The Witcher 2 en försäljningsframgång – på väg till Mac

Robot
The Witcher 2 en försäljningsframgång – på väg till Mac

CD Projekt släpper den Förbättrade Utgåvan även till Apple-nyttjare, och uppger att det är en över 1,7 miljoner som tagit sig an enspelarupplevelsen.

#the-witcher-2


Medlem
The Witcher 2 en försäljningsframgång – på väg till Mac

Inte för att jag har en Mac men alltid bra att de också iaf får njuta av lite underbara spel Måste säga att jag verkligen gillar starkt att de har tagit en konsol i taget så att det inte blir några halvtaskiga konverteringar (vilket såsom jag förstått det inte 360:versionen inte vart?)

Medlem
Skrivet av Posuic:

Inte för att jag har en Mac men alltid bra att de också iaf får njuta av lite underbara spel Måste säga att jag verkligen gillar starkt att de har tagit en konsol i taget så att det inte blir några halvtaskiga konverteringar (vilket såsom jag förstått det inte 360:versionen inte vart?)

Har inte heller spelat 360-versionen men det jag hört har ju varit huvudsakligen positivt, så det låter ju som det har funkat för dem kvalitetsmässigt.
(Är väl bra för dem att inte plöja ner pengar för att färdigställa alla plattformsversioner på förhand också.)

CD Projekt RED har ju seglat upp som en ny favoritstudio för många (mig inkluderad), inte bara för att de gör bra spel utan för att de även har en kundvänlig attityd (bra inställning vad gäller DRM och DLC, t.ex. när många andra går åt motsatt håll), så jag tycker allt att man kan glädjas lite med dem när de kan redovisa försäljningsframgångar också.

Medlem

Förtjänar de absolut, när andra utgivare tagit till mer drakonisk DRM så har detta företag gått helt emot strömmen och tillsammans med Valve förstår de vad som säljer. Att anklaga sina köpare är ett säkert sätt att se till att man inte kommer bli långvarig i branschen.

Äger första spelet även om jag fortfarande inte spelat mer än demot på det. Hur som helst gillade jag deras backup copy tjänst med Witcher 2 och nu även för första spelet. Detta har jag väntat på, riktigt smart drag =).

Moderator | Testpilot

Köpte spelet på releasedagen och har FORTFARANDE INTE SPELAT DET..

Det mest bara för jag inte får någon stabil FPS. Vet inte vad det är men får samma fps även om jag skulle köra på max eller på lägsta. (och nej jag är inte så duktig när det kommer till datorer, men det är ändå skumt)


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Köpte spelet på releasedagen och har FORTFARANDE INTE SPELAT DET..

Det mest bara för jag inte får någon stabil FPS. Vet inte vad det är men får samma fps även om jag skulle köra på max eller på lägsta. (och nej jag är inte så duktig när det kommer till datorer, men det är ändå skumt)

Om du får samma FPS på lägsta som på högsta låter det som det är din CPU (processor) som är flaskhalsen men när det gäller datorer kan man inte säga det ena eller det andra förrän man mer eller mindre uteslutit alla andra möjligheter. Har du testat att inaktivera V-sync?

Moderator | Testpilot
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Köpte spelet på releasedagen och har FORTFARANDE INTE SPELAT DET..

Det mest bara för jag inte får någon stabil FPS. Vet inte vad det är men får samma fps även om jag skulle köra på max eller på lägsta. (och nej jag är inte så duktig när det kommer till datorer, men det är ändå skumt)

Om du får samma FPS på lägsta som på högsta låter det som det är din CPU (processor) som är flaskhalsen men när det gäller datorer kan man inte säga det ena eller det andra förrän man mer eller mindre uteslutit alla andra möjligheter. Har du testat att inaktivera V-sync?

Jag vill inte låta som jag är förbannad. Men JA, självklart har jag stängt av V-Sync. Antog bara det ingick när jag skrev att jag testat allt från low till high/ultra.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Köpte spelet på releasedagen och har FORTFARANDE INTE SPELAT DET..

Det mest bara för jag inte får någon stabil FPS. Vet inte vad det är men får samma fps även om jag skulle köra på max eller på lägsta. (och nej jag är inte så duktig när det kommer till datorer, men det är ändå skumt)

Om du får samma FPS på lägsta som på högsta låter det som det är din CPU (processor) som är flaskhalsen men när det gäller datorer kan man inte säga det ena eller det andra förrän man mer eller mindre uteslutit alla andra möjligheter. Har du testat att inaktivera V-sync?

Jag vill inte låta som jag är förbannad. Men JA, självklart har jag stängt av V-Sync. Antog bara det ingick när jag skrev att jag testat allt från low till high/ultra.

