög. Tyvärr kommer jag inte ihåg exakt resultat men ArmA-serien tilltalar en äldre publik.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av TiiX:
Skrivet av Tybalt:

Övre åldersgräns 25 år?

Ingen yngre än 15, ingen äldre än 25. Det är mest för att slippa omogna personer så som "p12or" och för att det inte ska bli "creepy" med personer på 40-50 år. Dessutom är det nog inte så många unger 15 år och över 25 år som spelar Arma 2. ...

Det var ett omoget, inskränkt och oinformerat inlägg. Kanske rent av fördomsfullt? Nåväl, lycka till med rekryteringen.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Shimo:

"Dessutom är det nog inte så många ... över 25 år som spelar Arma 2."
Ha! Dagens skämt.

Kanske ska omformulera mig, det är nog inte så många över 25 som kör Arma 2-moddet DayZ. De flesta jag har mött på svenska servrar är runt 20år och vi söker endast svenska personer.

En annan anledning är att personer över 25 kan ofta ha jobb där det krävs att dem jobbar natt och/eller längre än normal gymnasietid för de som jag och de jag spelar med som går i gymnasiet (16-19år) och de som går högskola. Och det kan bli lite konstigt om de personerna ska jobba medans de yngre planerar efter skoltimmar t ex vad som händer i helgen osv.

Jag kände på mig att folk skulle ta illa upp av åldersgränsen, självklart finns det folk över 25 år som spelar Arma 2, det är ju trots allt en krigs simulator men som sagt, av de personer jag har träffat på DayZ servrar så har de flesta varit runt 20år.

Megadelux
Skrivet av TiiX:
Skrivet av Shimo:

"Dessutom är det nog inte så många ... över 25 år som spelar Arma 2."
Ha! Dagens skämt.

Kanske ska omformulera mig, det är nog inte så många över 25 som kör Arma 2-moddet DayZ. De flesta jag har mött på svenska servrar är runt 20år och vi söker endast svenska personer.

En annan anledning är att personer över 25 kan ofta ha jobb där det krävs att dem jobbar natt och/eller längre än normal gymnasietid för de som jag och de jag spelar med som går i gymnasiet (16-19år) och de som går högskola. Och det kan bli lite konstigt om de personerna ska jobba medans de yngre planerar efter skoltimmar t ex vad som händer i helgen osv.

Jag kände på mig att folk skulle ta illa upp av åldersgränsen, självklart finns det folk över 25 år som spelar Arma 2, det är ju trots allt en krigs simulator men som sagt, av de personer jag har träffat på DayZ servrar så har de flesta varit runt 20år.

Jag har lirat combatsims sen RISK och CodeName Eagle. (bf seriens första) på Lan.

Jag är sjöman och jobbar en vecka, sen ledig en vecka, Jag ser inte problemet att kunna haka på erat gäng men nästan så man blir sugen på att starta klan för ENDAST 25+

Dessutom har vi äldre gjort lumpen och vet hur man för sig i strid överhuvudtaget.

Jag har ansökt om att få host:a server. Alla intresserade ( !!!!!!!!!!!!!!!!! +25 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! haha )
Kan höra av sig så vi kan träna i grupp på den. Den kommer vara skyddad med lösenord.

Medlem

Grabbar, tycker vi samsas nu o slår upp tält tillsammans istället.

Kom in o snacka med oss på mumble

tlh.mumble.com
port:4023

Medlem

Tja, har funderat ett tag på att skaffa ARMA II: CO ett tag nu, undrar om de är så kul som alla säg att de är=) kan ingen snäll själv beskriva vad han/hon tycker om moddet så man kan bli lite mera peppad + att få spela med svenskar!=)

Medlem

alla som lirar är väl typ sålda, det är en alpha och massor med buggar osv men ändå spelar folk. det säger rätt mycket.

