Battlefield 3 Premium släpps 4 juni

Robot
Battlefield 3 Premium släpps 4 juni

Erbjuder exklusiva evenemang, prylar, förtur i serverköer, tidigare tillgång och mer för en engångskostnad på runt 500 kronor.


Medlem
Battlefield 3 Premium släpps 4 juni

Varför kan sånt här inte bara vara gratis?

Medlem

Bra fraga. Kopte spelet sa hoppades att man faktiskt skulle aga det till fullo. Icke dock, ager enbart halva

Medlem
Skrivet av Ankan:

Varför kan sånt här inte bara vara gratis?

Därför kapitalister måste tjäna pengar annars får dem dåligt samvete.


signatur

Visa lite respekt swordfish. Tråd rensad.

Medlem

Där fick CODhaters en smäll på käften

Medlem

Med en engångs avgift verkar det faktiskt rätt lönt. Framförallt om man inte har B2K sen innan.

Medlem

@skjuludde; Knappast så att du ägde halva spelet tills du har premium. Premium ger ingenting som saknas i ordinarie spelet, endast tillägg på det.
Sen verkar det ju som om alla expansionerna som listas också ingår. Om det inte är värt det ifall man ändå tänkt köpa de, vettefan vad som är..


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

20 banor, 20 vapen, över 10 fordon, 4st nya game modes i 4st DLC's för 500kr, + en hög annat

Givet köp även fast jag ogillar idén.

Köpte spelet för 398kr vid release, limited edition, sen detta för 400kr räknat i USD = Totalt 800kr nedlagt på spelet, med tanke på att ett konsolspel kostar 600-650kr nytt så är detta rätt billigt ändå, har redan lagt ner 130 timmar på spelet, kommer nog lägga ner flera gånger mer så jag får vad jag betalat för iallafall

Medlem

49,99 för spelet vid release. 49,99 om du inte vill spela spelet och istället låsa upp allt du kan låsa upp. Sedan ytterligare 49,99 om du vill komma in i spelet före alla andra som redan köpt spelet + att du får spelat allt annat före alla andra. Låt oss inte glömma Double XP weekends som fram tills nu varit för alla, men som du nu kan få tillgång till bara genom att betala!

Fuck you DICE och EA. Nej tack.

Varför inte kalla det "Elite"? Är den taggen upptagen?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Så du säger fuck you till DICE för att du OM DU VILL kan låsa upp sakerna utan att spela fram till unlocks?

För de som inte spelar så jättemycket kan det nog vara kul att ha prylarna utan att behöva lägga ner tiden de inte har. Har flera kompisar som inte spelar så ofta, och som då istället sitter utan mängder med grejer, bara för att de inte spelar tillräckligt. De spelar med andra ord bara för att ha kul då och då, och tyckte då att det var kul att få tillgång till grejerna ändå, så kan man vara med och leka i större utsträckning.

Ingen är tvingad till att köpa något. Marknaden är så oförskämt otacksam numera..


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Skrivet av r3lev4nt:

Så du säger fuck you till DICE för att du OM DU VILL kan låsa upp sakerna utan att spela fram till unlocks?

För de som inte spelar så jättemycket kan det nog vara kul att ha prylarna utan att behöva lägga ner tiden de inte har. Har flera kompisar som inte spelar så ofta, och som då istället sitter utan mängder med grejer, bara för att de inte spelar tillräckligt. De spelar med andra ord bara för att ha kul då och då, och tyckte då att det var kul att få tillgång till grejerna ändå, så kan man vara med och leka i större utsträckning.

Ingen är tvingad till att köpa något. Marknaden är så oförskämt otacksam numera..

Det är väl så att många känner sig lite skamsna nu för att ha kastat dynga på CoD, sedan visar det sig att BF3 börjar apa efter deras modell. Spel ska vara för spelarna. Vill de ha det på det här sättet är det av godo, om inte, så har DICE gjort en felberäkning.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Helt sant. Dock tror jag nog att premium kommer sälja. Det ger ju faktiskt tillgång till alla tidigare, samt framtida (Detta år iaf), DLC's. Plus en massa annat. Oavsett om folk gilla det eller inte, så är det en bra deal om man planerat att köpa alla DLC's.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Påverkar inte så farligt. Trist med förtur på servers för vissa men brukar aldrig ha problem att komma in ändå. Själv gillar jag inte dubbel xp så bara glad att slippa det. Om detta gör att de får lite extra pengar för att göra spel why not? Inte så att man får massa special fördelat för att köpa detta.

Medlem

Jahapp, då blir det inte köpa några mer spel från DICE heller.
Giriga idioter.

Medlem

Nej, fy fan. Själva spelet är ju kasst som det är nu, känns knappast som Battlefield. Värdelösa banor, noll sammarbete, ingen Voi, sämre ljud än i BC2, sämre destruction än BC2 ingen commander mm...

Dom lovade så mycket innan, men istället fick man ett slag i ansiktet.

DICE, DIE era giriga jälvar!

Medlem

VAD FAN ÄR DET JAG SKÅDAR????

Nu... börjar gamingvärlden gå åt helvete. Helt seriöst.

Medlem

Vad har folk för problem egentligen? Är DICE giriga jävlar för att de ger oss möjligheten att få alla DLC i en bundle, billigare än att köpa de löst? Känns som att ni tänker åt helt fel håll här.

