Battlefield 3 Premium släpps 4 juni

Medlem

Perfekt jag har inga Dlc

Medlem

Det blir nog ett köp!

Inaktiv
Skrivet av Voorhees:

Där fick CODhaters en smäll på käften

Dom gnällde sist det kom med, men dom anser ju att det är stor skillnad oavsett.

Medlem

Nåja, jag är glad jag slutat spela BF3 nu och det här rättfärdigar det ännu mer

Medlem
Skrivet av Hannu:

Snart lägger jag ner gamingen, det här börjar bli löjligt.
Man kanske borde köpa en cross istället.

Ha ha det är nog roligt med cross såklart men du behöver ju inte lägga ner spelande för den skull. När du väl tajmar ett hopp fel och bryter benet så är du nog tacksam för att kunna ligga och spela lite medans du återhämtar dig.

Och det är verkligen inte alla spel som håller på såhär ska man komma ihåg. Det finns ju massor med spel. Leta upp nåt gammalt spel istället kanske. Sämre grafik men fortfarande roligt gamplay. Jag kan själv slås av hur skönt det är att dra igång ett gammalt spel utan all jävla multiplayer och hajp och extra skräp och påtvingade kontoinloggningar. Prova får du se. Det är en skön upplevelse


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Det är uppenbart att de letar efter en modell att få in extra pengar för befintlig produkt. Inget ovanligt i resten av samhället där det ofta förekommer. Det ska bli intressant att se hur nästa spel tas emot.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag kommer ihåg BF1942. När det var ny patch kunde man få en ny bana ibland helt gratis. Idag är det andra tider

Medlem

Usch, äckligt!

Inaktiv
Skrivet av Lolflakes:

Jag kommer ihåg BF1942. När det var ny patch kunde man få en ny bana ibland helt gratis. Idag är det andra tider

Därav det var bättre förr gällande spel. Men folk vägrar ju inse det och motsäger det gång på gång.
Bf1942 var underbart, likaså med bf vietnam och soldiers of fortune var förbannat roligt också. Var många underbara spel förr i tiden som slår ut allt som finns nu när det handlar om gameplay. Nästan så att man kanske ska nedgradera sig vilket jag redan gör. Installerar red alert 2 och börjar lira det på nätet igen

Medlem

inga mer pengar till penga kåta dick.. Fortfarande är det ett spel som är fullt med buggar och fuskare. Och nu vill de ha mer pengar? ALDRIG! Slutat spelat för mer än en månad sen, provade här om dagen att joina en kompis = disconnect från servern, something went wrong. Som vanligt med andra ord.

Spelar hellre world of tanks, mycket roligare, mycket mer tw.

Skrev inte dem i aftonbladet att de INTE var intresserad av att tjäna pengar? mmm, sure.
Vi lyssnar på fansen, ren jävla skitsnack!

Spelat bf3 i ca 200h
Spelade bc2 i ca 600h

Säger ganska mycket

Inaktiv

Genom att låta andra gå före i kön tar de värde ifrån spelet jag köpte. F2P modell i ett fullprisspel. Ni kanske tycker att det är värt det för banorna, men ni förstår inte att ni öppnar upp för så mycket aggresivare prissättning och beteende om ni köper det här.

Inaktiv

Ingen annan som har tänkt på att det här är ungefär som ett season pass till Gears of war eller saints row fast man får mer saker?


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem

Har intelligenskvoten gått ner eller?

Dom har bundlat framtida dlc och erbjuder dom i ett paket som är billigare än att köpa dom var för sig och framförallt om man inte har B2K.

Vill ni inte ha dom så köp dom inte, hur svårt kan det vara.

Jag förstår att folk inte vill köpa osett, men gör då inte det.

Jag förstår om folk inte vill ha alla expansioner, själv så är jag bara intresserad av armor kill, men köp det då inte.

Det är ingen som tvingar er och om ni väljer, hoppsan man kan välja själv, att inte köpa premium så kommer det inte påverka dig förrutom en gång av tio när någon med premium går före i en kö till en server. Detta löser man med att bara joina upp på servrar med 5 lediga platser.

Sluta gnäll för fan och läs vad som står. Detta är precis samma grej som tidigare i BF-serien, det kommer addons och kartor och man väljer själv vad man vill ha av dessa.
Det är helt ok att tycka att detta är inget för mig men jag kan lova att "världengårunderkommentarer" (die dice, tards etc) är bara pinsamt. Köp inte skiten, hur svårt är det.

Vart har världenpå väg när folk måste skedmatas.

EDIT: Sorry jag är bara på dåligt humör och har just nu noll tolerans med barn, egna och andras.