Medlem

Ville bara säga att vi har tagit bort åldersgränsen, istället finns nu en applikation.
Det är dock fritt att komma in på våran Mumble server och snacka med oss.
Adress: tlh.mumble.com
Port: 4023

Medlem

Tycker ni att ja ska skaffa det? ( kanske lite konstig fråga men XD) är endå rätt hypad på att skaffa=D

Medlem
Skrivet av Bensinspade:

Tycker ni att ja ska skaffa det? ( kanske lite konstig fråga men XD) är endå rätt hypad på att skaffa=D

Jag tänker uppenbarligen inte säga "Skaffa det!! Det är det bästa spelet någonsin!!!!" Utan du får ju självklart köpa det om du vill.
Det jag kan säga dig är att jag snart har kört DayZ i 2 veckor i streck. Jag gick från att spela nonstop MW2 m.m. till att spela endast DayZ så fort jag skaffade det.
Det blir även mycket roligare att spela med andra så om du skaffar det så är det bara att komma in på Mumble och snacka.

Medlem

Jo jag förstår vad du menar=) de är väl bara att se för sig själv och bedömma efter egna beslut!

Medlem

Tänkte bara säga att vi har tagit bort applikationen nu! Det är bara att komma in på våran Mumble och snacka!

Megadelux

Dayz scandinavia gruppen på steam är startad av Daniel. Vi är ett gäng på 5 pers som spelar så gott som varje dag. Döda andra spelare är inte högt på listan utan mest överleva och leta mat och utrustning.

Medlem

ooooooh ni är då inte bra för min ekonomi! jag har blivit så sjukt taggad på sistone av alla DayZ relaterade inlägg.

Mycket synd att man missade Arma 2 salen på steam, känns segt att punga ut 25 euro för ett spel som fick blandade betyg och är 2 år gammalt. Men åh vad sugen man är

Megadelux
Skrivet av Spooner:

ooooooh ni är då inte bra för min ekonomi! jag har blivit så sjukt taggad på sistone av alla DayZ relaterade inlägg.

Mycket synd att man missade Arma 2 salen på steam, känns segt att punga ut 25 euro för ett spel som fick blandade betyg och är 2 år gammalt. Men åh vad sugen man är

Alltså om du gillar militär SIM. Och då menar jag inte plocka upp hälsopaket a'la quake etc. Så är Arma2 Värt dom pengarna utan tvekan. Sen är ju DayZ-modden bara ett stort PLUS på det.

Medlem
Skrivet av renod:

Dayz scandinavia gruppen på steam är startad av Daniel. Vi är ett gäng på 5 pers som spelar så gott som varje dag. Döda andra spelare är inte högt på listan utan mest överleva och leta mat och utrustning.

Ni är ju välkommna in på våran Mumble server när som helst. Vi tog bort åldersgränsen på 25 år eftersom att den fick "lite" kritik.
No hard feelings.

Medlem
Skrivet av renod:
Skrivet av Spooner:

ooooooh ni är då inte bra för min ekonomi! jag har blivit så sjukt taggad på sistone av alla DayZ relaterade inlägg.

Mycket synd att man missade Arma 2 salen på steam, känns segt att punga ut 25 euro för ett spel som fick blandade betyg och är 2 år gammalt. Men åh vad sugen man är

Alltså om du gillar militär SIM. Och då menar jag inte plocka upp hälsopaket a'la quake etc. Så är Arma2 Värt dom pengarna utan tvekan. Sen är ju DayZ-modden bara ett stort PLUS på det.

Lät grupptrycket sjunka in, så jag har köpt spelet nu och än så länge verkar det vara kul Tja... efter mer än 2 timmars pillande för att ens komma in i en server haha. Det märks att spelet blivit populärt lite för snabbt för servarna (och serverhanteringen)

Medlem
Skrivet av Spooner:

Lät grupptrycket sjunka in, så jag har köpt spelet nu och än så länge verkar det vara kul Tja... efter mer än 2 timmars pillande för att ens komma in i en server haha. Det märks att spelet blivit populärt lite för snabbt för servarna (och serverhanteringen)

Haha. Men servrarna har börjat blivit lite bättre nu, särskilt om du laddar ner den senaste beta patchen.

Känn ingen press att komma in på Mumble och snacka!

1
Skriv svar