Dock skrev du inte att du testat allt, vad du skrev var "Vet inte vad det är men får samma fps även om jag skulle köra på max eller på lägsta. ". Det är detta som är problemet med att försöka hjälpa någon med till exempel ett spel som inte fungerar som det ska, man har ingen aning om hur mycket personen kan och måste därför ställa frågor så man dels får sig en ungefärlig uppskattning om hur insatt personen är (detta så man kan använda termer som inte låter som rena grekiskan) och även försöka utesluta så mycket som möjligt. Något annat som många inte verkar förstå är att bara för att en själv inte har samma problem så innebär inte detta att andra kan ha det. Jag säger inte att detta stämmer in på dig utan pratar i generella termer.

Är det bara Wticher 2 som du har problem med eller finns det andra spel som har liknande problem?

Moderator | Testpilot
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Köpte spelet på releasedagen och har FORTFARANDE INTE SPELAT DET..

Det mest bara för jag inte får någon stabil FPS. Vet inte vad det är men får samma fps även om jag skulle köra på max eller på lägsta. (och nej jag är inte så duktig när det kommer till datorer, men det är ändå skumt)

Om du får samma FPS på lägsta som på högsta låter det som det är din CPU (processor) som är flaskhalsen men när det gäller datorer kan man inte säga det ena eller det andra förrän man mer eller mindre uteslutit alla andra möjligheter. Har du testat att inaktivera V-sync?

Jag vill inte låta som jag är förbannad. Men JA, självklart har jag stängt av V-Sync. Antog bara det ingick när jag skrev att jag testat allt från low till high/ultra.

Dock skrev du inte att du testat allt, vad du skrev var "Vet inte vad det är men får samma fps även om jag skulle köra på max eller på lägsta. ". Det är detta som är problemet med att försöka hjälpa någon med till exempel ett spel som inte fungerar som det ska, man har ingen aning om hur mycket personen kan och måste därför ställa frågor så man dels får sig en ungefärlig uppskattning om hur insatt personen är (detta så man kan använda termer som inte låter som rena grekiskan) och även försöka utesluta så mycket som möjligt. Något annat som många inte verkar förstå är att bara för att en själv inte har samma problem så innebär inte detta att andra kan ha det. Jag säger inte att detta stämmer in på dig utan pratar i generella termer.

Är det bara Wticher 2 som du har problem med eller finns det andra spel som har liknande problem?

Skrev jag hade testat på "Högsta och lägsta" vilket är precis som jag skrev "Low" samt "high/ultra" så försök inte Vilket jag då antog skulle ingå man testat alla inställningar. Har dessutom testat ändra drivrutiner, pilla med grafikortet och allt möjligt jag kan göra i Windows. Sedan om det är något inne i DATORN det är fel på/knasigt vet jag inte, förstår mig inte på det. Kan mycket väll vara så att min dator är för mesig, men det är ändå konstigt att jag har samma FPS hur jag än fipplar runt. Kör jag på LOW borde jag ju få bättre jämfört med om jag kör HIGH t ex.

Allt det där förstår jag också. Berättade bara hur det funkar för mig sedan om folk försöker hjälpa samt om andra har samma problem spelar ingen roll. Det funkar inte för mig just nu och försökt fixa det ganska länge och har gett upp


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Har dessutom testat ändra drivrutiner, pilla med grafikortet och allt möjligt jag kan göra i Windows. Sedan om det är något inne i DATORN det är fel på/knasigt vet jag inte, förstår mig inte på det. Kan mycket väll vara så att min dator är för mesig, men det är ändå konstigt att jag har samma FPS hur jag än fipplar runt. Kör jag på LOW borde jag ju få bättre jämfört med om jag kör HIGH t ex.

Allt det där förstår jag också. Berättade bara hur det funkar för mig sedan om folk försöker hjälpa samt om andra har samma problem spelar ingen roll. Det funkar inte för mig just nu och försökt fixa det ganska länge och har gett upp

Inte för att jag är en expert på något sätt men om man ändrar inställningarna för hur detaljerad grafiken ska vara och spelet har samma fps så tyder det på att problemet inte ligger hos ens gkort utan hos ens processor. Om det varit minnes relaterat hade man istället fått "hack" med jämna mellanrum eller så hade inte spelet startat alls. Har man en dator som uppfyller rekommenderade specs från utvecklaren så ska man ju kunna köra spelet utan den här typen av fel.

Har själv ett antal titlar som jag inte kan spela i dagsläget så jag vet hur surt det är när man sett fram emot något för att sedan upptäcka att man inte alls kan spela det utan att det laggar eller liknande. I mitt fall vet jag dock vart problemet ligger då min burk är ganska gammal, det blir ju en hel del svårare att felsöka när man möter samtliga krav eller till och med har en dator som är bättre än vad som rekommenderas.

Den här guiden kan kanske vara av intresse för de som vill kunna köra Witcher 2 optimerat till den egna datorn http://www.geforce.com/optimize/guides/witcher-2-tweak-guide/... (Nvidia kort men kanske finns det även något för de med ATI kort)

1
Skriv svar