Doom 3 BFG Edition utannonserat

Robot
Doom 3 BFG Edition utannonserat

Id Software förfinar och expanderar sitt gamla actionäventyr i en nyversion till pc och konsol. Spana in den första trailern.

#doom-3-2, #id-software, #doom, #doom-ii-hell-on-earth


Medlem
Doom 3 BFG Edition utannonserat

Kan vara spännande. Spelade aldrig DOOM 3


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Inte ofta men ser sån dedikation

Medlem

Är det en remake eller bara en upphottning av grafiken? Doom 3 var nog det sista ID Software-spelet som jag gillade så detta är intressant oavsett.

Medlem

Ny kampanj låter spännande. Innehåller den expansionen tro? Originalet är najs, och expansionen var också riktigt bra även om jag inte spelade klart den. Blev sugen att spela klart den nu.


signatur

Videomupp

Medlem

För en 250:- så kanske man köper det.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

nya rage motorn eller? vore ju fett roligt. köp direkt!

Inaktiv
Skrivet av WildThing:

Ny kampanj låter spännande. Innehåller den expansionen tro? Originalet är najs, och expansionen var också riktigt bra även om jag inte spelade klart den. Blev sugen att spela klart den nu.

Det blir som med Riddick, förnyad grafik och lite andra grejer. Står ju klart och tydligt vad som kommer fixas om du bara läser

Medlem

Doom 3 var nice faktiskt, bra skrämselspel med trånga mörka gångar och monster som hoppar fram här och var med spöklig stämningsfull story

Dock så är det ju 8 år gammalt så frågan är hur mycket de uppdaterat grafiken? Blir det bra så kan jag tänka mig spela igenom det igen och köra de nya singleplayer uppdragen.


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Inaktiv
Skrivet av Milky_81:

Doom 3 var nice faktiskt, bra skrämselspel med trånga mörka gångar och monster som hoppar fram här och var med spöklig stämningsfull story

Dock så är det ju 8 år gammalt så frågan är hur mycket de uppdaterat grafiken? Blir det bra så kan jag tänka mig spela igenom det igen och köra de nya singleplayer uppdragen.

Doom 3 var inte nå speciellt läskigt. Tycker det var på tok för lätt att räkna ut när saker skulle ploppa fram, men annars var det trevligt att spela och kan gärna göra det igen när detta släpps. Väntar nu bara på Doom 4 och hoppas på att det ska vara läskigare

Medlem

Tråkigt att man nu ska kunna använda ficklampan samtidigt som man skjuter :(. En stor del av skrämselfaktorn i originalet låg ju där... Var hemskt att gå in i ett riktigt mörkt rum där man tvingas ta upp ficklampan för att överhuvudtaget se nånting alls. När man sedan råkade lysa rakt på något obehagligt monster kände man paniken komma och man försökte få upp sitt vapen igen. Tyvärr blev det ju då helt mörkt igen så man fick helt enkelt skjuta mot punkten där man trodde att monstret var och hoppas att mynningsflammorna skulle lysa upp tillräckligt.

Medlem
Skrivet av qun0:
Skrivet av WildThing:

Ny kampanj låter spännande. Innehåller den expansionen tro? Originalet är najs, och expansionen var också riktigt bra även om jag inte spelade klart den. Blev sugen att spela klart den nu.

Det blir som med Riddick, förnyad grafik och lite andra grejer. Står ju klart och tydligt vad som kommer fixas om du bara läser

Jo, förnyad grafik och så förstod jag, men jag läser ingenstans om huruvida "Resurection of Evil" finns med i paketet förutom Doom 3 och de nya uppdragen. Jag antar dock att eftersom det inte nämns så finns den inte med, men det är synd isåfall.


signatur

Videomupp

Inaktiv
Skrivet av WildThing:
Skrivet av qun0:
Skrivet av WildThing:

Ny kampanj låter spännande. Innehåller den expansionen tro? Originalet är najs, och expansionen var också riktigt bra även om jag inte spelade klart den. Blev sugen att spela klart den nu.

Det blir som med Riddick, förnyad grafik och lite andra grejer. Står ju klart och tydligt vad som kommer fixas om du bara läser

Jo, förnyad grafik och så förstod jag, men jag läser ingenstans om huruvida "Resurection of Evil" finns med i paketet förutom Doom 3 och de nya uppdragen. Jag antar dock att eftersom det inte nämns så finns den inte med, men det är synd isåfall.

Jo tror inte det medföljer, eventuellt att dom kanske lägger ut mer info senare om det kommer läggas till.
Men tacka dom för att doom 1 och 2 kommer hänga med och kramas med dig igen

Moderator | Testpilot
Skrivet av qun0:
Skrivet av WildThing:

Ny kampanj låter spännande. Innehåller den expansionen tro? Originalet är najs, och expansionen var också riktigt bra även om jag inte spelade klart den. Blev sugen att spela klart den nu.

