Apple inte sugna på att göra egen konsol

Robot
Apple inte sugna på att göra egen konsol

"Jag är inte intresserad av att befinna mig i konsolbranschen i det som brukar anses som traditionell gaming", säger Apple-chefen.

#apple


Inaktiv
Apple inte sugna på att göra egen konsol

Vill helst slippa se Apple göra något sådant., jävla dyrgripar är vad ni är.

Medlem

Det gick ju inte så bra med Pippin så... och idag är det ju hårdare konkurrens på många sätt då man inte bara ska komma med en konsoll som står sig hårdvarumässigt, men även innehållsmässigt.

Medlem

På handheld-marknaden är ju iOS-plattformen storröjare just nu. Ärligt talat tror jag inte att det får plats mer än tre tillverkare på hemkonsolmarknaden som det ser ut idag.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Lol vem vill köpa en konsol för 15 000 som innehåller typ i5processor å hd 5000 kort ;')

Kommer bara släppa angry birds, diablo 3 å racingspel wooo

Medlem

nä jag vill inte ha dom här ändå... jag är dock intresserad av vad för nya konsoler som kan komma. det verkar ju väldigt tomt på den marknaden egentligen.

saknar sega och atari men dom lär ju inte direkt komma tillbaka, någon helt ny får nog komma in!

Medlem

Respekterar Apple som företag och är tämligen övertygad att de har insikt nog att inte sträcka sig för långt utanför sin etablerade marknad.

Är det något de är underbart duktiga på så är det att etablera en målgrupp och paketera och evolutionera (alltså inte revolutionera) attraktiva funktioner. Det skulle därför vara ganska a-typiskt Apple att lansera en hårdvara som inte redan ryms inom deras område.

Medlem

Jaha det var ju bra det för att jag är inte alls sugen på någon apple konsol.

Medlem

Skönt att slippa apple på konsollmarknaden. Skulle iofs vara skönt att slippa apple på mobilmarknaden också...

Medlem

Hade Apple gjort en konsol hade det blivit dubbel-överpris, först det överpris som alla tillverkare på nuvarande konsoler, och sedan att det är frukt.

Medlem
Skrivet av qun0:

Vill helst slippa se Apple göra något sådant., jävla dyrgripar är vad ni är.

Åtta personer förstod inte innebörden av begreppet dyrgrip.

Skönt att höra, och människorna i Kina och Afrika tackar dem för att de slipper harva fram konfliktmineraler för meningslösa produkter.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv
Skrivet av najtrows:

nä jag vill inte ha dom här ändå... jag är dock intresserad av vad för nya konsoler som kan komma. det verkar ju väldigt tomt på den marknaden egentligen.

saknar sega och atari men dom lär ju inte direkt komma tillbaka, någon helt ny får nog komma in!

Sega saknar man verkligen, Sega Saturn och Sega Dreamcast var 2 höjdarkonsoller som förtjänade ett bättre öde.
Och just idag släpptes 2 stycken triologi bundles på xbla från Sega Megadrive,
en bundle med Golden Axe 1, 2 och 3 och en bundle med
Streets of rage 1, 2 och 3 för bara 800 points per bundle,
gissa om att man köper dom 2 triologierna på stört.

Man har alla Sega Megadrive spel som roms, men ändå vill man köpa dom hederligt typ som nu via xbla, ,iaf dom bästa spelen.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem
Skrivet av Woffen:

Skönt att slippa apple på konsollmarknaden. Skulle iofs vara skönt att slippa apple på mobilmarknaden också...

Varför? Deras hutlösa prissättning driver ju konkurrenterna till att lägga sig lägre än de annars skulle ha gjort. Alltså väldigt positivt för oss som inte är intresserade av att äga t.ex. en iPhone.

Jag älskar Apple på så sätt att de skapar möjligheter för mig att köpa likvärdiga produkter från andra företag för ett mycket mer rimligt pris.

Inaktiv
Skrivet av fanboyen:
Skrivet av qun0:

Vill helst slippa se Apple göra något sådant., jävla dyrgripar är vad ni är.

Åtta personer förstod inte innebörden av begreppet dyrgrip.

Det är ju dock inte mitt problem, utan deras eget om dom är så dåligt påläst att inte veta vad det innebär

Medlem
Skrivet av qun0:

Det är ju dock inte mitt problem, utan deras eget om dom är så dåligt påläst att inte veta vad det innebär

Sju personer + upphovsmannen. Såvida du inte menade att Apple (eller vilka du nu syftade på) är värdefulla föremål/klenoder.

Medlem
Skrivet av fanboyen:
Skrivet av Woffen:

Skönt att slippa apple på konsollmarknaden. Skulle iofs vara skönt att slippa apple på mobilmarknaden också...

Varför? Deras hutlösa prissättning driver ju konkurrenterna till att lägga sig lägre än de annars skulle ha gjort. Alltså väldigt positivt för oss som inte är intresserade av att äga t.ex. en iPhone.