Medlem
Skrivet av Redstar:

3 skäl till att jag inte kommer att köpa premium: Det första är att jag inte köper något osett, det andra är att jag inte på något sätt vill lura Dice till att tro att jag ger dem cash för att jag gillar små kartor med Metro-lik action. För det tredje så är det en protest mot riktningen som spelet tagit sedan bf2 och bf2142, bl.a. ingen Voip fastän det tydligen inte finns varken ekonomiska eller tekniska skäl till att det inte finns. Det är dags att faktiskt börja lyssna på communityt och trycka ut uppdateringar som folket faktiskt vill ha. Det finns ett upprop på det officiella bf3-forumet från av användaren Phyrefli, som gör riktigt bra video digests om hur bf3 skulle kunna vara. Kolla in det på http://forums.electronicarts.co.uk/battlefield-3/1479509-phyr... och skriv upp dig om du håller med. Vi är kunderna och vi borde få bestämma iaf lite om hur vi vill ha det.

Detta känns så jävla sant, att det måste citeras.

Den enda expansionen som vi sett något av är "Close Quarters", som är mer eller mindre en ren kopia på Call of Duty banorna (tighta, smala korridorer, små kartor, inga fordon, grenade och rpg spam). Vi har inte sett ett dyft av dom 3 efterföljande expansionerna, och vet i princip NOLL om vad det kommer innehålla, eller hur det kommer se ut.

Dom som spelar BF3 i dagsläget, har nog dom flesta redan köpt "Back to Karkand", så att inkludera den i "BF3 Premium" känns meningslöst. Dessutom var det säkerligen många som förbeställde BF3, och fick därigenom även med B2K, GRATIS.

Nu är det inte så att jag stödjer piratkopiering eller så, men det ligger säkert en hel del bakom varför folk piratkopierar, varav en anledning är just för att kunna testa före man köper. Inte kommer jag betala 500 spänn för något jag varken sett, eller testat.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Tror ni förresten att de kommer fixa input-lag snart då? För det borde vara en förutsättning att det går att spela innan det köps dlc.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av darkthunder:

Nu är det inte så att jag stödjer piratkopiering eller så, men det ligger säkert en hel del bakom varför folk piratkopierar, varav en anledning är just för att kunna testa före man köper. Inte kommer jag betala 500 spänn för något jag varken sett, eller testat.

SANT + JA

Medlem
Skrivet av AxxT:

SANT + JA

Nu tror jag iochförsig att det blev lite fel i citeringen, för det var jag som skrev den biten du citerade

EDIT: Tips till FZ devs, kan ni fixa så att om man klickar på "Citera", så citeras endast den aktuella postarens kommentar, och inte alla andra citat som eventuellt ligger med i kommentaren som citeras?


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Får nog bli ett köp, tänkte ju ändå beställa BF3 nån dag.


signatur

Ne Sedibus Rotalibus Ludas
KAES = 86.67%/46.67%/46.67%/20.00%

Medlem
Skrivet av r3lev4nt:

Så du säger fuck you till DICE för att du OM DU VILL kan låsa upp sakerna utan att spela fram till unlocks?

För de som inte spelar så jättemycket kan det nog vara kul att ha prylarna utan att behöva lägga ner tiden de inte har. Har flera kompisar som inte spelar så ofta, och som då istället sitter utan mängder med grejer, bara för att de inte spelar tillräckligt. De spelar med andra ord bara för att ha kul då och då, och tyckte då att det var kul att få tillgång till grejerna ändå, så kan man vara med och leka i större utsträckning.

Ingen är tvingad till att köpa något. Marknaden är så oförskämt otacksam numera..

men du, fattar du inte, eller vad är det med dig?
det är ju det här med att man hela tiden ska betala mer och mer för ett spel man redan betalat dyra pengar för en gång.

Medlem

Ett företag har en produkt och vill utveckla den för att tjäna mer, är det konstigt? Det är ett vinstdrivande företag. Varför inte köpa aktier i EA och låta alla de som ni kallar idioter fylla era fickor utan ni behöver göra nåt aktivt? Jag hör väldigt lite klagomål på att Blizzard tagit betalt månadsvis för WoW i åratal? Eller det är mer ok för det är inte ett FPS?

Medlem

Åtminstone behöver man inte förnya det varje år som COD: Elite.
Fast det är skamligt, vad hände med gratis uppdateringar?
Snart måste man väl betala för patcher också...


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Fattar inte varför alla gnäller, det är ju ganska billigt för så många banor (och allt annat som ingår är ju bara en bonus).

Medlem

Kommer bli köp. Tycker det är en bra deal.

Till alla som gnäller - vi har ju redan ett fullvärdigt spel som vi betalat ett vanligt pris för (fullvärdigt bortsett från buggar och problem då så klart)? Och nu kommer möjligheten att köpa till mer kartor och vapen, inget tvång någonstans? Vad är problemet? Expansions har funnits i många år?