Det blir som med Riddick, förnyad grafik och lite andra grejer. Står ju klart och tydligt vad som kommer fixas om du bara läser

Du slänger en känga mot en "Crew Moderator" och ber honom läsa ordentligt...

Kanske var en önskedröm att expansionen följer med? Det är inte en så dum tanke bara för det inte följde med i just denna nyhet.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv

Givet köp för min del. Spelade faktiskt aldrig klart Doom 3 på den tiden när det släpptes.

Medlem

Helt klart ett av de sämsta spelköpen jag har gjort! Gå in i mörkt rum, döda de som var där, vända sig om och döda de som hoppade ut ur "väggarna", gå in i mörkt rum...... bla bla bla


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Äääääälskade Doom 3. Kom ihåg att jag köpte ny dator bara för att kunna spela. Satan vad snyggt det var... och läskigt.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

"Lysa upp och skjuta samtidigt." Vrf, det förstör ju bara -.-


signatur

Rwa?

Medlem

Lägger dom in expansionen som kom också?

Medlem

Doom 1 och 2


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Jag hoppas att assault rifle inte längre låter som en symaskin =/

Medlem
Skrivet av Kvarn:

Helt klart ett av de sämsta spelköpen jag har gjort! Gå in i mörkt rum, döda de som var där, vända sig om och döda de som hoppade ut ur "väggarna", gå in i mörkt rum...... bla bla bla

Alltså likadant som alla andra FPS någonsin.


signatur

Rwa?

Inaktiv
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av qun0:
Skrivet av WildThing:

Ny kampanj låter spännande. Innehåller den expansionen tro? Originalet är najs, och expansionen var också riktigt bra även om jag inte spelade klart den. Blev sugen att spela klart den nu.

Det blir som med Riddick, förnyad grafik och lite andra grejer. Står ju klart och tydligt vad som kommer fixas om du bara läser

Du slänger en känga mot en "Crew Moderator" och ber honom läsa ordentligt...

Kanske var en önskedröm att expansionen följer med? Det är inte en så dum tanke bara för det inte följde med i just denna nyhet.

Du kanske ska ta och läsa resten som skrevs med mellan han och mig innan du dömer? sedan missade jag delen han hade skrivit om expansion och det är inte mer än mänskligt. Men jag slängde ingen känga. Utan trodde han inte läst allt utan bara en del och uppmanade han då att läsa ordentligare. Vilket var jag själv som skulle gjort gällande det han skrev.

Men som sagt läs istället resten han och jag skrev till varandra så slipper du blir en arg liten pojke

Medlem

5.1 ljud? Verkligen? :/ sitter ju på ett 7,1.. Vilket många idag gör

Medlem

Doom 3 var en besvikelse, hade väntat mig ett spel som var skrämmande, inte ett spel som skrämde på det lättaste sätt man kan skrämma någon (att skrika bu när man inte är beredd). Grafiskt var det dock väldigt snyggt och anledningen till att man inte kunde använda pistolen och ficklampan samtidigt vill jag minnas berodde på bättre flyt på sämre burkar. Att inte låta en använda en pistol och ficklampa samtidigt för att få spelet mer skrämmande är istället ett tecken på dålig design av spelet. Alien vs Predator är nog det enda spel som lyckats där så många andra misslyckats, att förmedla en känsla av stort obehag.

Medlem

Carmack visar 3D:n.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem
Skrivet av Tobbe:

Tack för länken, blev grymt sugen på att testa att köra spelet med den=).

Medlem

Bara jag som reagerade på att det stod "Optimized for Xbox 360 and PS3" i videon, men inget alls om PC...?

Och som jag fattar texten rätt så ska dom ta bort möjligheten att göra egna sparningar till förmån för ett checkpoint system?!

Suck.

doom 3 är ett sjukt överskattat spel. det känns i stora drag mer som ett techdemo än ett riktigt spel då grafiken för sin tid var riktigt snygg. men jag minns att jag aldrig ens orkade ta mig igenom hela spelet för det var så linjärt och förutsägbart. de första 10 min var spännande, men när man upptäckte att varje skrämselmoment var likadant slutade man bry sig.

Medlem
Skrivet av Atlas Redscale:

Bara jag som reagerade på att det stod "Optimized for Xbox 360 and PS3" i videon, men inget alls om PC...?

Och som jag fattar texten rätt så ska dom ta bort möjligheten att göra egna sparningar till förmån för ett checkpoint system?!

Suck.

Well, spelet är gjort för PC från första början, så det optimala finns där redan. Så ja antar att de bara putsat lite på att göra det spelbart på konsoll.

12
Skriv svar