Jag älskar Apple på så sätt att de skapar möjligheter för mig att köpa likvärdiga produkter från andra företag för ett mycket mer rimligt pris.

Har inget emot apples produkter, men som företag... usch. Alla dessa efterblivna patenttvister...

Medlem
Skrivet av Woffen:

Skönt att slippa apple på konsollmarknaden. Skulle iofs vara skönt att slippa apple på mobilmarknaden också...

För att slippa konkurrens och snabb utveckling, eller enbart för att det är coolt att hata Apple?

Se bara tillbaka på hur långsamt mobilmarknaden gick framåt innan Iphone släpptes och hur telefonerna i stort sätt bara var telefoner. Nu är dom så pass avancerade att dom i stort sätt kan ersätta all elektronik, med undantag för professionell utrustning.

Att vara blind för vad Apple faktiskt har gjort för samhället är minst lika idiotiskt som att påstå att dom gjort allt för samhället.

Medlem

fan vilken lättnad!

Medlem

Där gör dom nog rätt... att ge sej in på en marknad som har så stora aktörer som Nintendo, SONY å Microsoft... kan bara gå utför... även om dom har dållars så de räcker å täcker ...

men btw så har ju dom redan en "konsol" å den heter iPhone

Medlem

Fast de lyckades ju med iPod och iPhone... det fanns ju bra stora aktörer då när Apple aldrig ens släppt en MP3-spelare eller telefon, och ändå så lyckades de ta marknaden med storm. Så visst, om de bestämde sig för att ta upp en kamp mot Nintendo och Sony så tror jag de skulle kunna ha en chans. Men de kanske inte vill sprida ut sig för mycket just nu, speciellt med den kommande "iTV"-lanseringen. Men vem vet, "iTV" kanske blir en konsoll till slut ändå... vi får se helt enkelt.

Medlem
Skrivet av najtrows:

nä jag vill inte ha dom här ändå... jag är dock intresserad av vad för nya konsoler som kan komma. det verkar ju väldigt tomt på den marknaden egentligen.

saknar sega och atari men dom lär ju inte direkt komma tillbaka, någon helt ny får nog komma in!

Dubbelmoralen speglar sig fint i Kims glasögon...

Du säger först att du inte vill ha Apple på marknaden, men samtidigt vill du ha en ny aktör på marknaden? Om du avskyr Apple för deras sätt att behandla kunderna (hur du nu ens kan yttra dig om det då du uppenbarligen aldrig varit deras kund) så har du helt och hållet missat hur både MS och Sony behandlar sina kunder. Spionage, överkörning och försämrande av produkten man en gång köpte är några punkter som dom båda sysslar med.

Medlem

Apple har redan försökt en gång med sin Pippin. Det gick inget vidare.
[http://en.wikipedia.org/wiki/Apple_Bandai_Pippin]

Medlem

Det är väll bara för Apple att köpa upp Nintendo, sätta sitt Äpple på konsolen och höja priset 10 gånger om så är de klara.

Medlem

Apple har varit fantastiska på att tvinga vidare utvecklingen på mobilmarknaden. Det enda jag inte gillar, och som Ericsson och Nokia var/är världsledande på, är själva telefonbiten. I moderna smartphones läggs det för lite krut på själva telefonkomponenterna, jämför t ex en Ericsson eller Nokia från sent 90-tal med en modern smartphone. Signalstabiliteten och kvalitén på röstsamtal är som natt och dag, rejäl trend till försämring där tyvärr med dagens fokus på allt annat som förväntas finnas i en nalle idag.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Om Apple gav sig in i branschen får de åtminstone komma på något kreativt namn tycker jag, finns ju redan en box och en station. Kanske blir en APPLE-korg

Medlem

Äh, vilken jävla hipster!


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

De har redan en sjukt bra konsoler. iPad och iPhone. Sedan att folk gnäller över att de är dyra fortfarande är löjligt. Är ni fattig lappar kan jag förstå avundsjukan sätter igång era få hjärnceller. Men tyvärr är samlings flaggskepp typ lika dyr.


signatur

AYY LMAO

Medlem
Skrivet av Haziza:

De har redan en sjukt bra konsoler. iPad och iPhone. Sedan att folk gnäller över att de är dyra fortfarande är löjligt. Är ni fattig lappar kan jag förstå avundsjukan sätter igång era få hjärnceller. Men tyvärr är samlings flaggskepp typ lika dyr.

Loll Oll.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Apple är riktigt bra, jag älskar min iPhone4s !! Men jag tror det kommer bli riktigt bra konsol om dem gör sådant, fast jag tror inte det vill lägga sig in i den världen. Men vad vet man Sen att det är dyrt nja håller inte med handlar om vad man prioriterar med sina pengar! Apple är bra produkt, bra arbetsgivare har jag hört!


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

12
Skriv svar