Ni får saker till ett lägre pris än ordinarie inköp skulle kosta er av dessa DLC's, plus övrigt content.

@Krad, om du tycker spelet är så dåligt, spela det inte. Ingen tvingar dig. Du fick inget slag i ansiktet, du läste helt enkelt inte på tillräckligt innan du började spela. Om du t.ex inte visste om att det inte finns någon commander, att det var mindre destruction, m.m., så har du ju helt klart missat en del i påläsningen innan köp. Jag fick näst intill exakt det jag läste mig fram till att jag skulle få.

Förstår inte folks totala sug efter att sitta och klaga på nyheter om spel de inte ens verkar vilja spela.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Sjukt.. Vad är gaming världen påväg? Allt för pengar, de är här som att spotta fansen i ansiktet. Jag lägger BF3 på hyllan.

Medlem

€49,99 = $49,99 ?

Medlem

Hatar att dom ger folk som köper detta företräde i server queue. Jävla idioti. Resten skit jag fullständigt i egentligen eftersom jag inte har tänkt att köpa det och det påverkar inte mig.

Medlem

Mjölka, mjölka kon din...

Trodde dice var ett "bra" företag. Sa de inte tidigare att de inte skulle ta betalt för kartor? (gällde kanske bara bc2)

Jag älskar iden med att göra det som expansion packs, MEN vapenena blir repetetiva. DET blir för mycket av samma sak.. Ge oss variation, inte 20 nya vapen som du med högsta grad kommer känna igen. Bf 2143 SKulle jag betala för, bc Vietnam var grymt kul, 1943. VArför fortsatt ni inte i det spåret?

Känns som "mitt" älskade DICE gått förlorat..

BTW att få gå före i kön är bara fel...

Medlem

Visst ska folk kunna köpa extra "lullull" om de vill det, men inte fan tänker jag spendera pengar på EA-spel i framtiden om folk ska kunna köpa sig före i köer...

Medlem
Medlem

Jag har svårt att se vad det är som är sånt jävla problem för en hel del av kommentatorerna här, är det det att folk har det så dåligt ställt att de inte kan hosta upp €50, eller är det det att de ska behöva betala för något överhuvudtaget? Hur man än ser det så borde väl €50 för fyra alternativt fem dlc beroende på om man har B2K sen tidigare eller inte, inte vara så farligt? Det är 20 nya kartor, om man räknar in B2K, var det fler än 20 kartor i spelet när det släpptes? 10 nya fordon osv...

Det är ingen som tvingar just dig att köpa det här för att fortsätta spela, personligen känner jag att detta är ett givet köp då jag tror att jag får valuta för pengarna.

Medlem

Så ja då gjorde EA det som alltid velat, göra om Battlefield serien till COD.

Är fan skamligt hur många av kommentarerna här som stödjer detta samtidigt hatar CoD för att dom släpper DLC skit och andra tjänster utöver själva spelet.

Hoppa före köer? ska inte folket som köpt servarna bestämma själva?!...

Nej fy fan EA hoppas BF serien bli en total flopp efter detta, ni har lyckats förstöra det.

Medlem
Skrivet av r3lev4nt:

Helt sant. Dock tror jag nog att premium kommer sälja. Det ger ju faktiskt tillgång till alla tidigare, samt framtida (Detta år iaf), DLC's. Plus en massa annat. Oavsett om folk gilla det eller inte, så är det en bra deal om man planerat att köpa alla DLC's.

"om du planerat"
Trodde när jag köpte BF3 att jag skulle spela det 24/7 i flera månader, det tog mig ca 2månader innan jag tröttnade.

Detta dom gör nu är en så jävla säljarekonomi 101, "herp derp ni får ALLT DETTA FÖR BARA xx HOLY FUCK BOI! Så ni tjänar så mycket på detta så do this"

Dom kommer tjäna pengar fastän du förlorar spelare.
För alla kommer inte spela fram tills sista DLCt kommer.

Inaktiv

signatur

Förövrigt anser jag att Red Dead Redemption skall släppas till PC.

Medlem

Battlefield elite, största skillnaden är väl att det "bara" är en engångskotnad, å andra sidan känns det som om 500k för detta är ett sjukt överpris.
Dubbel exp brukar man få gratis på helger i många spel, "tipsvideor" finns på youtube, de unika in-game föremålen kommer nog finnas till salu sen för dem som vill ha, förtur i serverköer känns bara som svinigt.
Men å andra sidan, gimmics och oschyssta fördelar är ju det som säljer nu för tiden :/

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Battlefield elite, största skillnaden är väl att det "bara" är en engångskotnad, å andra sidan känns det som om 500k för detta är ett sjukt överpris.
Dubbel exp brukar man få gratis på helger i många spel, "tipsvideor" finns på youtube, de unika in-game föremålen kommer nog finnas till salu sen för dem som vill ha, förtur i serverköer känns bara som svinigt.
Men å andra sidan, gimmics och oschyssta fördelar är ju det som säljer nu för tiden :/

Ris och Ros som du säger, bra med engångskostnad ist för premunation.

btw 500kr inte 500K = tusen tycke det såg lustigt ut, kan vara att jag e astrött.

Skriv svar