Jämför till exempel med WoW, DÄR suger de ut pengarna ur folk om någonstans. Inköpspris, månadskostnad, inköpspris för epxansion, månadskostnad, inköpspris nästa expansion, månadskostnad. Där lägger ju folk hur mycket pengar som helst på ett spel. I det sammanhanget är inte 400 + 500 spänn särskilt mycket.


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem
Skrivet av bandite:

Ett företag har en produkt och vill utveckla den för att tjäna mer, är det konstigt? Det är ett vinstdrivande företag. Varför inte köpa aktier i EA och låta alla de som ni kallar idioter fylla era fickor utan ni behöver göra nåt aktivt? Jag hör väldigt lite klagomål på att Blizzard tagit betalt månadsvis för WoW i åratal? Eller det är mer ok för det är inte ett FPS?

men seriöst,, du kan ju inte jämföra battlefield 3 och deras DLC med wow`s månadskostnad eller ngt annat mmo med månadskostnad..

jag tror alla förstår varför dice,men framförallt ea gör såhär.. men bara för att man förstår så behöver man väl inte hålla med...

Medlem
Skrivet av roftg:
Skrivet av bandite:

Ett företag har en produkt och vill utveckla den för att tjäna mer, är det konstigt? Det är ett vinstdrivande företag. Varför inte köpa aktier i EA och låta alla de som ni kallar idioter fylla era fickor utan ni behöver göra nåt aktivt? Jag hör väldigt lite klagomål på att Blizzard tagit betalt månadsvis för WoW i åratal? Eller det är mer ok för det är inte ett FPS?

men seriöst,, du kan ju inte jämföra battlefield 3 och deras DLC med wow`s månadskostnad eller ngt annat mmo med månadskostnad..

jag tror alla förstår varför dice,men framförallt ea gör såhär.. men bara för att man förstår så behöver man väl inte hålla med...

Varför kan man inte jämföra det med Wow?


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem
Skrivet av roftg:

men seriöst,, du kan ju inte jämföra battlefield 3 och deras DLC med wow`s månadskostnad eller ngt annat mmo med månadskostnad..

jag tror alla förstår varför dice,men framförallt ea gör såhär.. men bara för att man förstår så behöver man väl inte hålla med...

Nähe? Var ligger skillnaden? WoW's expansioner är ju inte direkt gratis heller?

Medlem

Varför skulle man vilja göra reset på sina stats?

Vad jag fattar så ingår ju inga nya kartor heller utan bara att man får möjlighet att köpa dom 2 veckor tidigare? I så fall känns Premium alldeles för dyrt med tanke på vad man får.

Medlem

EA måste göra det här för att gå runt, det är ett massivt företag och de går inte runt ifall de ska ge massa content for free. varför måste folk säga att det är jävla kapitalist as o sånna grejjor, visst jag gillar inte heller sättet men man måste fortfarande kunna tänka utanför sig själv. och skillnaden på wow o det här är månadskostnaden, borde vara som eve när man får tilllägg till spelen inbakat i månadspriset ^^

Medlem

Otippat att det skulle bli ylande o gapande över detta.
Vissa gamers har senaste 2-3 åren rört sig mer mot bortskämda, skrikande barn som vill ha ALLT gratis, och hotar med bojkott om det är mer än 30 sekunder's nertid på en loginserver eller om det kommer DLC/Elite/Premium, om patchen e för stor, om patchen e för liten - you name it!

Dice har gjort ett utmärkt jobb med BF-serien, men smakar det så kostar det. Dom ligger långt framför sin konkurrent på tekniksidan, och dom fortsätter utveckla spelmotorn.

Om du inte vill köpa Premium, gör inte det då - men jag gissar på att de samma som hatar nu, kommer hata DLC när dom kommer, och speciellt priset på dom.

För 50€ får man faktiskt en hel del i detta fallet, och man sparar en del på att välja detta framför att köpa DLC löst. Och ju fler som köper, ju mer pengar får dom att utveckla DLC eller Battlefield 4 för den delen.

Dock; Att få företräde i kön gillar jag inte, även om jag kommer handla in denna tjänst. Det är inte rättvist överför de som spelar mer casual.

Medlem

Om man tittar på vad varje enskild "expansion" kostar så kommer det landa på över 500Kr och då är INTE Back to Karkand inräknat så med blir det över 600kr. Så om priset blir UNDER 500 så blir det billigare än att köpa alla "expansions" separat. Även om vissa har köpt Limited och har B2K så kommer det som sagt fortfarande bli billigare att köpa premium än att köpa de saker som inte har släppts.

Skriv svar