Har du hört talas om Game Transfer Phenomena?

Medlem
Har du hört talas om Game Transfer Phenomena?

Game Transfer Phenomena (GTP) är överförandet av erfarenheter från data- och tv-spel till den verkliga världen; t.ex. att höra, se eller göra saker i verkligheten som i spelet.

Just nu håller jag på med en enkätundersökning för en ny studie om GTP.

Den som vill får väldigt gärna vara med projektet; i enkäten kan ni också läsa om andra spelares GTP upplevelser och se om du också har upplevt GTP.

Undersökningen ingår i min doktorandtjänst och resultaten kommer att publiceras på min blogg.

Det tar ca 10 minuter att fylla i enkäten:

www.gametransferphenomena.com/survey.html

Ni får gärna besöka min webbsida där det finns mer information om GTP, gå med i min

Facebook grupp och kika på min blog.
www.gametransferphenomena.com

Medlem

Fyllde i direkt, kul undersökning och lagom lång
Har varit med om en hel del GTP fenomen och oftast är de riktigt kul, när du ser en grunt på bussen, ska hem och jaga loot eller ser ett rymdskepp (Liberty Rouges) flyga förbi vindrutan när du åker bil med en polare.
Dock har det bara skett när jag varit trött och bara med spel som jag spelat mycet, eller spel som påverkat mig (som jag tyckt varit riktigt bra)

Medlem

Kan någon förklara fråga 12?

"12. Did you answer affirmatively (e.g once, a few times, many times) to some of the questions on this page or did you share any other experience(s) in the separate textboxes?"

och jag kan svara ja/nej.


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av Annanaz:

Kan någon förklara fråga 12?

"12. Did you answer affirmatively (e.g once, a few times, many times) to some of the questions on this page or did you share any other experience(s) in the separate textboxes?"

och jag kan svara ja/nej.

Svarade du att du varit med om GTP nån gång? isf yes, om du svarat "never" på alla och inte fyllt i något exempel så ska du svara no.

Medlem
Skrivet av Heya:
Skrivet av Annanaz:

Kan någon förklara fråga 12?

"12. Did you answer affirmatively (e.g once, a few times, many times) to some of the questions on this page or did you share any other experience(s) in the separate textboxes?"

och jag kan svara ja/nej.

Svarade du att du varit med om GTP nån gång? isf yes, om du svarat "never" på alla och inte fyllt i något exempel så ska du svara no.

Ok tack för svar ^^ Svarade "Yes" som tur var då.


signatur

Rwa?

Medlem

Hej! Tack för hjälpen :).

Jag vill dela med mig av en rolig film som är relaterad till min förra undersökning om GTP.

http://www.youtube.com/watch?v=BeuijyNEmOs

Medlem

Jag letar fortfarande efter nya deltagare.

Målet med mitt projekt är att klargöra spelares fenomenologiska upplevelser och erfarenheter, för att kunna maximera fördelarna med interaktiva medier. Ett annat mål är att förstå och klargöra automatiska, fysiologiska och beteendeprocesser som kan vara till gagn för olika forsknings- och vetenskapsområden.

I enkäten kan ni också läsa om andra spelares GTP upplevelser och se om du också har upplevt GTP.

Undersökningen ingår i min doktorandtjänst och resultaten kommer att publiceras på min blogg.
Deltagarna måste vara 18 år eller äldre .

Det tar ca 10 minuter att fylla i enkäten:

http://www.gametransferphenomena.com/survey.html

Tack!
Angelica

Medlem

Jag har både läst om, samt själv upplevt en del saker som man "har lärt sig" i spel, eller känner igen från spel och sedan kan på ett eller annat sätt tillämpa IRL. Men en del av de exempel i undersökningen var nog "off the chart" hur man nu översätter det till svenska.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Tack allihop för er hjälp" eller "Stort tack till alla för er hjälp.

Jag letar fortarande efter deltagare till enkätundersökningen om GTP. Det finns för lite forskning inom detta område, så vi behöver din hjälp genom att deltaga i enkäten!

Målet med mitt projekt är att klargöra spelares fenomenologiska upplevelser och erfarenheter, för att kunna maximera fördelarna med interaktiva medier. Ett annat mål är att förstå och klargöra automatiska, fysiologiska och beteendeprocesser som kan vara till gagn för olika forsknings- och vetenskapsområden.

Undersökningen ingår i min doktorandtjänst och resultaten kommer att publiceras på min blogg. Deltagarna måste vara 18 år eller äldre .

Det tar ca 10 minuter att fylla i enkäten:

www.gametransferphenomena.com/survey.html

Tack,
Angelica

Medlem

Intressant ämne, har aldrig hört om det förut. Men jag är tråkig och säger att jag aldrig upplevt GTP.
Svarade på enkäten iallfall.

1
Skriv svar